• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

הגדה של מארוול: מתכוננים ל״סוף המשחק״ ומארחים לפסח את הנוקמים

19 באפריל 2019 מאת מערכת סריטה

האם זה מקרי שהאירוע הקולנועי המוגזם של התקופה, ״הנוקמים: סוף המשחק״ (Avengers: Endgame), בחר לעצמו כתאריך הפצה את חול המועד של חג הפסח, בו אנחנו מספרים ביציאת מצריים ובהתגברות על רודן מגלומן? יכול להיות שזה מקרי, אפילו סביר. אבל אצלנו בסריטה מנצלים צירופי מקרים שכאלה לטובת פוסטים משותפים ומטופשים. בהשראת הנוקמים עצמם, איחדנו כוחות כדי לחבר בין כמעט כל מה שאנחנו יודעים על הסרטים של מארוול ועל חג הפסח, מה שאולי יוצא לא לגמרי כשר אבל בתקווה שמהנה לקריאה. נפזר פה ספוילרים בלי הכרה אבל לא ניכנס לעומק, אז יכול גם להיות שמי שלא ראו לא יבינו שזה ספוילר. מצד שני, כל האזכורים לדברים שקרו ביקום הקולנועי של מארוול לא יהיו מובנים למי שלא ראו, אז הפוסט בהחלט מיועד קודם כל למי שצפו לפחות בכמה סרטים.

נצלו את החג ואת חול המועד להשלמות, במיוחד לסרטים ״הנוקמים״ המשותפים ובעיקר ל״מלחמת האינסוף״ שהסרט החדש הוא המשך ישיר לנעשה בו. ארבעת שלבי היקום וסרטיהם מפורטים בהמשך, כולל תקצירים מקוצרים עד מאוד, ומסביבם עיטורים וקישוטים טקסטואלים באווירת החג. השאירו כסא ריק למי מהאוונג׳רס שיבחר להצטרף וקבלו את גרסתנו הלא-אפויה להגדה, כחומר קריאה מתחת לשולחן הפסח וגם כשי לחג. כי השנה אין מה לטרוח בחיפוש אחר האפיקומן – ת׳נוס ימצא אותו באותה קלות שמצא את אבני האינסוף, ויש לו חיבה מיוחדת לדברים שבורים לחצי.

והגדת – למה חשוב לנו לספר ביצירת מארוול

בין אם אתם חוגגים אותו כהלכתו, חוגגים אותו בערך או חוגגים אותו בבריחה נוחה לחו"ל, חג הפסח הגיע ואיתו תחושה של אביב, תחושה של התחדשות, תחושה שקשה להיתפס לאופטימיות הרגילה שלה כשמחצית מאוכלוסיית היקום נמחתה בנקישת אצבע סגולה עטויה בכפפה מוזהבת. חלק מהאנושות המשיכה הלאה, אבל לא אנחנו, כמאמר סטיב רוג'רס. לא אנחנו, וכמונו המעריצים, אוהבי הקומיקס, אוהבי היקום הקולנועי, אוהבי שניהם ואפילו שונאיהם. ואפילו כולנו חכמים, כולנו נבונים, כולנו זקנים, כולנו יודעים את הטריילרים והתיאוריות בעל פה, מצווה עלינו לספר על הנוקמים והיקום הקולנועי של מארוול, וכל המרבה לספר הרי זה משובח.

כי מה עוד נותר לנו לעשות עכשיו, רגע לפני ש"הנוקמים: סוף המשחק" יוצא לאקרנים, חוץ מלקרוא ניתוחים ורמזים לעתיד לבוא, לשער, להודות, להלל את המכתב של האחים רוסו שקורא לא לעשות ספוילרים, לשבח, לפאר, לרומם, להדר, לברך, לעלה ולקלס למי שעשו לאבותינו (כן, יש גם הורים שנהנים לצפות! וחלקם אפילו קראו את הקומיקסים!) ולנו את כל הסרטים האלו?

ובכן, זו התפעלות יותר פרועה מהנהוג בסריטה בימים כתיקונם, אבל בכל זאת, לא בכל שנה מגיע לשיאו מותג קולנועי בן עשור. ועם כמה שאפשר להיכנס לדיונים על רמתם השונה של הסרטים, למצוא מלא פגמים ולספר איך אפשר היה לשפר, לחדש ולרענן כמה רעיונות קצת לעוסים, בשורה התחתונה מדובר במהלך של דיסני-מארוול שהשפיע על האופן שבו נעשים סרטים גדולים היום, ועזר להזיז את גיבורי העל של הקומיקס אל ליבו הפועם ומלא המזומנים של המיינסטרים. אז במקום עוד ניתוח עומק וספקולציות, וקצת לפני שנוכל לתהות לגבי המשך הדרך כולל סדרות ספינאוף לדמויות שכבר נפרדנו מהן בערוץ הסטרימינג של דיסני, הנה ההגדה של מארוול כפי שחברי סריטה בחרו לספר אותה.

מנקה לפסח ומבער כל חמץ – קפטן אמריקע

כוס ראשונה:
הנוקמים נאספים
(2008-2012)

לפני קצת יותר מעשור, בקיץ של ״איירון מן״ ו״הענק הירוק״ (עוד כששיחק אותו אדוארד נורטון), עוד לא לגמרי הבנו את המושג ״יקום קולנועי״ כפי שהוא מוגדר היום על ידי מארוול. אבל הכוונה כבר הייתה שם, עם סרטי מקור גם ל״קפטן אמריקה״ ול״ת׳ור״, שהכירו לנו עוד שתי דמויות מפתח. כך, לצד ברוס באנר שהופך לענק הירוק הזועם וטוני סטארק אשף הפטנטים שעוטה את שריון איירון מן, זכינו להכיר את סטיב רוג׳רס שהפך לחייל-העל קפטן אמריקה וכן את ת׳ור רב-העוצמה שהוא לא מהעולם הזה, תרתי משמע. אותו איירון מן שפתח את החגיגות זכה להיות הראשון לקבל סרט המשך משלו כבר בשלב המוקדם מאוד של היקום, ו״איירון מן 2״ למעשה הקדים את ההיכרות עם שאר הדמויות. מי שהיה אחראי אז על איירון מן, ג׳ון פאברו, היה גם הראשון לביים יותר מסרט אחד ביקום הקולנועי אבל שם זה נעצר מבחינתו והוא מסתפק בהופעות אורח כשחקן.

לסיום השלב הגיעה הפעם הראשונה בה התקבצו יחדיו ארבע הדמיויות שלמדנו לחבב בנפרד, והסרט המשותף הוסיף אליהן עוד שתי נפשות – הוקאיי הצלף והאלמנה השחורה והקטלנית (שעדיין ממתינה לסרט הסולו שלה ועל כך בהמשך). הסרט, שפשוט נקרא אז ״הנוקמים״, נכתב ובויים בידי מלך הגיקים דאז, ג׳וס ווידון, במה שהפך לאירוע קולנועי של ממש. כל הגיבורים הפזורים התאחדו תחת השם אוונג׳רס, בחסות ארגון העל ״ש.י.ל.ד.״ בהובלת ניק פיורי, שגם הוא הפך לדמות קריטית יחסית לזמן המסך המועט שלו. הנבל של הסרט המשותף היה לוקי, שעוד יחליף צדדים בהמשך, והאירועים הטראומתיים שכמעט והחריבו את ניו יורק הם מעין מקבילה של הסרטים האלה לאסון התאומים או קטסטרופה בסדר גודל שהעולם לא יכול להתעלם ממנה. בסרטים ראשונים אלה נחשפנו גם לראשונה לקונספט של אבני האינסוף, גם אם ידענו רק על זו המכונה ״טסרקט״ ועל השרביט של לוקי – שיתגלו כאבן החלל ואבן המחשבה. אפילו פגשנו לראשונה את הנבל הגדול ת׳אנוס, גם אם רק לרגע ואחרי הקרדיטים של האחרון שבסרטי השלב הזה.

הסרטים של שלב 1 ומה כתבנו עליהם:
איירון מן
הענק הירוק
איירון מן 2
תור
קפטן אמריקה
הנוקמים (וגם ניתוח)

מה נשתנה הנוקם הזה מכל הנוקמים?
מה נשתנה ההוקאיי הזה מכל הנוקמים? 
מכל הנוקמים?

שכל הנוקמים הם פחות או יותר רווקים מבוקשים
רווקים מבוקשים
ההוקאיי הזה, ההוקאיי הזה איש משפחה
ההוקאיי הזה, ההוקאיי הזה איש משפחה
מה נשתנה ההוקאיי הזה מכל הנוקמים? 
מכל הנוקמים?

שכל הנוקמים משתמשים בנשקים משוכללים
נשקים משוכללים
ההוקאיי הזה, ההוקאיי הזה בחץ וקשת
ההוקאיי הזה, ההוקאיי הזה בחץ וקשת
מה נשתנה ההוקאיי הזה מכל הנוקמים? 
מכל הנוקמים?

שכל הנוקמים הם אנשים מצחיקים ומבדרים
מצחיקים ומבדרים
ההוקאיי הזה, ההוקאיי הזה פצצת שעמום
ההוקאיי הזה, ההוקאיי הזה פצצת שעמום

״פיורי, שומע? אין לנו מושג מה נחת פה כרגע. וזה רוטט״

כוס שנייה:
משתקמים ומתרחבים, בארץ ובגלקסיה
(2013-2015)

אחרי ״אירועי ניו יורק״ החל בעצם השלב השני של היקום הקולנועי של מארוול, מה ששוב קרה עם סרט סולו של איירון מן – השלישי במספר. ת׳ור וקפטן אמריקה זכו לפרק 2 בעלילות הפרטיות שלהם – ״תור: העולם האפל״ נחשב לפחות טוב מבין כל סרטי מארוול עד כה, בעוד ״קפטן אמריקה: חייל החורף״ הולל באותה נקודה כשיא של היקום המשותף. אותו חייל החורף מהכותרת, באקי בארנס, הוא דמות נוספת שתתגלה כמהותית בהמשך שכן הוא החליף צדדים בין הטובים והרעים מספר פעמים. השלישייה של איירון מן, קפטן אמריקה ות׳ור מיצבה את עצמה כמובילה של הנוקמים, מה שהתבטא גם בסרט המשותף השני של החבורה – ״עידן אולטרון״. שוב ג׳וס ווידון היה האחראי עליו אבל הפעם זה נגמר אחרת מבחינת האולפנים, שנתנו את המושכות לסרטי האוונג׳רס מעתה ועד היום למי שעשו עבודה טובה ב״קפטן אמריקה: חייל החורף״ – האחים אנתוני וג׳ו רוסו.

בין לבין קיבלנו הימור די מופרע של מארוול, כזה שלוקחים כשממש מלאים בביטחון – ״שומרי הגלקסיה״. עם דמויות כמו דביבון חובב נשק ועץ שיודע להגיד את שמו ולא יותר, ועם במאי כמו ג׳יימס גאן שעד אז עשה בעיקר אימה שנועדה לזעזע ולעג לגיבורי-על בסרטו ״סופר״, ההימור הזה השתלם ובגדול. אבל הסרט שסיים את השלב השני של היקום הקולנועי לא היה זה שהרחיב אותו אל קצה הגלקסיה, אלא דווקא זה על גיבור העל הזעיר מכולם – ״אנטמן״. בסרט זה הכרנו לא רק את סקוט לאנג הלא הוא אנטמן המחוצף, אלא גם את הרעיון של ה״קוונטום רילם״, אותו מצב של התכווצות תת-מולקולרית שאולי יתגלה כקריטי בהמשך. חשוב יותר – מבחינת אבנים הוצגו לראשונה אבן המציאות אצל ״ת׳ור 2״ ואבן העוצמה ב״שומרי הגלקסיה״ והוסבר קצת יותר רעיון אבני האינסוף וחיפושיו של ת׳אנוס אחרי כולן.

הסרטים של שלב 2 ומה כתבנו עליהם
איירון מן 3 (וגם ניתוח)
תור: העולם האפל (ועוד קצת)
קפטן אמריקה: חייל החורף (ועוד קצת)
שומרי הגלקסיה
הנוקמים: עידן אולטרון (ועוד קצת)
אנטמן

ש.י.ל.ד. שעמדה
ושילד שעמדה ושילד שעמדה
לקפטן מארוול ולנו
ושילד שעמדה ושילד שעמדה
לקפטן מארוול ולנו
שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו
אלא שבכל סרט וסרט עומדים עלינו לכלותינו
ומפיק העל קווין פייגי הוא מצילנו מידם
אחד מי יודע
שלושה עשר מי יודע?
שלושה עשר, אני יודע!
13 דקות להמתין בקרדיטים
12 נוקמים במלחמת האזרחים
11 שנים ליקום הקולנועי
10 סרטים עם טוני סטארק

9 סרטי מקור
8 אהבו את ת'ור העולם האפל

7 מיליארד בקופות ארה״ב
6 אבני אינסוף
5 שומרי גלקסיה
4 סרטי הנוקמים
3 שעות סוף המשחק
2 שחקנים גילמו את האלק
ואחד ת'אנוס סגול, ת'אנוס סגול, ת'אנוס סגול ת'אנוס סגול - שצמצם בחצי אוכלוסיית הארץ

קערת ליל הסדר – גרסת ת׳אנוס

כוס שלישית:
מתפצלים, גדלים ונקרעים כמו ים סוף
(2016-2019)

שלב זה שונה מקודמיו בכמה וכמה רמות. קודם כל, הוא נפתח עם ״קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים״, גם הוא של האחים רוסו. זה לא רק סרט שפיצל את הנוקמים בעלילה שלו, אלא גם סימן העדפה מסויימת של סטיב רוג׳רס על פני טוני סטארק, שכאמור פתח את השלבים הקודמים במותג. הסרט הזה הוא אמנם רשמית השלישי של קפ, אבל הוא לגמרי ״הנוקמים 2.5״ מבחינת גודל היריעה וכמות הדמויות, חלקן חדשות ויזכו לסרטי הסולו שלהן רק בהמשך (נזכיר אותם בפסקה הבאה). חשוב גם להדגיש שהשלבים הקודמים הכילו שישה סרטים כל אחד, על פני פרק זמן מתקצר – ארבע שנים בפעם הראשונה ושנתיים בלבד בשנייה. זה אומר שהזמן בין סרט לסרט התקצר ומארוול הפכה למכונה של ממש, שבשלב הנוכחי תיקתקה עשרה סרטים בשלוש שנים בדיוק (מאי 2016 עד אפריל 2019). הכמות לא הורידה מהאיכות, להיפך – כמה מהסרטים היותר מוצלחים וגם רווחיים של המותג נחתו עלינו כמו מן מהשמיים בתקופה האחרונה.

מבחינת גיבורים חדשים, מי שזכו לסרטי סולו וגם זלגו ליצירות משותפות הם דוקטור סטריינג׳ המיסטיקן, ספיידרמן בגרסתו המוצלחת ביותר בקולנוע, הפנתר השחור אהוב הקהל, וממש לאחרונה גם קפטן מארוול העוצמתית. שומרי הגלקסיה זכו לסרט שני בבימויו של גאן, ת׳ור סוף סוף מצא את הגרוב שלו בסרט השלישי, ואל אנטמן הצטרפה גם הצירעה בסרטו השני של הגיבור ושל הבמאי שלו, פייטון ריד. באפריל שעבר האחים רוסו השלימו את ההשתלטות על המותג עם ״מלחמת האינסוף״, הגדול והמשמעותי שבסרטי מארוול עד כה, ששבר את ליבם של המעריצים אבל רק חיזק את אהבתם לדמויות. בסוף אפריל הנוכחי יצטרכו הנוקמים להצדיק את שמם ולנקום בנבל שעלה לגדולה בסרט ההוא – ת׳נוס, הנבל שנשמע כמו ג׳וש ברולין ונראה כמו הגרסה הסגולה של ג׳וס ווידון. ת׳נוס אסף את אותן אבני אינסוף שפוזרו בסרטים השונים – השתיים מהשלב הראשון, הצמד מהשלב השני, אבן הזמן שנראתה לראשונה ב״דוקטור סטריינג׳״ והאבן האחרונה שנחשפה רק בסרט בו כיכב ת׳אנוס, אבן הנשמה. הטיטאן הסגול הפך לחזק ביקום, והמכה שהנחית לא כתובה בהגדה.

הסרטים של שלב 3 ומה כתבנו עליהם
קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים (וגם ניתוח)
דוקטור סטריינג'
שומרי הגלקסיה: חלק 2
ספיידרמן: השיבה הביתה
תור: ראגנארוק
הפנתר השחור
הנוקמים: מלחמת האינסוף (וכמובן ניתוח)
אנטמן והצרעה
קפטן מארוול
הנוקמים: סוף המשחק

עשר המכות שהביא איתו היקום הקולנועי של מארוול

ביסוס יקום קולנועי של גיבורי על – כל הכבוד, באמת. אבל עכשיו אנחנו הצופים צריכים לחיות בעולם שבו כל מותג, לפעמים של סרטי אימה ובטח סרט שיש בבסיסו גיבור או גיבורה שקשורים איכשהו לקומיקס או לגיבורי על מנסה ליצור יקום קולנועי. ראינו מה זה עשה ל-DC.

יותר מדי פרטים! או סרטים? – מי לקח את הטסרקט, איפה החביאו אותו, למה החתול מקיא אותו ושל מי הכפפה הזו לעזאזל? יש מי שזוכרים את כל פרטי הטריוויה משלל הסרטים בקלות ומרגישים בבית, ויש מי שמרגישים שנותנים להם שיעורי בית.

שני הסרטים הראשונים של ת'ור – לפעמים זו לא באמת קומדיה רומנטית בחלל, אלא סתם בלגן עלילתי מאורגן. ולגבי העלילה של הסרט השני, ובכן כמו שאמרנו, יותר מדי פרטים. יש דברים שעדיף לא לזכור. ותודה לטאיקה וואיטיטי על ראגנרוק.

המבטא הלא אחיד של סקרלט וויטץ' – מילא זה שאנחנו צריכים להתמודד עם אנשים אמיתיים שלא הבינו שווקאנדה או סוקוביה הן מדינות מומצאות, למה המבטא של וונדה משתנה (ונעלם) מסרט לסרט? מסכנה אליזבת אולסן, אפילו להגיד ״פפריקש״ זה מסובך.

טרולים. טרולים בכל מקום – הם כועסים כשזה כמו בקומיקס וכועסים כשזה לא כמו בקומיקס. הם הגיעו עד רוטן טומטוז וניסו לעשות שמות. תפסיקו לשאול את קפטן מארוול למה היא לא מחייכת, תשתיקו את האגו הגברירי שלכם ותראו כמה הכנסות יש לה בקופות!

ההתעלמות מהסרט של האלמנה השחורה – שאר הגיבורים הגברים מקבלים סרטים משלהם והיא נשארת כדמות משנית או מקסימום עניין רומנטי שזוכה לבדיחות חסרות טעם. היינו צריכים בעיטה מוונדר וומן כדי שבמארוול יהמרו על גיבורה, ואחרי "קפטן מארוול" יגיע תור האלמנה.

ההיגיון הלא הגיוני של ת'אנוס – מצד אחד, נבל-על סגלגל עם כוונות טובות ורציונל. מצד שני, כל כך הרבה הסברים וניתוחים אונליין על למה הטיעונים שלו לא מחזיקים כי הוא לא מבין שום דבר בניהול סיכונים, ניהול משאבים, ראייה לטווח ארוך או סטטיסטיקה.

דברים שעושים כואב באישונים – העיצוב הבובתי של ת'אנוס (כן, אפילו שהוא נראה ככה בקומיקס, אין לו הבעות פנים!), סצנות אקשן שלפעמים משקיעות יותר בסינוור מאשר בכוריאוגרפיה של אגרופים, התספורת החדשה של הוקאיי – לא הכל אסתטי ביקום של מארוול.

במאים מפוטרים – ג׳וס ווידון נזרק אחרי שני סרטים (ות׳אנוס פתאום נורא דומה לו, צירוף מקרים?), אדגר רייט שלא זכה לביים את ״אנטמן״ שהוא כתב וההעזבה הפשוט שפלה של ג׳יימס גאן מסרטי ״שומרי הגלקסיה״, החלטה שלבסוף התהפכה אבל הזכירה שמארוול זה גם דיסני.

הסיום של "מלחמות האינסוף" – ברצינות. לא היה מספיק טישו בעולם בשביל שברון הלב הזה. גם לא בצפייה חוזרת. לא היינו מוכנים.

״מלחמת האינסוף״ – הסרט הזה היה קריעת ים סוף

כוס רביעית:
מה מצפה לנו בשלב הבא של היקום הקולנועי?
(2019 ועד…?)

הסרט שלשמו התכנסנו, ״סוף המשחק״, יסמל כאמור את הסיום של השלב השלישי. עוד השנה יחל בעצם הפרק הבא בעלילות הנוקמים בפרט והמותג בכלל, עם ״ספיידרמן: רחוק מהבית״, סרט סולו נוסף של איש העכביש הצעיר. הפעם הוא מטייל באירופה, אז לא הובהר עדיין האם וכיצד יתחבר לסרטים הקודמים. בכל מקרה לא נצטרך לחכות הרבה, שכן הוא יגיע כבר ביולי הקרוב. אפשר גם להניח שאחרי שיוודעו תוצאות והשלכות ״סוף המשחק״ נזכה לאישורים של שמועות על הסרטים הבאים וכן ללוח תאריכים מפורט לשנים קדימה, כפי שבמארוול אוהבים לעשות. בין השמועות היותר מבוססות אפשר להזכיר את הסרטים ״הפנתר השחור 2״ ו״דוקטור סטריינג׳ 2״, כלומר המשכונים לגיבורים שהוצגו רק בשלב השלישי ואינם בהכרח קשורים לאוונג׳רס המקוריים. ״שומרי הגלקסיה 3״ הוא כבר עובדה מוגמרת, כולל חזרתו אל כס הבימוי של ג׳יימס גאן שפוטר-לרגע, עוד סופר-גיבורים שקיימים גם בנפרד מנוקמי כדור הארץ.

את סרט הסולו של ״האלמנה השחורה״ כבר הזכרנו לעיל, וגם הוא תופס תאוצה עם ליהוקים ואפשר אולי לנחש שיהיה פריקוול שיספר על מעלליה של המרגלת נטשה רומנוב במלחמה הקרה. דמויות חדשות שאנחנו עומדים להכיר הם ״הנצחיים״ בסרט שתביים יוצרת האינדי קלואי ז׳או (״הרוכב״), וגם ״שאנג-צ׳י״, אמן לחימה שיקבל סרט משלו בבימויו של דסטין דניאל קרטון שגם הוא מגיע מן הקולנוע העצמאי (״בית זמני״, ״טירת הזכוכית״). ייתכן שפספסנו עוד כמה חצאי-אמיתות, קשה לעקוב ושווה לחכות לעדכונים הרשמיים. ובכל מקרה שהוא, לפני שנספיק להתגעגע לדמויות הוותיקות יותר, יעלו מיני-סדרות שלהן בשירות הסטרימינג העתידי ״דיסני פלאס״. כבר ידוע שמתוכננות סדרות של לוקי, פלקון וחייל החורף, סקרלט וויץ׳ ו-ויז׳ן, ואפילו הוקאיי, במעין הרחבת היקום הקולנועי ובדומה ל״סוכני ש.י.ל.ד.״. אבל קודם בואו נעבור בשלום את ״סוף המשחק״, זה לא הולך להיות פשוט לאף אחד מאיתנו. ניפרד בשירה.

חד גדיא - תולדות הטסרקט (אבן החלל) בארמית
דזבין אודין אבן אינסוף, טסרקט טסרקט

ואתא גולגולת אדומה וגנב הטסרקט ונשלח לכוכב מרוחק
דזבין אודין אבן אינסוף טסרקט טסרקט

ואתא האוורד סטארק ומוצא הטסרקט דגנב גולגולת אדומה דזבין אודין אבן אינסוף, טסרקט טסרקט

ואתא מאר-וול וחקרה טסרקט והעניקה כוחות לדנוורס מתוך הטסרקט דמצא האוורד סטארק דגנב גולגולת אדומה דזבין אודין אבן אינסוף טסרקט טסרקט

ואתא שונרא ובלע וירק טסרקט דחקרה מאר-וול דמצא האוורד סטארק דגנב גולגולת אדומה דזבין אודין אבן אינסוף, טסרקט טסרקט

ואתא לוקי וחטף טסרקט ויצר שער בין מימדי עם הטסרקט דבלע שונרא דחקרה מאר-וול דמצא האוורד סטארק דגנב גולגולת אדומה דזבין אודין אבן אינסוף, טסרקט טסרקט

ואתא ת'ור שהחזיר לאסגרד טסרקט דחטף לוקי דבלע שונרא דחקרה מאר-וול דמצא האוורד סטארק דגנב גולגולת אדומה דזבין אודין אבן אינסוף, טסרקט טסרקט

ואתא לוקי ושוב חטף טסרקט דהחזיר ת'ור דחטף לוקי דבלע שונרא דחקרה מאר-וול דמצא האוורד סטארק דגנב גולגולת אדומה דזבין אודין אבן אינסוף, טסרקט טסרקט

ואתא ת'אנוס ולקח בקלות ופירק טסרקט דשוב חטף לוקי דהחזיר ת'ור דחטף לוקי דבלע שונרא דחקרה מאר-וול דמצא האוורד סטארק דגנב גולגולת אדומה דזבין אודין אבן אינסוף, טסרקט טסרקט

לשנה הבאה בשלב ארבע!


קרדיטים
זמירות: עופר ליברגל
מכות: לירון סיני
כוסות: אורון שמיר
תמונות: אום כולתורה

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.