• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

אוסקר 2018/19: הימורי הזוכים בכל הקטגוריות

21 בפברואר 2019 מאת אור סיגולי

סוף שבוע אחד מפריד בנינו לבין טקס האוסקר ה-91, ולא נשקר לכם – אנחנו די אבודים. זה לא קשור רק לעונה המבלבלת שעברנו, אלא גם לתמורות שחוותה האקדמיה בשנים האחרונות ורצף הזוכים האחרון, שדי מוטט את מה שאנחנו מצפים מהאקדמיה. כמעט כל הסטטיסטיקות נשברו בחמש השנים האחרונות, ככה שאנחנו די בערפל.
והאמת? אין יותר מכיף מזה. כמו שאנחנו אומרים בכל שנה, עונה צפויה היא הדבר הכי מתסכל בעולם, ואנחנו מכינים את עצמנו להפתעות ותהפוכות.

ועדיין, החלטנו לנסות ולהמר על זוכי האוסקר של 2018/19 גם השנה. הפעם אנחנו שלושה: עופר, לירון ואני (אור. היי) וסימנו את מי שאנחנו מאמינים שיזכה בכל הקטגוריות של הטקס. כמו תמיד, הוספנו, סתם בשביל ההנאה, את הבחירה האישית שלנו ואת הסרט שבעינינו הושמט שלא בצדק מהרשימות הסופיות.

אם אתם רוצים קצת להתעדכן בחלק ממה שעברנו העונה (הסיקור שלנו השנה היה לאחד האינטנסיביים ביותר בתשע שנותינו) אתם מוזמנים כמובן לראות את רשימת המועמדים המלאה לאוסקר ה-91; לקרוא באריכות על פרסי המשחק, אלו של הגברים וגם אלו של הנשים; להתעדכן בכמה מהסרטים התיעודיים הקצרים שמשתתפים במירוץ; להחכים בנוגע לקטגוריות הסרטים הקצרים וגם לגבי הסרטים התיעודיים; ולהסכים או לא להסכים עם הדירוג שלי לכל שמונת המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר. אתם גם יכולים ללחוץ למטה על התגית "אוסקר 2018/19" לכל 17 הכתבות השונות שלנו במהלך העונה.

ההימורים שלנו לזוכים באוסקר ה-91

הסרט הטוב ביותר

הימור בחירה אישית היה צריך להיות כאן
אור רומא המועדפת הרוכב
עופר רומא רומא ללא עקבות
לירון רומא המועדפת אהבה בימים קרים

שלושתנו שמנו את ההימור שלנו על "רומא", שבאיזשהו מקום, לפחות מבחינת נתונים יבשים, הוא הסרט עם הסיכויים הנמוכים ביותר: הוא גם דובר שפה זרה, גם שייך לחברת סטרימינג ולכן קורא תיגר על עולם הקולנוע המסורתי, לא היה מועמד לפרס הצוות באיגוד השחקנים, ובאוסקר איננו מועמד בפרס העריכה. ועם זאת, משהו בסחף לכיוון הסרט שאנחנו כל כך אוהבים מסמן לנו שעומדת לקרות היסטוריה. או שאנחנו פשוט לא מצליחים להאמין ש"הספר הירוק", שנחשב למתמודד מרכזי גם הוא, ישרוד עד הסוף. נחכה במתח גדול עד אז.
ואם אתם כבר פה, הנה בונוס על חשבוננו: תומר קמרלינג של "מאקו" הוא היחיד שאני מכיר שהצליח לקלוע נכונה בכל שלושת הזוכים האחרונים ("ספוטלייט", "אור ירח", "צורת המים") וההימור שלו הוא לא אחר מאשר "המועדפת". זה רשמית הבחירה הנכונה כרגע, מבחינתי.

רומא

הבימוי הטוב ביותר

הימור בחירה אישית היה צריך להיות כאן
אור קוארון – רומא קוארון – רומא ז'האו – הרוכב
עופר קוארון – רומא קוארון – רומא ז'האו – הרוכב
לירון קוארון – רומא פאווליקובסקי – אהבה בימים קרים גרניק – ללא עקבות

בזמן שזכיית "רומא" בפרס הסרט עדיין מעוררת תהיות בעולם ההימורים, בפרס הבימוי יש תחושה יותר יציבה. קוארון, שזכה בפרס איגוד הבמאים והבאפט"א, כנראה יזכה באוסקר השלישי שלו (הוא זכה בשניים על "כוח משיכה"), ויעקוף את ספייק לי ("שחור על לבן"), שגם לו יש קייס לזכייה.
שימו לב לקטע מעניין, שלחלוטין בלי שתכננו, שלושתנו מבכים על היעדרות ז'האו וגרניק מהקטגוריה, שתיהן חלק מקבוצת הבמאיות המרשימות שעשו השנה סרטים נפלאים שהאוסקר לא הכיר בהם. מה בדבר איזה OscarSoMale# לקראת שנה הבאה?

השחקן הראשי הטוב ביותר

הימור בחירה אישית היה צריך להיות כאן
אור מאליק – רפסודיה בוהמית קופר – כוכב נולד דיגס – בליינדספוטינג
עופר מאליק – רפסודיה בוהמית דפו – ואן גוך: בשערי הנצח ריילי – האחים סיסטרז
לירון בייל – סגן הנשיא קופר – כוכב נולד הוק – הכנסייה החדשה

אין ספק שיש פה פייט. מצד אחד, זוכה פרס איגוד המבקרים כריסטיאן בייל שנעלם לתוך דמות אמיתית בסרט שמועמד לסרט הטוב ביותר, ומצד שני, זוכה פרס איגוד השחקנים והבאפט"א רמי מאליק שנעלם לתוך דמות אמיתית בסרט שמועמד לסרט הטוב ביותר. לבייל, כזכור, כבר יש אוסקר על "פייטר", ולמליק זוהי מועמדות ראשונה. האם ייתכן שנגיע למצב ששניים רבים והשלישי לוקח, וברדלי קופר יעלה לבמה?
כך או כך, זאת אחת מקטגוריות השחקן הראשי החלשות ביותר מזה שנים.

השחקנית הראשית הטובה ביותר

הימור בחירה אישית הייתה צריכה להיות כאן
אור קלוז – האישה קולמן – המועדפת בלאנט – מרי פופינס חוזרת
עופר קלוז – האישה קולמן – המועדפת מקנזי – ללא עקבות
לירון קלוז – האישה קולמן – המועדפת קוליג – אהבה בימים קרים

קונצנזוס משולש כפול. תראו, האמת היא, שיש בי עדיין משהו פועם ללא הפסקה שמאותת לי שאנחנו יכולים לראות פה מהפך של קולמן, אבל אני לא אמיץ מספיק בשביל לעמוד מאחורי זה. גלן קלוז סחפה את העונה לחלוטין (להוציא את הבאפט"א, שכמובן הלך לקולמן) עם "האישה" וזו מועמדותה השביעית ללא זכייה. ובכל זאת, הסרט של קולמן אהוד יותר באקדמיה והתפקיד שלה הרבה יותר טוב.

המועדפת

שחקן המשנה הטוב ביותר

הימור בחירה אישית היה צריך להיות כאן
אור עלי – הספר הירוק דרייבר – שחור על לבן קאסאל – בליינדספוטינג
עופר עלי – הספר הירוק גרנט – האם אי פעם תסלחי לי? גרנט – פדינגטון 2
לירון עלי – הספר הירוק רוקוול – סגן הנשיא פוסטר – ללא עקבות

מאהרשלה עלי זכה בפרס איגוד השחקנים ובבאפט"א, ואמנם לא עבר הרבה זמן מאז האוסקר על "אור ירח", אבל הוא עדיין הלב הפועם של הסרט האהוב בכיכובו (כמו כן, אפשר להודות באמת – הוא לחלוטין שחקן ראשי). "הספר הירוק" חטף קמפיין שלילי בעוצמות שאני לא זוכר כמותן, ועדיין עלי, שגם מככב כרגע בעונה השלישית של "בלש אמיתי", יצא זך וקסום מכל הסיפור הזה. רק על זה מגיע לו פרס.

שחקנית המשנה הטובה ביותר

הימור בחירה אישית הייתה צריכה להיות כאן
אור קינג – סיפורו של רחוב ביל סטון – המועדפת דביקי – אלמנות
עופר קינג – סיפורו של רחוב ביל סטון – המועדפת קאסידי – ווקס לוקס
לירון ווייס – המועדפת סטון – המועדפת מקנזי – ללא עקבות

באופן ממש מרתיח, "סיפורו של רחוב ביל" לא הוקרן בשום מסגרת בישראל, כך שההימור שלי ושל לירון הוא על תקן הבאזז יותר מכל דבר אחר. אבל באמת שקטגורית שחקנית המשנה הייתה אחת ההפכפכות של העונה, וקינג, שלא הייתה מועמדת לאיגוד השחקנים, בהחלט יכולה להפסיד לאחת מנשות "המועדפת" – אמה סטון או רייצ'ל ווייס. האחרונה מהן גם זכתה בבאפט"א.

התסריט המקורי הטוב ביותר

הימור בחירה אישית היה צריך להיות כאן
אור המועדפת המועדפת בליידנספוטינג
עופר המועדפת הכנסייה החדשה חיים פרטיים
לירון הכנסייה החדשה הכנסייה החדשה כיתה ח'

בעיני אחת הקטגוריות היותר קשות לחיזוי בטקס השנה. זאת מכיוון ש"הספר הירוק" הוא זוכה כמעט מושלם כאן (מבחינת העדפות האקדמיה, כמובן. לא מבחינת האיכות שלו. הו, לא), אבל ההתקפה על ציוץ העבר של התסריטאי ניק וללונגה פשוט מחקה אותו מהקמפיין. אם הוא יזכה, זה אומר שכל עניין הטוויטר שהופך להיות אלים יותר ויותר, הוא בעצם עשן ומראות. אם יפסיד, זה מעיד על הכוח הגדול של הרשתות החברתיות גם באוסקר. אחרי התלבטויות רבות, אני הימרתי על "המועדפת", וכמוני גם עופר. והאמת? יכול להיות שהחיבה לפועלו של פול שרדר עוד יכולה להביא לו את האוסקר על "הכנסייה החדשה". אנחנו לא נתווכח.

הספר הירוק

התסריט המעובד הטוב ביותר

הימור בחירה אישית היה צריך להיות כאן
אור שחור על לבן האם אי פעם תסלחי לי? סטלין מת!
עופר שחור על לבן הבלדה על באסטר סקראגס ללא עקבות
לירון הבלדה על באסטר סקראגס האחים סיסטרז

ספייק לי עומד לזכות באוסקר סוף סוף? מסתמן שכן. סגירת מעגל נהדרת למועמדות הראשונה שלו על "עשה את הדבר הנכון" המדהים, גם הוא מצא דרך מקורית להתעסק עם הגזענות בחברה האמריקאית. עוד נושפים בעורפו "האם אי פעם תסלחי לי?" שממש לפני כמה ימים זכה בפרס איגוד התסריטאים, "סיפורו של רחוב ביל" מבית היוצר של זוכי האוסקר בקטגוריה הזו ממש על "אור ירח", ו"הבלדה על באסטר סקראגס" כי האחים כהן וזה. במקום החמישי, כנראה, נמצא "כוכב נולד".

הצילום הטוב ביותר

הימור בחירה אישית היה צריך להיות כאן
אור רומא רומא סוספיריה
עופר רומא אהבה בימים קרים הרוכב
לירון רומא אהבה בימים קרים סוספיריה

אנחנו מאמינים שאלפונסו קוארון בדרך לצאת עם כמה פרסי אוסקר מהטקס הזה, אחד מהם הוא על עבודתו כצלם של "רומא", מה שיהפוך אותו לראשון שזוכה על צילום סרט שהוא עצמו ביים. אם מישהו יכול לעשות את זה, זהו קוארון. נזכיר שכמות של שלושה פרסים לאדם בטקס אחד הוא משהו שכבר קרה בעבר מספר פעמים, כמו למשל אלחנדרו איניריטו ("בירדמן" – מפיק, במאי, תסריטאי), ג'יימס קמרון ("טיטניק" – מפיק, במאי, עורך), ג'יימס ל. ברוקס ("תנאים של חיבה" – מפיק, במאי, תסריטאי) ועוד כמה.
אבל, אולי לאקדמיה זה יהיה קצת יותר מדי, והיא תחליט להעניק את הפרס ל"אהבה בימים קרים" שזכה בפרס איגוד הצלמים והראה חוזק גדול מאוד אצל האקדמיה, או אולי אפילו העדשות המקוריות של "המועדפת" יטו את הכף.

העריכה הטובה ביותר

הימור בחירה אישית היה צריך להיות כאן
אור סגן הנשיא המועדפת חיפוש
עופר סגן הנשיא המועדפת הצד האחר של הרוח
לירון הספר הירוק שחור על לבן סוספיריה

חוק ידוע באקדמיה הוא שפרס העריכה הולך לסרט הערוך ביותר, כלומר זה בו האומנות הזו הכי בולטת. מבין חמשת המועמדים, זה לגמרי "סגן הנשיא", אבל לא היינו ממהרים לפסול את "רפסודיה בוהמית" (זוכה פרס איגוד העורכים) או "שחור על לבן".

המוזיקה המקורית הטובה ביותר

הימור בחירה אישית היה צריך להיות כאן
אור מרי פופינס חוזרת אי הכלבים הצד האחר של הרוח
עופר הפנתר השחור סיפורו של רחוב ביל הצד האחר של הרוח
לירון הפנתר השחור הפנתר השחור סוספיריה

גם זו קטגוריה ששברתי עליה את הראש דקות ארוכות, ובסוף החלטתי פעם אחת במסמך ההימורים הזה ללכת קצת על מקום פרוע. קצת. בערך. מעבר לשני סרטי הדיסני שמופיעים בהימורים שלנו, המועמדים האחרים הם "סיפורו של רחוב ביל", "שחור על לבן" ו"אי הכלבים". באמת שכל אחד מהם יכול לנצח.

השיר המקורי הטוב ביותר

הימור בחירה אישית היה צריך להיות כאן
אור כוכב נולד כוכב נולד מרי פופינס חוזרת (האם תעלו בדעתכם?)
עופר כוכב נולד הבלדה על באסטר סקראגס כוכב נולד (I'll never love again)
לירון כוכב נולד הפנתר השחור סוספיריה

על פניו, כנראה הקטגוריה הבטוחה ביותר בכל האוסקר השנה. זו תהיה תדהמה מוחלטת אם מישהו שאיננו "כוכב נולד" יזכה, אבל הפופולריות של "הפנתר השחור" עלולה לקחת לו כמה קולות, ואולי מספיק בשביל להביא לנו לזוכה שלישי ומפתיע.

הפנתר השחור

העיצוב האמנותי הטוב ביותר

הימור בחירה אישית היה צריך להיות כאן
אור המועדפת המועדפת העולם שאחרי: הכחדה
עופר המועדפת המועדפת ווקס לוקס
לירון רומא הפנתר השחור סוספיריה

עיצוב התלבושות הטוב ביותר

הימור בחירה אישית היה צריך להיות כאן
אור המועדפת המועדפת פדינגטון 2
עופר המועדפת המועדפת שחור על לבן
לירון המועדפת הפנתר השחור סוספיריה

הסיבה היחידה ש"הפנתר השחור" לא מופיע בהימורים שלנו, הוא כי סרטי פנטזיה לרוב לא פופולריים במיוחד בקטגוריה הזו, אבל אתם יודעים איך זה – זה נכון עד שזה לא נכון. וכן, קטגוריות העיצוב הן בהחלט המקום שבו חברי האקדמיה יוכלו להרעיף אהבה על שובר הקופות הגדול של השנה, ועל האירוע התרבותי הכי משמעותי שהיה השנה בקולנוע.

עריכת הסאונד הטובה ביותר

הימור בחירה אישית היה צריך להיות כאן
אור האדם הראשון מקום שקט משימה בלתי אפשרית: התרסקות
עופר האדם הראשון מקום שקט יום נפלא
לירון האדם הראשון הנוקמים: מלחמת האינסוף

בקטגוריה הזו זוכה לרוב הסרט הרועש ביותר ו/או הסרט האיכותי ביותר. זה אומר שבין "האדם הראשון", "הפנתר השחור" ו"רומא", יש פה מאבק שתוצאותיו יכולות להיות מפתיעות. את רשימת המועמדים משלימים "מקום שקט" ו"רפסודיה בוהמית".

מיקס הסאונד הטוב ביותר

הימור בחירה אישית היה צריך להיות כאן
אור רפסודיה בוהמית רומא יום נפלא
עופר כוכב נולד רומא יום נפלא
לירון האדם הראשון רומא

כאן נוטה לזכות הסרט המוזיקלי ביותר, וגם פה יש מאבק – "רפסודיה בוהמית" או "כוכב נולד"? ואולי בכלל "רומא", שאנחנו בכלל בעדו בזכות עבודת הסאונד הפנומנלית שלו? או "האדם הראשון" כי רוב חברי האקדמיה בכלל לא יודעים להפריד בין שתי הקטגוריות? או "הפנתר השחור" כי מה, הוא ייצא בלי כלום מהטקס? תשובות בקרוב.

רפסודיה בוהמית

הסרט הטוב ביותר בשפה זרה

הימור בחירה אישית היה צריך להיות כאן
אור רומא רומא דונבאס
עופר רומא רומא היורשות
לירון רומא אהבה בימים קרים

כולנו כתבנו פה שתהיה היסטוריה ולראשונה סרט יזכה גם בפרס הסרט בשפה זרה, וגם בפרס הסרט הטוב ביותר. אבל האמת היא שבכולנו מקונן איזשהו חשד ש"אהבה בימים קרים" עוד יכול לקבל את זה, כסוג של פרס ניחומים בזמן ששאר הקולות ילכו ל"רומא" בקטגוריות האחרות.

הסרט התיעודי הטוב ביותר באורך מלא

הימור בחירה אישית היה צריך להיות כאן
אור סולו חופשי
עופר סולו חופשי מחוז הייל, הבוקר, הערב ביזבי 17
לירון RBG

אחרי שנדהמו מההיעדרות של "שלושה זרים זהים" ו"האם תהיה שכני", אנחנו יודעים שהכל יכול לקרות. גם "מיינדינג ד'ה גאפ" יכול לסיים את הטקס עם זכייה, ממש כמו אלו שמוזכרים פה.

האפקטים הוויזואליים הטובים ביותר

הימור בחירה אישית היה צריך להיות כאן
אור האדם הראשון הנוקמים: מלחמת האינסוף משימה בלתי אפשרית: התרסקות
עופר האדם הראשון האדם הראשון
לירון האדם הראשון הנוקמים: מלחמת האינסוף

בקטגורית האפקטים ההימור הכי נכון הוא ללכת על המועמד לסרט הטוב ביותר (אלא אם כן יש שלושה כאלה, וזה משהו הזוי כמו "אקס מאכינה" יכול לזכות). השנה, כמו בשנה שעברה ובשנה שלפני זה, אין אף סרט חופף בין שתי הקטגוריות, אז המצב קצת יותר מורכב. לפני שנתיים זכה "ספר הג'ונגל" ובשנה שעברה היה זה "בלייד ראנר 2049". קשה מאוד לעשות היקש בין שניהם. אז אלו בעצם היו המון מילים להגיד שאנחנו לא יודעים. אולי מארוול יקחו את האוסקר הראשון שלהם, והיחידי של הערב, בקטגוריה הזו? אולי הסחרור העמוס והמטשטש של "שחקן מספר אחת" בסופו של דבר ינצח?

האיפור ועיצוב השיער הטובים ביותר

הימור בחירה אישית היה צריך להיות כאן
אור סגן הנשיא גבול סוספיריה
עופר סגן הנשיא גבול המועדפת
לירון סגן הנשיא גבול

קטגוריה שמעולם לא הבנתי ואני כנראה לעולם להצליח. נקסט.

האדם הראשון

סרט האנימציה הטוב ביותר באורך מלא

הימור בחירה אישית היה צריך להיות כאן
אור ספיידרמן: ממד העכביש ספיידרמן: ממד העכביש
עופר ספיידרמן: ממד העכביש ספיידרמן: ממד העכביש רובן ברנדט, אספן
לירון ספיידרמן: ממד העכביש ספיידרמן: ממד העכביש

"ספיידרמן" אכן שלט בעונה, וכל אתרי ההימורים שמים את הכסף עליו. אבל גם פה יש משהו שלא לגמרי יושב לי. האם הסרט הקטן של סוני יכול לנצח את "משפחת סופר-על 2"? האקדמיה תמיד הייתה מאוד מאוד שמרנית ולהיטים גדולים תמיד עובדים אצלה נהדר, מצד שני, סרטי המשך לא בדיוק מצליחים שם. אני חושב שהמירוץ הזה פתוח ממה שנראה.

סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר

הימור בחירה אישית
אור באו
עופר באו אחר צהריים מאוחר
לירון Animal Behaviour

הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר

הימור בחירה אישית היה צריך להיות כאן
אור נקודה. סוף משפט (מייצרות כנפיים)
עופר כבשה שחורה שלב הסיום (סוף המשחק) אוסף קלטות הפורנו של אבא שלי
לירון שלב הסיום (סוף משחק)

הסרט הקצר הטוב ביותר

הימור בחירה אישית
אור מרגריט
עופר מרגריט סקין
לירון אמא

לא משנה מה, אנחנו מאחלים הצלחה מכל הלב לגיא נתיב ושרון מימון המועמדים על "סקין" ומקווים שהם יעלו לפודיום בערב הזה. כל הכבוד לכם!

עכשיו כל שנותר לנו הוא להעביר את הסופ"ש ולחכות. אנחנו כמובן נהיה פה עם לייב-בלוגינג בליל האוסקר, כפי שעשינו בשנתיים האחרונות. מוזמנים להצטרף.