• פרסי אופיר 2018: תמונת מצב בתום הקרנות האקדמיה
  • אונס ונקמה בקולנוע - פרק 2
  • פסטיבל סרטי הסטודנטים 2018: הזוכים והזוכות
  • פסטיבל סרטי הסטודנטים 2018: דיווח שני
  • ״משפחת סופר-על 2״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״משפחת סופר-על״ חוזרת
  • Upgrade :סקירת חו״ל לסרטו של לי וויינל
  • עולם היורה: נפילת הממלכה
  • המלצות סינמטקים - מהדורת חודש יוני 2018
  • באטמן נינג'ה
  • yes המלצות ואזהרות לערוץ הגאווה החדש של
  • פודקאסטים מומלצים: בעיקר על קולנוע אבל לא רק 2
  • ״הרכבת של 15:17 לפריז״, סקירה לקראת שידור בהוט
  • אימת החודש - מאי 2018
  • דדפול 2
  • פרויקט כל זוכי האוסקר בפרס הסרט הטוב ביותר - סיכום

אוסקר 2017/18: הימורי הזוכים

2 במרץ 2018 מאת אור סיגולי

בלילה שבין ראשון הקרוב לשני ישודר טקס פרסי האוסקר ה-90 בערוצי הסרטים של yes, ויביא לתום את עונת הפרסים המעניינת שעברה עלינו. אנחנו עמוק בתוך המירוץ המתיש הזה כבר חודשים ארוכים, ועכשיו הגיע הזמן – כמו בכל שנה – לנסות להראות שאנחנו מבינים משהו מהחיים שלנו.
והפעם, לראשונה, החלטנו להמר גם על קטגוריות הסרטים הקצרים שוודאי ישנו את המאזן. אזכיר שבשנה שעברה לירון הייתה במקום השלישי עם 9 הצלחות, עופר ואורון חלקו את המקום השני עם 13, ואני עקפתי רק בנקודה אחת. יתכן ואם היינו מהמרים על הקצרים הסדר היה נראה אחרת, אז מעניין מה יקרה הפעם. בדומה לשנים הקודמות, בטבלאות ההימורים שלנו כתבנו את האחד שלדעתנו יזכה, את מי שאנחנו רוצים שיזכה, ואת מי שהרגשנו שהושמט לא בצדק.

הרבה קטגוריות מרגישות צפויות למדי, אבל זו של הסרט לא לחלוטין. נכון, בשנה שעברה הופתענו עד מאוד, אבל את הדרך לשם העברנו בתחושה שהכל כבר חתום וסגור. השנה זה ממש לא המצב.

את טקס האוסקר אעביר פה בלייב בלוגינג כמו בשנה שעברה, אז אתם מוזמנים לפתוח את סריטה באיזור 3:00 בלילה ולרפרש להנאתכם. הפעם אשאיר את אזור התגובות פתוח כדי שאם תרצו תוכלו לתרום ממחשבותיכם. אתם מאוד מוזמנים.

עד ראשון בלילה אתם יכולים להתרענן ברשימת המועמדים המלאה שהכין אורון, לקרוא קצת תובנות יום לאחר ההכרזה מטעמי, לקרוא על כל השחקנים המועמדים וכמובן גם על השחקניות, לעבור על כל המתמודדים בקטגוריות הקצרות, או להיזכר בסקירות שלנו על תשעת המועמדים לסרט הטוב ביותר: "דנקרק", "העיתון", "חוטים נסתרים", "ליידי בירד", "צורת המים", "קרא לי בשמך", "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי", "שעה אפלה" ו"תברח".

ואלו ההימורים שלנו לאוסקר 2017/18

הסרט הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי דנקרק סיפור רפאים
עופר תברח חוטים נסתרים פרויקט פלורידה
לירון שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי תברח לוגאן – וולברין
אורון שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי חוטים נסתרים אני, טוניה

לא משנה מה יקרה, הזוכה הולך להיות אנומלי. אם זה "שלושה שלטים", כפי ששלושה מאתנו מנבאים, הוא יזכה ללא מועמדות על בימוי (נדיר, אך קרה: "גראנד הוטל", "הנהג של מיס דייזי", "ארגו"); אם "צורת המים" אז הראשון מאז "לב אמיץ" שעושה זאת בלי מועמדות לאיגוד השחקנים; אם "תברח" או "ליידי בירד" זה בכלל נדיר כי אין להם כלל מועמדויות בתחום הקראפט.
"שלושה שלטים" הוא, סטטיסטית, ההימור הבטוח בגלל איגוד השחקנים, הבאפט"א והמועמדות לעריכה, אבל כל שנה אנחנו רואים איך החוקים משתנים. הכל יכול לקרות. עופר עם הימור No Guts No Glory שעלול להשתלם לו לנצח.

הבימוי הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור צורת המים דנקרק ארונופסקי – אמא!
עופר צורת המים חוטים נסתרים גוואדנינו – קרא לי בשמך
לירון דנקרק תברח מקדונה – שלושה שלטים
אורון צורת המים חוטים נסתרים מקדונה – שלושה שלטים

לירון החליטה להתפרע, אבל קטגורית הבימוי של השנה נחשבת על פניה כאחת הכי צפויות. גיירמו דל טורו שלט בעונה הזו, ו"צורת המים" הוא סרט שהבימוי בו מאוד בולט ויוצא דופן.

שעה אפלה

השחקן הראשי הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור אולדמן – שעה אפלה אולדמן – שעה אפלה פרנקו – חי בסרט
עופר אולדמן – שעה אפלה דיי לואיס – חוטים נסתרים קוגן – הטיול לספרד
לירון דיי לואיס – חוטים נסתרים דיי לואיס – חוטים נסתרים ג'ילנהאל – חזק יותר
אורון אולדמן – שעה אפלה אולדמן – שעה אפלה סנדלר – סיפורי מאירוביץ'

מעולם בתולדות האוסקר לא היה מצב שבו כל פרסי הטלוויזיה המשודרים (איגוד המבקרים, איגוד השחקנים, הבאפט"א, גלובוס הזהב והאוסקר) היו תמימי דעים לגבי כל ארבעת קטגוריות המשחק. לירון החליטה לאמץ את זה, ולשבור את מה שנחשב לאחד הניצחונות הבטוחים ביותר של הערב, זו של אולדמן, ולנבא אוסקר אחרון בהחלט לדניאל דיי לואיס שהודיע על פרישה. זה יהפוך אותו לשחקן עם הכי הרבה אוסקרים – 4.

השחקנית הראשית הטובה ביותר:

הימור בחירה אישית הייתה צריך להיות פה
אור מקדורמנד – שלושה שלטים מקדורמנד – שלושה שלטים וגה – אישה פנטסטית
עופר מקדורמנד – שלושה שלטים הוקינס – צורת המים קריפס – חוטים נסתרים
לירון מקדורמנד – שלושה שלטים מקדורמנד – שלושה שלטים קריפס – חוטים נסתרים
אורון מקדורמנד – שלושה שלטים רונאן – ליידי בירד סטון – קרב המינים

מהרגע הזה אנחנו הולכים באותו התלם עם פרסי המשחק. והתחנה הראשונה: כולנו מאמינים שמקדורמנד תקח את האוסקר השני שלה (אחרי "פארגו"). אך שימו לב לסאלי הוקינס. משהו בי אומר שזה לא סגור כמו שנראה.

שחקן המשנה הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור רוקוול – שלושה שלטים פלאמר – כל הכסף שבעולם סטוארט – לוגאן – וולברין
עופר רוקוול – שלושה שלטים הארלסון – שלושה שלטים לטס – ליידיבירד
לירון רוקוול – שלושה שלטים רוקוול – שלושה שלטים סטוארט – לוגאן – וולברין
אורון רוקוול – שלושה שלטים הארלסון – שלושה שלטים סטולברג – קרא לי בשמך

לחשוב שהגענו לימים בהם סם רוקוול הוא המוביל המרכזי לזכייה באוסקר…

שחקנית המשנה הטובה ביותר:

הימור בחירה אישית הייתה צריך להיות פה
אור ג'ני – אני, טוניה מטקאלף – ליידי בירד מסלאני – חזק יותר
עופר ג'ני – אני, טוניה מטקאלף – ליידי בירד מארוול – סיפורי מאירוביץ'
לירון ג'ני – אני, טוניה מאנוויל – חוטים נסתרים פישר – מלחמת הכוכבים
אורון ג'ני – אני, טוניה מאנוויל – חוטים נסתרים מסלאני – חזק יותר

לג'ני ומטקאלף היה קרב צמוד בתחילת העונה, אך זו הראשונה פתחה פער שקשה להתעלם ממנו.

התסריט המקורי הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי תברח מותו של סטאלין
עופר תברח ליידיבירד חוטים נסתרים
לירון שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי תברח חוטים נסתרים
אורון שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי תברח אוקג'ה

כולנו החלטנו לקשור את פרס הסרט הטוב ביותר עם זה של התסריט המקורי. אומר לכם את האמת, מבחינתי זו הקטגוריה הקשה ביותר לחיזוי, ואני נוטה לשנות את דעתי כל שעה. ממש אין לי מושג מה יקרה פה.

התסריט המעובד הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור קרא לי בשמך חי בסרט Five Came Back
עופר קרא לי בשמך קרא לי בשמך הטיול לספרד
לירון קרא לי בשמך לוגאן – וולברין חזק יותר
אורון קרא לי בשמך חי בסרט מעשה פלאים

ב-2009 עברה הקטגוריה הזו טראומה – ואני לא בהכרח מתכוון לכך כ"אירוע מצלק" (אם כי אפשר להתייחס אליו כך), אלא יותר כפגיעה מפתיעה שאיש לא צפה ושמטה את הקרקע מתחת לרגליים – כאשר "פרשס" ניצח את "תלוי באוויר" באחת ההפתעות הגדולות שאני זוכר מהאוסקר. מאז הקטגוריה הזו חזרה להיות יחסית צפויה ועל כן אין צורך להתפרע, בטח בשנה חלשה לעיבודים כמו זו, בטח כאשר כולם רוצים שלג'יימס אייבורי יהיה כבר אוסקר (אם כי מהות תרומתו לדראפט של "קרא לי בשמך" שצולם בסופו של דבר שנויה במחלוקת). ולמה אני אומר את זה כל זה? כדי להבהיר שאם הייתה לי טיפת אומץ, הייתי הולך אחרי מה שאני באמת מאמין שיקרה, ורושם את "פרחים בבוץ".
אמרתי את שלי.

קרא לי בשמך

הצילום הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור בלייד ראנר 2049 בלייד ראנר 2049 אמא!
עופר בלייד ראנר 2049 בלייד ראנר 2049 קולומבוס
לירון בלייד ראנר 2049 בלייד ראנר 2049
אורון בלייד ראנר 2049 בלייד ראנר 2049 אמא!

לאוהבי הקולנוע, זוהי אחת הקטגוריות המעניינות ביותר של השנה, וכל זה בגלל רוג'ר דיקינס, הצלם האגדי שכבר הפסיד את האוסקר 13 פעמים. אז הוא הרי חייב לזכות על "בלייד ראנר 2049", לא?
מצד אחד, כן. מצד שני, אמרנו שהוא חייב לזכות כבר בערך עשר פעמים לפני זה, ותראו מה קרה. כולם רוצים שלדיקינס יהיה אוסקר בבית, אבל כולם שאננים שתגיע הזדמנות טובה יותר. ומה עם רייצ'ל מוריסון של "פרחים בבוץ"? ומה עם "צורת המים"?
אנחנו נשים את דיקינס בעיקר כי אנחנו רוצים. אז די כבר עם זה, אקדמיה. שחררי אותנו מהמועקה השנתית הזאת. בבקשה.

העריכה הטובה ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור דנקרק דנקרק תברח
עופר דנקרק דנקרק חוטים נסתרים
לירון דנקרק בלייד ראנר 2049
אורון דנקרק בייבי דרייבר גוד טיים

אין פה מישהו סביר יותר מסרט המלחמה המפורק כרונולוגית של כריסטופר נולאן, אבל גם צריך לזכור שלא כולם אהבו את ההתחכמות הזו ו"בייבי דרייבר" לקח באפט"א.

הסרט הטוב ביותר בשפה זרה:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור צ'ילה – אישה פנטסטית צ'ילה – אישה פנטסטית סלובקיה – הקו
עופר צ'ילה – אישה פנטסטית הונגריה – על גוף ונפש ישראל – פוקסטרוט
לירון רוסיה – אהבה חסרה
אורון שבדיה – הריבוע שבדיה – הריבוע  נורבגיה – תלמה

הקטגוריה הזו תפסה אותנו כל כך לא מוכנים השנה, ששימו לב שזו הפעם הראשונה בהימורינו ששלושה סרטים שונים מוזכרים. כמו עם הקטגוריה המרכזית, אני מכין את עצמי לכל תרחיש.

העיצוב האומנותי הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור צורת המים בלייד ראנר 2049 הרוח במעטפת
עופר צורת המים צורת המים וונדר וומן
לירון צורת המים צורת המים מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי
אורון צורת המים בלייד ראנר 2049 אוקג'ה

ומהכי מבולגן לעוד תמימות דעים. "צורת המים" הוא ההימור הבטוח פה, בקטגוריה שלרוב לא מפתיעה בצורה יוצאת דופן.

עיצוב התלבושות הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור חוטים נסתרים שעה אפלה ולריאן ועיר אלף הכוכבים
עופר חוטים נסתרים חוטים נסתרים בלייד ראנר 2049
לירון חוטים נסתרים חוטים נסתרים מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי
אורון צורת המים חוטים נסתרים בלייד ראנר 2049

אורון החליט לעשות דאבל "צורת המים" בפרס התלבושות והעיצוב האומנותי, ויש לו נקודה כי מאז 2010 זה קרה כבר ארבע פעמים וסרטו של דל טורו ניצח את של אנדרסון באיגוד המלבישים. כל מי שלא אורון בחר בסרט המולבש ביותר בקטגוריה.

צורת המים

המוזיקה המקורית הטובה ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור צורת המים שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי מעשה פלאים
עופר צורת המים חוטים נסתרים מעשה פלאים
לירון חוטים נסתרים מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי קרא לי בשמך
אורון שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי חוטים נסתרים תברח

שוב אנחנו מתפצלים לשלושה זוכים אפשריים, ובין שלושה מלחיני ענק – דספלה זוכה "מלון גרנד בודפשט" ומועמד ביליון ושבע פעמים, הפעם על "צורת המים"; המועמד לראשונה ג'וני גרינווד עם "חוטים נסתרים"; וקרטר בורוול שלו זו המועמדות השנייה אחרי "קרול". שימו לב שבתואר ה"היה צריך להיות פה", עופר ואני מיקמנו את הסרט "מעשה פלאים" – גם אותו הלחין בורוול.

השיר המקורי הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור האמן הגדול מכולם
עופר האמן הגדול מכולם קרא לי בשמך קרא לי בשמך
לירון קרא לי בשמך קרא לי בשמך
אורון קרא לי בשמך קרא לי בשמך

אני חשבתי לתומי שהקטגוריה הזו סגורה ל"קוקו", אבל לפתע אני מגלה שרוב המהמרים הולכים על "האמן הגדול מכולם". אני שונא את הקטגוריה הזו.

מיקס הסאונד הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור דנקרק דנקרק דטרויט
עופר דנקרק דנקרק
לירון דנקרק בלייד ראנר 2049
אורון דנקרק דנקרק

עריכת האפקטים הקוליים הטובה ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור דנקרק בלייד ראנר 2049 אמא!
עופר דנקרק דנקרק
לירון דנקרק בלייד ראנר 2049
אורון דנקרק דנקרק

לראשונה בתולדות האוסקר, אותם חמישה מועמדים מופיעים בשני פרסי הסאונד, אבל זה לא בהכרח אומר שהזוכה יהיה משותף. "בלייד ראנר 2049" ו"בייבי דרייבר" בהחלט יכולים לעקוף.

האפקטים הויזואלים הטובים ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור קונג: אי הגולגולת בלייד ראנר 2049 דנקרק
עופר כוכב ההקופים: המלחמה בלייד ראנר 2049 דנקרק
לירון כוכב ההקופים: המלחמה בלייד ראנר 2049
אורון כוכב ההקופים: המלחמה בלייד ראנר 2049 אוקג'ה

אני לא נוטה להיות מהמר פרוע, ואם כבר השתפנתי עם "פרחים בבוץ" בתסריט מעובד, אני מרשה לעצמי ללכת על No Guts No Glory פה. גם "בלייד ראנר 2049" יכול לסיים כאן כזוכה.

בלייד ראנר 2049

האיפור ועיצוב השיער הטובים ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור שעה אפלה שעה אפלה זה
עופר שעה אפלה שעה אפלה צורת המים
לירון שעה אפלה שעה אפלה
אורון שעה אפלה שעה אפלה צורת המים

הלאה.

סרט האנימציה באורך מלא הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור קוקו קוקו
עופר קוקו קוקו סינדרלה חתולה
לירון קוקו
אורון קוקו קוקו

אין מתחרים.

סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור לו מסיבת גן בפעימת לב
עופר מסיבת גן חלל שלילי עריסה
לירון חלל שלילי
אורון מסיבת גן מסיבת גן

באופן מעט מפתיע, אף אחד מאתנו לא הלך על המוביל בהימורים "כדורסל יקר" של קובי בריאנט. קחו את זה בחשבון.

הסרט התיעודי באורך מלא הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור איקרוס
עופר אנשים ומקומות אנשים ומקומות Ex Libris
לירון אנשים ומקומות
אורון הגברים האחרונים בחאלב אנשים ומקומות

עופר ולירון מהמרים על הסרט הפופולרי וטוב הלב ביותר ברשימה, אורון הולך על הנושא החשוב, ואני מאמין במכונת היח"צ של נטפליקס.

הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור גן עדן הוא פקק תנועה על 450
עופר הירואיזם גן עדן הוא פקק תנועה על 450
לירון הירואיזם
אורון הירואיזם הירואיזם

וואטאבר.

הסרט הקצר הטוב ביותר:

הימור בחירה אישית היה צריך להיות פה
אור בית ספר דקלאב
עופר בית ספר דקלאב
לירון הילדה הדוממת
אורון אחייני אמט הפגישה של 11:00

נראה כאילו סרט על קטל בבית ספר יתפוס את תשומת לב חברי האקדמיה. אבל גם ילדים עם נכות ונושאים חברתיים יכולים להביא לניצחון.

שיהיה לנו בהצלחה!

תגובות

  1. איתן הגיב:

    לא הצלחתי להבין מה פשר הבחירה של לירון ל״היה צריך להיות פה״ בקטגוריית המוזיקה המקורית – ל״קרא לי בשמך״ לא היה מלחין בכלל ולא היתה לו מוזיקה *מולחנת* מקורית בכלל. אני מקווה שזה לא בכוונה כדי ליצור את האמירה הקלישאתית של ״אני יודע שבקטגוריה הזו זכאים להשתתף רק מלחינים שהלחינו פסקול מקורי עבור הסרט, אבל זה לא ייאמן שאין עדיין קטגוריה למיקס טייפ המוזיקלי הלא מקורי״.

  2. מולכו הגיב:

    פתאום נראה לי שהלבנוני יזכה.

  3. אני מאמין שהשנה דווקא יהיה ניתוק בין פרס הסרט לבין קטגוריות הכתיבה, בשונה משנים קודמות. בפרס התסריט המקורי יזכה בעיניי ג'ורדן פיל (עם המעובד אני הולך כמוכם, עם ג'יימס אייבורי), בעוד פרס הסרט יילך כנראה ל"צורת המים", למרות שזו הקטגוריה הכי פתוחה. גם "שלושה שלטים" יכול בקלות לזכות, אבל בעיניי מקדונה לא ייקח את התסריט. בכל מקרה, אני מקווה לטעות ולהיות מופתע.
    (ובסוף מה שיקרה זה ש"תברח" ייקח את פרס הסרט והתסריט המקורי ואני אטעה לגמרי. השנה הכל יכול לקרות)

השאר תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.