• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״זוג יונים״, ״ג'סטה״, ״ספיידרמן: השיבה הביתה״, ״תולדות האהבה״, ״פריז יכולה לחכות״, ״הגבר המושלם״

5 ביולי 2017 מאת אורון שמיר

אם ביקרתם או ביקרתן בבלוג ביומיים האחרונים, ייתכן והרושם שנוצר הוא שהשנה היא 1956. אז מסתבר שלא, וכדי להוכיח זאת הנה שישה סרטים חדשים שעולים לאקרנים מחר, או היום במקרה של אחד מהם. עוד משהו שקורה כבר היום, שלא לומר עכשיו, הוא ״צ׳ינה פורטה״ מאת המחלקה לקולנוע בבית ברל – שילוב של הקרנת סרטי הגמר של הסטודנטים והסטודנטיות יחד עם אירוע קולנוע רחב יותר. היום (5.7) כבר הוקרנו ועדיין מוקרנים סרטים החל מהשעה 16:00, ומחר (6.7) זה יימשך בשיתוף פעולה עם Exground filmfest הגרמני. הכל קורה בסינמטק תל אביב, הכניסה חופשית ופרטים נוספים אפשר למצוא באירוע הפייסבוק, או בלינק המצורף. והנה הסרטים החדשים לשבוע זה, בלי אירועים נוספים.

״זוג יונים״, סרטו החדש של דובר קוסאשווילי, דילג על פסטיבלים ומגיע ישר לעונת הקיץ ובהפצה מצומצמת יחסית. הסרט מוגדר על ידי יוצריו כפרובוקטיבי, ואכן כולל לא מעט עירום גברי ונשי, אך לא סצנות מין של ממש. אסף גולדשטיין וטל טלמון מככבים בתפקידים הראשיים, בסרט שעלילתו מתרחשת כולה בבית מלון ובעיקר באחד החדרים. הנושאים העולים ממנו נוגעים לחיי נישואין, תשוקה ואהבה והקשרים ביניהם, דרך סיפור של זוג החוגג יום נישואין עשירי בחשיפת פנטזיות וסודות. רוני דותן ואבי אזולאי משתתפים אף הם, אסף סודרי צילם, יוסף ברדנשווילי הלחין ויואל הרצברג עיצב אמנותית. קוסאשווילי ערך בעצמו, יחד עם המפיק מרק רוזנבאום, וכל השמות הללו בטלים נוכח התוצאה הסופית. בקצרה, אני מתקשה לחשוב על סרט ישראלי רע יותר מהעשורים האחרונים. באריכות, זה עלה לי בבריאות אבל כתבתי משהו לעכבר העיר, מקווה שהייתי הוגן.

״ספיידרמן: השיבה הביתה״ (Spider-Man: Homecoming), למעשה מגיע כבר היום אל בתי הקולנוע. כפי שמרמזת הכותרת, מדובר לא רק באתחול נוסף לדמות הקולנועית של איש העכביש, אלא גם בהפקה ראשונה של אולפני מארוול שרכשו את הזכויות מאולפני סוני. כלומר, כעת ספיידי מצטרף רשמית אל היקום הקולנועי של ״הנוקמים״, כפי שנראה לראשונה ולרגע בסרט ״קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים״, ועכשיו יתפרש על פני סרט שלם משלו. טום הולנד (״העיר האבודה Z״) הוא השחקן השלישי שמגלם את פיטר פארקר מאז תחילת האלף הנוכחי, המנסה לזגזג בין חייו כתיכוניסט לבין היותו גיבור-על. מייקל קיטון הוא הנבל התורן, מריסה טומיי היא דודה מיי, ורוברט דאוני ג׳וניור מגיח מדי פעם כטוני סטארק, החונך של ספיידי. ג׳ון ווטס (״ניידת משטרה״, ״ליצן״) ביים, המון אנשים כתבו, וכך גם אנחנו – אני לעכבר העיר, אור לכלכליסט ולירון לסריטה.

״תולדות האהבה״ (The History of Love) הוא סרטו החדש של הבמאי הרומני ראדו מיכאלינו, שלמי שצפו פעם באחד מסרטיו (למשל ״מים ואהבה״, ״רכבת החיים״ או ״הקונצרט״) יש מושג לא רע לאן ייכנסו גם הפעם. מיכאלינו עיבד את ספרה של ניקול קראוס באותו השם, יחד עם מרשה רומאנו (״בראש מורם״, ״מרגריט״) המתרחש על פני שני צירי זמן. בפולין סביב מלחמת העולם השנייה, מופרדים שני צעירים אוהבים בשם אלמה וליאו (ג׳מה ארטרטון ומארק רנדל) שמבטיחים זה לזו להתאחד בניו יורק. בתפוח הגדול של תחילת המילניום ליאו הוא כבר קשיש (מגולם בידי דרק ג׳קובי) שעדיין מתגעגע לאהובתו, בעוד נכדתו שגם לה קוראים אלמה (סופי נליס) מתנסה באהבת נעורים. כל זה מתחבר סביב ספר ששמו כשם הכותרת, ומתחיל להישמע דומה מדי ל״מעשה פלאים״ של בריאן סלזניק וטוד היינס. אז אזכיר סרט אחר, ״גנבת הספרים״, גם בו כיכבה אליס שאולי נולדה בשנת 2000 אבל לה כבר יש קריירת משחק בינלאומית ולי ולכם או לכן עדיין לא.

״פריז יכולה לחכות״ (Paris Can Wait) מתחיל את הצד היותר קומי של סרטי המדור, ונשמע קצת כמו פרק ספיישל בסדרת הטיולים של סטיב קוגן ורוב בריידון. אלא שבמקום שני המצחיקנים הבריטים, הסרט מתמקד במסעה של אשת מפיק הוליוודי (דיאן ליין) ברחבי צרפת ובחברת אחד מעמיתיו (ארנו ויאר). הם אמורים לסוע לפריז כדי לפגוש את הבעל (אלק בולדווין), אבל מוקסמים כל פעם מחדש מאיזה מקום ציורי אחר המציע נוסף, אוכל, יין ואולי אפילו הזדמנות רומנטית. מי שכתבה וביימה היא אלינור קופולה, אשתו של יוצר קולנוע בעצמה, שזהו למעשה סרטה העלילתי הראשון באורך מלא (מלבדו יש מספר דוקומנטרים וסרטי מאחורי הקלעים, שהמפורסם בהם הוא ״אל לב המאפליה״).

״הגבר המושלם״ (Mr. Right) הוא כבר קומדיה לכל דבר, עם הבטחה לרומנטיקה, קצת פשע וגם אקשן. היות והוא מ-2016 (עם בכורה עוד קודם) אולי אפילו צפיתם או צפיתן בו ותוכלו לספר. אנה קנדריק מגלמת בחורה אחרי פרידה שפוגשת את אדון נכון כפי שמרמזת הכותרת, אותו מגלם סם רוקוול. אלא שהוא בעצם רוצח שכיר בגמלאות, והמעסיקים הקודמים שלו עומדים להערים קשיים על חזרתו לחיים הנורמליים וכתוצאה מכך על הקשר המתהווה בין השניים. פאקו קבזאס (״פני דרדפול״) ביים, מקס לנדיס (״כרוניקה בזמן אמת״, ״אמריקן אולטרה״) כתב.

״ג'סטה״, גם הוא סרט ישראלי למעשה, אבל כזה המכוון מראש לילדים ונוער. שלושה צעירים מפנימייה מפתחים אפליקציה שזוכה להצלחה כבירה והופכת אותם לעשירים ברגע. אלא שהאקר מסתורי משתק את מכונת הזרמת הכסף שלהם ומאיים על אורח החיים החדש שלהם, מה שגורם להם לחשוד זה בזה. היי, לא אמרתי שזה סרט חינוכי בהכרח. קובי מחט (״גויאבות״) ביים ואף כתב במשותף עם איתי מאירסון. בסרט משתתפים דודו ארז, אלינה לוי ויאיר ניצני, ואת שלושת התפקידים הראשיים מאכלסים נאיה פדרמן, מתן לקס ואון רפאלי, אחיהם של הדוגמנית והשחקנית בר רפאלי, ושל דור רפאלי, מפתח אפליקציות בעצמו למי ששכחו. כל התמונות בפוסט זה הן מתוך הסרט, באדיבות סרטי יונייטד קינג והיח״צ, וצולמו בידי קטיה בורינדין.

מתוך ״ג׳סטה״, שנראה כאן יותר כמו סרט נוער מסרט ילדים

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.