• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: "ההיא שחוזרת הביתה", "בשר תותחים", "העבר", "הצורך במהירות", "מר פיבודי ושרמן", "טרזן", "טינקרבל ופית הפיראטים"

13 במרץ 2014 מאת אורון שמיר
החבר'ה של "בשר תותחים" חוגגים את פורים (התמונה באדיבות היח"צ, קרדיט צילום: רועי קרן)

חג פורים שמח! הנה משלוח המנות שלכם ושלכן – שבעה סרטים חדשים בבתי הקולנוע. שניים מתוכם ישראלים, אבל באמת שהם לא יכולים להיות שונים יותר זה מזה, ושלושה מהם סרטי אנימציה לילדים, כמצופה מחג ישראלי. אחד מהם הוא סוג של יצירת פאר. הנה כל הנתונים להדבקת התוויות שפירטתי כאן.

"ההיא שחוזרת הביתה" הוא סרטה הראשון באורך מלא של מיה דרייפוס, שהפכה להבטחה בזכות סרטיה הקצרים "שעווה זה כואב" ו"ביקור חולים". טלי שרון מגלמת קולנוענית צעירה שחוזרת לבית הוריה (לאורה ריבלין ואלי כהן) לאחר פרידה מבן זוג, ומנסה לבחון את הגבולות של עצמה ושל כל מי שהיא באה איתו במגע, כולל גבר שנראה כי היא מעוניינת בו (אלון אבוטבול). עופר ואני כתבנו על הסרט עת הוקרן בפסטיבל ירושלים האחרון, שם זכה בשלושה פרסים ולאחר מכן המשיך לזכייה בפרס אופיר בקטגוריית שחקנית המשנה הטובה ביותר. בנוסף, אור כתב עליו לעכבר.
"בשר תותחים" גם הוא פיצ'ר ביכורים של בוגר החוג לקולנוע, איתן גפני, אבל הפעם מדובר בסרט מז'אנר שאנחנו לא מורגלים בו במחוזותינו – סרט זומבים. מפקד בצה"ל (לירון לבו) נשלח עם חייליו אל לבנון כאשר המשימה שלהם מתגלה כשונה לגמרי ממה שחתמו עליו, עת מתקפת זומבים רצחניים נוחתת עליהם. הסרט הוקרן בפסטיבל דרום ובפסטיבל סרטי הסטודנטים ולאחר מכן המשיך למועמדות לאופיר. אור ציוות אותו כדאבל פיצ'ר לסרט ישראלי חדש אחר, ואף כלל אותו במארג של "הקיצוניות החדשה" בקולנוע הישראלי של ימינו.

"העבר" (Le Passé) הוא האתגר הגדול של זוכה האוסקר אסגר פרהאדי (חפשו ברחבי האינטרנט עוד עשרות דרכים לכתוב את שמו, זה משעשע מאוד) אחרי "פרידה". הבמאי האיראני עבר לביים בצרפת ובצרפתית, בסיפור על זוג לשעבר (עלי מוסטפא וברניס בז'ו) שצריך להתמודד עם מעשיו בעבר כאשר האשה מנסה להמשיך בחייה אבל זקוקה לשם כך לבן זוגה הקודם, שעבר לחיות בטהרן. גם טאהר רחים ("נביא") בקאסט של היצירה המדהימה הזו, עליה כתבתי לעכבר העיר. עופר עשה זאת כאן אצלנו.

"הצורך במהירות" (Need for Speed) מבוסס על מירוץ המכוניות הממוחשב וחסר העלילה, אבל אל דאגה – בסרט יש אחת. טובי (אהרון פול, "שובר שורות") הוא מוסכניק ונהג מירוצים חובב שחולם להתמודד במירוץ המחתרתי "דה ליאון" שמארגנת דמות עלומה בשם "מונארך" (מייקל קיטון). הוא וחבריו למוסך חותמים עסקה עם שליח השטן, נוכל בשם דינו (דומיניק קופר), שמבקש מהם לשפץ מכונית אגדית ומוכר אותה לעוזרת (אימוגן פוטס) של חובב מירוצים אמיד. מכאן יש כמה וכמה תפניות וסימני צמיגים על התסריט, כמו גם מכוניות עם שמות מפוצצים שנוסעות מאוד מהר. בתלת מימד. סקוט וו, הפעלולן שהפך לבמאי ("אקט של גבורה"), חתום על הסרט, שגם עליו לעופר יש מה להגיד.

בגזרת המצויירים, אפשר בתלת או בדו, אבל יש רק מדובב לעברית אז תתמודדו (מתנצל על החריזה). המעניין מבין השלושה נראה לי כמו "מר פיבודי ושרמן" (Mr. Peabody & Sherman) העוקב אחר מעלליהם של שני נוסעים בזמן – ילדון ממושקף ואביו המאמץ, שהוא משום מה כלב אינטליגנטי מהממוצע. בימוי: רוב מינקוף ("מלך האריות", "סטיוארט ליטל") שערק מדיסני לדרימוורקס. טרזן (Tarzan) הוא גרסה עכשווית, המגיעה אלינו מגרמניה, לסיפור המוכר על האיש שגדל בין הקופים, וכשאני כותב עכשווית אני מתכוון שהרעים הפעם הם תאגיד מרושע ושמעורב בעניין מקור כוח חייזרי. "טינקרבל ופית הפיראטים" (The Pirate Fairy) הוא הספינאוף החמישי (נדמה לי, איבדתי מעקב) של דיסני לסרטי הפיה טינקרבל מעלילות פיטר פן. הפעם אחת הפיות בורחת יחד עם אבקת הפיות וחוברת לפיראטים, מה שמאלץ את חברותיה לצאת ולהשיב אותו מאי השודדים. הבמאית היא פגי הולמס, כוריאוגרפית שעברה לבימוי ואשר חתומה גם על הסרט הקודם בסדרה, "סוד הכנפיים".

אוףטופיק – פסטיבל אפוס ה-5

בשבוע הבא ייפתח במוזיאון תל אביב הפסטיבל הבינלאומי לסרטי תרבות ואמנות, הידוע גם בשם "אפוס". בין ה-19.3 וה-29.3 יוקרנו במסגרתו עשרות סרטים בנושאים מגוונים כמו מחול, אמנות פלסטית, ספרות ושירה, הקולנוע כאמנות, מוזיקה ועוד. הנה כמה אשר צדו את עיניי – החדש של רייף פיינס שנקרא "האשה הנעלמת" בו הוא מגלם את צ'רלס דיקנס במקביל לבימוי, דוקומנטרי בשם "דייויד בואי – גרסת 74'", סרט חדש של אטורה סקולה על חברותו עם פדריקו פליני בשם "זה שם מוזר, פדריקו!", וכן הקרנת הסדרה "מקוללים" של חגי לוי, כולל פאנל עם היוצרים והקרנת קטעים שירדו בעריכה. סרט הפתיחה יהיה "מפריח היונים" של ניסים דיין, על פי רב המכר של אלי עמיר, הזכור לנו מהאופירים האחרונים. היעזרו באיזור התגובות וספרו לנו אם תפסתם או תפסתן משהו שווה.

תגובות

  1. יובל אדר הגיב:

    את בשר תותחים תפסתי עוד באוטופיה ולמרות שהוא נשמע כמו טראש מעפן הוא אחד הסרטים המהנים והכיפיים של השנה ואפילו יש בו מימד פארודי נהדר לדעתי ולאוו דווקא על סרטי זומבים. את ההיא שחוזרת הביתה התכוונתי לראות בפסטיבל קולנוע נשים ברחובות אבל הוא עלה בדיוק על הקרנה של סופרוומן (דוקומנטרי נהדר) אבל אני מקווה להשלים אותו במהלך החג

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.