• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״קפטן פנטסטיק״, ״ג׳ייסון בורן״, ״המזכרות״, ״משחקי חובה״, ״האוצר מעבר לנהר״, ״נורם בעיר הגדולה״

27 ביולי 2016 מאת אורון שמיר

שישה סרטים חדשים מסיימים את חודש יולי בבתי הקולנוע, רגע לפני שאנחנו נכנסים לחודש האמיתי האחרון של הקיץ הקולנועי. מבחינת קהלי יעד זה אחד השבועות המגוונים שאני זוכר בזמן האחרון, עם סרט שעשוי לרצות כמעט כל שכבת גיל אפשרית. לצערי גם הפעם אהיה חייב לוותר על פינת הפלוס מחוסר זמן או פנאי, ובשבוע הבא אני מבטיח הסברים על-כך.

״קפטן פנטסטיק״ (Captain Fantastic) החל את דרכו בפסטיבל ירושלים מוקדם יותר החודש, וכעת מגיע אל בתי הקולנוע. לפני כן זיכה את מאט רוס, השחקן-שהפך-לבמאי, בפרס הבימוי במסגרת ״מבט מסויים״ בפסטיבל קאן, כך שמדובר בהפצה זריזה במיוחד. ויגו מורטנסן מגלם אב למשפחה אלטרנטיבית ומרובת ילדים, הגדלה בטבע ומחכה לשובה של האם החולה חזרה אל ביתם ההיפי. אלא שהאם לא תחזור, ואנשי היער בעלי החינוך האינטלקטואלי והגופני כאחד יוצאים למסע אל העיר על מנת לחלוק לה כבוד אחרון. עוד בקאסט: ג׳ורג׳ מקיי (״גאווה״) בתפקיד בכור הבנים, קתרין האן וסטיב זאהן בתור הדודים, ופרנק לנגלה בתור הסב. כתבתי על הסרט לעכבר העיר, ועופר עשה זאת בימי ירושלים.

״ג'ייסון בורן״ (Jason Bourne) מסמל את השלב שבו יוצרי המותג חוזרים למקורות, אחרי ניסיון הספין-אוף בסרט הקודם. לפרק החמישי בסדרת סרטי הריגול העכשוויים, אחרי טרילוגיה מכוננת עם מאט דיימון ופרק רביעי פושר בכיכובו של ג׳רמי רנר, פשוט קוראים בשמו של הגיבור. אין יותר ישיר מזה. לא רק דיימון שב בתור הסוכן הרדוף והכל-יכול, אלא גם הבמאי-כותב פול גרינגראס, שהביא את הסדרה לשיאה בפרקים 2 ובמיוחד 3. ג׳ייסון בורן כבר זוכר בדיוק מי הוא ומה הוא מסוגל לעשות, ולכן הפעם מנסה לחשוף אמיתות הקשורות לעברו בארגון הביון הסודי שיצר והרס אותו. לצידו של דיימון אפשר למצוא את טומי לי ג׳ונס, אליסיה ויקנדר, ונסאן קאסל, ג׳וליה סטיילס, ריז אחמד, ביל קמפ ועוד.

״המזכרות״ (Les Souvenirs) מגיע אלינו מצרפת, וגם הוא נכתב ובויים בידי שחקן בדרך כלל – ז׳אן-פול רוב, שעיבד את ספרו של דויד פואנקינוס (״העדינות״). גיבורי הסרט הם פקיד קבלה במלון החולם להיות סופר, וסבתו עימה יש לו קשר מיוחד. כשהסבתא בורחת מבית האבות אליו היא מוכנסת בניגוד לרצונה על ידיה בניה, הנכד הוא זה שיוצא למשימה להשיבה, משימה שהופכת למסע במורד שביל זכרונות חייה של הקשישה. מתייה ספינוזי ואנני קורדי מככבים בתפקידים הראשיים, ולצידם מישל בלאן ושנטל לובי.

״משחקי חובה״ (Nerve) נראה לי כמו קו התפר בין החלק בפוסט בין סרטי המבוגרים והילדים, משום שהוא עוסק בבני נוער ולהערכתי גם מיועד לכאלה שנמצאים כעת בחופש הגדול. אמה רוברטס מגלמת בוגרת תיכון הנשאבת למשחק רשת בו הצופים מטילים עליה משימות. בשלב מוקדם היא חוברת לשחקן נוסף (דייב פרנקו) והשניים מגלים כי לא רק שהמשחק נעשה מסוכן ונועז יותר ויותר, אלא שאין ממנו דרך החוצה וחייהם בסכנה. בניגוד לטריילר, אני אעצור אם תיאור העלילה, ואעבור ליוצרים – הבמאים הם הנרי ג׳וסט ואריאל שולמן (״קאטפיש״), את התסריט כתבה ג׳סיקה שרצר (מהסדרה ״אימה אמריקאית״) על פי ספרה של ג׳יני ריאן באותו השם. אור, האדם היחיד שאני מכיר שהיה חכם מספיק לעצום עיניים מול הטריילר, יהיה אמון על סקירה.

״האוצר מעבר לנהר״ הוא סרט ילדים ישראלי חדש מבית היוצר של ״גויאבות״ – קובי מחט ביים וכתב במשותף עם אלון גור אריה. העלילה עוקבת בהומור ומוזיקה אחר חבורת ילדים המתכננת להשתמש במפת אוצר כדי להציל את הספרייה האהובה עליהם מלהפוך למגרש חנייה. מככבים: יובל שם טוב, רבקה מיכאלי, אודי גוטשלק, אביעד בנטוב, שון גיטלמן, שמוליק לוי, ליאת אזר, נאיה פדרמן, רומי אבירם, יובל גל, הילה ערן ועמי סמולרצ׳יק.

״נורם בעיר הגדולה״ (Norm of the North) הוא אמנם סרט אנימציה המיועד לילדים, אבל התקציר שלו הכי מעניין בעיניי מכל הנ״ל. נורם הוא דב קוטב שתאגיד בנייה פולש אל ביתו אשר בקוטב. הוא אורז את חפציו וחבריו, ועובר לניו יורק סיטי במטרה להפוך לקמע של חברת הבנייה ולמוטט אותה מבפנים. תודו שטירוף, במיוחד כשמי שמדבב את הגיבור הוא רוב שניידר. עוד תורמים את קולם: התר גראהם, קן גי׳אונג וביל ניי. זהו סרטו הראשון באורך מלא של האנימטור טרבור וול, ועל הכתיבה חתומים סטיבן ודניאל אלטיר, מלקולם טי. גולדמן וג׳יימי ליסוי, לכולם זוהי עבודה קולנועית ראשונה אחרי שנים בטלוויזיה.

norm

תגובות

  1. מגדלור הגיב:

    ג'ייסון בורן אמור להיות מבדר.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.