אוסקר 2015/16: המועמדים
14 בינואר 2016 מאת אור סיגולילפני הכל – רגע לזכרו של אלן ריקמן, שהלך לעולמו ממש היום בגיל 69. הוא היה שחקן ענק וסרט הביכורים שלו כבמאי, "אורח בחורף" מ-1997, הוא מקסים במיוחד. כל הדרך מהנס גרובר, דרך השריף מנוטינגהם, פרופסור סנייפ, מרווין הרובוט המדוכדך והתפקיד האהוב עלי ביותר שלו – מטטרון ב"דוגמה", ריקמן היה מאלה שתמיד אפשר לסמוך שישדרגו את הסרט בהשתתפותם. עצוב פה מאוד היום.
ריקמן, אגב, מעולם לא היה מועמד לאוסקר.
אבל, חייבים להמשיך…
אז, רשימת המועמדים המלאה לאוסקר ה-88, זה של סרטי 2015, הוכרזו ממש לאחרונה.
יכול להיות ששמתם לב (אסלח לכם אם לא) אבל השנה בקושי סיקרתי את העונה. זאת מכיוון שמשום מה פשוט לא הצלחתי להתעניין במירוץ כמו בשנים קודמות. יכול להיות שזה בגלל שאת רוב הסרטים המובילים במרוץ ראיתי בשלבים די מאוחרים, יכול להיות שזה בגלל שהייתה הרגשה מוקדמת מדי שרשימת הסרטים המתמודדים הצטמצמה באופן שלא איפשר יותר מדי מתח או עניין, או כל דבר אחר. ומכיוון שפחדתי להפוך להיות ממסקרי הפרסים המעייפים האלה שכל הזמן מתלוננים, העדפתי פשוט לעניינים להתגלגל. זה הגיע למצב שבו אפילו לא פרסמתי הימורי מועמדים השנה. זאת הפעם הראשונה שאני פוסח על זה מאז שהתחלתי לכתוב באופן מסודר. זה לא אומר שלא עקבתי באדיקות אחרי כל דבר שקרה, להפך, זה פשוט אומר שלא צברתי מספיק דברים חשובים כדי לחלוק אתכם, הקוראים.
עכשיו, כשהכל פרוש לנגד עינינו, אפשר באמת להתחיל לדבר ברצינות.
יש הרבה דברים לדבר עליהם, אבל רק אחד חשוב. טום הארדי מועמד לאוסקר. ועל תפקיד מדהים. חשבנו שיתעלמו ממנו וזה לא קרה. כל השאר זה דממה, כמו שכתב שייקספיר.
הסרט הנפלא עליו הוא מועמד, "האיש שנולד מחדש", מוביל את המועמדויות עם 12 במספר. הידד!
אגב, הסרט השני שמוביל במספר המועמדויות הוא "מקס הזועם: כביש הזעם" (10). בחיים לא תנחשו מי השחקן הראשי של הסרט הזה.
לרענון, מעט כתבות האוסקר של 2015 עד כה היו:
כל המתמודדים בקטגוריית הסרט הטוב ביותר בשפה זרה
תשיעיית הפיינליסטים בקטגורית הסרט הטוב ביותר בשפה זרה
המועמדים לפרסי הקולנוע העצמאי 2015
זוכי פרס מפעל חיים (טקסט של עופר)
בהמשך תוכלו לקרוא על כל המועמדים בכל הקטגוריות השונות וכמה תובנות מהירות שיתווספו בדקות הקרובות.
המועמדים לפרס האוסקר ה-88 הם:
הסרט הטוב ביותר:
"ברוקלין" – פיונה דווייר, אמנדה פוסי
"גשר המרגלים" – סטיבן ספילברג (המועמדות ה-16 שלו), מארק פלאט, מקוסו קריגר
"חדר" – אד גיני
"להציל את מארק וואטני" – סיימון קינברג, רידלי סקוט, מייקל שייפר, מארק האפם
"מכונת הכסף" – בראד פיט (מועמדות שלישית שלו לסרט הטוב ביותר כולל זכייה), דדה גרדנר, ג'רמי קליינר
"מקס הזועם: כביש הזעם" – דאג מיטשל, ג'ורג' מילר
"האיש שנולד מחדש" – ארנון מילצ'ן, סטיב גולין, אלחנדרו גונזלס אינייריטו, מארי פרנט
"ספוטלייט" – מייקל שוגר, סטיב גולין, ניקול רוקלין, בליין פייגון פאוסט
שמונה מועמדים בלי "קרול". שימו לב לסטיב גולין שמועמד פעמיים עם שני הסרטים החזקים ברשימה.
משעשע ששני הסרטים שמועמדים להכי הרבה אוסקרים ("האיש", "מקס") לא מועמדים לתסריט.
הבימוי הטוב ביותר:
לני אברמסון – "חדר"
אלחנדרו גונזלס איניריטו – "האיש שנולד מחדש"
ג'ורג' מילר – "מקס הזועם: כביש הזעם"
טום מקארטי – "ספוטלייט"
אדם מקי – "מכונת הכסף"
ההלם הוא שאין רידלי סקוט! אברמסון, מקארטי ומקי מועמדים פעם ראשונה. מילר היה מועמד בעבר על התסריט של "השמן של לורנצו", הפקת "בייב" וזכה על סרט האנימציה "תזיזו ת'רגליים". איניריטו… ובכן, אתם עוד זוכרים את הזכייה המשולשת שלו בשנה שעברה על "בירדמן". הוא גם היה מועמד על "אהבה נושכת" ו"ביוטיופול" בקטגוריית הסרט הזר, ועל "בבל" בקטגורית הסרט והבימוי.
השחקן הראשי הטוב ביותר:
מאט דיימון – "להציל את מארק וואטני"
ליאונרדו דיקפריו – "האיש שנולד מחדש"
מייקל פאסבנדר – "סטיב ג'ובס"
בריאן קרנסטון – "טרומבו"
אדי רדמיין – "הנערה הדנית"
כוכב הטלוויזיה קרנסטון הוא הראשון שזו מועמדות בכורה. כל השאר כבר היו מועמדים, כאשר רדמיין חוזר שנה שנייה רצוף אחרי הזכייה שלו בזכות "התיאוריה של הכל".
זאת המועמדות השישית של דיקפריו, שיכול לזכות רק על סמך זה והעובדה שאין לו מתמודדים חזקים יותר. עם כל אהבתי ל"האיש שנולד מחדש", דווקא הפעם אני לא בטוח שמגיע לו לזכות.
פאסבנדר היה מועמד בעבר על "12 שנים של עבדות" (והיה צריך לזכות, גאדמיט!). מאט דיימון היה מועמד כשחקן על "סיפורו של וויל האנטינג" ו"אינוויקטוס", כשעל הראשון זכה כתסריטאי.
השחקנית הראשית הטובה ביותר:
קייט באלנשט – "'קרול"
ברי לארסון – "חדר"
ג'ניפר לורנס – "ג'וי"
סירשה רונן – "ברוקלין"
שרלוט רמפלינג – "45 שנים"
רמפלינג מועמדת לראשונה לאוסקר. כבוד עצום לה, ולתפקיד המדהים שהיא עושה בסרטו של אנדרו היי. היא ולארסון היחידות שלא היו מועמדות בעבר.
זאת המועמדות השישית של בלאנשט, כאשר בכיסה כבר שתי זכיות ("הטייס", "יסמין הכחולה"). ג'ניפר לורנס שברה שיא עכשיו כאשר ציינה את מועמדותה הרביעית בגיל 25, מה שהופך אותה לשחקנית הצעירה ביותר שצברה כל כך הרבה מועמדויות (היא זכתה על "אופטימיות היא שם המשחק"). רונן הייתה מועמדת על "כפרה" כשהייתה בת 13.
שחקן המשנה הטוב ביותר:
כריסטיאן בייל – "מכונת הכסף"
טום הארדי – "האיש שנולד מחדש" (יש!!!!)
סילבסטר סטאלון – "קריד"
מארק רופאלו – "ספוטלייט"
מארק ריילאנס – "גשר המרגלים"
רופאלו שנה שנייה ברציפות, ומועמדות שלישית בכללי. מפתיע שאידריס אלבה לא בפנים, וגם לא סטיב קארל. בעצם, עם כל האהבה ל"חדר" היה ראוי שגם ג'ייקוב טרמבליי יהיה מועמד.
כאמור, טום הארדי זה פשוט היסטרי. לא שמחתי ככה מאז גארי אולדמן ב"החפרפרת". גם ריילאנס הנפלא מועמד פעם ראשונה. כריסטיאן בייל מציין את מועמדותו השלישית (הוא זכה על "פייטר"). סטאלון היה מועמד בעבר על הופעתו הראשונה כרוקי בלבואה, וגם כתסריטאי. הוא אחד השחקנים הבודדים שהועמדו יותר מפעם אחת על גילום אותה דמות.
שחקנית המשנה הטובה ביותר:
קייט ווינסלט – "סטיב ג'ובס"
אליסיה ויקנדר – "הנערה הדנית"
ג'ניפר ג'ייסון לי – "שמונת השנואים"
רוני מארה – "קרול"
רייצ'ל מקאדמס – "ספוטלייט"
ויקנדר ומארה זוכות מההפקר – הן שתיהן שחקניות ראשיות. הלן מירן, על אף שתי מועמדויות באיגוד השחקנים, לא הצליחה להכנס אף לו פעם אחת.
מארה הייתה מועמדת בעבר על "נערה עם קעקוע דרקון". ווינסלט הייתה מועמדת שש פעמים וזכתה על "נער קריאה".
התסריט המעובד הטוב ביותר:
"ברוקלין" – ניק הורנבי
"חדר" – אמה דונהיו
"להציל את מארק וואטני" – דרו גודאר
"מכונת הכסף" – צ'ארלס רנדולף, אדם מקיי
"קרול" – פיליס נייג'י
אין "סטיס ג'ובס". מה שכן, נשים שמועמדות בפרסי הכתיבה זה מחזה די נדיר, והנה שתיים בקטגוריה הזו. הורנבי היחיד מהחבורה שהיה מועמד בעבר ("לחנך את ג'ני")
התסריט המקורי הטוב ביותר:
"אקס מאכינה" – אלכס גארלנד
"גשר המרגלים" – מאט צ'רמן, ג'ואל ואית'ן כהן
"הקול בראש" – פיט דוקטר, מג לפוב, ג'וש קולי, רוני דל כרמן
"ספוטלייט" – ג'וש סינגר וטום מקארתי
"Straight Outta Compton" – ג'ונתן הרמן, אנדרה ברלוף, ס. לי סווידג', אלן וונקוס.
אני מאוד אהבתי את "קומפטון", אבל תסריט? באמת? כמו כן, טרנטינו בטח עצבני אש עכשיו.
האחים כהן מציינים את מועמדותם ה-12 לאוסקר, מתוכן 5 לפרס הכתיבה (הם זכו על "פארגו" ו"ארץ קשוחה").
הצילום הטוב ביותר:
"האיש שנולד מחדש" – עמנואל לובצקי
"מקס הזועם: כביש הזעם" – ג'ון סיל
"סיקאריו" – רוג'ר דיקינס
"קרול" – אד להמן
"שמונת השנואים" – רוברט ריצ'רדסון
רשימה מעולה. קשה לבחור מצטיין. כל החמישה הם ותיקי אוסקר. לובצקי, למשל, זכה כבר שנתיים ברציפות ("כוח משיכה", "בירדמן") ואם יזכה בפעם השלישית לא תשמעו אותי מתלונן. זאת מועמדותו השמינית לאוסקר.
ג'ון סיל מציין את מועמדותו החמישית, והוא זכה בעבר על "הפצוע האנגלי". רוג'ר דיקינס הגאון הוא הלוזר הגדול של הקטגוריה, והוא כנראה יפסיד בפעם ה-13!
אד להמן היה מועמד בעבר על "הרחק מגן עדן" (גם הוא של היינס), וריצ'רדסון הוא אחד הצלמים הבודדים להם שלוש זכיות ("הוגו", "הטייס", "ג'י.אף.קיי")
העריכה הטובה ביותר:
"האיש שנולד מחדש" – סטיבן מיריאון
"מכונת הכסף" – הנק קורווין
"מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" – בריין ברנדון, מרי ג'ו מרקי
"מקס הזועם: כביש הזעם" – מרגרט סיקסל
"ספוטלייט" – טום מקארדל
מיריאון היחיד מכולם שהיה מועמד בעבר, וגם זכה על "טראפיק". המועמדות האחרונה שלו הייתה גם היא בזכות איניריטו, עם "בבל".
העיצוב האומנותי הטוב ביותר:
"האיש שנולד מחדש" – ג'ק פיסק, המיש פורדי
"גשר המרגלים" – אדם סטוקהאוזן, רנה דאנג'לו, ברנרד היינריך
"להציל את מארק וואטני" – ארתור מקס, סיליה בובק
"מקס הזועם: כביש הזעם" – קולין גיבסון, ליסה תומפסון
"הנערה הדנית" – איב סטוארט, מייקל סטנדיש
הזוכה של שנה שעברה, אדם סטוקהאוזן, חזר השנה עם "גשר המרגלים". פיסק, מעצב אגדה בתחומו, היה מועמד בעבר על "זה ייגמר בדם", אבל ידוע בעיקר בזכות עבודותיו עם טרנס מאליק.
מקס גם הוא אחד הגדולים, והיה מועמד בעבר פעמיים עם סרטיו של סקוט "גנגסטר אמריקאי" ו"גלדיאטור". אני באופן אישי הייתי נותן לו אוסקר על "שבעה חטאים".
סטוארט הייתה מעומדת בעבר על "טופסי-טרווי" ושני סרטיו האחרונים של טום הופר, "נאום המלך" ו"עלובי החיים".
עיצוב התלבושות הטוב ביותר:
"האיש שנולד מחדש" – ז'קלין ווסט
"הנערה הדנית" – פאקו דלגאדו
"מקס הזועם: כביש הזעם" – ג'ני ביוון
"סינדרלה" – סנדי פאוול
"קרול" – סנדי פאוול
קטגוריה ללא מועמדות בכורה לאף אחד. סנדי פאוול הייתה מועמדת פעמיים גם ב-1998, וזכתה עם "שייקספיר מאוהב". הפעם היא בדאבל נוסף עם התלבושות שעיצבה לקייט בלאנשט בשני סרטים. היא צברה תריסר מועמדויות, כולל אלו.
ביוון הוותיקה מועמדות השנה בפעם העשירית, כאשר זכייתה האחרונה הייתה אי שם ב-1986. זאת הפעם הראשונה שהיא לא מועמדת בזכות סרט תקופתי.
דלגאדו היה מועמד על "עלובי החיים" ו-ווסט על "עט הסקנדל" ו"בנג'מין באטון".
מיקס הסאונד הטובה ביותר:
"האיש שנולד מחדש" – ג'ון טיילור, פרנק א. מונטנו, רנדי תום, כריס טואסטרדייק
"גשר המרגלים" – אנדי נלסון, גארי ריידסטרום, דרו קונין
"להציל את מארק וואטני" – פול מסי, מארק טיילור, מק רות'
"מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" – אנדי נלסון, כריסטופר סקרבוסיו, סטוארט ווילסון
"מקס הזועם: כביש הזעם" – כריס ג'נקינס, גרג רודולף, בן אוסמו
חבל לי שהעבודה הנהדרת של "אהבה וחסד" לא פה.
נלסון מועמד פעמיים והוא חוגג את מועמדותו ה-20 (עם זכיות על "עלובי החיים" ו"להציל את טוראי ראיין"). ריידסטרום זכה בעבר על "להציל את טוראי ראיין", "פארק היורה" ו"שליחות קטלנית: יום הדין" (שתי זכיות לכל סרט!).
לתום זוהי מועמדותו ה-15, כאשר בעבר היה מועמד בעיקר על סרטי רוברט זמקיס ופיקסאר. הוא זכה פעמיים, לאחרונה על "משפחת סופר-על".
עריכת האפקטים הקוליים הטובים ביותר:
"האיש שנולד מחדש" – מרטין הרננדז, לון בנדר
"להציל את מארק וואטני" – אוליבר טארני
"מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" – מתיו ווד, דיויד אקורד
"מקס הזועם: כביש הזעם" – מארק מנג'יני, דיויד וויט
"סיקאריו" – אלן רוברט מוראי
מוראי זכה בשנה שעברה על "צלף אמריקאי". זו הייתה זכייתו השנייה אחרי "מכתבים מאיוו ג'ימה". בסך הכל יש לו שמונה מועמדויות לשמו.
האפקטים הויזואלים הטובים ביותר:
"אקס מאכינה" – אנדרו וויטהורסט, פול נוריס, מארק ארדינגטון, שרה בנט
"האיש שנולד מחדש" – ריץ' מקברייד, מתיו שומווי, ג'ייסון סמית', קמרון וולדבאור
"להציל את מארק וואטני" – רנדי סטאמרס, אנדרס לנגלנדס, כריס לורנס, סטיבן וורנר
"מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" – רוג'ר גוויט, פטריק טובש, ניל סקנלן, כריס קורבולד
"מקס הזועם: כביש הזעם" – אנדרו ג'קסון, טום ווד, דן אוליבר, אנדי וויליאמס
כמעט אותם מועמדים בקטגורית הסאונד והאפקטים. אין "עולם היורה".
בדרך כלל אפשר להמר על הזוכה בקטגוריה הזו כמי שמועמד לפרס הסרט. השנה שלושה מתוך החמישה הצליחו להיות בשתי הקטגוריות, מה שהופך אותה לאחת הקשות לחיזוי.
המוזיקה המקורית הטובה ביותר:
"גשר המרגלים" – תומס ניומן
"מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" – ג'ון וויליאמס
"סיקאריו" – יוהן יוהנסון
"קרול" – קרטר בורוול
"שמונת השנואים" – אניו מוריקונה
חבורה מדהימה של מלחינים. שמות גדולים מאוד בין אניו מוריקונה, קרטר בורוול, ג'ון וויליאמס ותומס ניומן.
קצת אירוני שסרט של ספילברג מועמד בלי ג'ון וויליאמס, כשוויליאמס עצמו מועמד על סרט אחר. זוהי, אגב, מועמדותו ה-50 (!!). הוא זכה חמש פעמים בעבר. תומס ניומן כבר הפסיד את האוסקר 12 פעם. יוהנסון חוזר לאוסקר שנה שנייה רצוף אחרי המועמדות ל"התיאוריה של הכל". מוריקונה מועמד בפעם השישית, וטרם זכה.
השיר הטוב ביותר:
"50 גוונים של אפור" – ד'ה וויקנד
"נעורים" – דיויד לנג
"ספקטר" – ג'ימי נייפס, סם סמית'
"Racing Extinction" – ג'. ראלף, אנתוני הגארטי
"The Hunting Ground" – ליידי גאגא, דיאן וורן
שוב הם ממציאים סרטים כדי לשים בקטגוריה הזו. נו, טוב, לפחות ליידי גאגא מועמדת לאוסקר. מזעזע בעיני שמכל הדברים המדהימים שקורים ב"נעורים", ביניהם הצילום וההופעות של מייקל קיין והארווי קייטל, הוא מונצח רק בקטגוריה הזו.
הסרט הטוב ביותר בשפה זרה:
"הבן של שאול" – הונגריה
"חיבוק הנחש" – קולומביה
"ילדות פרא" – צרפת
"מלחמה" – דנמרק
"תיב" – ירדן
הדבר הכי משמח שקרה באוסקר הזה. אז נכון, "ילדות פרא" זה בזבוז", אבל שניים מהסרטים האהובים עלי ביותר מהרשימה, נציגי ירדן ודנמרק, בפנים. נפלא וגם נפלא עוד יותר.
דנמרק הייתה מועמדת 11 פעמים בעבר, וזכתה שלוש פעמים. הונגריה לא הייתה מועמדת מאז 1988, אבל זכתה בעבר על "מפיסטו". צרפת חוזרת לאוסקר לראשונה מאז 2009, וזוהי מועמדותה ה-37 לאוסקר (ותשע זכיות).
ותגידו מזל טוב לקולומוביה וירדן על מועמדותם הראשונה.
האיפור ועיצוב השיער הטובים ביותר:
"האיש שנולד מחדש" – סיאן גריג, דנקן ג'רמן, רוברט פנדיני
"הזקן בן ה-100 שיצא מהחלון ונעלם" – לאב לרסון, אווה פון בר
"מקס הזועם: כביש הזעם" – לזלי וונדרוולט, אלקה וורדגה, דמיין מרטין
המועמדויות של "האיש" ו"מקס" משמחות במיוחד. באמת עבודה יוצאת דופן. כל שמונת המועמדים, מוזמנים לאוסקר בפעם הראשונה.
הסרט התיעודי הארוך הטוב ביותר:
"איימי"
"ארץ הקרטל"
"חורף בוער: מלחמתה של אוקראינה לעצמאות"
"מבט השתיקה"
"מה קרה, מיס סימון?"
הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר:
"Body Team 12"
"Chau, Beyond the Lines"
"Claude Lanzmann: Specters of the Shoah"
"Girl in the River: The Price of Forgivness"
"Last Day of Freedom"
הסרט הקצר הטוב ביותר:
"אווה מריה"
"היום הראשון"
"הכל יהיה בסדר"
"מגמגם"
"שוק"
סרט האינמציה הטוב ביותר באורך מלא:
"אנומליסה"
"הילד והעולם"
"הקול בראש"
"כשמארני הייתה שם"
"שון כבשון – הסרט"
צ'ארלי קאופמן חוזר לאוסקר, אבל כולנו יודעים מי היחיד עם סיכוי לזכות.
סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר:
"אנחנו לא יכולים לחיות בלי קוסמוס"
"סיפור דובים"
"עולם המחר"
"פרולוג"
"קבוצת העל של סנג'יי"
סיכום מועמדויות:
"האיש שנולד מחדש" – 12
"מקס הזועם: כביש הזעם" – 10
"להציל את מארק וואטני" – 7
"גשר המרגלים" – 6
"ספוטלייט" – 6
"קרול" – 6
"מכונת הכסף" – 5
"מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" – 5
"הנערה הדנית" – 4
"חדר" – 4
"ברוקלין" – 3
"סיקאריו" – 3
"שמונת השנואים" – 3
"אקס מאכינה" – 2
"הקול בראש" – 2
"סטיב ג'ובס" – 2
"45 שנים" – 1
"ג'וי" – 1
"טרומבו" – 1
"סטרייט אאוטה קומפטון" – 1
"סינדרלה" – 1
"קריד" – 1
הפעם כולנו ליאונרדו….
ברי לארסון כמעט בטוח…
לא יכול יותר עם טום הארדי
עושה תפקידים שאי אפשר להבין מה הוא אומר.
נמאס.
אולי יתמזל המזל והוא יזכה
ואז ילך בדרכו של ניקולס קייג׳.
אמן.
מולכו, נדמה לי שאתה במיעוט. טום הארדי הוא אחד השחקנים הכי רהוטים שפועלים כיום. שים בצד את המסירות שלו להופעות המשחק שלו או הקסם האישי שיש לו בשפע (או המבטים מקפיאי הדם שלו) , האיש בעל דיקציה שנדיר למצוא כיום. אני רק יכול לחשוב על אלן ריקמן המנוח ההקשר הזה
הנה עוד שחקנים רהוטים ששלפתי עכשיו מהראש: מייקל קיין, מורגן פרימן, ג'רמי איירונס, ג'ק ניקולסון, כריסטוף וולץ וגם סמואל אל. ג'קסון. ובאשר לניקולס קייג' , תמיד היה לי מובן מה הוא אמר. הבעיה איתו לדעתי היא שעם השנים הוא הפך משחקן אופי משובח למאסטר שאין שני לו באובר אקטינג
לא מבין איך רייצ'ל מקאדמס מועמדת על "ספוטלייט". מה היא עושה שם שמצדיק אוסקר?
מגיבה בעידון ועם ניואנסים, באופן אשר לא מנסה להתשלט על הסרט, אבל משקף את היחס הרגשי של הקהל לסיפור – לא יודע אם מצדיק אוסקר, אבל לדעתי זו אחת מן ההופעות היותר טובות שלה.
כנראה אכזבתי מהסרט מקרינה על כל המרכיבים שלו..
אני מסכים עם שניכם לגבי מקאדמס ב"ספוטלייט" – מסכים עם עופר שהיא הלב הרגשי של הסרט ומנסה לא להתבלט (כשחלק מהאחרים כן מנסים), ומסכים איתך שזאת כנראה הפעם הראשונה שאני זוכר ששחקנית מועמדת לאוסקר על להנהן בלבד. אבל נדחה את הדיון על הסרט לסופש, אז יעלה לאקרנים 🙂
אור, תודה על הסקירה המקיפה 🙂
בנוגע לקטגוריית סרטי האנימציה, עושה רושם שפרט ל"הקול בראש" (הנפלא) יש מועמדות קטנה ומפתיעה שכדאי לשים עליה עין עם ובלי קשר לאוסקר – "הילד והעולם" (Boy and the World).
http://www.rogerebert.com/reviews/boy-and-the-world-2015
http://www.theverge.com/2016/1/17/10777204/boy-and-the-world-movie-review-oscars
דימה.
בהחלט סרט מקסים. הוא נמצא בימים אלה בערוצי הסרטים של yes, וישודר שוב ב-yes3 ממש בסמוך לטקס האוסקר.