• כחום הגוף
  • אוסקר 2023/24: הטקס בסיקור חי
  • אוסקר 2023/24: מהמרים על הזוכים
  • מאהבת, מטרידנית, רוצחת
  • אוסקר 2023/24: דירוג כל הסרטים המועמדים
  • אוסקר 2023/24: איך הלך עם ההימורים המוקדמים
  • אוסקר 2023/24: רשימת המועמדים המלאה

אוסקר 2020/21: מהמרים על הזוכים

21 באפריל 2021 מאת אור סיגולי

בלילה שבין ראשון לשני יתקיים טקס האוסקר ה-93, וכולנו במתח לדעת לא רק מי יזכה (בכל זאת, השנים האחרונות היו די קשות לחיזוי) אלא כמה תקרות זכוכית עומדות להתנפץ, ובכלל איך הוא יראה. אנחנו כבר התרגלנו לטקסים הארוכים והמנופחים של האוסקר, אבל השנה זה כנראה יהיה אחרת. כלומר, זה כמובן הולך להיות ארוך ומנופח, אבל באופן די מובן מאליו לא כמו ששום דבר שראינו.
הטקס, שיועבר בשידור חי ב-yes אם אתם מחפשים מה לעשות ב-26 לחודש לפנות בוקר, מופק השנה על ידי זוכה האוסקר סטיבן סודרברג ויתקיים ביוניון סטיישן עם מוקדים בעוד כמה מדינות באירופה למועמדים שלא יכולים לטוס. הוא גם אוסר נאומים בזום, אז בואו נראה איך זה יקרה.

אבל מעבר לטכני, השנה הקולנועית התעצבה לחלוטין על ידי סגירת בתי האולמות בעקבות המגיפה, ועליית הסטרימינג, ואנחנו עדיין לא בטוחים עד כמה זה ישפיע על הזוכים. יכול להיות שהכל יילך כנגד התחזיות, ויכול להיות שהכל יילך בדיוק לפני התכנון. המציאות, אפשר להניח, תהיה איפשהו באמצע.

כבכל שנה, עופר ואני מתכנסים כל אחד בפינתו ומנסים להמר נכונה על הזוכים, והתוצאות לפניכם, על מנת לגחך עלינו או להלל אותנו, מה שמסתדר באותו הרגע. בשנה שעברה קלענו נכונה ב-19 מתוך 24 הקטגוריות, ואני יכול להתפלל שזו תהיה התוצאה גם השנה.
אם אתם רוצים להתרענן ברשימת המועמדים, אתם יכולים לעשות זאת כאן. מעתה, הנה לכם הימורים, הסברים ושיאים פוטנציאליים שיכולים להישבר בתום עונת האוסקר המופרכת הזו.

ההימורים שלנו לזוכים בטקס האוסקר ה-93

הסרט הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור ארץ נוודים ארץ נוודים עוד סיבוב
עופר ארץ נוודים ארץ נוודים עוזרת אישית

מתחילים עם הכבד ביותר, כמו תמיד. אז בגדול, אחרי הזכייה בפרסי איגוד הבמאים והמפיקים, כמו גם נוכחות בכל הקטגוריות החשובות, סרטה של קלואי ז'או נראה כמו ההימור הבטוח ביותר. עם זאת, באופן אישי אספר לכם שלא הימרתי נכון בקטגוריה הזו מאז "בירדמן" לפני שש שנים, אז קחו את זה לאן שאתם רוצים.
אם "ארץ נוודים" הנהדר ייקח, הוא יהיה בסך הכל הזוכה השני שביימה אישה, אחרי "מטען הכאב" ב-2009. זה גם יהיה האוסקר השלישי של פרנסס מקדורמנד, שחתומה פה כמפיקה.

הבימוי הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היו צריכים להיות פה
אור ז'או – ארץ נוודים ז'או – ארץ נוודים קאופמן – אני חושבת לגמור עם זה
עופר ז'או – ארץ נוודים ז'או – ארץ נוודים רייכהארדט – פרה ראשונה

גם פה עופר ואני מאמינים שז'או תהיה הזוכה (האישה השנייה שתזכה, והראשונה ממוצא אסייתי), ואנחנו לא לבד. יש שיגידו שזו אחת הקטגוריות הכי קלות לחיזוי השנה, מגובה בעונה פנומנלית לבמאית המדהימה הזו.

השחקן הראשי הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור הופקינס – האבא הופקינס – האבא מיקלסן – עוד סיבוב
עופר בווסמן – הבלוז של מא רייני אחמד – צלילי מטאל בן אדיר – לילה אחד במיאמי

אם אתם עוקבים אחר הימורי האוסקר שלי בשנים האחרונות, אתם יודעים שאינני המהמר הפרוע ביותר בעולם. די ההפך. דווקא השנה החלטתי ללכת נגד הכיוון, משום מה, ובזמן שכולם די סגורים שבווסמן עליו השלום יזכה (מגובה בשלל פרסים להוציא את הבאפט"א), אני חש שיש שינוי לטובת הופקינס. ייתכן שזה רק בראש שלי, אבל מותר לחיות על הקצה מדי פעם. אולי אפילו יהיה פיצול משונה שיטה את הכף לטובת ריז אחמד. אולי אני סתם מנסה להוסיף מתח איפה שאין.

הבלוז של מא רייני

השחקנית הראשית הטובה ביותר:

הימור בחירה אישית הייתה צריך להיות פה
אור דיויס – הבלוז של מא רייני מקדורמנד – ארץ נוודים סטריפ – הנשף
עופר מקדורמנד – ארץ נוודים מאליגן – צעירה ומבטיחה ווד – קג'יליונר

ואגב מתח, הנה אחת הקטגוריות הכי מבלבלות של הטקס, בקלות וללא עוררין. באמת שלכל אחת מהחמש יש קייס: מקדורמנד ו-ונסה קירבי היחידות שהיו מועמדות גם לסא"ג וגם לבאפט"א (מקדורמנד אפילו זכתה), דיויס זכתה בסא"ג, אנדרה דיי זכתה בגלובוס ו"ממשלת ארה"ב נגד בילי הולידיי" יצא ממש לאחרונה, וקארי מאליגן זכתה באיגוד המבקרים עם אחד הסרטים המדוברים של השנה. אני הולך על הסא"ג, אבל זה משחק פתוח בקטע אחר.
עופר, אגב, מהמר שמקדורמנד תהיה הראשונה אי פעם שתזכה כשחקנית ומפיקה.  מגיעה לה, תאכל'ס.

שחקן המשנה הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור קאלויה – יהודה איש קריות והמשיח השחור רסי – צלילי מטאל סטיבנסון – תחרות הזמר של האירוויזיון: סיפורה של פייר סאגה
עופר קאלויה – יהודה איש קריות והמשיח השחור קאלויה – יהודה איש קריות והמשיח השחור גורי – לילה אחד במיאמי

כל זוכה שאיננו קאלויה יהיה בגדר תדהמה. השחקן האהוב סחף את העונה בקטע חריג (בעיקר כי נתנו לו קמפיין של שחקן משנה, כשלמעשה הוא שחקן ראשי, אבל ממש לא נפתח את זה עכשיו), והחיבה של האקדמיה לסרט חתמה את זה סופית.

שחקנית המשנה הטובה ביותר:

הימור בחירה אישית הייתה צריך להיות פה
אור יא-ג'ונג – מינארי יא-ג'ונג – מינארי ריידר – אף פעם, לעיתים רחוקות, לפעמים, תמיד
עופר יא-ג'ונג – מינארי בקאלובה – סרט המשך בוראט זנגל – חדשות העולם הגדול

אחרי הסא"ג והבאפט"א יהיה מוזר להמר נגד כל אחת אחרת שאיננה יון יא-ג'ונג כסבתא ב"מינארי". עם זאת, כנראה שיש פייט, בטח מצד חביבת המבקרים מריה בקאלובה, וגלן קלוז שהיא המפסידה החיה המפורסמת ביותר של האוסקר שאולי תשווה את שיא ההפסדים לפיטר או'טול.
אם יא-ג'ונג תזכה זה יהפוך אותה לשחקנית הקוריאנית הראשונה שעושה זאת, שנה אחרי ש"פרזיטים" לקח את פרס הסרט אבל לא הצליח להכניס אף אחד מהקאסט לפרסי המשחק.

התסריט המקורי הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור צעירה ומבטיחה צלילי מטאל פאלם ספרינגס
עופר צעירה ומבטיחה מינארי אף פעם, לעיתים רחוקות, לפעמים, תמיד

באופן אישי אחת הדילמות הכי גדולות שלי בהימורים הייתה בקטגוריה הזו, כשניסיתי להחליט בין "צעירה ומבטיחה" לבין "משפט השבעה משיקגו". אתם רואים על מה הלכתי בסוף, וכמוני גם עופר. זה בהחלט מרוץ פתוח, ואולי אפילו "מינארי" יכול לעשות מהפך.
אם "צעירה ומבטיחה" יזכה, אמרלד פנל תהיה התסריטאית המנצחת הראשונה בקטגוריה הזו מאז דיאבלו קודי ו"ג'ונו", לפני 13 שנה.

התסריט המעובד הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור ארץ נוודים ארץ נוודים אני חושבת לגמור עם זה
עופר ארץ נוודים ארץ נוודים אני חושבת לגמור עם זה

עופר ואני מהמרים על אוסקר שלישי לז'או. היא גם מועמדת כעורכת, אז בכלל יכולה להיות פה היסטוריה. מכיוון שהקטגוריה הזו הולכת ממש צמוד עם קטגורית הסרט (הפעם האחרונה שסרט זכה בתסריט מעובד בלי מועמדות לסרט היה "אלים ומפלצות" לפני 22 שנה), זה כנראה פייט רק בין "ארץ נוודים" ו"האבא".
אם ההימורים של עופר ואני נכונים, זאת תהיה פעם ראשונה בתולדות האוסקר ששני הזוכים בקטגורית התסריט נכתבו על ידי תסריטאיות בלבד.

צעירה ומבטיחה

הצילום הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור ארץ נוודים ארץ נוודים אני חושבת לגמור עם זה
עופר ארץ נוודים ארץ נוודים פרה ראשונה

איגוד הצלמים קצת ערער אותנו לאחרונה, כאשר נתן את הפרס שלו ל"מאנק", וזה בהחלט יכול להיות המצב גם באוסקר. אני, ועופר אתי, חושב שהנופים רחבי היריעה של "ארץ נוודים" יעזרו לו, מה גם שנדמה שאף אחד לא באמת ממש משתגע על "מאנק". אבל לכו תדעו.

העריכה הטובה ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור צלילי מטאל ארץ נוודים פוזסור
עופר צלילי מטאל ארץ נוודים טנט

אולי הדילמה הכי גדולה שלי בכל רשימת ההימורים שלי היא קטגוריית העריכה. כן, ברור ש"צלילי מטאל" הוא הפייבוריט (מי אמר "וויפלאש"?) אבל יש לי הרגשה רצינית שזה המקום האמיתי בו "משפט השבעה משיקגו" יכול לעשות מחטף. על פניו, אם הסרט של סורקין יוצא עם איזשהו אוסקר, זה כאן (אם כי יכול להיות שגם התסריט המקורי יעבוד לטובתו). מצד שני, לא תמיד האקדמיה רצה לפזר פרסים, כמו שראינו בדיוק בקטגוריה הזו בעבר עם "קפטן פיליפס" שעל אף התחזיות הובס על ידי "כח משיכה" זולל הפרסים, ו"האירי" שהפסיד ל"פורד נגד פרארי" שלקח גם סאונד.
גם "ארץ נוודים" יכול לזכות, כמובן, ואולי יהפוך את קלואי ז'או לאישה הראשונה שלוקחת ארבעה אוסקרים בערב, משווה את השיא של וולט דיסני ובונג ג'ון-הו. זה יהיה מדהים.

עיצוב התלבושות הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור הבלוז של מא רייני פינוקיו הנשף
עופר הבלוז של מא רייני מאנק יהודה איש קריות והמשיח השחור

בכל שנה אחרת הייתי מהמר על "הסרט עם הכי הרבה תלבושות", שהשנה מבין המועמדים זה כמובן "אמה", אבל החשיפה של סרט הנטפליקס כנראה תביא לו את הקטגוריה הזו. "מאנק" גם הוא יכול להפתיע.

העיצוב האומנותי הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור מאנק מאנק פינוקיו
עופר מאנק מאנק עוזרת אישית

אלא אם כן קורה משהו מאוד יוצא דופן, הקטגוריה הזו מאוד צפופה עם פרס הסרט הטוב ביותר, ויש מעט מקרים בהם הזוכה לא נמצא כחלק ממועמדי הפרס הגדול. השנה זה נותן יתרון גדול ל"מאנק" ו"האבא", היחידים להם שתי הקטגוריות. ומכיוון ש"מאנק" הוא הפקה תקופתית עמוסת התרחשות, ו"האבא" הוא סרט שכמעט כולו בדירה (לא שאני מזלזל במועמדות המשמחת הזו), המשקל כמעט כולו אצל סרטו של דיויד פינצ'ר. כל זוכה אחר יהיה הפתעה גדולה.

הסאונד הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור צלילי מטאל צלילי מטאל פוזסור
עופר צלילי מטאל צלילי מטאל

לראשונה מאז 1988 יש רק קטגורית סאונד אחת, וזה בהחלט מעורר שאלות. בעולם הסאונד יש לרוב שני סוגי סרטים שבולטים יותר מכולם: סרטי מלחמה וסרטים מוזיקליים. השנה לסוג הראשון יש נציג אחד ("גרייהאונד") ולשני שניים ("נשמה", "צלילי מטאל"). מכיוון שרק אחד מהם מועמד לפרס הסרט, טוב יהיה להמר עליו.

המוזיקה המקורית הטובה ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור נשמה נשמה
עופר נשמה נשמה בלתי נראה

פה תמיד כדאי להמר על הסרט שבו המוזיקה היא המשמעותית ביותר, וזה ללא ספק הסרט של פיקסאר, "נשמה". המלחינים שלו, אטיקוס רוס וטרנט רזנור, מועמדים גם על "מאנק" כך שאולי נראה מהפך. אבל סביר שלא. אם כבר "מינארי" אולי, אבל על פניו הסיכויים נמוכים.

השיר המקורי הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור לילה אחד במיאמי סיפורה של פייר סאגה צלילי מטאל
עופר לילה אחד במיאמי סיפורה של פייר סאגה סיפורה של פייר סאגה (יה יה דינג דונג)

לאף אחד לא אכפת.

צלילי מטאל

האפקטים החזותיים הטובים ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור טנט טנט פינוקיו
עופר טנט טנט

הנה הטיפ הכי טוב להימור על פרס האפקטים – תמיד ללכת עם סרט שמועמד לפרס העיצוב האומנותי. בתריסר השנים האחרונות רק שני סרטים זכו באפקטים בלי העיצוב ("אקס מאכינה" שהיה אנומליה קיצונית, ו"ספר הג'ונגל" שלא היו לא מתחרים), ולכן השנה אלו ל"טנט" יש יתרון. אבל גם בלי זה, אם יש כריסטופר נולן בקטגוריה, מהמרים עליו.

האיפור ועיצוב השיער הטובים ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור הבלוז של מא רייני פינוקיו אני חושבת לגמור עם זה
עופר הבלוז של מא רייני מאנק ציפורי הטרף

בינינו, אין בכלל מתחרים ל"פינוקיו". מה שקורה שם הוא בכלל לא בליגה של שאר המתמודדים, אבל קשה להאמין שחלק מספיק גדול מהאקדמיה צפה בו. לכן נלך עם "הבלוז של מא רייני".

הסרט הבינלאומי הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור עוד סיבוב עוד סיבוב  זורקת (תאילנד)
עופר לאן את הולכת, אאידה? לאן את הולכת, אאידה? זורקת (תאילנד)

הפעם תורו של עופר להתפרע ובגדול. לא שזה הכי מופרך בעולם. "המבוך של פאן", "אמלי", "ביוטיפול", "אדם ושמו אובה", "הסרט הלבן" ועוד הובסו פה למרות שצצו בקטגוריות נוספות. מצד שני, לרוב מועמדות נוספת כן הייתה אינדיקציה לזכייה, אז קחו את זה לאן שאתם רוצים.

הסרט התיעודי באורך מלא הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור מורתי התמנונית קולקטיב מדינת הבנים
עופר מורתי התמנונית שנים דיק ג'ונסון מת

אחרי הבאפט"א ואיגוד המפיקים יהיה מטופש לא להמר על להיט הסגר של נטפליקס, למרות שלכולנו זה עדיין קצת מוזר להודות בזה. "שנים", בחירת המבקרים של השנה, עדיין יכול להפתיע.

סרט האנימציה באורך מלא הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור נשמה קדימה
עופר נשמה מוליכי הזאבים סמטת הדובדבן מספר 7

כל זוכה שאיננו "נשמה" יהיה בגדר תדהמה מוחלטת. פיקסאר הם ללא ספק הפייבוריטים של הקטגוריה, אבל הם גם מתחרים נגד עצמם עם "קדימה" אז אולי נראה מהפך.

הסרט הקצר הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור שני זרים גמורים עין לבנה
עופר שני זרים גמורים עין לבנה

אין ספק שכולנו מחזיקים אצבעות חזק-חזק לזכיית תומר שושן ו"עין לבנה". אני מצטער מראש בפני השכנים שלי אם אצווח כשזה יקרה. אבל לסרט הישראלי עטור הפרסים יש חיסרון אחד – הוא לא של נטפליקס. האמת שלא שמעתי מילה אחת טובה על "שני זרים גמורים" (אורון לקח את זה על עצמו פה בסריטה) אבל הרבה פעמים הזכייה הולכת לסרט המוכר ביותר.
עם זאת, גם "המתנה" של נטפליקס, ולכן שימו לב אליו.

סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור אם משהו קורה לי, אני אוהבת אתכם
עופר אם משהו קורה לי, אני אוהבת אתכם

בעולם ההימורים הדעות חלוקות לגבי הקטגוריה הזו. יחד עם הסרט עליו אנחנו הימרנו (בעיקר בזכות הנושא שלו – התמודדות עם מפגעי ירי בבתי ספר) יש דיבור על "Burrow" ו"אופרה".

הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור שיר אהבה ללאטשה
עופר שיר אהבה ללאטשה

גם פה יש כמה נתיבים. "קולט" הוא סרט שואה שזה תמיד עובד טוב אצל האקדמיה, ו"Do Not Split" הוא הסרט שהוציא הכי הרבה קריאות תדהמה מהצופים, וגם בזה אסור לזלזל. נראה מה יביא יום.

ואלו הימורינו. מזכיר לכם שגם השנה אעשה לייב-בלוגינג, שכל מטרתו היא לצחוק ולהינות מכל הטירוף הזה, אז אתם מוזמנים בליל ה-26 לחודש (בין ראשון לשני). אנחנו מאחלים לכל נבחרינו בהצלחה, אבל בעיקר לתומר שושן, קובי מזרחי ושירה הוכמן של "עין לבנה".