אוסקר 2016/17: סיקור הטקס בשידור חי
27 בפברואר 2017 מאת אור סיגולילראשונה החלטתי לעשות מעשה ולסקר לבלוג את האוסקר תוך כדי צפייה. האמת שהסיבות לכך הן טכניות ומשעממות, אבל אפרט אותן בכל מקרה: על אף אהבתי והנאתי הגדולה מהטקס כל שנה (אני צופה בו באדיקות מאז הטקס ששודר ב-1995, והחמצתי רק אחד בגלל שלא יכולתי לצאת מהבסיס הצבאי שלי), לאחרונה פתאום הרגעים המתים בשידור הפכו להיות ארוכים בשבילי יותר ויותר, וככה אוכל למלא אותם במשהו יעיל.
הדבר השני הוא שקצתי בלנסות לכתוב את סיכום הטקס לאחר שהוא נגמר, כשאני במצב זומבי ומנסה לשחזר כל מה שקרה עד אותו הרגע. אז הנה, שתי ציפורים במכה.
השנה אני צופה בטקס עם חברים טובים וקולגות לשעבר – מורן אשל, מפיקת ערוצי הסרטים של yes והעורכת של yes1 (בו נצפה), ואידן סגל, עורך התוכן של yes2 ו-yes3. אז בטח כמה מהגיגיהם יגיעו לתוך הסיקור הזה. אורון צופה בטקס בניו יורק, ועל כן הוא כרגע מנהל שגרת יום רגילה ולא נאבק בעירנות, ועופר בדירתו אשר בתל אביב. חפשו אותם בפייסבוק.
אם יש מישהו שבמקרה לא מכיר – אני ממליץ גם לעקוב אחרי הלייב-בלוגינג של יאיר רוה ב"סינמסקופ". הוא עושה זאת כבר שנים, אז כרגיל ייתן עבודה מיומנת ומעניינת תוך כדי הטקס.
האמת היא שאני נכנס לטקס במתח לא מבוטל, כי מאז שפרסמנו את ההימורים שלנו בשבוע שעבר, הצלחתי לאבד אמון כמעט בכל ההימורים שלי, אז נראה לאן כדור השלג הזה יתגלגל. אני אוסיף אחרי כל זכייה מה מצב ההימורים שלנו, ומי המוביל.
אם אתם רוצים להעביר קצת את הזמן לפני, אתם יכולים לחזור אחורה אל הטקסטים שכתבנו במהלך העונה (אלו שעדיין רלוונטים):
אורון כותב על כל המועמדים בקטגוריית הסרטים הקצרים
ההימורים שלנו לזוכים
רשימת המועמדים המלאה
כמה הופעות מצוינות שלא קיבלו מועמדות
אז אנחנו מתחילים ממש עוד שנייה, רעננו את הדף כל כמה דקות לעדכון מהלך הטקס, הזוכים, ומיני מחשבות שעולות בשעות הקטנות של הלילה.
עד שיתחיל, אספר לכם שהשלמתי היום את "לאבינג", ושאלוהים יסלח לי אין לי מושג מה רות נגה עושה ברשימת המועמדות. לעומת זאת, על ההיעדרות של ג'ואל אדג'רטון האקדמיה עוד תצטרך לתת תשובות.
השעה 3:30 והתחלנו! ג'סטין טימברלייק פותח בשירה… איזה פלא של יצור. וגם – נחסך לנו עוד שיר מועמד מהמשך הטקס. ניצחון!
לבנים לא יודעים לרקוד. כאילו שלא הספיק לנו "לה לה לנד" כדי לדעת את זה.
ג'ימי קימל המנחה מתחיל עם פוליטיקה, אבל הולך מסביב ומדבר על ניסיון לאחד את אמריקה. וכמובן, בדיחת מאט דיימון: "בפעם הראשונה שפגשתי את מאט, אני הייתי השמן". קימל ירה כרגע בראש של "החומה הגדולה". ובשעה 3:39 נאמרה לראשונה המילה "טראמפ".
קימל מזכיר שאמאזון היא רשת הסטרימינג הראשונה שמועמדת לאוסקר ("מנצ'סטר ליד הים"). מה שכן, יותר מדי בדיחות "הי, לא ראינו את הסרט הזה" – בינתיים על הכוונת: "היא", "אור ירח", "קפטן פנטסטיק".
מחיאות כפיים בעמידה למריל סטריפ. היחיד שלא קם זה בעלה, שכנראה כבר נמאס לו מעונות הפרסים שלוקחות לו את החיים.
שחקן המשנה הטוב ביותר: מהרשאלה עלי – "אור ירח"
מתחילים עם הצפוי. עלי שלט בעונה מעבר למעידת בהאפט"א ואפילו נתן נאום יפה. אמנם אני לא חושב שהוא ההופעה הטובה ביותר בסרט, אבל הוא מקסים בכל מקרה. וכולנו הימרנו נכונה.
קייט מקינון וג'ייסון בייטמן מציגים את פרסי התלבושות והאיפור/עיצוב שיער. מקינון קורעת, כרגיל.
האיפור/עיצוב שיער הטובים ביותר: "יחידת המתאבדים"
אוקי, הלם. הסרט המושמץ של השנה לקח אוסקר. כולנו נפלנו בהימור. לקטגוריה הזו חוקים משלה. הזוכה האיטלקי מקדיש את הפרס לכל המהגרים.
עיצוב התלבושות הטוב ביותר: "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" – קולין אטווד
עוד הפתעה והפסד ראשון ל"לה לה לנד". אוסקר רביעי לאטווד המדהימה. אף אחד מאתנו לא הימר על זה.
נשות "מאחורי המספרים" מזמינות לבמה את קת'רין ג'ונסון, שעל סיפורה מבוסס הסרט.
הסרט התיעודי הטוב ביותר באורך מלא: "או.ג'יי: תוצרת אמריקה"
הסדרה של ESPN לקחה, כצפוי. בצדק רב. משהו לא יאומן הפרויקט הזה.
מצב זכיות השחורים: 1.5 מתוך 4.
דוואיין ג'ונסון עושה חיקוי של מאווי מ"מואנה". זה עדיין חמוד. הוא מציג את השיר המועמד מהסרט, "How Far I'll Go". לין מנואל-מירנדה עושה כבוד לאוליל קרבהלו שמבצעת את השיר. כמה שהיא יפה. את זה שהיא שרה כמו מלאך אנחנו כבר יודעים. מה שכן, קיבלה דגל בראש באמצע השיר. זה לא הפריע לה. מקצוענית אמיתית.
יו"ר האקדמיה, שריל בון אייזקס, באה במראה מואנה. לא ברור מה עושים עם זה, אבל זאת שנתה האחרונה אז נעשה לה כבוד. היא בטח ממש מרוצה שזה נגמר כבר, בהתחשב בכל מה שהיא עברה בתקופת כהונתה.
סופיה בוטלה וכריס אוונס עולים להציג את פרסי הסאונד.
עריכת הסאונד הטובה ביותר: "המפגש"
אוקי, האוסקר הזה הולך למקומות לא צפויים בכלל. אף אחד מאתנו לא הימר על זה…
מיקס הסאונד הטוב ביותר: "הסרבן"
עוד הפתעה גדולה. "לה לה לנד" רק הולך ומפסיד. אבל עזבו את זה – מה שהכי חשוב זה שקווין אוקונול כבר לא הלוזר הגדול ביותר של האוסקר! הוא סוף סוף זכה אחרי 20 הפסדים!! איזה נאום נפלא ומרגש.
קשה לתאר כמה ההפסד של "לה לה לנד" מפתיע פה. הוא איבד את היכולת שלו לשבור את שיאי הזכיות, כפי שאורון חישב.
נראה שמגל גיבסון נהנה מכל מה שקורה פה. משחקני "הסרבן", מתיו ווהן, מציג את פרסי הכבוד והפרסים המיוחדים. לכו לשירותים, מי שצריך.
שחקנית המשנה הטובה ביותר: ויולה דייויס – "גדרות"
סוף סוף רגע צפוי באמת. דייויס בדרך ל-EGOT. אתוודה שפרצתי בבכי רק בגלל קליפ האוסקר של מישל וויליאמס. אם כי נראה שדייויס בוכה קצת יותר ממני. סביר שזה עומד להיות אחד מנאומי האוסקר שיחזרו אליהם בעתיד, האישה הזו אלופה.
אורון, לעומת זאת, מדווח שהנאום של דייויס הוא בדיוק, אבל בדיוק, כמו שהיא שיחקה בסרט. קימל צוחק ואומר שדייויס עוד תהיה מועמדת לאמי על הנאום הזה.
הסרט הטוב ביותר בשפה זרה: אירן – "הסוכן"
אני אפילו לא בטוח שזה קשור לפוליטיקה, זה באמת שילוב מושלם של סרט קל לעיכול אך עשוי טוב ומהולל. זה האוסקר השני של אירן ושל אסגר פרהאדי. וגם, זה יופי של סרט. ההימורים שלנו קצת מתחילים להתייצב.
הנואמת מטעמו של פרהאדי מקריאה את דבריו וכמובן שמתייחסת לחרם המוסלמי ולמניעת כניסת הזרים לארה"ב.
היילי סטיינפלד וגאל גרסיה הלוהט ברנאל מציגים את פרסי האנימציה. ברנאל, כמקסיקני, זוכה לתשואות על התבטאות כנגד החומה.
סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר: "פייפר"
פיקסאר לקחו אוסקר בכל זאת.
סרט האנימציה הטוב ביותר באורך מלא: "זוטרופוליס"
עכשיו הטקס כבר נכנס למקומות המוכרים. אולי שלב ההפתעות מאחורינו. כרגע אין שום סרט שזכה ביותר מאוסקר אחד.
ג'יימי דורנן (ברנאל יותר לוהט) ודקוטה ג'ונסון מציגים את פרס העיצוב האומנותי.
העיצוב האומנותי הטוב ביותר: "לה לה לנד"
כמה אנשים נושמים לרווחה, המיוזיקל סוף סוף על הבמה. דיויד ווסקו, הזוכה, הוא המעצב הקבוע של טרנטינו מאז "ספרות זולה".
כי הטקס לא ארוך מספיק, קימל הכניס "בהפתעה" סיור של תיירים בהוליווד לטקס והם עכשיו מצטלמים שעה עם השחקנים. הלוואי שייגמר כבר.
האפקטים הויזואלים הטובים ביותר: "ספר הג'ונגל"
כוכבי "רוג אחת" נותנים את האוסקר לסרט אחר. סתם לא נחמד מצד המארגנים. אז כאמור, נכנסו למסלול. ועדיין, האוסקרים מתחלקים בין המון סרטים.
סת' רוגן ומייקל ג'יי פוקס מציגים את פרס העריכה.
העריכה הטובה ביותר: "הסרבן"
אוקי, תשכחו ממה שאמרתי. ג'ון גילברט ניצח את טום קרוס. נכון לרגע זה סרטו של מל גיבסון הוא הסרט המעוטר של הטקס. משהו ממש מוזר קורה פה.
מהיום – מהמרים על אוסטרלים בעריכה ובסאונד. "מקס הזועם" מכה שנית והפעם עם מקס המקורי.
הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר: "הקסדות הלבנות"
הבמאי הזוכה מדבר על עצירת המלחמה בסוריה, אבל בגלל ההתרגשות הוא ממש מחייך וזה נראה מוזר נורא.
הסרט הקצר הטוב ביותר: "Sing"
אורון, האמיץ מבנינו שצפה בכולם, טוען שהסרט הרגיל בעולם ניצח, אבל היה בהחלט יכול להיות יותר גרוע. קראתם את הסקירה שלו על כל הקצרים, נכון?
קימל מתלונן שדונלד טראמפ לא צייץ על הטקס עדיין, והוא דואג לו. הוא שולח לו "ערה?" בטוויטר.
מריל סטריפ וחאוויר בארדם. אי אפשר להבין מילה ממה שהוא אומר. הם מציגים את פרס הצילום.
הצילום הטוב ביותר: "לה לה לנד"
פרס שני למחזמר. הצלם ליינוס סאנדגרן משווה את הזכיות ל"הסרבן".
שלב הכוכבים שמקריאים טוויטים מרושעים דווקא די מצחיק. של מיילס טלר היה המצטיין: "טלר נראה כמו מישהו שבחתונה מבקש מהדי.ג'י לשים את גנגם סטייל למרות שהוא לא מכיר לא את החתן ולא את הכלה".
טוב, זה היה מצחיק באותו הרגע…
ג'ון לג'נד מבצע את שירי "לה לה לנד": "אודישן" ו"עיר של כוכבים", השיר האולטימטיבי לשים במסיבה כשרוצים שכולם יילכו הביתה.
סמיואל ל. ג'קסון, איש מוזיקלי לכל הדעות, מציג את פרס המוזיקה.
המוזיקה המקורית הטובה ביותר: "לה לה לנד"
ג'סטין הורוויץ מעלה את מונה הזכיות של הסרט לשלוש. הוא מתחיל לפתוח פער.
סקרלט ג'והנסון, פלא אנושי לכל הדעות, מציגה את פרס השיר.
השיר המקורי הטוב ביותר: עיר של כוכבים – "לה לה לנד"
הורוויץ לוקח פרס שני, רגע אחרי שזכה. מסתבר שלא נגמרו לו השמות להודות להם בנאום הקודם. השלישיה הזו מרימה סוף סוף את המוראל. קצת התלהבות בנאומים סוף סוף.
ג'ניפר אניסטון, איש חיה לרוב הדעות, מציגה את מונטאז' ה"לזכרם" וכמעט בוכה כשהיא מדברת על ביל פקסטון שנפטר ממש אתמול.
קימל מפרק את מאט דיימון בפרודיה על "We Bought a Zoo". חפשו את ביוטיוב מחר בעבודה. זה נחמד.
זוכי פרס התסריט המקורי של 1997 בן אפלק ומאט דיימון (או לפי הקריינית: "בן אפלק ואורח"), מציגים את פרס התסריט המקורי. המוזיקה מתנגנת בכל פעם שדיימון פותח את הפה.
אני במתח קשה עכשיו…
התסריט המקורי הטוב ביותר: "מנצ'סטר ליד הים"
אני צריך סיגריה. אלוהים כמה דאגתי, אבל ברגע שאפלק העביר את המעטפה לדיימון, שהפיק את הסרט, הכל הסתדר. לקנת' לונרגן יש אוסקר!!
לא להגיד שום דבר על המחשוף של איימי אדאמס לא להגיד שום דבר על המחשוף של איימי אדאמס לא להגיד שום דבר על המחשוף של איימי אדאמס לא להגיד שום דבר על המחשוף של איימי אדאמס לא להגיד שום דבר על המחשוף של איימי אדאמס
התסריט המעובד הטוב ביותר: המחשוף של איימי אדאמס!! אה… סליחה, "אור ירח"
אני מאוד מחבב את מה שקורה פה. "אור ירח" עם שני אוסקרים. בינתיים. כל הכבוד אקדמיה. בפעם הראשונה בתולדות האוסקר, תסריטאי שחור הפסיד ("גדרות"), ובפעם השלישית תסריטאים שחורים ניצחו ("פרשס", "12 שנים של עבדות"). לא מהמרים נגד שחורים בתסריט מעובד. אלא אם כן הם מתו. אל תסתכלו עלי ככה, זאת הסטטיסטיקה.
האלי ברי מציגה את פרס הבימוי.
הבימוי הטוב ביותר: דיימיאן שאזל – "לה לה לנד"
הזוכה הצעיר היותר בהיסטוריה של הקטגוריה.
פרס השחקן הראשי הטוב ביותר עוד רגע. שניות המתח האחרונות של הטקס לפנינו… זוכת השנה שעברה, ברי לארסון, מציגה.
השחקן הראשי הטוב ביותר: קייסי אפלק – "מנצ'סטר ליד הים"
צווחות שמחה בחדר. איזה יופי!
דנזל וושינגטון ממש לא מרוצה. זה יהפוך להיות גיף בעוד כמה דקות.
וואו, איזו הקלה.
ליאונרדו דיקפריו מציג את פרס השחקנית הראשית. מעכשיו זה עלול להיות רצף של "לה לה לנד"
השחקנית הראשית הטובה ביותר: אמה סטון – "לה לה לנד"
לא התפקיד הכי גדול בחמישייה, אבל מי יכול להתבאס על זכייה של אמה סטון?
זהו, אנחנו בסוף. הסרט הטוב ביותר בעוד זמן קצר. קשה לומר שאנחנו במתח, אבל נחכה בסבלנות. בינתיים, הפוליטיקה נשכחה לגמרי מהטקס.
אגדות הקולנוע וורן בייטי ופיי דאנווי מציגים את פרס הסרט הטוב ביותר. בייטי היה בשיחות המוקדמות השנה לאוסקר בזכות "Rules Don't Apply" אבל הסרט נקטל בצורה כל כך רצחנית שכל המומנטום אבד תוך שנייה.
הסרט הטוב ביותר: "אור ירח"
הדבר הכי מוזר בכל תולדות האוסקר קורה עכשיו. בייטי קיבל את המעטפה הלא נכונה! באמצע נאום הזכייה של "לה לה לנד" גילו שבעצם "אור ירח" זכה.
אני חושב שאני מת.
אוסקר היסטורי והיסטרי. הולי שיט, "אור ירח" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר.
רשימות מתעדכנות
הסרטים הזוכים:
"לה לה לנד" – עיצוב אומנותי, צילום, מוזיקה, שיר, בימוי, שחקנית ראשית = 6
"אור ירח" – שחקן משנה, תסריט מעובד, סרט = 3
"הסרבן" – מיקס סאונד, עריכה = 2
"מנצ'סטר ליד הים" – תסריט מקורי, שחקן ראשי = 2
"או.ג'יי: תוצרת אמריקה" – סרט תיעודי באורך מלא
"גדרות" – שחקנית משנה
"המפגש" – עריכת סאונד
"הסוכן" – סרט בשפה זרה
"זוטרופוליס" – סרט אנימציה
"חיות הפלא והיכן למצוא אותן" – עיצוב תלבושות
"יחידת המתאבדים" – איפור ועיצוב שיער
"ספר הג'ונגל" – אפקטים
מצב ההימורים:
אני – 14; עופר – 13; אורון – 13; לירון – 9
אז סרט כמו יחידת המתאבדים יכול לקרוא לעצמו סרט אוסקר?
אכן כך קרה… עם זאת, ראינו דברים מטלטלים יותר. למשל, ל"אליס בארץ הפלאות" יש שניים.
מטורףףףףףף
היה טקס בלתי נשכח והסיקור מעולה, נהניתי לקרוא בו במהלך הצפייה.
רק תיקון קטן: זה וינס ווהן ולא מתיו ווהן (שעלה לפני ההכרזה לשחקנית המשנה ).
תודה ותודה 🙂