• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״ברזיל אהובתי״, ״מאסטר-שף צ'נג״, ״פשע הוליוודי״, ״נראתה לאחרונה בחיים״, ״שאמשרה״, ״בדיחה של ממלכה״, ״פלאמלים״, ״הגיבורים של סנטופיה – מיה ואני״

20 ביולי 2022 מאת אורון שמיר

אתמול היה יום לא פשוט במשרדי סריטה, משום שכפי שאולי הבחנתם והבחנתן, האתר שלנו הושבת. בעיה כלל אירופית בחווה של גוגל ופתאום אין גישה לפוסטים של היום, אתמול ומחר. לא משנה כמה שנים אני מפעיל את האתר הזה, טכנולוגיה היא וודו מוחלט מבחינתי והחרדה לגורלו של הבלוג שלנו הייתה אמיתית. לא שיש תזמון טוב לתקלה כללית, אבל זה מבאס במיוחד רגע לפני פסטיבל הקולנוע של ירושלים שייפתח מחר ואליו התכוננו השבוע. אור ועופר יבלו שם הרבה מזמנם, ביחד ולסירוגין, כדי לדווח לסריטה בשבוע וחצי הקרובים. בינתיים, בבתי הקולנוע ברחבי הארץ יתכנסו לא פחות משמונה סרטים חדשים, כמחצית מהם אנימציה לילדים, ולהם יוקדש המדור. בזאת אני לא כולל את ״ליגת DC סופר-פטס״ (DC League Of Super-Pets) שיערוך טרום בכורות ספורדיות בימים הקרובים אך יעלה רשמית לאקרנים בשבוע הבא. על כל האחרים תוכלו לקרוא בפסקאות הבאות, שכן כפי שניתן לראות – חזרנו לפעילות.

ברזיל אהובתי – הסרט הישראלי השבועי חיכה שנים לרגע הזה, שלוש לפחות, בו הוא יזכה להפצה בבתי הקולנוע במולדתו. אם 2022 הייתה שנה נורמלית, הוא היה מגיע בדיוק בזמן כדי ללוות את משחקי גביע העולם בכדורגל, שמתקיימים תמיד בקיץ (חוץ מאשר אם קטאר מארחת ודוחקת את הטורניר לחורף הקרוב). זה היה יכול להיות הולם משום שגיבורי הסיפור הם שלושה דורות במשפחה שמקורה בברזיל, המתאחדת לטובת מסע אל המונדיאל שמתקיים במדינה המזוהה כל-כך עם משחק הכדורגל. אסף גולדשטיין מגלם את הדמות הראשית, גרוש ובעל עסק כושל, הלוקח למסע את בנו בן ה-11 (רום ברנע) ואת הסב (אנטוניו פטרין). הבמאי הוא חורחה גורביץ', שדווקא נולד בארגנטינה (יריבה מושבעת של ברזיל בכדורגל), שגם כתב את התסריט יחד עם חגי ליפשיץ. התמונה בראש הפוסט היא מתוך הסרט.

מאסטר-שף צ'נג (Master Cheng) – גם הסרט הזה מחכה להפצה בישראל מאז 2019 וכולל מסע של אב ובן. מדובר בהפקה פינית-סינית, בבימויו של מיקה קאוריסמאקי הוותיק. במרכזו שף בשם צ׳נג (פאק הון צ׳ו), שלאחר מות אשתו יוצא אל עבר פינלנד, יחד עם בנו הקטן, כדי לפגוש דמות מעברו. במקומה הוא מוצא בעלת פונדק (אנה-מאיה טוקו) שתשמח להשתמש בכישורי הבישול שלו כדי לרומם את העסק שלה, ואולי גם את רוחה. לי זה נשמע כמו ״האופה מברלין״ בשינוי לאומים, אולי מי שכבר צפו בסרט באחת מהקרנות טרום הבכורה שלו יטענו אחרת. יכול גם להיות שתהיה לנו סקירה שתיישב את זה.

פשע הוליוודי (Last Looks) – יש גם סרטים אמריקאיים מהשנתון הנוכחי בבתי הקולנוע השבוע, נסו לא להתבלבל בין השמות המקוריים שלהם (בעברית הפרידו ביניהם כמה שניתן). זה האחד בו צ׳ארלי האנם מגלם בלש הנשכר לחקור מקרה רצח, כאשר החשוד הוא שחקן מפורסם והקורבן היא זוגתו. אני לא בטוח אם זה נועז או מצמית ללהק לתפקיד האחרון את מל גיבסון, אבל זה המצב. מורנה באקרין ולוסי פריי מאיישות את התפקידים הנשיים, ועוד בגזרת הגברים אפשר למנות את רופרט פרנד ודומיניק מונאהן. טים קירקבי (״אקשן פוינט״) ביים, על פי עיבוד של האוורד מייקל גולד לספר פרי עטו.

נראתה לאחרונה בחיים (Last Seen Alive) – להבדיל, זהו הסרט בו ג׳רארד באטלר מחפש אחר אשתו שנעלמה כאילו בלעה אותה האדמה. רגע אחד הם מנהלים ויכוח שמוביל להצהרות על פרידה, וברגע הבא היא נעדרת מתחנת הדלק בה עצרו לרגע. הסימנים מעידים על חטיפה, כל הגורמים סביב הגיבור תוהים האם פשוט נטשה אותו, אבל אנחנו מדברים על ג׳רארד באטלר והוא בעניין של צדק, אגרסיות ומשפטי מחץ – אז צפו לתעלומה שתיפטר רק איך ומתי שהוא יבחר. את זוגתו בסרט מגלמת ג׳יימי אלכסנדר, בעוד ראסל הורנסבי הוא בלש המשטרה המטפל במקרה. מאחורי הקלעים התקיים איחוד של יוצרי ״מה שלא הורג אותך״: המפיק מארק פרידמן כתב את התסריט, והבמאי הוא בריאן פרידמן.

שאמשרה (Shamshera) – הסרט ההודי להפעם הוא אפוס אקשן תקופתי שלפחות על פי הקדימון והתקציר גם עשוי להזכיר מערבון. העלילה מתרחשת ב-1871 והכותרת היא שמו של לוחם אגדי, שאינו גיבור הסרט. זהו הסיפור של בנו, באלי (ראנביר קאפור), המבקש להצליח היכן שאביו נכשל ולשחרר את בני השבט שלו משעבוד כפול – של הקולוניאליזם הבריטי ושל בני המעמד הגבוה בהודו. יש פה שמץ של ״RRR״ לפחות ברמת יחסי הכוחות, בשילוב עם העלילה של ״גלדיאטור״ על עבד שמרד בסמכות (וגם קרב גלדיאטורים בטריילר, אני לא כזה מקורי). בימוי: קאראן מלהוטרה.

בדיחה של ממלכה (Pil's Adventure) – על שלושת סרטי האנימציה לילדים, שיוצגו בארץ בדיבוב בלבד ולכן לא אכתוב ״לכל המשפחה״, נעבור יחסית בקצרה ובתוספת חידון: נסו לנחש את ארץ מוצאם (התשובה בסוף כל תקציר). גיבורת הסיפור היא ילדת רחוב שמתחזה לנסיכה, במטרה להציל את הממלכה משליט מרושע שהפך את הנסיך לחתורנגול. שזה חצי חתול וחצי תרנגול, נא לא להתבלבל עם ״ארנגול״ מהשבוע שעבר. סרטו של ז׳וליאן פורנה הצרפתי.

פלאמלים (Extinct) – המילה המוזרה בכותרת הוא שמם של יצורים בדיוניים שנכחדו במאה ה-19, מעין שילוב בין אוגר ודונאט, אך לא כולם נכחדו. שניים כאלה מוצאים עצמם בשנחאי של ימינו וכדי להציל את בני מינם לומדים את רזי המסע בזמן מכלבלב צמרירי. אני לא ממציא, אני רק מדווח. על הסרט חתומים דייויד סילברמן (״משפחת סימפסון: הסרט״) וריימונד אס. פרסי (גם הוא מצוות סימפסון) וההפקה משותפת לארה״ב ולסין.

הגיבורים של סנטופיה – מיה ואני (Mia and Me: The Hero of Centopia) – היבריד של אנימציה עם סרט מצולם, המתחיל עם דמות של ילדה בשם מיה שבוראת לעצמה עולם קסום בין דפיו של ספר מסתורי. מכאן אנחנו באנימציה ומיה היא מעין פיה שצריכה לחבור אל חבריה הקסומים כדי למצוא חד-קרן ולהביס רוע המשעבד את המקומיים. הכל בצבעי מסטיק ובועות סבון בסרטם של אדם גאן ומטיאס טמרמנס, הפקה משותפת לגרמניה, אוסטרליה, בלגיה והודו – שילוב שמעולם לא נתקלתי בו.

סרטים חדשים ב-VOD

האיש האפור (לא שאפשר להסיק את זה בהכרח מן הצבעים בתמונה)

מרחק הליכה (Saints Rest) – את החלק הזה של המדור נפתח עם סרט שזמין החל ממחר (21.7) ב-yes ובסלקום tv. מדובר בהפקה ישראלית-אמריקאית דוברת אנגלית, בבימויה של נוגה אשכנזי. במרכז סרטה העלילתי הארוך הראשון של היוצרת, ניצב סיפור שתי אחיות (חני פירסטנברג ואלי טרים). הן מתאחדות בעיירה קטנה במדינת איווה אחרי זמן רב ובעקבות מות אימן. אהבתן המשותפת למוזיקה מסייעת לגשר על הפערים שנוצרו ממרחק השנים. בקאסט תוכלו למצוא שחקנית ישראלית נוספת בדמות דאנה איבגי.

ממוריה (Memoria) – בעוד בארה״ב הסרט הזה מוקרן כמו קרקס נודד שעובר מעיר לעיר, לאחר הכרזה של הבמאי שלא יופץ דיגיטלית לעולם, אצל yes וסלקום tv גם תוכלו לצפות בו החל ממחר על המסך הביתי. לא לכך התכוונו הבמאי אפיצ׳טפונג ווירסתקול והשחקנית-מפיקה טילדה סווינטון, אבל הם עסוקים בלנדוד יחד עם הסרט במקום אחר. סווינטון מגלמת תיירת בקולומביה שרעש טורדני מעיר אותו משנתה ומשתלט על תודעתה, בהרפתקה ראשונה עבור היוצר התאילנדי מחוץ למולדתו. עופר כתב על הסרט כשהוקרן כמו שצריך בפסטיבל ירושלים הקודם.

האיש האפור (The Gray Man) – נסיים בסרט יום שישי (22.7) של נטפליקס ולא סתם, כי אם הסרט היקר בתולדות נטפליקס. ככה זה כשהאחים רוסו, שעברו מהיקום של מארוול לעולם הסטרימינג (כולל ״צ׳רי״ המבאיש את קטלוג אפל+), מאחדים למותחן אקשן אחד את ריאן גוסלינג, כריס אוונס, אנה דה ארמס, בילי בוב תורנטון, ג׳סיקה הנוויק, רג׳ה-ז׳אן פייג׳ ועוד. בשלב הזה העלילה כבר לא משנה, אבל למקרה שכן, מדובר בסוכנים חשאיים למיניהם המנסים לחסל אלה את אלה ביעדים אקזוטיים ברחבי העולם.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.