• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: "סטיב ג'ובס", "רוק בקסבה באפגניסטן" ו"כולם אוהבים את הקופרס"

11 בנובמבר 2015 מאת אורון שמיר

שלושה סרטים חדשים מפארים את לוח ההקרנות השבועי, כאשר באתרים מסויימים אני עדיין קורא שיש גם סרט רביעי. "33 כנגד כל הסיכויים", או המספר בלבד בשמו הלועזי, היה אמור להגיע אף הוא לבתי הקולנוע אבל אני לא ממש מוצא היכן ומתי הוא מציג – אז הוא מודר בינתיים מהפוסט. בינתיים נסתפק במי שכן הגיע ואתגבר בנספחים.

"סטיב ג'ובס" (Steve Jobs), הביוגרפיה השנייה אודות מייסד חברת אפל המנוח, אבל הראשונה במעלה. בעוד "ג'ובס" גרסת 2013 הסתפקה באשטון קוצ'ר בתפקיד הראשי וצוות עלום למדי מאחורי הקלעים. לעומת זאת, הסרט שכותרתו היא שמו המלא של הגאון ז"ל נכתב בידי אהרון סורקין, בויים בידי דני בויל, וכולל את מייקל פאסבנדר בתפקיד הראשי וסביבו קייט ווינסלייט, סת' רוגן, ג'ף דניאלס, מייקל סטולברג, וקתרין ווטרסטון. הסרט מתמקד בשלושה רגעי מפתח בחייו של ג'ובס, שלוש השקות של מוצרים שהיו אמורים לשנות את העולם, לפחות מבחינתו, וכל מיני קטסטרופות טכנולוגיות ואנושיות שהתרחשו רגע לפני שעלה לבמה עם בשורה בפיו. כתבתי על הסרט לעכבר העיר, אור יגדיל לעשות כשלא רק יסקור את הסרט אלא גם ישווה אותו לביוגרפיה חדשה נוספת של גאון אקסצנטרי.

"רוק בקסבה באפגניסטן" (Rock the Kasbah) אינו סרט ההמשך המפתיע ליצירה הישראלית מלפני כמה שנים, למרות מה שמרמז שמו. פשוט יצא שבארי לוינסון לא ממש מתחשב בשמות של סרטים ישראליים בבואו לבחור את השמות לסרטים החדשים שלו, וכדי למנוע בלבול התווספה המדינה המרכז-אסיאתית לכותרת המקומית. ביל מאריי מככב בסרט אותו כתב מיטש גלייזר, שניים ששיתפו פעולה גם באייטיז עם "מארח השדים". הוא מגלם מפיק מוזיקלי בתקופה קשה, שבמהלך ביקור באפגניסטן מגלה צעירה בעלת קול פעמונים, אותה מגלמת לים לובאני מ"עומאר". בכוונתו לקחת אותה לקאבול ולסייע לה להשתתף בגרסה האפגנית של "כוכב נולד". עוד בקאסט: ברוס וויליס, קייט הדסון, זואי דשנל, סקוט קאן ודני מקברייד, מה שאומר שמדובר ללא ספק בקומדיה. גם על הסרט הזה אני אמור לכתוב לעכבר העיר, ברגע שאצפה בו כמובן.

"כולם אוהבים את הקופרס" (Love the Coopers) הוא סרט חג-מולד מהסוג שבדרך כלל מדלגים עליו בישראל, אך לא הפעם. בסרט של ג'סי נלסון ("קוראים לי סאם"), על-פי תסריט של סטיבן רוג'רס ("נ.ב. אני אוהב אותך"), מתאספת משפחת קופר לחגוג את הולדת ישו/הקפיטליזם בערב כריסמס מסורתי, שבמהרה הופך להרבה פחות צפוי מבחינתם עם שורה של אורחים לא קרואים ושלל תקריות. מככבים: ג'ון גודמן, דיאן קיטון, אד הלמס, אלכס בורסטין, אלן ארקין, מריסה טומיי ואוליביה וויילד.

פלוס – אירועים, תארי אצולה וטריילר

מועדון הביקורת – המיזם המשותף לפורום מבקרי הקולנוע וסינמטק ירושלים, שב לארח אותי. הפעם יהיה לי הכבוד לשוחח עם ליאור אלפנט מאתר "המבקרות" ולשעבר גם "רוזבאד", על הסרט עליו שרבטתי הכי הרבה מילים השנה – "סיפור על אהבה וחושך" של נטלי פורטמן. אני מבטיח למצוא דברים חדשים לומר עליו, ביום חמישי ה-12.11 (מחר) בשעה 20:30 באולם 1 של הסינמטק הירושלמי. אשמח לראות באולם את כל מי שדיבר איתי על הסרט באופן נחרץ בלי לצפות בו. פרטים וכרטיסים באתר.

בלואו-אפ במוזיאון – לתל-אביביים שלא יגיעו מחר לירושלים מובטח עניין רב במוזיאון ת"א בשעה 21:00. סדרת הרצאות ומפגשים חדשה המחברת בין קולנוע ומוזיקה נרקמה לה בין המוזיאון, החוג לתולדות המוזיקה (ישיב כהן ודנה קסלר) ובתיווכו של יניב אידלשטיין שלנו. בתוכנית – הקרנות סרטים על "צומת הדרכים בין קולנוע, רוקנרול ואמנות" כך כהגדרת האוצרים, ובמפגש הראשון גם מפגש עם היוצרים דני דותן ודליה מבורך ועם סרטם "הקליק האחרון". פרטים נוספים באירוע הפייסבוקי.

יום שישי ה-13 – אחרי שכיסינו את מחר, הגיע הזמן להתקדם לסופש. ואחרי ליל כל הקדושים שנעל את חודש האימה שעבר, ולאור הצלחת הקרנת הקאלט של "בחזרה לעתיד 2", החבר'ה בפסטיבל סרטי הסטודנטים בשיתוף עם "התדר" חוזרים אל בית רומנו לסיבוב נוסף. לציון התאריך יוקרן "סיוט ברחוב אלם" המקורי (1984), עם הקדמה מוזיקלית של גילי דה קיד ומתאבן בדמות הסרט הקצר "גומי-פאוסט" שהוא אחת ההברקות הלא-מוערכות של פסטיבל סרטי הסטודנטים הקודם בעיניי. כל זה יקרה בלילה של יום שישי ה-13.11, הפעם ללא השתתפות שלי אבל עם הרבה פרגון על היוזמה. גם כאן אירוע הפייסבוק ישלים פערים וחוסרים.

חביתה מלפפונוביץ' – או בנדיקט קאמברבץ' בשמו הארצי, מיקירי הבלוג לדורותיו, הפך היום גם ליקיר המלכה והאימפריה הבריטית. מעתה קראו לו המפקד. סתם חשבתי שנחמד שתדעו, אין פואנטה לידיעה הזו.

מוצאים את דורי – ההמשכון ל"מוצאים את נמו" של אולפני פיקסאר, שיגיע אלינו בקיץ 2016, זכה היום לטיזר-טריילר ראשון. אנחנו מחבבים את דורי בכל מצב, אפילו כשהיא זוכרת דברים.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.