• כחום הגוף
  • אוסקר 2023/24: הטקס בסיקור חי
  • אוסקר 2023/24: מהמרים על הזוכים
  • מאהבת, מטרידנית, רוצחת
  • אוסקר 2023/24: דירוג כל הסרטים המועמדים
  • אוסקר 2023/24: איך הלך עם ההימורים המוקדמים
  • אוסקר 2023/24: רשימת המועמדים המלאה

במקום סרטים חדשים: מהדורת צפייה ביתית 20

12 באוגוסט 2020 מאת אורון שמיר

שוב הגענו למספר עגול של הצורה הנוכחית של המדור השבועי, ושוב אני בהלם מכמה הזמני הוא הקבוע החדש. יחד עם כמה גרסאות מעבר, באותו רגע קצר בזמן בו היה נראה שחוזרים לעניינים, מפה לשם עברו חמישה חודשים מאז נסגרו בתי הקולנוע, יחד עם כל עולם התרבות בישראל. לא עזר שום מתווה ובינתיים גם שום זעקה לעזרה או מחאה לא פתרו את הבעיה או עצרו את קריסת ענף התרבות בכלל והקולנוע בפרט, ענף שאנשיו יצאו אתמול שוב להפגנת ענק. להבנתי, הם מאיימים בפתיחת מוסדות התרבות בהתעלם מההוראות, עדות למשבר אמון בין ההנהגה וחלק מהעם. אופציה אחרת מציעה ש״אם נהיה טובים״ ואם רק נעבור את אוגוסט איכשהו, עם סרטים עד הבית ומעט אפשרויות להתבדר בחוץ שכן אושרו, אולי ספטמבר יביא איתו בשורות. ואם לא, נתנחם בסרט חדש של צ׳ארלי קאופמן בנטפליקס ובגרסאות מקוונות של פסטיבלי הקולנוע של ישראל. זה יהיה הנושא הראשון להפעם, משם עוד כמה ידיעות ובחלק השני של המדור יבואו הסרטים החדשים בפלטפורמות הביתיות.

פסטיבל דוקאביב – הכריז השבוע על התוכניה המלאה למהדורה ה-22 שלו. היא תהיה וירטואלית בוודאות אך בתקווה גם תשלב הקרנות מול קהל בהתאם לאפשרויות שיהיו קיימות בין ה-3 וה-12 בספטמבר, ימי הפסטיבל. אל הסרטים הישראלים שהוכרזו לפני כמעט חודשיים, אז פירטתי אודותם, מצטרף כעת ההיצע הבינלאומי. יחד יקחו חלק בפסטיבל כ-115 סרטים בכל האורכים והצורות, כולם תיעודיים כמובן, והתוכניה השנה כל-כך עשירה שנצטרך פוסט נפרד במיוחד בשבילה. כמובן שנעשה זאת בעתיד הקרוב, אבל רק לבחור איזה סרטים לראות ומתוכם להמליץ לכם ולכן לקח לנו נצח מאחורי הקלעים. באמת שעדיף לספור את הסרטים הדוקומנטריים המדוברים של השנה האחרונה שלא משתתפים בפסטיבל, מאשר את אלה שכן (ולא צריך יותר מאצבעות יד אחת בשביל זה). אפשר למנות סרטים על אושיות כמו ברוס לי, הלמוט ניוטון, בילי הולידיי, מרס קאנינגהאם, מרגרט אטווד, פייר קארדן, דייויד הוקני ושארל אזנבור. שווה גם להזכיר יוצרים דוגמת אנייס ורדה, סרגיי לוזניצה, פטריסיו גוזמן, ולין סאקס. מבין הסרטים שמגיעים מעוטרים מפסטיבל אחרים, יש למנות את ״סיבוב אחרון״ של האחים רוס, ״הציירת והגנב״ של בנג׳מין רי, ו״המערה״ של פיראס פאיד. על האחרון כבר כתבתי עת היה מועמד לאוסקר, וסרטים נוספים שהתייחסנו אליהם בסריטה בעבר מגיעים מוונציה – ״קולקטיב״ הרומני על סיפור לא ייאמן של חשיפת שחיתות, ו״אנדריי טרקובסקי, תפילה קולנועית״ שביים בנו של היוצר הענק. גשו לאתר דוקאביב והתחילו בדפדוף, אנחנו עומלים בינתיים במרץ על פוסט המלצות מקיף.

סינמטק חולון בסלון – כך נקרא שירות ה-VOD החדש של הסינמטק החולוני שמושק ביום ראשון המתקרב (16.8) ויש לו כבר תוכניה עד סוף החודש. התוכניה מורכבת למעשה מכל מה שאפשר היה למצוא פעם בסינמטקים: טרום בכורות, קולנוע ישראלי, קלאסיקות והרצאות להעשרה. במסגרת הישראלית תוכלו לראות את ״אפריקה״ זוכה פסטיבל חיפה של אורן גרנר, וגם לפגוש את היוצר לשיחה מקוונת, וגם את ״עין לבנה״ זוכה SXSW של תומר שושן, גם הוא יהיה זמין לשיחה. הסרט אמנם קצר אבל הוא עדיין המאסטרפיס היחיד שראיתי ב-2020 עד כה, אז אני לא מציע לדלג עליו בשום אופן. בגזרת ההרצאות תוכלו לשמוע את אנשי הסינמטק, אלון רוזנבלום ואור סיגולי (שהוא גם שלנו), שידברו על מורשת וולט דיסני ועל הקשר בין הקולנוע האמריקאי והמירוץ לנשיאות, בהתאמה. עוד סרטים שאפשר יהיה לראות אונליין: ״הפרעה בקצב הלב״, ״אהבתה מרתיחה את מי האמבט״, ״האשמים״ המעולה ו״רובר״ המעט יותר ותיק אך אהוב מאוד על סריטה. פרטים נוספים באתר הסינמטק.

סינמכתש – כך נקרא מיזם הקולנוע של מצפה רמון ורמת הנגב. יש להם דרייב אין שפעל מאמצע החודש שעבר, אז פספסתי בשבוע הזדמנות להמליץ על ״שון כבשון עף על החלל״, אבל החל מהשבוע הבא הם גם יקרינו סרטים אונליין. הדגש יהיה על קולנוע ישראלי, הודות לחיבור בין הקרן החדשה לקולנוע ומרכז קהילתי מצפה רמון. הם קוראים לזה ״ימי ראשון מדרום״, ואכן ביום ראשון ה-16.8 תוכלו לצפות ב״אחרייך״ זוכה הפרסים של רנא אבו פריחה ואף לפגוש וירטואלית את היוצרת לשיחה לאחר ההקרנה. פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק.

זו הייתה הפינה הלא רשמית ״מקומות שמקרינים בהם סרטים בזמן המגפה״ ועכשיו לפינת הביזאר. ודאי תשמחו לדעת שנציג איסלנד האמיתי לאירוויזיון ביצע את ״יה יה דינג דונג״, שירה של להקת פייר סאגה הבדיונית מקומדיית האירוויזיון של וויל פארל ונטפליקס. אני מניח שזה קרה אחרי שאיסלנדי אחד ספציפי צעק עליו ״נגן את יה יה דינג דונג״. אני לא בטוח למה, אבל רגעים שבהם המציאות מחקה את האמנות גורמים לי לחוש כאילו חיי שלמים יותר, וזו תחושה שאני מעוניין לחלוק. אני גם מזהיר מראש שהביצוע פשוט נורא ואפשר לגמרי להבין למה איסלנד שלחו את פייר סאגה במקומו, לפחות בדמיון.

סרטים חדשים ב-VOD

לוזרים עם כבוד (Heroic Losers) – תזמון מעניין לסרט על משבר כלכלי ודמויות שמרגישות כי הונו אותן וגזלו את כספן לשווא. אולם, זו קומדיית פשע תוצרת ארגנטינה בהשראת אירועי 2001 במדינה, אז כאן גם מן האסקפיזם. ריקרדו דארין מוביל את הקאסט בסרטו של סבסטיאן בורנשטיין, על קואופרטיב חקלאי שקם בזמן הכי לא נכון, אבל גם נדפק כפליים מצד מנהל הבנק ומחפש לנקום. אפשר יהיה לצפות סרט החל מיום חמישי ה-13.8 בכל מקום שרק תחפצו, כלומר יס, הוט או סלקום. התמונה בראש הפוסט היא מתוך הסרט.

מרדף בשידור חי (Line of Duty) – עדיין מחר אבל נצמצם אל yes וסלקום TV בלבד על פי הידוע לי. הפעם מדובר במותחן אקשן על שוטר (אהרון אקהארט) במרדף אחר חוטפי בתו של מפקד המשטרה (ג'יאנקרלו אספוזיטו), כאשר האירוע המתגלגל מועבר לציבור בשידור חי על ידי ולוגרית (קורטני איטון). אם זה לא מספיק מופרך או צ׳יזי, החטופה מוחזקת במיכל מים שהולך ומתמלא, בזמן שהשוטר והשותפה הלא צפויה שלו דורכים אחד לשנייה על האצבעות. סטיבן סי. מילר (״תוכנית בריחה 2״) ביים, ג׳רמי דרייסדייל כתב.

המורד בשדה השיפון (Rebel in the Rye) – מגיע אף הוא אל yesVOD ממש מחר, אבל בניגוד למוזכרים לעיל מדובר בסרט מ-2017. הוא עד כדי כך עתיק שקווין ספייסי משחק בו בתפקיד משנה. אולם, כפי שאפשר להבין מן הכותרת, זוהי דרמה ביוגרפית על ג׳יי. די. סאלינג׳ר, עם ניקולס הולט בתפקיד הסופר שונא התהילה ותשומת הלב הציבורית של ״התפסן בשדה השיפון״. די מצחיק שמאז הולט הספיק לגלם גם את טולקין, כאילו הוא מצוי במשימה לגלם גרסאות לוהטות של מיטב הסופרים. סרטו של דני סטרונג (בין היתר יוצר הסדרה ״אמפייר״).

פרויקט פאוור (Project Power) – מקפיץ אותנו אל 2020 מבחינת טריות, שכן הוא הסרט החדש של נטפליקס לסופש (מה שאומר יום שישי ה-14.8 מבחינת זמינות). הקונספט הוא: גלולה שמעניקה כוח-על רנדומלי לזמן קצוב. העלילה היא: המוצר הלא חוקי מופץ ברחובות ניו אורלינס והצוות שנבחר לאתר ולנטרל את הפצתו מורכב משוטר, דילרית וחייל לשעבר. מגלמים אותם ג׳יימי פוקס, דומיניק פישבק (״השנאה שנתתם״), וג׳וזף גורדון-לוויט. הקאץ׳: הבמאים הם הנרי ג׳וסט ואריאל שולמן (״קאטפיש״, ״משחקי חובה״, ״מגיפה״) אז הציפיות שלי צנחו אוטומטית לרצפה.

מדרון תלול (Downhill) – נגלוש אל יום שלישי הבא, ה-18.8, פשוט כי חבל לחכות למדור הבא. או שאולי לא כזה חבל אם תשאלו אותי, כי כבר כתבתי על הסרט הזה כשבושש להגיע ארצה. עכשיו הוא סוף סוף מגיע, אל HOT ואל סלקום TV, ואני שב ומפציר לראות את ״כוח עליון״ של רובן אוסטלונד, לפני או במקום. ברימייק האמריקאי, וויל פארל וג׳וליה לואי-דרייפוס הם זוג שחופשת הסקי שלו משתבשת כשהגבר משתפן ובורח ממפלת מבוקרת, נוטש את אשתו ושני ילדיו וגורם לקרע הולך ומתעצם בחופשה ובמשפחה כאחד. על החידוש והאמריקניזציה אחראים שלושה מצחיקנים בדרך כלל: הבמאים נט פקסון וג'ים ראש (״העולם על פי דנקן״) והתסריטאי השותף ג׳סי ארמסטרונג.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.