• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״חומוס פול טריילר״, ״האדם הגרוע בעולם״, ״עולם היורה: עולם חדש״, ״לעבור לגור עם הבת שלי״, ״טווח אפס״

8 ביוני 2022 מאת אורון שמיר

רק נגמר פסטיבל דוקאביב, ותיכף פסטיבל סרטי סטודנטים, התל-אביבי אף הוא. עופר ואני רקחנו פוסט המלצות מקדים, כאשר הוא ידווח מן האירוע עצמו בזמן שאני אשהה בפסטיבל אחר, זה של שכונת טרייבקה בניו-יורק. שימו לב שאל ההיצע השבועי בבתי הקולנוע ובסינמטקים מצטרפים שני סרטים מדוקאביב: ״המצלמה של דוקטור מוריס״ עליו כתב אור עוד לפני שידענו שיזכה בפרס הסרט הטוב ביותר, ו״לוס אנג׳לס דרום – מחזמר דוקומנטרי״ שנכלל בדיווח האחרון של עופר. עוד קולנוע ישראלי שמתווסף אל הקולנועים הם חלק סרטי אורי זהר ז״ל שחוזרים אל האולמות לציון פטירתו של היוצר המשפיע, למשל בסניפי רשת מובילנד. הזדמנות לשוב ולהפנות אל המגה-פרויקט של ד״ר פבלו אוטין, ״חוגגים את הקולנוע של אורי זהר״, שהורם כאן בסריטה לפני כמעט עשור. גם הסרט הראשון ברשימה השבוע הוא תוצרת הארץ ואחריו יגיעו סרטים משלל מקומות (בעיקר אירופה ואמריקה) בבתי הקולנוע או בבית.

חומוס פול טריילר – או ״חומוס FULL טריילר״ כפי שמבשר הפוסטר, הוא שמה של קומדיית פשע ישראלית חדשה. על פי התקציר, העלילה מפגישה בין צמדים מכל מיני קטבים, מסוחרי נשק ומבריחים ועד מגדלי פרחים, העומדים בדרכה של עולה חדשה מצרפת (דיאנה גולבי) המבקשת להינשא לאהוב ליבה ההייטקיסט. באופן דומה, הקאסט המרהיב בגודלו ובאיכותו מפגיש את: קרן מור ומנשה נוי, מוני מושונוב ומיכאל מושונוב, יניב ביטון וצחי גראד, תאמר נפאר וג׳לאל מסראווה ועוד. אסף קוברובסקי ביים וגם כתב יחד עם איתי ברקן ויונתן ברק. התמונה בראש הפוסט היא מתוך הסרט שצילם גיורא ביח, ויש בה עוד פתח לאיחול חודש גאווה שמח.

האדם הגרוע בעולם (The Worst Person in the World) – בין פרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל קאן 2021 ועד שתי מועמדויות לאוסקר מוקדם יותר השנה, סרטו של יואכים טרייר (״אוסלו ה-31 באוגוסט״, ״תלמה״) מלווה את הבלוג שלנו באופן ממושך. הוא גם אחד הסרטים הטובים של השנה החולפת מבחינתו של אור, שיזכיר את אהבתו לסרט הנורווגי בסקירה שנפרסם בקרוב מאוד. למקרה שצריך תזכורת, רנטה ריינסב מגלמת את הגיבורה, שבתחילת הסרט מובהר כי הכיוון שלה בחיים כמוהו ככיוון הרוח – משתנה כל הזמן. במשך 12 תמונות מחייה הפרושות על פני תקופה של כארבע שנים, כולן עדיין בטווח שנות ה-20 שלה אם אני זוכר נכונה, נלמד להכיר את ג׳ולי בעודה מגבשת חיי אהבה ואהבות, קריירה ופנאי, משפחה וזהות עצמית, וכן הלאה. את שני הגברים המרכזיים בחייה מגלמים אנדרס דניאלסן לי והרברט נורדרום.

עולם היורה: עולם חדש (Jurassic World: Dominion) – בפעם השישית בתולדות המותג והשלישית בפרק הנוכחי של סדרת ״משהו היורה״, הטבע מצא דרך. הפעם הוא מצא דרך להשיב את הקאסט המקורי, או חלק ממנו, עם לורה דרן, סם ניל וג׳ף גולדבלום מ״פארק היורה״ המקורי. כנראה שזו דרכם של המפיקים להודות שהדמויות החדשות של כריס פראט, ברייס דאלאס האוורד ועומאר סי אינן תחליף הולם. בכל מקרה אנחנו כאן בשביל דינוזאורים, שהפעם משוטטים חופשי מחוץ לפארק וברחבי תבל. האם נכחיד אותם בשנית או נלמד לחיות לצידם משל היו נגיף משבש סדרי עולם? תשאלו את קולין טרברו, מי שהחל את הברדק המחודש עם ״עולם היורה״ וחוזר כעת אל כס הבמאי. אני מניח שתהיה לנו סקירה, זה בכל זאת הסרט המצופה של לירון לקיץ זה ואולי היא לא היחידה.

טווח אפס (One Shot) – נישאר באקשן אבל בלי דינוזאורים הפעם, גם לא בקאסט, אותו מובילים סקוט אדקינס, אשלי גרין וריאן פיליפי. שני הראשונים מגלמים סוכנים הנשלחים למשימה אצל השלישי, במהלכה הם צריכים לנחות אל אי שהוא בית סוהר לאסירים בטחוניים ולהעביר את אחד העצורים במקום. המשימה הופכת למשימת חילוץ והישרדות כאשר קבוצת טרור אורבת להם ומעוניינת אף היא באסיר. השם הלועזי של הסרט מרמז על הגימיק שלו, צילום בשוט רציף אחד עבור 96 הדקות של מותחן הפעולה הזה. הבמאי הוא ג׳יימס נאן שגם חתום על התסריט יחד עם ג׳יימי ראסל.

לעבור לגור עם הבת שלי (Un tour chez ma fille) – סליחה על הדז׳ה-וו לחודש אוקטובר האחרון, אז הייתי משוכנע שהסרט הצרפתי הזה עולה לאקרנים. אבל אז זו הייתה רק טרום בכורה ואפילו השם העברי השתנה מעט (״עם״ במקום ״אצל״). בכל מקרה, מדובר באותה קומדיה מאת אריק לבאן ("לחזור לגור עם אמא") שהופך את הסיטואציה מסרטו הקודם – ז'וסיאן באלסקו היא האם, שהפעם באה לגור עם בתה הבכורה (מתילד סנייה) ובן-זוגה (ג'רום קומנדר). בהתחלה רק לכמה ימים עד שיסתיים השיפוץ בביתה, בהמשך לשבועות שהופכים לחודשים. כדי להשלים דור נוסף של מתנחלות בסלון, לין רנו הוותיקה קופצת לבקר בתור המטריארכית.

סרטים חדשים ב-VOD

חופש מוחלט

לפני הסרטים החדשים החל מהיום בשלל שירותי הסטרימינג או הטלוויזיה, אזכיר שניים שכבר כתבנו עליהם. האחד הוא ״נבלני״ (Navalny) הדוקומנטרי שמגיע הישר מדוקאביב אל יס דוקו ו-HOT8 לטובת מי שטרם צפו באיש שהתנגד לפוטין מישיר מבט למצלמה, והשני הוא ״חופש מוחלט״ (Great Freedom) שיהיה זמין מחר ב-yes ובסלקום tv אחרי שהיה סרט השנה של שעברה של אור שצפה בו בפסטיבל ירושלים. בשקלול עם הנורווגי שהוזכר לעיל, זה כנראה סופש טוב למי שמסונכרנים עם הטעם שלו.

השיחוק (Hustle) – בנטפליקס אפשר למצוא כבר היום (8.6) את שיתוף הפעולה האחרון שלהם עם אדם סנדלר, בתפקיד דרמטי לפחות כפי שהוא קומי. כלומר המעניינים שבתפקידיו בדרך כלל. סנדלר מגלם מגלה כשרונות שירד מגדולתו אך שחקן כדורסל רחוב שהוא מוצא בספרד נראה עבורו כמו כרטיס חזרה אל ליגת ה-NBA ואל ימי הזוהר. הקאסט האקלקטי של הסרט כולל בין היתר גם את בן פוסטר, רוברט דובאל וקווין לטיפה. הבמאי הוא ג׳רמיה זייגר (״We the Animals״).

אוון הנסן היקר (Dear Evan Hansen) – עוד בתאריך של היום אבל הפעם אצל יס, גרסת הסרט למחזמר הבימתי זוכה הטוני והגראמי של הצמד בנג׳ פייסק וג׳סטין פול (״לה לה לנד״). בן פלאט שב לגלם את התפקיד ששיחק על הבמה, תיכוניסט שהעניק את שמו לכותרת היצירה ומוצא עצמו בסיטואציה לא נעימה כאשר הוריו של נער שהתאבד בטוחים שאוון הנסן היה חברו היחיד. בפועל מדובר בנער דחוי שכתב מכתב לעצמו, אבל ספק נהנה וספק נבוך מתשומת הלב שמורעפת עליו. סטיבן לוינסון (״טיק, טיק… בום!״) תיסרט, סטיבן צ׳בוסקי (״פלא״) ביים.

אנאיס מאוהבת (Anais in Love) – עדיין ב-yes אבל נעבור למחר (9.6) ואל סרט נוסף שמגיע מיבול קאן-ירושלים דאשתקד. הפעם זהו סרט הביכורים של שרלין בורז'ואה-טאקה, שדומה מעט ל״האדם הגרוע בעולם״ מבחינת העיסוק בגיבורה צעירה שחייה חסרי יציבות אבל קשה לומר שהוא הגרסה הצרפתית לסרטו של טרייר. את הגיבורה מן הכותרת מגלמת אנאיס דמוסטייה, שבמהלך הכאוס בכל תחומי חייה פוצחת ברומן עם מו״ל נשוי אבל מהר מאוד זונחת אותו ועוברת להתעניין בזוגתו הסופרת (ולריה ברוני-טדסקי).

הג׳ייניות (The Janes) – נסיים עם סרט תיעודי של HBO שזמין בכל המקומות הקבועים לסרטים מסוגו (יס דוקו, הוט8, סלקום). הסרט של טיה לסין ואמה פיילדס ערך את בכורתו בפסטיבל סאנדנס בתחילת השנה אבל נדמה רלוונטי מתמיד כעת, עם שינויים חדשים-ישנים בכל הקשור בהפלות וזכות האישה על גופה שלה שמתרחשים במערכת המשפט בארה״ב. בשנות ה-60, שיש מי שמעוניינים לשוב אליהן משום מה, קבוצה של נשים שקרוי לעצמן פשוט ״ג׳יין״ סיפקו הליכים רפואיים אסורים על פי חוק לנשים שנזקקו לכך. הבמאיות שבות אל סיפורן.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.