• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

אוסקר 2015/16: מה לעשות עד הטקס שיתקיים הלילה?

28 בפברואר 2016 מאת אורון שמיר

הלילה תגיע לקיצה עונת הפרסים האמריקאית, עם טקס האוסקר ה-88 של האקדמיה לקולנוע. השנה, לראשונה מזה עשור וקצת, בדיוק מאז הפעם האחרונה שכריס רוק היה המנחה, בחרתי לישון במקום לכוון שעון ל-3:30 ולהתייצב בתיאטרון דולבי שבלוס אנג'לס. כנ״ל לגבי אי צפייה בשטיח האדום כבר מחצות. מי שיהיה כאן בבוקר המוקדם עם סיכום הטקס ותובנות בזק על הזכיות הוא אור, ואם יישברו כמה שיאים אולי גם ייכתב פוסט מורחב יותר כפי שאנחנו נוהגים לעשות מעת לעת. אבל כנראה שלא צפוי לנו אוסקר סוער במיוחד, עם קרב משולש על פרס הסרט הטוב ביותר שיכול להתברר כבר בתחילת האירוע כהצגה של סרט אחד. נחכה ונראה, וכשאני אומר ״נחכה״ אני בהחלט מתכוון לסייע בדרכים להעברת הזמן למי שמתכנן או מתכננת גם את החלק של ה״נראה״. זה אומר הרבה לינקים לקריאה, תחילה העונה כולה כפי שהתבטאה כאן בסריטה, המשך בסקירות על הסרטים המועמדים שיקוו לזכות, ולבסוף גם קישורים אל מחוזות אינטרנטיים נוספים, כולל שלכם ושלכן בתגובות אם תחפצו בכך.

עונת הפרסים עד כה בבלוג:

״האיש שנולד מחדש״

״האיש שנולד מחדש״

כל המתמודדים בקטגוריית השפה הזרה – התחלנו באוקטובר, עם המגה-פוסט השנתי של אור על הקטגוריה החביבה על ישראל.
פרסי מפעל חיים לג׳ינה רולנדס וספייק לי – המשכנו בנובמבר, עם המחשבות של עופר על האושיות שהתכבדו השנה בפרס המקדים.
תשיעיית הפיינליסטים לקטגוריית השפה הזרה – בדצמבר שוב גילינו שישראל מחוץ למשחק, ואור העריך את סיכויי המתחרים הכמעט-סופיים.

המועמדים לאוסקר 2015/16 – בינואר נגמרו הספקולציות והניחושים המקדימים, והעונה הגיע לשיא הראשון שלה בפוסט של אור.

על המועמדים בקטגוריית האנימציה – בפברואר הגיע הזמן להתעמק במועמדים ואור תקף ראשון את הסרטים המונפשים.
על המועמדים בקטגוריות התסריט – הבאים בתור אצל אור היו התסריטים, המחולקים לחמישיות של מקוריים ומעובדים.
הימורי זוכים – התכנסנו שלושת חברי הבלוג להמר על מי יזכה, לפנטז על את מי היינו בוחרים, ולהתרגז ממי שלא כאן.

סקירות על הסרטים המובילים:

the-big-short

"מכונת הכסף״

"האיש שנולד מחדש" – סקירה של אור על הפייבוריט שלו, ויש גם מצעד משותף לשנינו לקראת בואו.
"מקס הזועם: כביש הזעם" – סקירתו של עופר מאי-שם בתחילת הקיץ לאפוס הפעולה המדברי של ג׳ורג׳ מילר.
"להציל את מארק וואטני" – שוב עופר, ושוב על סרט של שועל ותיק, הפעם רידלי סקוט שחוזר לחלל.
"גשר המרגלים" – אגדת בימוי נוספת, סטיבן ספילברג, והפעם תורו של אור לכתוב על דרמת המלחמה הקרה.
"ספוטלייט" – אור מנסה להבין כיצד סרטו המאוד קורקטי של טום מקארתי זכה לכל-כך הרבה אהבה.
"מכונת הכסף" – האם הדרמה הקומית המטורללת על המשבר הכלכלי תזכה באוסקר? כולנו מקווים, עופר הוא זה שכתב.
"חדר" – אור התכבד להיות זה שכותב על הדרמה של לני אברהמסון שכנראה תביא אוסקר לברי לארסון.
"ברוקלין" – סרטו של ג׳ון קראולי כנראה יסתפק במועמדות לפרס הגדול, אבל לעופר היה מה להגיד עליו בכל מקרה.

"קרול" – עופר יוצא מגדרו למראה המלודרמה התקופתית והגאה של טוד היינס, האקדמיה אהבה קצת פחות.
"מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" – אור כתב על מועך הקופות של ג׳יי ג׳יי אברהמס, שאולי גם ייקח פסלון או שניים.
"הנערה הדנית" – אין לנו טקסט בבלוג על סרטו השנוי במחלוקת של טום הופר, אז הלינק הוא לביקורת שלי בעכבר העיר.
"סיקאריו" – סרט נוסף ששרד מלפני התקופה העמוסה של האוסקרים, וזכה בסקירה של אור.
"שמונת השנואים" – האם קוונטין טרנטינו יסדר למורו ורבו אניו מוריקונה אוסקר ראשון? הסקירה היא של אור.
"הקול בראש" – עופר על יצירת המופת האחרונה של פיקסאר, שמועמדת גם בקטגוריית התסריט המקורי.
"הבן של שאול" – עופר התכבד גם בסקירה על סרט השואה ההונגרי, בעוד אני כתבתי עליו בקצרה בימי פסטיבל קאן.

עוד קצת הימורים של אחרים וחומרי קריאה להעברת הזמן עד השעות הקטנות של הלילה:

spotlight

״ספוטלייט״

עכבר העירשחזרתי את הימורי האוסקר שלי מאצלנו, הפעם יחד עם העורכת מור דרעי ועמיתתי נעמה רק, שגם כתבה על המנחים האחרונים.
סינמסקופ – יאיר רוה מסכם עונה לא מלהיבה מבחינתו, ומהמר נגד תחושות הבטן שלו עצמו. הוא גם יעשה לייב-בלוגינג כהרגלו.
עין הדג – דורון פישלר מזמין את גולשיו להמר ב״הכה את האוסקר״, ומשוחח על העונה בפודקאסט של ״שורה שניה באמצע״.
וואלה!אבנר שביט בטור ״עיניים גדולות״ מיוחד לאוסקרים, מחלק את התחזיות שלו לפי רמת הסבירות שלהן.
טיים אאוט – יעל שוב חוזה הפתעות ספורות, ויחד עם חברי המערכת שלה רקחה עשר שאלות טריוויה (אני נפלתי באחת)
ידיעות אחרונותהימורים ותחזיות של בנימין טוביאס, רק על הקטגוריות המרכזיות, והעקיצה המתבקשת בענייני גזע.
פנאי פלוסתומר קמרלינג מתפרע לחלוטין בהימוריו. כאילו, באמת, לא ראיתם דבר כזה (הלינק הוא לבלוג שלו)
רשת בתי הקולנוע יס פלאנט – מציעה פרסים על כל הימור שפוגע, ורוצים רק את קטגוריות המשחק והסרט. אי אפשר לא לזכות.

על מי אתם ואתן מהמרים ומהמרות? ואיזה לינק לגמרי שכחתי וראוי לעבור מהתגובות לפוסט עצמו? נתראה בצד השני של הטקס.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.