• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״איש מזל התאומים״, ״זואי״

2 באוקטובר 2019 מאת אורון שמיר

מדור ראשון לשנה העברית החדשה תש״ף, וגם לחודש אוקטובר מלא החגים והמועדים, וכל מה שקיבלנו הוא שני סרטים חדשים בבתי הקולנוע. כמובן שלא נשאיר אתכם ואתכן בלי משהו לקרוא, בין אם זה המלצות לפסטיבל חיפה המתקרב או עזרה מהצד הביתי של הצפייה הקולנועית, שהפעם לא רק יכפיל אלא ישלש את המדור. אבל אני שב ותוהה כל שנה מחדש מדוע סוף השבוע שבין ראש השנה וכיפור מתעקש להיות חלק אקטיבי מהימים הנוראים גם בכל הקשור לאולמות הקולנוע. בטח ובטח עם מבול של עשרה סרטים שאמור לנחות עלינו בשבוע הבא.

״איש מזל התאומים״ (Gemini Man) משווק בתור ״וויל סמית׳ נגד עצמו״, אבל נראה שיש עוד כמה סיבות לפתח או לווסת ציפיות. סמית׳ מגלם מתנקש מזדקן ופורש, שהיה הטוב בביזנס, וכעת נרדף בידי מתנקש המסוגל לצפות כל מהלך שלו. זה משום שמדובר בכפיל צעיר שלו, מה שדי מסבך את המצב עבור שניהם וגם מפגיש על המסך את סמית׳ של ימינו עם גרסה שלו שמזכירה את ימי הנסיך המדליק (בעיבוד דיגיטלי). את המסך חולקים עימו מרי אליזבת׳ ווינסטד, בנדיקט וונג וקלייב אואן, ועל כס הבימוי יושב אנג לי. זה סרטו הראשון של הטאיווני מאז הניסוי הכושל ״בילי לין״ לפני שלוש שנים, אבל הוא שב להתנסות לא רק באפקטים המתיימרים לחדש אלא גם בטכנולוגיית צילום בקצב פרימיים גבוה. נקווה שזה לא ייראה הפעם כמו טלנובלה מקסיקנית / פורנו מהאייטיז / סרטי ההוביט. על התסריט חתומים דיוויד בניוף (״משחקי הכס״), דארן למקה (״שהאזאם!״) ובילי ריי (״קפטן פיליפס״). סקירה בקרוב, תמונה להמחשה – לעיל.

״זואי״ (Zoe) הוא מקרה כל-כך מוזר של הפצה עד כי אני חייב להתעכב על כך. הסרט ערך את בכורתו בפסטיבל טרייבקה 2018, כלומר לפני שנה וחצי. באותו קיץ הופץ אינטרנטית בכמה מדינות, ובסוף אותה השנה אפשר היה לתפוס אותו על מסך גדול בישראל בפסטיבל אוטופיה. מאז תחילת 2019 הוא צץ בכל מיני מדינות כמו כווית, יוון ולבנון, ואלינו הוא מגיע אחרון חביב. על העלילה מוטב לא להרחיב מדי מחשש ספוילרים, לסרט בן שנה וחצי אשוב ואציין, אבל אפשר לגלות כי הסרט מתרחש בעולם בו קיימים בני אדם סינתטיים וחוקר את ענייני הלב והאהבה. יואן מקגרגור וליה סיידו מאכלסים את התפקידים הראשיים, וסביבם תיאו ג׳יימס, ראשידה ג׳ונס, מירנדה אוטו וכריסטינה אגילרה. הבמאי הוא דרייק דורמוס (״כמו משוגעים״, ״שווים״) שהנושאים שהוזכרו כאן לא זרים לא, ושותפו לכתיבה הוא ריצ׳רד גרינברג (״One Fall״). תמונה מהסרט להלן. עדכון: מסתבר שאפילו שני סרטים אין לנו השבוע, כי ״זואי״ לא נמצא בשום בית קולנוע היום או בהמשך. הזיה.

צפייה ביתית

סטיקס (Styx) – סרטו זוכה הפרסים של וולפגנג פישר, שודר למעשה אמש ב-yes3 אבל זמין גם ב-VOD של חברת הלווין. סוזנה וולף מגלמת רופאה בחופשה, השטה בגפה ובשלב מסויים מבחינה בסירת פליטים, אותה היא מנסה לחלץ כנגד כל הסיכויים ותוך סיכון עצמי. לחובבי סרטי דמות בודדה נגד העולם, ולמי שקיבלו תיאבון בעקבות ״השורד״ שמוקרן כעת בקולנוע. על הסרט כתב אצלנו עופר כשהוקרן בפסטיבל ירושלים.

עלמה (Damsel) – זמין החל מהיום (2.10) ב-VOD של יס, ובהמשך החודש יוקרן שם במסגרת ״פסטיבל הקולנוע של yes״ שגואל כל-כך הרבה סרטים שדילגו על אולמות הקולנוע. הסרט לכד את עיני הן בזכות שני הכוכבים שלו בתפקידים הראשיים, רוברט פטינסון ומיה וסיקובסקה, והן בשל ההגדרה העצמית שלו כמערבון הרפתקאות קומי, מה שזה לא אומר. היוצרים הם האחים הבמאים-תסריטאים-שחקנים דייויד וניית׳ן זלנר.

האיש שהרג את דון קישוט (The Man Who Killed Don Quixote) – מגיע אף הוא אל yesVOD החל ממחר (3.10) ואחרי המתנה לא קצרה. כלומר, יחסית להפקה של טרי גיליאם שהתעכבה במשך 25 שנים, הכל יחסי. הסרט משלב בין הסיפור האייקוני של סרוונטס לבין דמויות דון-קישוטיות בנות זמננו, למשל במאי קולנוע (אדם דרייבר) שנשאב להרפתקה סוריאליסטית בעודו מנסה לצלם גרסה משלו לסיפור. כמו אחד הסרטים שהוזכר בחלק הקודם של המדור, גם הפעם הסרט הוקרן בישראל בפסטיבל אוטופיה הקודם, אז כתב עליו עופר.

בעשב הגבוה (In the Tall Grass) – מכסה את הנעשה בנטפליקס בסופש, ובו נצפה יחד עם כולם החל משישי (4.10) הקרוב. מדובר בשילוב שקשה להתנגד לו בין הבמאי וינצ׳נזו נטלי (״קיוב״) וספר של סטיבן קינג וג׳ו היל על אח ואחות שהולכים לאיבוד בשדה מרושע בניסיון לחלץ ילד שנשמע קורא לעזרה מתוכו. נשמע כמו עלילה קלאסית של אמן המתח והאימה. לה-איסלה דה אוליביירה ואייברי וויטד מככבים, פטריק ווילסון תומך.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.