• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״נורמן״, ״לאבינג״, ״קונג: אי הגולגולת״, ״לולו״, ״אישור לבגוד״, ״מקס בעולם המים 2״

8 במרץ 2017 מאת אורון שמיר

היום (8.3) הוא יום האישה הבינלאומי, אז קודם כל חג שמח למי שחוגגות. שנית, הבנתי שיש לדבר בלשון נקבה היום, אפילו אם זה יכעיס קצת. אני מקווה שניכרת בסריטה ההשתדלות לפנות אל שני המינים לאורך כל השנה, מה שמסרבל לעיתים את המשפטים שלי, המסורבלים ממילא. גם בפוסט זה אפנה לזכרים, נקבות ומה שביניהן במידה שווה, אבל בכל פעם שאדרש להכליל אעשה זאת בלשון נקבה. נראה איך יילך. בכל מקרה, שישה סרטים חדשים על הפרק ואלו הם:

״נורמן״, או בשמו המלא ״נורמן: עלייתו המתונה ונפילתו התלולה של מאכער ניו יורקי״, הוא סרטו החמישי של הבמאי והתסריטאי יוסף סידר. זהו גם הפרוייקט השאפתני ביותר עד כה בקריירה של היוצר, הכולל קאסט בינלאומי מרשים. ריצ׳רד גיר מגלם את נורמן אופנהיימר, עסקן יהודי נמוך דרג המנסה לפלס את דרכו כדי שיוכל אפילו רק לעמוד בצד של גדולים וחשובים. מפגש עם פוליטיקאי ישראל צעיר אך שחוק (ליאור אשכנזי) מוביל את נורמן לקנות לו זוג נעליים יקר במיוחד, בתקווה שיהיה כרטיס הכניסה שלו לדיג של כרישים רציניים. ההשקעה משתלמת אחרי כמה שנים כשאותו חבר כנסת הופך לראש ממשלת ישראל, מה שמעמיד את נורמן בעמדת כוח חדשה ממנה הוא ממהר לעשות עוד עסקי אוויר. עוד משתתפות: מייקל שין, סטיב בושמי, שרלוט גינסבורג, דן סטיבנס, האנק עזריה, האריס יולין, ג'וש צ'ארלס, איזאק זה באנקולה, יהודה אלמגור, נטע ריסקין, דבל׳ה גליקמן וטלי שרון. כתבתי על הסרט (יותר מדי בקצרה) בעכבר העיר, ולא נשאיר אתכן ללא סקירה גם כאן בסריטה.

״לאבינג״ (Loving), מספיחי פסטיבל קאן הקודם, שם כתבתי עליו, הוא אחד משני סרטים שביים ג׳ף ניקולס אשתקד. בעיניי הוא פחות טוב מ״ספיישל חצות״, אבל דווקא הוא הפך למדובר מבין השניים, וזכה למועמדות לאוסקר בקטגוריית השחקנית הראשית עבור תפקידה של רות׳ נגה. היא מגלמת את מילדרד לאבינג, זוגתו של ריצ׳רד (ג׳ואל אדג׳רטון), צמד שעשה היסטוריה כשערך טקס נישואין בין-גזעי ראשון מסוגו בוושינגטון של 1958. אלא שהשניים התגוררו בכלל במדינת וירג׳יניה, אותה ראו כבית, אבל הקהילה בה חיו לא ראו את הזיווג בעין יפה והזוג מצא עצמו כלוא, מופרד ואפילו מגורש. כיוון שמילדרד כבר נמצאת בהריון, והבית של הזוג לאבינג עומד על תילו, הם לא מתכוונות לוותר בקלות על זכויותיהן.

״קונג: אי הגולגולת״ (Kong: Skull Island) משיב אל המסכים את הקוף המפלצתי, לא מספיק שנים אחרי העיבוד של פיטר ג׳קסון, אם תשאלו אותי. הרעיון הוא להפגיש בעוד סרט או שניים את קינג קונג עם גודזילה בגרסתה המחודשת, ולכן גם המפיקים הם אותם אנשים. הפעם חתום על הבימוי ג׳ורדן ווגט-רוברטס (The Kings of Summer) ואת התסריט רקחו ג׳ון גטינס, דרק קונלי, מקס בורנסטין ודן גילרוי. כמה מחסרי המזל שמגיעים אל אי הגולגולת, המאוכלס חיות פרהיסטוריות וגם קופיף שאוכל מסוקי קרב לארוחת בוקר: טום הידלסטון, ברי לארסון, סמואל אל. ג׳קסון, ג׳ון גודמן וג׳ון סי ריילי. בתפקיד הקונג: טובי קבל, שגילם את קובה ב״כוכב הקופים: השחר״ ואפשר לומר שהתפקיד גדל עליו. סקירה בוא תבוא.

״לולו״ (Lolo), סרטה השישי של השחקנית-בדרך-כלל ז׳ולי דלפי כבמאית, הבליח לרגע בבתי הקולנוע בישראל במסגרת פסטיבל ״או לה לה״ לקומדיה צרפתית (לא להתבלבל עם פסטיבל הקולנוע הצרפתי שמגיע בשבוע הבא). אור צפה בו וכתב עליו אז. דלפי גם מככבת כמובן בתפקיד הראשי בתור קרייריסטית מתחום האופנה שמתאהבת בגיק מחשבים (דני בון) בעת שהות בספא. עוד בקאסט: ונסן לקוסט וקארין ויאר. תמונה להמחשה בראש הפוסט.

״אישור לבגוד״ (Permitidos), קומדיה רומנטית מארגנטינה, בודקת מה קורה לזוג מזה שמונה שנים שעומד מול האפשרות לפגוש את הסלבריטאים שכל אחד מבני הזוג סימן בתור ״פס חופשי״ לבגידה במקרה הלא סביר שייתקלו בהם. לאלי אספוסיטו ומרטין פירויאנסקי מגלמים את בני הזוג, בסרטו של אריאל וינוגרד על פי תסריט מאת חוליאן לויולה, גבריאל קורנפלד, וג׳ונתן קליימן. נחשו לבד את המוצא של היוצרים. תמונה מתוך הסרט למטה בהמשך.

״מקס בעולם המים 2״ (Max Adventures: Atlantos 2) ממשיך את קורותיו של האריה מעטיפת הארטיק ״Paddle Pop״ שהפך למותג משחקי מחשב, סדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע באנימציה תאילנדית (בחיי, נו). אל דאגה, זה מוצג בארץ בדיבוב לעברית בלבד, ואם יש לכן גישה לזאטוטות הן יסבירו לכן יותר טוב ממני במה מדובר. העלילה בקופי-פייסט: ״מאסטר הצללים קם לתחייה באמצעות פנינת האוקיינוס והוא חזק יותר מאי פעם! מקס האריה ולינה יוצאים להיאבק בו ומגלים שידרשו להם יותר מכוחות מיוחדים כדי להביסו ולהציל את הממלכה״.

permitados

עוד חדשות ואירועי קולנוע בסופש ובחג

פסטיבל טרייבקה – מכריז החל מהשבוע שעבר על הליין-אפ המתהווה של מהדורת 2017. כיוון שהשנה הוא יסוקר בבלוג, אני קודם כל מלקט סרטים ישראליים. ״אוויר קדוש״ של שאדי סרור הוא היחידי מהתחרות הבינלאומית ויקווה להמשיך את המומנטום החיובי של קולנוע דובר ערבית (בשנה שעברה זכה במסגרת זו בטרייבקה ״ג׳נקשן 48״ של אודי אלוני). ובמסגרות המשניות אפשר למצוא את ״לעבור את הקיר״ של רמה בורשטין, ואת ״בובי ג׳ין״ של אלבירה לינד, דוקומנטרי שהוא קופרודוקציה דנית-ישראלית-אמריקאית אודות הרקדנית בובי ג׳ין סמית׳ שאחרי 10 שנים מוצלחות בבת-שבע והשתקעות בישראל לרבות זוגיות עם מקומי, בחרה לשוב למולדתה. בחלק של הפסטיבל המוקדש לסרטים קצרים ישנה גם כן נוכחות ישראלית, בדמות סרטה של מיכל גסנר ״אחותך״, שהוקרן בישראל בפסטיבלים של חיפה וקולנוע בערבה, והופק במסגרת לימודיה בסם שפיגל. אפשר כמובן לקרוא כבר עכשיו עוד על כל הסרטים מכל הלאומים המשתתפים בפסטיבל, ארוכים או קצרים, אבל את הכתיבה עליהם אשמור לאירוע עצמו. טוב לדעת כבר מעכשיו שיהיה מה לראות ועל מה לכתוב, ברכותיי ליוצרות.
פעמיים כי טוביאס – סדרת המפגשים וההרצאות של מבקר הקולנוע בנימין טוביאס (ידיעות אחרונות) בסינמטק הרצליה, חוזרת לעניינים מחר (9.3) עם עוד דאבל פיצ׳ר שאני יכול להבין בערך את הקשר בין שני חלקיו, אבל כל אחד מהם שווה צפייה בפני עצמו כך שזה לא מה שחשוב. בשעה 19:30 יוקרן ״השיחה״ של פרנסיס פורד קופולה, ואחרי הרצאה קצרה יגיע תורו של ״המזח״ של כריס מרקר. פרטים וכרטיסים אצל הסינמטק.
סופשבוע סדרות רשת – יתקיים בין ה-10 ל-13 במרץ בסינמטק תל-אביב, ויביא אל המסך הגדול אטרקציות יוטיוב לצפייה מרתונית. בין המשתתפות: ״בטיפלול״ של רוני קידר, ״הטרמפיסטים״ של יאיר אגמון, ״הרומן שלי עם דאעש״ של דימה קונופליוב, ״בקרוב אצלך״ מרובת היוצרות והשחקניות, ״מיקרוגל״ המערכונית, ״ד״ר ירמי״ ההזויה ועוד. הנה הליין-אפ המלא.
פורים מלכותי – יתקיים גם הוא בסינמטק תל אביב בתאריכים הנ״ל, מה שעלול ליצור מפגש מעניין (או הרה אסון) בין קהלים. בסינמטק יתרחש הפנינג מרובה פעילויות לציון 30 שנות קיום של ״הנסיכה הקסומה״, כולל מופע חי המשחזר סצנות מהסרט, סדנאות מכל מיני סוגים (״לימודי סייף עם איניגו מונטויה״ כתוב שם, וחכו עד שתגלו שהוא לא שמאלי) וכמובן הקרנת סרט הפולחן של רוב ריינר. כל האירועים מרוכזים כאן.
חג פורים שמח, והלוואי שלא תירטב לכן התחפושת בגשם, שבטוח יירד כמו בכל שנה דווקא בימי החג.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.