אוסקר 2018/19: הטקס בסיקור חי
25 בפברואר 2019 מאת אור סיגוליכבר חצי שנה אנחנו מתכוננים לרגע הזה, והנה הוא מגיע – טקס האוסקר ה-91. אורון כבר פירט בבוקר על כל מה שעשינו במהלך העונה, אבל אנחנו בכל זאת מתרגשים. האמת היא שהשנה באמת הייתה עונה משוגעת, בעיקר בזכות האקדמיה עצמה שעשתה המון טעויות בדרך אל הרגע הגדול. הניסיונות שלה להפוך את המשדר לקוסם יותר לקהל הרחב הביא לשורה של יציאות מטופשות, כולן כולל כולן בוטלו באיזשהו שלב. זה כלל את ייסוד קטגורית "הסרט הפופולרי הטוב ביותר", ביטול הופעות של שלושה מחמשת השירים המועמדים, והדחת כמה מהקטגוריות לפרסומות. התעשייה זעפה וכעסה, והכל שב אל מקומו בשלום. בסופו של דבר, חוץ מזה שאין לנו מנחה, ככל הידוע לנו לפחות בשלב זה, הכל הסתדר.
אבל הטקס הזה משמעותי גם בגלל הסרטים שמועמדים. אם יצא לכם להציץ ברשימת ההימורים שלנו שפרסמנו ביום חמישי, ראיתם שההימור המרכזי שלנו – ולמען האמת של רוב חזאי האוסקר – הוא "רומא". זה מעניין, כי על פי הנתונים היבשים זה הסרט עם הסיכויים הכי נמוכים מכולם: גם של נטפליקס וגם שאיננו דובר אנגלית. זה מעולם לא קרה. אבל האקדמיה השתנתה מאוד בשנים האחרונות, ואחרי רצף הזכיות של "ספוטלייט", "אור ירח" ו"צורת המים", הכל יכול לקרות.
אם "רומא" יזכה זה יכניס את התעשייה למקום חדש, כזה שמאמץ את הסטרימינג ומפסיק לפחד ממנו. זה בהחלט קיצוני. בנוסף, פחות חשוב אבל מעניין לא פחות, זכייה של "רומא", או "המועדפת" לצורך העניין, תהיה לפעם הראשונה מאז 1939-1940 ("חלף עם הרוח", "רבקה") בה סרט שעוסק באופן כמעט בלעדי בגיבורה אישה זוכה בפרס הגדול, אחרי זכיית "צורת המים" בשנה שעברה.
עונת 2018/19 היא גם העונה בה כל הגילדות התפצלו באופן מאוד יוצא דופן: המפיקים הלכו ל"הספר הירוק", הבמאים ל"רומא", השחקנים ל"הפנתר השחור", הצלמים ל"אהבה בימים קרים", העורכים ל"רפסודיה בוהמית" ו"המועדפת", והתסריטאים ל"האם אי פעם תסלחי לי?" ול"כיתה ח'" שבכלל לא מועמד. זה מאוד מקשה עלינו לדעת מי יזכה, והמתח כמובן מדגדג ומשמח.
את הטקס, כידוע, תוכלו לראות בשידור חי בערוץ yes1 של הטלוויזיה בלוויין. השידור עצמו יתחיל ב-1:30 והטקס ב-3:00 לפנות בוקר.
אנחנו מצדנו מתכוננים ללא מעט הפתעות, ואפילו קצת מקווים לכך. פרס הסרט הטוב ביותר, שחקנית המשנה, המוזיקה המקורית, התסריט המקורי, הסרט הטוב ביותר בשפה זרה, העריכה, ואפילו פרס הסרט הקצר בו מתמודד "סקין", סרטו של גיא נתיב (בהצלחה!), הם רק חלק מהדברים שיחזיקו אותנו עד קצה הכיסא. אם יש לכם עוד זמן, אני ממש ממליץ לכם לעשות טבלת הימורים, גם אם אתם לא שוחים בחומר, כי זה מוסיף עניין לטקס שלרוב יכול להיות מייגע במיוחד. בשנה שעברה הימרנו כולנו על כל 24 הקטגוריות, והתוצאות היו 14 לאורון, 15 ללירון, 17 לעופר ו-18 לי. מקווה שלפחות לא ניפול מזה השנה, אם כי אני סקפטי.
בנושא ההימורים – בימים האחרונים יותר ויותר אנשים מתחילים להשתכנע ש"המועדפת" יזכה בפרס הסרט. תומר קמרלינג של "מאקו" אמר את זה ראשון, אבל מסתבר שגם קלייטון דייויס של award circuit החליף את ההימור שלו. עם זאת, כל מומחי אתר ההימורים gold derby שמו "רומא" או "הספר הירוק". איזה בלאגן.
מכיוון ש"המועדפת" הוא האהוב עלי מבין שמונת הסרטים לא יהיה שמח ממני, אבל זה יהיה מוזר. אם "המועדפת" יזכה, הוא יהיה הראשון מאז "הנהג של מיס דייזי" שזוכה בלי מועמדות לאיגוד הבמאים.
אני אהיה פה במהלך כל המשדר עם תובנות ומחשבות, ומשפטים מוזרים שייכתבו בשעות מאוד מוזרות של הלילה, אז מאוד מקווה שתהיו גם. איזור התגובות יישאר פתוח, אז אתם מוזמנים להתפרע ולשים לב אם כתבתי איזה משהו לא נכון בחסות מיעוט שעות השינה. אתם גם מוזמנים לפתוח בחלון נוסף את הלייב בלוגינג הוותיק והמחכים של יאיר רוה בסינמסקופ ואת זה של עין הדג.
עד תחילת הטקס אנסה להמשיך ולעניין אתכם, אז המשיכו לרפרש ולהתעדכן. בין לבין אם אתם רוצים, אתם יכולים לעשות מבט אל העבר עם סדרת הפוסטים של כל זוכי האוסקר. למשל, האם ידעתם שלפני 70 שנה בדיוק האוסקר הוענק פעם ראשונה לסרט שאיננו אמריקאי? ושלפני עשור גם זכה סרט לא אמריקאי שהדהים את העונה?
מכיוון שיש עוד זמן עד תחילת השידור, אנעים את זמנכם בשאלה "אבל מה דה פאק כל כך מעניין באוסקר שאתם חופרים על זה חצי שנה?".
ובכן יש לכך מספר סיבות. הראשונה היא כמובן המיידית – אהבת קולנוע. האוסקר הוא מין יקום משונה כזה שבו סרטים זה כל מה שחשוב, ובעולם כל כך מדכדך כמו שלנו, זו בריחה ראויה. אבל מעבר לזה, האוסקר הוא משחק של הרבה כסף, והוא משנה מהלכים בתעשייה האמריקאית, וכפועל יוצא משתנים תהליכים בקולנוע העולמי. אבל מעבר לעתיד, הוא גם מאוד מצביע על ההווה. אם יצא לכם לקרוא מדי פעם את פרויקט כל זוכי האוסקר שלי, אתם יודעים שאף זכייה לא מגיעה מוואקום. היא תמיד מעידה על הלך רוח תרבותי או פוליטי שמתרחש. לפעמים כגיבוי, לפעמים כריאקציה.
אבל גם העונה עצמה היא מרתקת, כי היא בעצם טורניר אחד מאוד ארוך. האולפנים בוחרים קמפיין מסויים, הם מנסים לנגן על משהו שישכנע את המצביעים שהסרט שלהם הוא החשוב והטוב ביותר, ואותי זה מרתק לעקוב אחרי זה. לראות מי מצליח, מי נופל ולמה. שום דבר לא קורה סתם, ומעט מאוד דברים קורים אורגנית. ההצלחה של "רפסודיה בוהמית", למשל, היא כזו – סרט שאהבת הקהל הביאה אותו לאן שהוא נמצא כרגע. אבל אצל "רומא" או "הספר הירוק" המהלך היה אחר לגמרי. נטפליקס שכרו את שירותיה של שרה טייבק, אסטרטגית פרסים מצטיינת, כדי שתוביל את המהלך לסרטו של קוארון והיא עשתה עבודה ששווה כל דולר שהוציאו עליה. היה מעניין לראות גם את מודעות הקמפיין של "כוכב נולד" – האולפן ידע שהסרט הזה אסקפטיסטי מדי, חסר משמעות חברתית, ולכן התחילו להוציא מודעות שעליהן מופיע בעיקר השחקן השחור דייב שאפל. הוא אמנם מופיע בסרט לסצנה אחת לא חשובה, אבל היה ל"כוכב נולד" חשוב להראות שיש גם ייצוג שחור בסרט. מבחינה שיווקית ואסטרטגית, קורים בכל עונה המון דברים שכיף להתעכב עליהם.
אוקי, הצלחתי להעביר שבע דקות נוספות עד תחילת המשדר. ניצחון.
לא אשקר לכם, קשה לי להאמין שאנחנו נכנסים ליקום בו "רפסודיה בוהמית" הוא סרט שזוכה בארבעה אוסקרים. יותר מ"הסנדק", למען השם. בואו נקווה שהוליווד לא תעשה פאדיחות. מצד שני, אם יש משהו שהוליווד מצטיינת בו…
1:30 והשידור ב-yes1 התחיל.
בעקבות יותר מדי "מרוץ הדראג של רופול" בשנה וחצי האחרונה, כולן נראות לי סופר מרופדות ואני כל הזמן חושב "איזה דיכאון זה להיות ב-day drag". זה מוזר.
מהשטיח האדום: האם ידעתם שאדם למברט בכבודו ובעצמו גילם את הבחור שמפתה את פרדי מרקיורי בשירותים של "רפסודיה בוהמית"? אתם זוכרים, הרגע הלהט"בי המעצים הזה שבעקבותו מתחילים לשיר "another one bites the dust"?
מסתבר גם שסם רוקוול היה אמור לגלם את הדמות של ריצ'רד אי. גרנט ב"האם אי פעם תסלחי לי?" באחד מגלגוליו לפני שנים. הדמות של גרנט הייתה אמריקאית במקור. זה היה יכול להיות מעניין, אבל אנחנו שמחים שגרנט לקח את זה.
ספייק לי הגיע עם אגרופנים של "אהבה" ו"שנאה", כמחווה לכרטיס הכניסה הראשון שלו באוסקר – "עשה את הדבר הנכון". או שזו מחווה ל"ליל הצייד". אני נוטה לחשוב שמדובר באופציה הראשונה.
אני לא יודע מה אחשוב על זה מחר, אבל השמלה הזהובה של גלן קלוז מדהימה.
לעומת זאת, אין לי מושג מה שרליז ת'רון חשבה עם השמלה שלה. כמו כן, ג'ורדן פיל הפך לשב"כניק.
הדרך הנכונה לזהות את מארינה דה טאווירה המועמדת על "רומא", היא כדלהלן: בכל פעם שאתם חושבים "וואו, אשלי ג'אד נראית מוזר הערב", אז זאת היא.
ראיתי ביומיים האחרונים גם את "ליידי בירד" (פעם שלישית) ואת "צורת המים" (פעם שנייה), ואם נזכרים שבשנה שעברה היו מועמדים איתם גם "דנקרק", "תברח" ו"חוטים נסתרים", זה מוציא אפילו עוד יותר רע את רשימת המועמדים הבינוניים להדהים של האוסקר ה-91 (להוציא את "המועמדת" ו"רומא"). אנחנו לא נביט בחיבה על האוסקר הזה בשנים שיבואו.
האם אפשר לוותר על הטקס ופשוט לראות את ג'יימס מקאווי מדבר במשך שלוש שעות?
אני אנצל את ההזדמנות להגיד שוב שגלן קלוז נראית מדהים, ואני לגמרי מתחיל להסתדר עם הזכייה שלה. למעשה, אני מתחיל לחשוש שמא היא תפסיד. זה התקף לב במקום.
אומג, ליסה בונה וג'ייסון ממואה זוג? וואי, אני חייב לראות יותר חדשות הבידור. אני מתרגש בקטע לא נוח מהסיפור הזה. המשפט הזה יימחק בקרוב.
מקווה שאף אחד לא יתעוור מהשמלה של ג'ניפר לופז וייפול מהבמה.
אלוהים, ריאן סיקרטס כל כך עמוק בארון שהוא כבר הגיע לנרניה. מה הסיפור עם זה?
עוד פעם אחת בילי פייפר אומר "רילנס" על השטיח האדום, רופול עצמה באה להגיד לו שהוא מגזים.
(איזה כיף שעכשיו 2:38 ואף אחד לא קורא את הדברים האלו)
יום אחד גם אני אהיה ברדלי קופר. אתם עוד תראו.
טוב, נהנו מספיק. הנה זה מתחיל…
טקס האוסקר ה-91: הזוכים וכל מה שקורה בדרך
מתחילים! אדם למברט וקווין מקפיצים את האודיטוריום. כולם עומדים, וזה מרגיש כאילו משינה הגיעו לקיבוץ. מאוד מרגש.
בעוד עשר שנים, אמיל הירש זוכה באוסקר על גילום אדם למברט בתקופת הטור עם קווין. יקראו לזה "רפסודיה בולמית".
מונטאז' הפתיחה עושה כבוד לכל הסרטים השנה. לכל. הסרטים. "היעד… חתונה" שם, למען השם. זה מהמם!
טינה פיי, מאיה רודולף ואיימי פוהלר פותחות רשמית.
ליידי גאגא בילתה זמן במכון שיזוף. חשוב לי להתייחס לזה.
פרס שחקנית המשנה הטובה ביותר
פותחים עם אחת הקטגוריות המותחות…
והזוכה היא: רג'ינה קינג – "סיפורו של רחוב ביל"
קינג היא הזוכה השנייה בקטגוריה הזו בלי מועמדות לאיגוד השחקנים. היא גם השחקנית השחורה היחידה השנה. כמו כן, בבקשה שמישהו יביא את הסרט הזה לארץ.
קטעי המשחק בקטגוריות ממש ארוכים השנה. אני מת על זה. עופר ואני פתחנו פער על לירון בהימורים, אבל בואו לא נספור את האפרוחים שלנו עדיין.
פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר באורך מלא
ג'ייסון ממואה והלן מירן מגישים.
והזוכה הוא: "סולו חופשי"
הנאומים התחילו מאוד לאט. מאוד מאוד לאט. הם בעיקר שותקים על הבמה. טוב, בינתיים אף בן אדם לבן לא זכה. גם משהו.
עד כה אנחנו עם שתי זכיות של הפייבוריטים. כל רגע מקדם אותנו להפתעה הראשונה של הטקס…
מישהו מ"רייג' אגנסט דה מאשין" מציג את המועמד לפרס הסרט "סגן הנשיא".
פרס האיפור ועיצוב השיער הטוב ביותר:
והזוכה הוא: "סגן הנשיא"
עוד פייבוריט לוקח, עוד נאום שהולך מאוד מוזר. מה קורה עם זה?
מצב ההימורים: עופר ואני – 3, לירון – 1.
פרס עיצוב התלבושות הטוב ביותר:
והזוכה היא: רות קארטר – "הפנתר השחור"
הנה זה התחיל. "המועדפת" הפסיד, ורות קארטר הוותיקה סוף סוף זוכה. זה האוסקר הראשון אי פעם של מארוול. בנאום הזכייה קארטר מזכירה קודם כל את ספייק לי, שאתו התחילה את הקריירה. זה הנאום הטוב הראשון של הערב.
סנדי פאוול בעצם הפסידה פעמיים, גם על "המועדפת" וגם על "מרי פופינס חוזרת".
פרס העיצוב האומנותי הטוב ביותר:
כריס אוונס וג'ניפר לופז מגישים. האם "הפנתר השחור" עושה דאבל?
והזוכה הוא: "הפנתר השחור"
כן, זה קרה. מארוול כבר עם שני פרסים, משאירה אבק ל"המועדפת". האנה ביצ'לר היא השחורה הראשונה שזוכה בקטגוריה הזו. הרוס על זה שהיא מקריאה מהנייד.
מעניין אם זאת הפעם הראשונה שסרט פנטזיה לוקח גם את התלבושות וגם את העיצוב.
פרס הצילום הטוב ביותר:
טיילר פרי מציג.
והזוכה הוא: אלפונסו קוארון – "רומא"
זהו. אלפונסו הגיע. זה האוסקר השלישי שלו (בינתיים?) והוא הראשון שזוכה באוסקר הצילום על סרט שביים. תודה ראשונה לנטפליקס הערב.
כפרה על אלפונסו, זה כל מה שיש לי להגיד.
אמיליה קלארק מציגה את השיר המועמד מ"RBG" שלפני רגע הפסיד את אוסקר הסרט התיעודי.
מצב ההימורים: עופר ואני – 4, לירון – 2. ספרו איך מתקדם לכם.
סרינה וויליאמס מציגה את המועמד לפרס הסרט "כוכב נולד".
פרס עריכת הסאונד הטובה ביותר:
אני די במתח…
והזוכה הוא: "רפסודיה בוהמית"
פאק מיי לייף. הסרט הזה הולך לצאת עם ארבעה אוסקרים…
פרס מיקס הסאונד הטוב ביותר:
והזוכה הוא: "רפסודיה בוהמית"
אפילו הנוכחות של המגיש ג'יימס מקאבוי לא הצליחה לעודד אותי.
"רפסודיה בוהמית" ו"הפנתר השחור" כרגע מובילים עם שתי זכיות.
קווין לאטיפה מציגה את המועמד לסרט הטוב ביותר "המועדפת", שעד כה הפסיד את המועמדויות שלו.
פרס הסרט הטוב ביותר בשפה זרה:
חאוויר בארדם ואנג'לה באסט מציגים.
והזוכה הוא: "רומא"
הזוכה המקסיקני הראשון אי פעם. קוארון פעם שנייה על הבמה, והוא כמובן הראשון אי פעם שזוכה גם בפרס הצילום וגם בפרס הסרט בשפה זרה. במשרדי נטפליקס פותחים שמפניות.
קיגן מייקל קי נוחת עם מטריה כדי להציג את השיר המועמד מתוך "מרי פופינס" שיבוצע על ידי בט מידלר. ייתכן והייתה פה בדיחה על טראמפ ויכולותיו המפוקפקות להתמודד עם מטריות.
השיר הזה משעמם נורא.
טרוור נואה מציג את המועמד לפרס הסרט הטוב ביותר, זוכה שני האוסקר עד כה "הפנתר השחור".
פרס העריכה הטובה ביותר:
מייקל קיטון מציג. יואו, איך אני מפחד מהתוצאה…
הזוכה הוא: ג'ון אוטמן – "רפסודיה בוהמית"
מצד אחד, לעורך של "החשוד המיידי" יש סוף סוף אוסקר. מצד שני… טוב, בסדר, די. נמאס לי לכעוס על הסרט הזה. יאללה, הרוויח הכל ביושר. ברכות לכולם.
פרס שחקן המשנה הטוב ביותר:
שרליז ת'רון ודניאל קרייג מציגים. רגע… למה אליסון ג'ני לא מציגה? היא זכתה בשנה שעברה, ואנחנו יודעים שהיא הגיעה לטקס. משונה.
והזוכה הוא: מאהרשלה עלי – "הספר הירוק"
מהרשלה עלי היה חייב את הכובע גרב הזה? קר שם באודיטוריום?
עלי, ההורס לכל הדעות, זוכה בפעם השנייה על מועמדותו השנייה (אחרי "אור ירח"). זה היה צפוי, אך עדיין משמח.
שני שחקני המשנה של האוסקר ה-91 הם שחורים. באופן כללי, הזוכים השנה באים מרקעים די מגוונים בין הבריטים, השחורים, והמקסיקני.
לורה דרן מציגה את המוזיאון החדש של האקדמיה לקולנוע. דרן כמעט והייתה נשיאת האקדמיה בסיבוב ההצבעה הקודם, אבל אם אינני טועה ויתרה לקראת הסוף.
פרס סרט האנימציה הטוב ביותר באורך מלא:
מישל יו ופארל וויליאמס מציגים.
והזוכה הוא: "ספיידרמן: ממד העכביש"
מחיאות הכפיים שקיבל "ספיידרמן" היו ללא ספק הרמות מכל המועמדים. פיל לורד וכריס מילר, שלא היו מועמדים על "לגו – הסרט", סוף סוף זוכי אוסקר. איזה היסטרי זה. דיסני הפסידה פעמיים, אבל מארוול (וסוני) זכו. מה חבל שדווקא הבמאי השחור נחתך מהנאום.
קייסי מאסגרייבס (ככה כותבים את זה? אתם בטוחים שזאת לא סינתיה לי פונטיין?) מציגה את השיר מתוך "הבלדה על באסטר סקראגס".
מצב ההימורים, כי כמובן שאתם הרי במתח נורא: אני – 8. עופר – 7. לירון – 5. מתוך 12 קטגוריות, כמובן.
אוי, לא. סוחטים את הבדיחה על "רפסודיה בוהמית" ו"עולמו של וויין". עד שכבר התחלתי לחיות בשלום עם השטות הזאת. מאוד מקשים עלי פה!
האמת היא שדיינה קארבי ומייק מאיירס משחזרים את ימיהם הגדולים די מביכה אותי. אבל אולי אני סתם מריר בשעה הזאת של הבוקר. הם מציגים את המועמד לסרט הטוב, וזוכה שלושה האוסקרים בקרוב ארבעה, "רפסודיה בוהמית".
ג'ון מולייני! אני הרוס על ג'ון מולייני! תבדקו את הספיישלים שלו בנטפליקס. הוא קורע. השנה הוא דיבב את ספיידר-האם ב"ספיידרמן: ממד העכביש". הוא מגיש עם אקוופינה.
פרס סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר:
והזוכה הוא: "באו"
כצפוי, פיקסאר לוקחת. זה הקצר הראשון שלהם שמבויים על ידי אישה, אם אינני טועה.
פרס הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר:
הזוכה הוא: "מייצרות כנפיים" (נקודה. סוף משפט)
אוסקר שלישי הערב לנטפליקס. וגם… הימרתי עליו! בום!
הבמאית מודה לשרה טייבק, אסטרטגית האוסקר של נטפליקס.
דייגו לונה וכנראה מקסיקני נוסף מציגים את המועמד לפרס הסרט, וזוכה שני האוסקרים עד כה, "רומא".
כשחושבים על זה, אם כבר העמידו שחקנית משנה מהסרט, למה לא את הסבתא? היא הייתה אדירה.
פרס האפקטים הוויזואליים הטובים ביותר:
שרה פולסון (מזכירה את "קופסת הציפורים") ופול ראד מציגים.
והזוכה הוא: "האדם הראשון"
עוד הימור נכון, הפעם של כל מהמרי סריטה. מארוול לא הצליחו פה הפעם.
ולרגע שכולנו חיכינו לו – ליידי גאגא וברדלי קופר עולים לבצע את השיר מ"כוכב נולד". הם אפילו לא צריכים הקדמה, כפרה עליהם.
שמו עליהם את התאורה הכי יפה בהיסטוריה של הפנסים. הם נראים כמו פנטזיה. מה קורה לי?
הא הא האאאאאא הא הא הא האאאאא האאאאא האאא האאאאא האאאאאאאא!!!
טוב, שיא הערב מאחורינו. ביי.
פרס הסרט הקצר הטוב ביותר:
קריסטין ריטר וקיקי ליין מגישות. מחזיקים אצבעות ל"סקין" וגיא נתיב.
והזוכה הוא: "סקין"
יאא! גיא נתיב זכה באוסקר! היסטרי! כנראה לראשונה נאמרו מילים בעברית על במת האוסקר. גיא וג'יימי נואמים נהדר. שיט, זה מרגש אפילו יותר מליידי גאגא וברדלי קופר!
פרס התסריט המקורי הטוב ביותר:
סמיואל ל. ג'קסון (מדווח על ניצחון של הניקס לטובת ספייק לי) וברי לארסון מציגים.
והזוכה הוא: ניק וללונגה – "הספר הירוק"
זהו. סגרנו. קמפיין שלילי וטוויטר לא שווים לכלום. וללונגה זוכה אחרי השמצות והתקפות, ממשיך להכאיב ל"המועדפת" בסטרייק הפסדים פסיכי. אני באמת לא מאמין שהדבר הזה זכה על תסריט. סופר מביך. הערב הזה קיבל תפנית מאוד מוזרה.
פרס התסריט המעובד הטוב ביותר:
והזוכה הוא: ספייק לי, צ'רלי ווצ'טל, דויד רבינוביץ' וקווין ווילמוט – "שחור על לבן"
ספייק לי זוכה אוסקר. הללו. הקהל על הרגליים. ונאמרה המילה "מאדרפאקר". בסך הכל רצף אירועים סביר.
פרס המוזיקה המקורית הטובה ביותר:
טסה תומפסון והבחור הסקסי ביותר בעולם מייקל ב. ג'ורדן מגישים. זה כנראה יילך ל"הפנתר השחור", הא?
והזוכה הוא: לודוויג גורנסון – "הפנתר השחור"
היי, רגע. הוא לא שחור! זה מותר?
פרס השיר המקורי הטוב ביותר:
קונסטנס וו וצ'אדוויק באוסמן מגישים.
והזוכה הוא: "כוכב נולד" – Shallow
ברוכה הבאה למועדון, ליידי גאגא. חיכינו שתבואי. גם "זוכה האוסקר מארק רונסון" נשמע לא רע בכלל, לדעתי.
יו"ר האקדמיה ג'ון ביילי עולה להציג את "לזכרם" ומתנצל מראש על שיש כאלו שלא נכנסו, כי אין מה לעשות. אין מקום לכולם.
סיכום הימורים: אני – 13. עופר – 12. לירון – 8. מהנקודה הזו עופר ואני הימרנו על אותם זוכים, אז ההפרש כבר לא ישתנה, אבל מעניין אם נעבור את שנה שעברה.
מישהו שם לב שאין מנחה?
ברברה סטרייסנד מציגה את המועמד לפרס הסרט, וזוכה פרס התסריט המעובד הטוב ביותר, "שחור על לבן". יואו, ספייק לי עושה שכונה.
פרס השחקן הראשי הטוב ביותר:
אליסון ג'ני וגארי אולדמן, איזה שילוב מוזר, מגישים.
והזוכה הוא: רמי מאליק – "רפסודיה בוהמית"
המצרי הראשון שזוכה כשחקן, כך מדווחים לנו. או לפחות ממוצא מצרי. "רפסודיה בוהמית" מנצל היטב את הלילה הזה. מאליק הוא אחד הדברים המשמעותיים שהפכו את הסרט הזה ללהיט. כל הכבוד לו.
אנחנו צריכים להתכונן לסיטואציה בה "הספר הירוק" זוכה בפרס הסרט הטוב ביותר.
פרס השחקנית הראשית הטובה ביותר:
סם רוקוול ופרנסס מקדורמנד, זוכי "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" מגישים.
והזוכה היא: אוליביה קולמן – "המועדפת"
תראו, זה לא לעניין. אין ספק שקולמן היא הטובה מבין כל המועמדות, אבל הזובור הזה לגלן קלוז לא יאה. לא יודע מה לומר. אני בהלם.
קולמן פונה ישירות לקלוז – "לא רציתי שזה יהיה ככה", היא אומרת. כמו כן, אני עדיין בהלם. קלוז היא רשמית המפסידנית הגדולה ביותר של האוסקר, ועקפה את דבורה קר ותלמה ריטר עם שבעה הפסדים.
בכל ההימורים שלנו כתבנו שאולי זה יכול לקרות, שהמהפך הזה אפשרי, אבל אני עדיין מופתע. אין ספק שזו הזכייה הנכונה, זאת לא שאלה, אבל בכל זאת… the humanity.
הלקח שלנו – תמיד עדיף ללטף ארנב מאשר לבשל אותו.
פרס הבימוי הטוב ביותר:
זוכה השנה שעברה גיירמו דל טורו מגיש. איזה חמוד גיירמו דל טורו.
והזוכה הוא: אלפונסו קוארון – "רומא"
טוב, חזרנו למסלול. קוארון עולה לקחת את הזכייה השלישית שלו העבר, אחרי הסרט בשפה זרה והצילום. איזה מלך.
שוב אזהיר, כדי שתדעו להתכונן, שאנחנו מתקרבים ליום שבו באוסקר זוכה "הספר הירוק" והסרט עם הכי הרבה פרסים הוא "רפסודיה בוהמית". אין מילים. נחכה במתח…
פרס הסרט הטוב ביותר:
ג'וליה רוברטס מגישה. בבקשה שיהיו לה חדשות טובות בשבילנו.
הזוכה הוא: "הספר הירוק"
טוב, זה טבע החיה. הוליווד עוד לא מוכנה לתת אוסקר לנטפליקס, ולקמפיינים שליליים אין השפעה בכלל. אפשר לומר שזה סוג של קטרזיס.
סיכום זכיות:
"רפסודיה בוהמית" – 4 (עריכת סאונד, מיקס סאונד, עריכה, שחקן ראשי)
"הפנתר השחור" – 3 (תלבושות, עיצוב אומנותי, מוזיקה)
"הספר הירוק" – 3 (שחקן משנה, תסריט מקורי, סרט)
"רומא" – 3 (צילום, סרט בשפה זרה, בימוי)
"האדם הראשון" – 1 (אפקטים)
"המועדפת" – 1 (שחקנית)
"כוכב נולד" – 1 (שיר)
"סגן הנשיא" – 1 (איפור)
"סולו חופשי" – 1 (תיעודי באורך מלא)
"סיפורו של רחוב ביל" – 1 (שחקנית משנה)
"ספיידרמן: ממד העכביש" – 1 (סרט אנימציה)
"שחור על לבן" – 1 (תסריט מעובד)
ההימורים שלנו: אני – 15. עופר – 14. לירון – 9.
בוקר טוב. נגיד.
הי, אני קורא את מה שאתה כותב (ונהנה, יותר מהשטיח עצמו שהוא תמיד די משמים).
שיהיה טקס מהנה!
יש! ברוכים הבאים 🙂
ההגשה של שחקנית המשנה עם פיי, רודולף, ופוהלר – תענוג. שיבואו כבר להנחות
אשכרה כתבת: ״היי, רגע. הוא לא שחור! זה מותר?״
נראה לי שמדובר באחד הטקסים הצפויים ביותר בשנים האחרונות, אין הפתעה אחת. ובנתיים, לגיא נתיב היה את הנאום הטוב והמרגש ביותר
סקירה מעולה, תודה רבה!
תודה לך 🙂
מירי רקב בתגובה: "נגד גזענות כלפי יהודים טהורים? נפלא!"
(אני, כרגיל, לא צופה באוסקר)
רפסודיה בוהמית זכה באוסקר על העריכה? פחחחחחח ראיתי עריכה טובה יותר בדראג רייס.
אלא אם הפרס הוא על כל סצנות הסקס ההומואי שהעורך חתך מהסרט.
הי, הי. עד דראג רייס!
אבל אתה בטח תהנה מהכתבה הזו
https://uproxx.com/movies/bohemian-rhapsody-winning-oscars-reactions-2019/
אני חותם על כל מילה בקישור הזה. איזה סרט פח.