• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״תמונת הנצחון״, ״מטריקס התחייה״, ״83״

22 בדצמבר 2021 מאת אורון שמיר

אפשר כבר ממש להרגיש את זה באוויר. לא רק את סיכומי השנה, שאצלנו החלו השבוע עם מנה חגיגית ומשולשת ויימשכו ביתר שאת, אלא גם את אפקט הפחד שאנחנו מכירים יותר מדי טוב מהשנתיים האחרונות. מה שהיו אמורים להיות שני סופי שבוע מרובי סרטים חדשים באולמות לכבוד תומה של 2021, התדלדלו עקב דחיות בהפצה. זה לא בגלל מזג האוויר החורפי, זו שהתחושה שהנה אנחנו שוב מתקרבים לאיזה סגר טוב (ברגעים כאלה אני מתפלל שסרקזם בכל זאת עובר בקריאה כי אני לא מתכוון להתחיל להשתמש באימוג׳י בבלוג הזה). אנחנו מצידנו נמשיך כרגיל בתוכניות, שזה אומר לשמוח בשלושת הסרטים שכן יצאו לאקרנים מחר, ולקושש אופציות לצפייה ביתית על כל צרה שלא תבוא.

תמונת הנצחון – הנה זה קורה, אחרי טרום בכורות מתוקשרות, כולל בפסטיבל חיפה שם כתב עליו עופר, שלושה פרסי אופיר ושני ימי קולנוע ישראלי. סרטו של אבי נשר זוכה סוף סוף למקום של קבע בבתי הקולנוע בניסיון להגיע לקהל כפי שעשו כל-כך הרבה מסרטיו הקודמים. העלילה מתרחשת על רקע מלחמת העצמאות ומתחילה בצד הערבי, כאשר עיתונאי החולם להיות קולנוען (אמיר ח'ורי) מתלווה לכוחות המצריים במטרה להשיג תמונת ניצחון. לשם כך הם מתמקמים סמוך לקיבוץ ניצנים הישראלי, שם חברי הקיבוץ וכוח של חטיבת גבעתי נערך להגנה על היישוב. את עינו של המצרי צדה קיבוצניקית לוחמת בגילומה של ג׳וי ריגר. עוד בקאסט: עלא דקה, אליאנה תדהר, תום אבני, משי קליינשטיין, אלישע בנאי ונטע רוט (רשימה חלקית). התמונה בראש הפוסט היא מתוך הסרט, אותו צילם עמית יסעור.

מטריקס התחייה (The Matrix: Resurrections) – הנה גם זה קורה, סרט חדש בסדרת ״המטריקס״ לראשונה מאז 2003. הרבה השתנה מאז בעולם הקולנוע ובכלל, אבל כמו שאוהבים להגיד בסרטי המותג, יש גם דברים שלא משתנים. לאנה ווצ׳אוסקי מביימת ללא אחותה לילי הפעם, (סליחה שאני לא מעריץ של התעתיקים הבלתי פונטיים של שם המשפחה שלהן), אבל משיבה אל המטריקס את כל החבורה למרות כמה חילופי שחקנים לדמויות איקוניות. קיאנו ריבס הוא שוב תומאס אנדרסון, שהפעם הולך לטיפול (אצל ניל פטריק האריס) כי יש לו חלומות מציאותיים מאוד על דברים שהוא לא זוכר שקרו. האם הוא בדרך להיזכר שהוא ניאו, ״האחד״, או יישאר כלוא במטריקס עד שיגיעו טריניטי (קארי-אן מוס) ומורפיאוס (יאיא עבדול מאטין השני), ומן העבר השני הסוכן סמית (ג׳ונתן גרוף). גם ג׳יידה פינקט-סמית׳ תשוב בתפקיד ניובי, למברט ווילסון הוא שוב הצרפתי המעצבן (זה שם הדמות הרשמי מבחינתי), הילדה מהסרט השלישי התבגרה להיות פריאנקה צ׳ופרה, ותוספת כחולת שיער היא ג׳סיקה הנוויק. לא נשאיר אתכם ואתכן בלי סקירה אבל נצפה בסרט רק היום.

83 (83) – ספק כמחווה ל״סוף העולם שמאלה״ של אבי נשר, סרט הודי על קריקט עולה אף הוא לאקרנים השבוע. ולא סתם סרט הודי על קריקט אלא סרטו של קאביר חאן סביב האירועים האמיתיים של גביע העולם ב-1983, השנה שהעניקה את שמה ליצירה. כיוון שרובנו לא מומחים לספורט ולהיסטוריה שלו, אני לא אעשה כמו התקציר ואגלה מה קרה באותו טורניר. מספיק לדעת שהודו הגיעה כאנדרדוג מוחלט לאי הבריטי, 35 שנים אחרי שקיבלה עצמאות מן הכובש שלה, לסדרת משחקים אגדית, כך נשמע. את קפטן הקבוצה קאפיל דב מגלם השחקן הבוליוודי ראנוויר סינג, שהזכרתי בפוסט על ״סוריבאנשי״.

מרתון ״מת לחיות״ – אירוע מגניב מכדי לא להזכיר אותו יתקיים בסינמטק ירושלים מחר (חמישי ה-23.12), בדמות הקרנה גב אל גב של טרילוגיית סרטי האקשן החגיגיים בכיכובו של ברוס וויליס. הוויכוחים על האם ״מת לחיות״ הוא סרט חג מולד מעייפים (ומיותרים, ברור שהוא כן) אז במקום זה אפשר להתווכח על דירוג חלקי הטרילוגיה. בניגוד לעמדת הסינמטק שהכריז על השני כטוב בסדרה, אני בעד ללכת לראות את הראשון, לצאת לאכול ולשתות משהו, ולחזור לשלישי. אם ג׳ון מקטירנן לא מביים, זה לא באמת ״מת לחיות״ מבחינתי. בכל מקרה, האירוע יסמל את שובו של מרתון הסרטים החודשי בסינמטק ירושלים, שמבטיחים אחד כזה בכל חודש. וגם המון סרטי חג מולד משובשים נוספים, הרשימה המלאה אצלם.

בונוס – כיוון שמצבת הסרטים השבוע מצומצמת חשבתי להפנות אל יצירת האנימציה הקצרה הבאה, גם היא ברוח החג הנוצרי המתקתק עד בחילה, אבל אם זה בצורת ״טד לאסו״ אני סולח ושמח. למי שהתגעגעו לסדרה מחממת הלב של אפל+ או שבכלל אין להם מינוי לשירות, אפשר לתפוס גם ביוטיוב את ספיישל האנימציה ובו השפם של ג׳ייסון סודייקיס הולך לאיבוד. זה מקסים ומטופש ואורך ארבע וחצי דקות חביבות.

סרטים חדשים ב-VOD

״אל תסתכלו למעלה״, הכוכבים ממש מולכם

לפני הסרטים הבאמת-חדשים בגזרה זו, קצת הודעות על זמינות חדשה לסרטים שכבר ערכו את בכורתם. ראשית, מסוף השבוע ואילך תוכלו לראות גם בנטפליקס את ״אל תסתכלו למעלה״ של אדם מקיי, ולא רק בקולנוע. מן העבר השני, נטפליקס שחררה את אחיזתה הבלעדית בסרט האנימציה המהולל ״משפחת מיטשל ומלחמתה במכונות״, וכעת הוא זמין גם ללקוחות yes.

23.12 זרים בניו יורק (Kindness of Strangers) – סרטה של לון שרפיג (״שעתם היפה״), יהיה זמין ממחר אצל yes וסלקום tv (לקוחות יצטרכו לחכות בדיוק חודש בשבילו). הדרמה העצמאית הזו עוקבת אחרי מספר דמויות, נפשות אבודות ומוכות גורל כמסתמן מן הטריילר, שחייהן משתלבים במנהטן חורפית אחת. הסיפור המרכזי ככל הנראה הוא של זואי קאזאן, שמגיעה עם שני ילדיה אל העיר במנוסה מבעלה המתעלל, ומחפשת מקום ללון. סביבה יתאגדו טאהר ראחים, אנדראה רייסבורו, קיילב לנדרי ג׳ונסון, ביל ניי וג׳יי ברושל.

אהבה, איך שלא תסתכלו על זה (Love is Love is Love) – אותה עסקה (החל ממחר, יס וסלקום) עם סרט בעל כמה קווי דמיון. הבמאית שלו היא אלינור קופולה, שהייתה היחידה במשפחתה שלא ביימה סרט עלילתי עד ״פריז יכולה לחכות״ לפני חמש שנים, וגם היא בחרה לחלק את הדרמה העצמאית שלה לסיפורים נפרדים. באחד מהם מככבת מאיה קאזאן, אחותה של זואי שהוזכרה לעיל, בכולם נידון נושא האהבה שמוזכר בכותרת. עוד בסרט: רוזנה ארקט, סיביל שפרד, קת׳י בייקר, כריס מסינה, ג׳ואן וויילי, ריטה ווילסון ומרשל בל.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.