• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״אנחנו״, ״עם הגב לקיר״, ״צ׳מפיונס״, ״מקס רוז״, ״פלא של פארק״

20 במרץ 2019 מאת אורון שמיר

חג פורים מביא איתו חמישה סרטים חדשים אל בתי הקולנוע, רק אחד מהם מתאים גם לילדים שירצו לנצל את הסופש הארוך לבילוי עם המשפחה באולם. המדובר יותר מביניהם עוסק בחופשה משפחתית שבה עולות ויורדות מסכות שונות, אז אני מניח שהכל מתקזז איכשהו. בכל מקרה, ניסיתי ומצאתי חמישה סרטים נוספים שיתאימו לצפייה ביתית עבור מי שינצלו את החג לשהייה ובהייה בבית.

״אנחנו״ (Us) הוא לא רק הסרט הגדול של השבוע, אלא גם שאני אישית הכי מצפה לו בכל 2019 כולה (אל דאגה, בקרוב נתכונן לקיץ עם הפוסט המסורתי של כל חברי סריטה, אבל בינתיים נתמקד בלקדם את בוא האביב). בדיוק שנתיים מאז הימם את העולם עם בכורת הבימוי שלו, ״תברח״, ג׳ורדן פיל צולל עמוק יותר אל מחוזות האימה בסרטו השני כבמאי, אחרי שהספיק להיות מועמד לעוד אוסקר בתחילת השנה בזכות הפקת ״שחור על לבן״ של ספייק לי. בסרט מככבים לופיטה ניונגו ו-ווינסטון דיוק (מ׳בקו מלך הגורילות מ״הפנתר השחור״) כזוג שיוצא עם ילדיו ועם צמד חברים נוסף (אליזבת מוס וטים היידקר) לנופש בחוף הים, שם מתחוללת תקרית. בלילה תוקפת את המשפחה קבוצת זרים שנראים כמעט בדיוק כמוה, ומשם סף המוזרות רק הולך ועולה, אם להאמין למסע השיווק ולביקורות הראשונות שפורסמו עת פתח הסרט את פסטיבל SXSW לפני כשבועיים. יותר מזה אני לא רוצה או צריך לדעת, כי יש לי כמה השערות כמו צירוף האותיות של ארצות הברית בכותרת הסרט, לדוגמה. נחכה יחדיו לסקירה שתגיע ממש בקרוב, חסרי הסבלנות יכולים ויכולות להגיע ממש הערב לטרום-בכורה בסינמטק הרצליה, כולל מסיבת פורים והרצאה של תומר קמרלינג (מאקו).

״עם הגב לקיר״ (Dragged Across Concrete) גם הוא סרט שמאוד מתחשק לי עליו ברמה האישית, בזכות הקולנוען שמאחוריו – ס. קרייג זאהלר, האיש שאחראי ל״בון טומהוק״ ו״מהומה באגף 99״. אפשר לקוות שגם סרטו השלישי יהיה דרמה כתובה היטב אפופה ברגעים אלימים להחריד, מה שהתקציר פחות או יותר מבטיח. מל גיבסון ו-וינס ווהן מגלמים שני שוטרים קשוחים, שלא לומר קשוחים מדי, כפי שחושף סרטון ויראלי המתעד את שיטות הפעולה שלהם. הם מושעים מעבודתם ומחליטים לעבור לצד השני של החוק כדי להיחלץ ממצב ביש כלכלי, מה שכמובן לא נראה בעין יפה עבור כמה וכמה פושעים. בקאסט אפשר למצוא גם את ג׳ניפר קארפנטר, מייקל ג׳יי ווייט, טורי קיטלס, לורי הולדן, דון ג׳ונסון, אודו קיאר ואחרים. זה הראשון מבין הסרטים של זאהלר שמגיע ארצה להקרנות מסחריות, ולא פסטיבליות, אבל עופר כתב עליו כשהיה בפסטיבל ונציה. קחו בחשבון שעדיין לא היה לו שם עברי שנוטה לאנכי, אז התרגום הוא ישיר יותר ונאמן לתיאור האופקי שבשם הסרט שהתמונות בפוסט לקוחות ממנו.

״פלא של פארק״ (Wonder Park) הוא סרט האנימציה לילדים המובטח, שיוקרן בארץ בתרגום או בדיבוב לעברית, ומגיע משיתוף הפעולה האמריקאי-ספרדי שאחראי ל״פלאנט 51״. העלילה מתמקדת בילדונת שפארק השעשועים שבראה בדמיונה קם לחיים ביער שקרוב אל ביתה, אבל לא ממש מתפקד. היא חוברת אל החיות המדברות שמפעילות את המתקנים ויחד הם מנסים להחזיר את הקסם למקום. בגרסה האנגלית תוכלו לשמוע מפורסמים דוגמת מילה קוניס, ג'ניפר גארנר, קינן תומפסון, ג׳ון אוליבר, קן ג׳אונג ומתיו ברודריק. לא הייתי מתעכב על הסרט יותר מדי אילולא פרט מידע אחד מעניין – אין קרדיט על בימוי. מי שהיה חתום עד לפני חודש על הסרט הוא האנימטור דילן בראון, פיקסאריסט לשעבר שצייר עבור בראד בירד (״משפחת סופר-על״, ״רטטוי״) וביים בעצמו כמה סרטים קצרים המובלים בידי הדמויות של ״צעצוע של סיפור״. אלא שבתחילת השנה התקבלו תלונות על התנהגות בלתי הולמת מצידו של הבמאי, ובמקום לעשות מעשה ״רפסודיה בוהמית״ החליטו באולפן לא להביא פלסטר במקומו. קטע.

״צ׳מפיונס״ (ChampionsCampeones) מגיע אלינו מספרד, מדינה שיש לה מילה משלה ל״אלופים״ אבל בישראל כנראה שאין אז נשארנו עם תעתיק. מדובר בקומדיית ספורט שהפכה לסרט הספרדי הכי מצליח במולדתו דאשתקד, קצת אחרי בלוקבאסטרים בינלאומיים, ולבמאי תסריטאי שלו קוראים חבייר פסר. התקציר והטריילר הדליקו אצלי נורה אדומה רצינית אז נקווה שאני סתם רגיש מדי לנושא והסרט מתייחס אליו בכבוד. מעשה במאמן כדורסל (חבייר גוטיירז) שנידון לעבודות שירות לאחר ליל שכרות ופגיעה ברכב משטרה, המשודך למרכז קהילתי שקבוצת הכדורסל שלו מורכבת מנכים ובעלי מוגבלויות שונות. משימתו היא להפוך אותם ליחידה מגובשת ומתפקדת ובתקווה גם לא ללעוג ללוקים בשכלם.

״מקס רוז״ (Max Rose) מביא אותנו לשלב בכתיבת הפוסט שבו אני לא מצליח שלא להתפלץ. השיווק של הסרט בישראל מספר על הופעתו האחרונה של ג׳רי לואיס, שהלך לעולמו לפני שנתיים, אלא שהוא הספיק להשלים שני סרטים מאז. אחד מהם אפילו הופץ על ידי אותה חברה בארץ לפני שנתיים בדיוק, קראו לו ״האמון״ וכיכב בו ניקולס קייג׳. האם להחביא במחסן סרט מאז 2013 ועד היום ואז להוציא אותו לאקרנים כחדש הופך את ההופעה של לואיס לאחרונה בקריירה שלו? אולי ברמה מאוד תיאורטית ואם המקור היחיד להשגת מידע בעולם הוא בתי הקולנוע בישראל. בכל מקרה, אחרי שסיימתי לרטון על מקרה שני בתוך שבועיים של הפצה מאוחרת עד מאוד, אפשר לספר שהשחקן המנוח מגלם פסנתרן ג׳אז שמאבד את אשתו אחרי 65 שנות נישואין. לאחר חיטוט בחפציה הנותרים מאחור הוא מגלה הקדשת אהבה מאדם אחר, מה שמטיל צל על כל חייו ומוביל אותו למסע מאוחר לחיפוש אחר האמת. דניאל נואה, מפיק בדרך כלל (״מנדי״, ״נערה הולכת הביתה לבד בלילה״), כתב וביים. ב-2013, כן?

צפייה ביתית:

הממציאה: דם והונאה בעמק הסיליקון (The Inventor: Out for Blood in Silicon Valley) – הדוקומנטרי החדש של אלכס גיבני העסוק תמיד, מתמקד בסיפורה של אליזבת' הולמס, מנכ״לית חברת תראנוס שבגיל 19 הכניסה לסחרור את עולם ההייטק והרפואה כשהכריזה על ערכות מהירות וביתיות לבדיקת דם, עד שהתגלתה האמת. החל מאתמול, ה-19.3, אפשר לצפות בו בכל מקום שמספק תכנים של HBO שזה כולם בעצם (יס, הוט, סלקום). עקבו אחר לוח השידורים / ספריית ה-VOD של הספק שלכם ושלכן לתאריכים נוספים.

הזר הקטן (The Little Stranger) – דרמת אימה גותית שאור התייחס אליה באימת החודש בתחילת השנה, ועכשיו אפשר לראות. העלילה מתרחשת ב-1948 באנגליה ומתמקדת ברופא שמגיע לעזרת דרי בית משונה. השמות מאחורי סיפור הבית הספק-רדוף יותר מסקרנים, בין אם זה הבמאי לני אברמסון (״חדר״) או הקאסט שכולל את דונל גליסון, שרלוט רמפלינג ורות ווילסון. הסרט יגיע ממש היום (20.3) אל הספריות של סלקום TV.

נהר אפל (Dark River) – אם תרצו לעשות לכם או לכן דאבל פיצ׳ר עם רות ווילסון, כאן היא בתפקיד הראשי. גם הסרט הזה מעניין בעיני בזכות זהות הבמאית, קליו ברנרד (״הענק וגנו״) הבריטית, בעוד הסיפור מביא את הגיבורה שלו לעימות משפחתי לאחר מות אביה בניסיון להשיב אליה את החווה שהיא מאמינה שנגזלה ממנה. מדובר בעוד הצלה של פסטיבל הקולנוע של yes, מה שאומר שבסרט אפשר יהיה לצפות בערוץ yes3 ביום שלישי אבל הוא זמין כבר החל ממחר (21.3) בספריית yesVOD ורק שם, אם הבנתי נכון.

הכישלון המצחיק ביותר (Too Funny To Fail) – דוקומנטרי שאני מתכנן כבר יותר מדי זמין לראות בהולו, מגיע אל yes דוקו. מדובר בסיפור מאחורי הקלעים של התוכנית "המופע של דיינה קארווי", בתקופה שהקומיקאי מ-SNL ו״עולמו של וויין״ היה שליט היקום פחות או יותר וקיבל חופש אמנותי מוחלט בתוכנית משלו. כזו שכנראה הקדימה את זמנה משום שהיא אחת ההתרסקויות המרהיבות, אבל מצד שני היא נתנה הזדמנות לכל מיני אלמונים עם שמות כמו סטיב קארל או סטיבן קולבר. בכורה בשישי ה-22.3 בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

הלכלוך: סיפורה של מוטלי קרו (The Dirt) – נסיים עם הסחורה החדשה בנטפליקס, גם כן החל מה-22.3, שמביאה אל המסך דרמטיזציה לסיפורה של להקת הרוק מוטלי קרו. רגע, כבר קראתם את השם העברי, לא משנה. הבמאי הוא איש ג׳קאס וסרטים כמו ״חרא סבא״, ג׳ף טרמיין, בחירה מתאימה בסרט על להקה שנודעה בהרס של ציוד מוזיקלי וחדרי מלון. בפעם האחרונה שסרט עלילתי הבטיח להדגים את הטירוף מאחורי רוקסטארים קיצוניים הגיעה הסקירה המשעשעת של לירון על ״אדוני הכאוס״, אז מקסימום יקרא כאן דבר דומה.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.