• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״סוף עידן התמימות״, ״להציל את מארק וואטני״, ״התכנית״, ״המתמחה״, ״חובשת קרבית״, ״השליח״ ואירוע סריטה ל״מסווג חריג״

30 בספטמבר 2015 מאת אורון שמיר

אור ועופר לא מראים סימני עייפות בפסטיבל חיפה, אבל יש גם שישה סרטים חדשים שעולים מחר לאקרנים כאילו היה זה יום חמישי רגיל. בנוסף, יש לנו סוף-סוף אירוע כמו שאנחנו אוהבים – טרום-בכורה לסרט ישראלי מגניב שאנחנו שמחים לתמוך בו בכל הזדמנות, הלא הוא ״מסווג חריג״ של בועז ארמוני. אז קודם סרטים, ובסוף פרטים.

״סוף עידן התמימות״, בניגוד למה שמרמז שמו, אינו סצנת הסיום האיקונית מסרטו של מרטין סקורסזה. מדובר בסרט ישראלי שנקרא בעבר ״פלסטלינה״, של הבמאית וידי בילו (״קרוב לבית״). על הסרט כתבנו לראשונה כשהתחרה בפסטיבל ירושלים של 2013, ואף זכה בפרס המוזיקה, מה שלא ממש עזר לו באופירים של אותה שנה, עם ארבע מועמדויות שבהן גם הסתפק. העלילה מתרחשת בירושלים של 1966, ומתמקדת בבית מגורים שעומד להיות מפונה מדייריו. עיקר הסרט נסוב סביב משפחה מצומצמת, עם ילדה שמתחילה את התבגרותה (יעל בן דור), אם שמבקשת למצוא עבודה ולצאת מהבית ומהדיכאון שלה (ריימונד אמסלם) ואב שמרגיש שהכל מתפרק לו בידיים (יחזקאל לזרוב). ביקורת שלי תימצא בעכבר.

״להציל את מארק וואטני״ (The Martian), כנראה השם העברי המביך של השנה הנוכחית, מבוסס על ספר שכותרתו העברית הקולדעת היא ״לבד על מאדים״. הסרט מתיישב במשבצת של סרט החלל הגדול של עונת האוסקרים, אחרי ״כח משיכה״ ב-2013 ו״בין כוכבים״ אשתקד. הפעם הבמאי הוא רידלי סקוט, והכוכב הוא מאט דיימון, בתפקיד זה שצריך להציל. זאת משום שבהיותו חלק ממשימה מאויישת למאדים, נפגע האסטרונאוט הבוטנאי ואובד לחברי צוותו בסופה אימתנית ונחשב למת. הצוות, בהנהגת ג׳סיקה צ׳סטיין, מקבל את ההחלטה לשוב לכדור הארץ, בזמן שבבית החבר׳ה בסוכנות החלל האמריקאית מבחינים בתנועה על כוכב הלכת האדום – וואטני חי ומנסה לשרוד, ומשלחת לחילוצו מתרקמת. כמות הפרצופים המוכרים בסרט הזה, גם בתפקידים פצפונים או לא חשובים, מתחרה רק בזו של ״אוורסט״, אז אמנע מלהזכיר את כולם. תיתכן סקירה.

״התכנית״ (The Program) הוא סרט הפתיחה של פסטיבל חיפה המדובר, שמגיע במקביל גם אל בתי הקולנוע. מדובר במעין אנטי-ביוגרפיה של לאנס ארמסטרונג, האיש הכי מפורסם שרכב על אופניים במאה הנוכחית, וגם אחד הניפוצים הכי כואבים לאייקון ספורט ציבורי. בן פוסטר מגלם בכישרונו המתעצם את האיש ואגדת הכזבים, החל מהנצחונות האישיים והספורטיביים ועד הנפילה הכואבת, עם כל הסמים משפרי הביצועים שבדרך. כריס או׳דאוד הנפלא מגלם את עיתונאי הספורט דייויד וולש, שהפיל את ארמסטרונג ועל ספרו מבוסס התסריט של ג׳ון הודג׳, כך שניחשתם נכון – הוא הגיבור החיובי של הסיפור. ההשלמה המתבקשת לשמו של הודג׳ הוא הבמאי דני בויל (בשל שיתופי הפעולה שלהם ב״החוף״, ״טריינספוטינג״ ולאחרונה גם ״טראנס״), אבל רצה הגורל ומי שאשכרה ביים את הסרט הוא סטיבן פרירס. כתבתי על ערימת הכשלים החביבה הזו לעכבר העיר.

״המתמחה״ (The Intern), סרטה החדש של ננסי מאיירס (״זה מסובך״, ״באהבה אין חוקים״) מפגיש בין רוברט דה-נירו כאלמן משועמם לבין אן הת׳אוויי כמצליחנית צעירה. חברת הזמנות הביגוד האינטרנטית שלה פותחת תוכנית למתמחים פנסיונרים, וגיבורנו עט על ההזדמנות למטרה חדשה לחייו. כמובן שהוא מצוות לעבוד תחת הבוסית המאוד לא חביבה, כפי שהיא מעידה על עצמה, אבל אט-אט יזכה באמונה בזכות המסירות והג׳נטלמניות שלו שנלקחו מהאסכולה הישנה. אני חושב ששניהם גם למדו משהו על החיים, אבל אולי צריך לפתוח את זה בסקירה ולא סתם כך.

״חובשת קרבית״ (Port Bliss), אינו סרט ישראלי כפי שמשתמע משמו, אלא הפקה אמריקאית נוספת. מישל מונאהן אכן מגלמת חובשת קרבית, השבה לביתה אחרי גיחה ארוכה לאללה באפגניסטן. ארוכה מספיק בשביל שבנה הקטן לא יזהה אותה, ויקרא לאישה החדשה של אביו ״אמא״. בעוד היא מנסה לפלס מחדש את דרכה אל ליבו של בנה, גם הקריירה הצבאית שלה זקוקה לתחזוק מתמיד. מה גם שהיא לא באמת מרגישה בבית. את הסרט כתבה וביימה קלאודיה מאיירס (לא להתבלבל עם ננסי שהוזכרה לעיל) ומככבים בו גם רון ליבינגסטון, עמנואל שריקי ופרדי רודריגז.

״השליח״ (The Bag Man) מסיים את רצף הסרטים המבלבל הזה, שכן לא מדובר בסרט המעולה ההוא עם בן פוסטר, אלא בדרמת פשע עם ג׳ון קיוזאק ורוברט דה נירו (שוב הוא). כיוון שזה הסרט היחיד השבוע שלא ראיתי, אנסה לתמלל את תקציר העלילה – קיוזאק הוא פושע שעובד אצל דה נירו, ונשלח למשימה פשוטה לכאורה של שהייה במוטל דרכים ושמירה על תיק שאסור לו לפתוח. במהרה הוא יבין שכל מי שמתאכסן במקום נמצא שם בשביל אותו תיק מסתורי, ביניהם אישה מסתורית לא פחות (רבקה דה קוסטה). דייויד גרוביץ׳, מי שהפיק את ״מירוץ נגד הזמן״, ביים וכתב.

פלוס – אירוע סריטה ל״מסווג חריג״!

שוב אנחנו שמחים אתכם ואתכן לפגוש אותנו לצפייה משותפת בסרט ישראלי חדש, שעולה לאקרנים באמצע החודש. על ״מסווג חריג״ כתבנו בבלוג בעת שהתמודד והוצג בפסטיבלי הקולנוע של שדרות, של ירושלים ושל אוטופיה בשלהי 2014, הרענו לו באופירים האחרונים, וכעת הגיע ההזדמנות להזמין גם אתכם ואתכן לראות אותו, ובהקרנת סריטה מיוחדת רגע לפני שהוא מגיע לסיבוב בבתי הקולנוע באופן מסחרי. זה יקרה ביום רביעי ה-7 באוקטובר, בשעה 21:00 בקולנוע אשר במוזיאון תל אביב (שדרות שאול המלך 27).

יש לנו כ-200 מקומות באולם, בשיטת מי שמגיע ראשון יושב במקום הכי טוב, וכך עד גמר המושבים. אין צורך לאשר מראש, אבל אפשר ורצוי לסמן וי על דף האירוע בפייסבוק, כדי שנהיה מסונכרנים. בואו לפגוש אותנו קצת לפני השעה הנקובה, בתקווה שתוך כמה דקות נמלא את האולם כפי שקורה בדרך כלל באירועים שלנו ונתחיל בהקרנת הסרט. אם תגיעו וחלילה ייגמרו המקומות, אני מבטיח למצוא פיצוי הולם, אבל נהיה חייבים להתחיל בזמן. זאת משום לאחר הסרט נשב לשיחה לא-פורמלית עם הצוות שמאחורי היצירה, החל מהבמאי בועז ארמוני והתסריטאי ליאור לדרמן ועד השחקנים איתי זבולון (כן, נו, יניר האחמ״ש, והסולן של ״ויתרתי״) וקאי קורבלניקוב.

הסרט הוא קומדיית אימים צה״לית, על ג׳ובניק שיוצא לשבוע שמירות עם חבורה של קרביים, בבסיס מוזנח שבמרכזו אנטנה מסתורית. עוד לפני שהספיק להתרגל לעוד חוויה אנתרופולוגית מרתקת בחסות הצבא, יגלה גיבורנו שדברים מוזרים קורים סביבו וייאלץ להתמודד עם כמה מהפחדים הכי גדולים שלו (לרבות מוזיקה מזרחית), בדרכו להפוך למאצ׳ו ישראלי שיכול לשרוד הכל, כולל הודעות מביכות מאמא.

יש גם טריילר, אם טרם השתכנעתן או השתכנעתם:

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.