• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: "הזאב מוול סטריט", "להציל את מר בנקס"

2 בינואר 2014 מאת אורון שמיר

סוף השבוע הראשון של 2014 מביא עימו שני סרטים חדשים בלבד, שניהם אמריקאים ומאוד שונים זה מזה, אבל גם מאוד מדוברים. העלאת הפוסט התעכבה מעט בניסיון להבין לאן נעלמו שני סרטים נוספים שהיו אמורים להופיע בו – "להאיר את השמיים" (The Rocket), שהיה נציג אוסטרליה לאוסקרים, ו"גרייס ממונאקו" (Grace of Monaco), בו ניקול קידמן מגלמת את גרייס קלי. הראשון פשוט נדחה בשבוע אחד, והשני נעלם מלוח הסרטים העתידיים, נחכה לראות מתי ישוב ויופיע בו. בכל מקרה, אני שמח על העיכוב, כי כך הפוסט עלה בלי טעויות. לא הייתי רוצה לשלוח אנשים ונשים לקולנוע רק כדי שיגלו שאין את הסרט שרצו לראות. וכעת נתמקד במי שכן עולה למגרש, כמאמר קלישאת הספורט.

"הזאב מוול סטריט" (The Wolf of Wall Street) הוא קודם כל הסרט החדש של מרטין סקורסזה, במאי שתמיד יקבל אצלנו כבוד מלכים. בעצם, לא רק לפני – גם אחרי הכל זה סרט של סקורסזה. באמצע, זו קומדיה מופרעת וחסרות עכבות (או התחשבות בקהל, ואני לא מדבר על התעללות בגופה של הפוליטיקלי קורקט, אלא בעיקר על האורך – שלוש שעות) הסוקרת את עלייתו לגדולה של ברוקר צעיר (ליאונרדו דיקפריו) שהופך להיות עשיר מכדי שיהיה לו אכפת מחייהם או רגשותיהם של בני אדם. הקאסט נפלא, וכולל בין היתר את ג'ונה היל, רוב ריינר, קייל צ'נדלר, מרגו רובי, מתיו מקונוהי וגמדים. כתבתי על הסרט לעכבר העיר, אבל כדאי לחכות גם לסקירתו של עופר, שתעלה מחר כאן אצלנו בבלוג.

"להציל את מר בנקס" (Saving Mr. Banks) היה יכול פשוט להיקרא "הזה על מאחורי הקלעים של ההפקה של מרי פופינס", אבל כנראה שזה היה ארוך מדי. ייתכן גם שיש כאן ניסיון להתכתב עם הפעם האחרונה בה טום הנקס כיכב בסרט בסרט בו היה צריך להציל מישהו. הנקס מגלם את וולט דיסני, כן כן, ומולו ניצבת אמה תומפסון בתור הסופרת העיקשת והחמוצה פ' ל' טראוורס, שמערימה קשיים על הפקת הסרט על פי ספרה המפורסם. ג'ון לי הנקוק ("הזדמנות שנייה") ביים, וברשימת המשתתפים אפשר למצוא גם את פול ג'יאמטי, ג'ייסון שוורצמן, בי.ג'יי נובאק, קולין פארל ועוד. גם עליו כתבתי לעכבר, וגם הפעם תהיה לנו סקירה משלנו כמובן, באדיבות אור. וכך נכסה בסופש אחד את כל ההיצע הטרי ביותר של בתי הקולנוע.

די ברור לי איזה מהם הייתי בוחר לראות, אבל זהות הסרט ממנו נהניתי יותר הפתיעה גם אותי. שתפו בתגובות, אם תרצו, באיזה אולם אפשר יהיה למצוא אתכן ואתכם בסופש. ושתהיה שנת מס טובה לכל.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.