• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

אוסקר 2014/15: מה לעשות עד הטקס?

22 בפברואר 2015 מאת אורון שמיר

בעוד מספר שעות, ב-3:30 בלילה ליתר דיוק, ייערך בתיאטרון ״דולבי״ אשר בלוס אנג׳לס טקס האוסקר ה-87. במהלכו, יוענקו פסלונים מוזהבים למיטב תוצרי השנה הקולנועית של 2014, לפחות ע״פ חברי וחברות האקדמיה האמריקאית לקולנוע. אצלנו בישראל, הטקס ישודר בכל ערוצי של הסרטים של yes (כלומר 1-5), שם תוכלו לתפוס גם את השטיח האדום המסורתי, ששידוריו יחלו ב-1:00 גם בערוץ !E. בשלב הזה בדרך כלל הייתי נוהג לספר מי נגד מי וכמה ההתרגשות גדולה, אלא שהשנה זה עדיין לא הכה בי. כלומר, אני אישית יותר בכיוון של ״בואו נגמור עם זה כבר״, מה שהופך את העברת הזמן עד הטקס לקריטית במיוחד – לא כסיסת ציפורניים (אני מקנא במי שזה מצבו או מצבה), כי אם המתנה להגעתו של האירוע הנוצץ בתקווה שירים את המורל.

אנחנו בסריטה נהיה כאן מיד לאחר הטקס עם רשימת הזוכים והזוכות המלאה, וגם מספר תובנות בזק ונסיון לסכם עונת פרסים קצת מוזרה. למה שלא נהיה כאן בזמן הטקס? כי אנחנו מעוניינים לצפות בו, וממליצים גם לכם ולכן לעשות זאת. לא משנה איך היה המירוץ, הרגע של קו הסיום האוסקרי נוטה להיות כמה שעות של בידור אמריקאי משובח. במיוחד כשניל פטריק האריס הוא המנחה השנה. אבל השאלה שבכותרת הפוסט נותרה בעינה – מה עושים עד תחילת החגיגה?

אפשר להתחיל בשיעורי בית, כלומר להיעזר בנו ובסיקור שלנו לאורך השנה כדי להגיע למצב של היכרות מספקת עם הכוחות שיפעלו ויתנגשו זה בזה בערב הגדול. מומלץ להתחיל עם רשימת המועמדים והמועמדות, שעומדת להצטמצם ביממה הקרובה לזוכים וזוכות. בשלב מוקדם יותר של העונה ניסו אור ועופר את כוחם בחיזיון המועמדים, בעוד אני הצטרפתי רק בשבוע שעבר אל הימורי הזכיות. אני מאוד ממליץ גם לכם ולכן לקחת חלק בניחושים, זה הופך כל קטגוריה זניחה למרתקת ואת הערב כולו לספורטיבי מכף רגל עד ראש.

עוד סיבה להגביר את המתח בכפייה היא שקטגוריית הבית של ישראל, הסרט הטוב ביותר בשפה זרה, לא מכילה את הנציג השנתי (אבל את זה ידענו כבר משלב התשיעייה). ואם כבר התמרמרויות עד היעדרויות בלתי מוצדקות, הצטרפו לפוסט של אור שניסה לנחש מי לא יהיה מועמד או תהיה מועמדת, למרות שמגיע, ודווקא התברר כפסימי בקטגוריה או שתיים. מהצד של האופטימיות המקומית, אצבעותינו מוחזקות בשביל ״איה״ הישראלי, המתמודד בקטגוריית הסרטים הקצרים. בשנה שעברה היו לנו שני סרטים תיעודיים שפרצו את גבולות השפה הזרה, ולבסוף הפסידו (כפי שסרטים ישראליים נוטים לעשות באוסקר). אבל אולי הדרך של ישראל לפסלון היא דווקא בזכייה גדולה של סרט קטן יותר במידותיו?

בהמשך להימורים, דרך מעניינת נוספת להפוך את הערב למותח היא מחולל כרטיסי הבינגו של האל.איי. טיימס, שכמה מהמשבצות בו גרמו לי להנהן בהבנה, ואחרות הצחיקו אותי לאללה (כי מה הסיכוי שג׳ניפר לורנס שוב תמעד? או בעצם, לא תמעד?). גם בקיאות לא תזיק למפלס ההתרגשות, ולשם כך אפשר להיעזר בפוסט של אור על פרסי האיגודים, אלה שבאמת קובעים מי יזכה באוסקר, לא הבאפט״א (פרסי הקולנוע הבריטי) ולא הפרס ההוא שאני נמנע מלהזכיר. ואגב, באזפיד בריטניה (כמו האמריקאי רק טוב) יצאו אל השטיח האדום של טקס פרסי הבאפט״א, ושאלו את הגברים שאלות שנשים רגילות לשמוע במעמדים מסוג זה. שיתפו פעולה: אדי רדמיין, מייקל קיטון, ניק קייב והארווי ווינסטין:

להשלמת התמונה כולה, להלן דעותינו על (כמעט) כל המועמדים ברוב הקטגוריות, מוגשות בצורת סקירות ופוסטים נלווים שהתפרסמו סמוך לעליית הסרטים לאקרנים בישראל. בשל כך חסרים פה ״עדיין אליס״ (שכנראה יזכה את ג׳וליאן מור באוסקר הראשון שלה), וגם ״מידות רעות״ (המועמד לפרס התסריט המעובד ועיצוב התלבושות), שניהם יוצאים בארץ רק בסוף השבוע הזה. נאלץ להמתין עד ליום חמישי עם הסקירות שלהם, בהן כבר נדע האם הם ייזכרו רק כמועמדים, או כזוכי אוסקר.

פוסטים שלנו על מועמדי השנה, לפי מספר מועמדויות:
בירדמן – הסקירה של עופר, שגררה חוות דעת נוספת של יניב, וגם דאבל-פיצ׳ר של אור.
מלון גרנד בודפשט – הסקירה של אור וגם דאבל-פיצ׳ר.
משחק החיקוי – סקירתו של אור.
התבגרות – הסקירה של אור, הפודקאסט של פבלו, עופר ויניב וגם דאבל-פיצ׳ר.
צלף אמריקאי – הסקירה של אור, וגם דאבל-פיצ׳ר.
התיאוריה של הכל – סקירתו של אור.
וויפלאש – המיני-סקירה של אור מפסטיבל חיפה.
פוקס-קצ׳ר – הסקירה האוהדת של אור. וגם דאבל-פיצ׳ר.
בין כוכבים – הסקירה של עופר, הפודקאסט של פבלו וחברים, וגם דאבל-פיצ׳ר.
מר טרנר – הסקירה האוהדת של עופר, וגם דאבל-פיצ׳ר.
לא נשבר – הסקירה של אור, וגם דאבל-פיצ׳ר.
אל תוך היער – הסקירה של עופר , חמה מהתנור (של האופה ואשתו).
שומרי הגלקסיה – הסקירה של אור – וגם דאבל-פיצ׳ר.
הולכת רחוק – הסקירה של עופר.
אידה – גם כאן זו הסקירה של עופר.
סלמה – הסקירה הטרייה של אור.
נעלמת – הסקירה המשתפכת של אור, וגם דאבל-פיצ׳ר.
יומיים ולילה – הסקירה של אור, וגם דאבל-פיצ׳ר.
השופט – עליו כתב אור בימי פסטיבל חיפה, ומאוחר יותר גם בפינת הדאבל.
חיית הלילה – סקירתו של אור.

אל תשכחו לישון קצת לפני הטקס, ולהמציא תירוץ טוב להתחמקות מהעבודה מחר בבוקר. או אז, נתראה ממש כאן כשאבק הכוכבים יתפזר וההיסטוריה תסיים לכתוב את עצמה.

Aya

ליבנו ותקוותינו עם ״איה״, נציג ישראלי באוסקר 2014/15

 

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.