• כחום הגוף
  • אוסקר 2023/24: הטקס בסיקור חי
  • אוסקר 2023/24: מהמרים על הזוכים
  • מאהבת, מטרידנית, רוצחת
  • אוסקר 2023/24: דירוג כל הסרטים המועמדים
  • אוסקר 2023/24: איך הלך עם ההימורים המוקדמים
  • אוסקר 2023/24: רשימת המועמדים המלאה

סרטים חדשים: "הכל שבור ורוקד", "אינרציה", "לוגאן – וולברין", "לפני שאפול", "הבקתה", "התגלמות הרוע"

1 במרץ 2017 מאת אורון שמיר

בניסיון להמשיך ולהתאושש משבוע שהתחיל בטירוף ליל האוסקר, נקדם את פני הסופש ואת ששת הסרטים החדשים שמביא עימו חודש מרץ. החלפת התאריך היא גם הזדמנות לעדכן שמבחינתי תם ונשלם קמפיין התמיכה בסריטה, בהצלחה מרובה מן הצפוי כפי שאעדכן בהמשך היום בפוסט הייעודי. בינתיים אמשיך להודות אישית במיילים, וקבוצתית כאן, לכל מי שתמכו ונעדכן בכמה הפתעות שהתבשלו בעקבות הקמפיין. אבל קודם, סרטי השבוע.

"הכל שבור ורוקד" (בתמונה לעיל), סרטו השני של נוני גפן כבמאי, מגיע לאקרנים אחרי כמעט שנה של סבב פסטיבלים, כולל הקרנת בכורה ישראלית בפסטיבל קולנוע דרום הקודם, אז כתבתי עליו. בניגוד לסרטו הראשון, ״לא בתל אביב״, שכשמו כן הוא, ״הכל שבור ורוקד״ הוא סרט על טהרת התל-אביביות, או לפחות זן מסויים שלה. הדמות הראשית נקראת על שם הבמאי ומגולמת על ידו, ומתחילה את הסרט בשירות מילואים במבצע צבאי שדופק אותה לחלוטין. שבר פסיכוטי גורם לגיבור להסתגר בתוך עצמו, הוריו אובדי עצות וחבריו מנסים לעזור. הדבר היחיד אליו הוא מגיב הם סיפורים על דודו אמנון, על שמו הוא קרוי. אבל התגובה שלו היא לחשוב שהוא עצמו אמנון, וכך נבראת בתוכו יישות של רוקסטאר הפורצת החוצה וחורכת במות ברחבי העיר. זיו ברקוביץ׳ הפליא לצלם, ולצידו של גפן מככבים דודו טסה בהופעה כובשת, קובי פרג׳, מכרם חורי, גילת אנקורי, גאיה טראוב, יוסי מרשק, דביר בנדק וביה ברוקס.

"אינרציה" (בתמונה בהמשך), סרטו הראשון של עידן חגואל, מסיים גם הוא סבב פסטיבלים שהחל בפסטיבל ברלין ועוד קודם לכן הוקרן בחיפה, אז כתב עליו אור. הוא מציין זאת בהפצה עצמאית במולדתו, כך שתוכלו למצוא אותו בעיקר בסינמטקים. אילנית בן-יעקב מגלמת את מירה, המתעוררת בוקר אחד בצרחות עקב סיוט, ומגלה שבעלה לא בבית. ככל שנמשך היום מתברר כי איש לא יודע על מקום הימצאו. מירה מתחילה להרגיש אשמה בגלל התוכן של אותו סיוט שהעיר אותה, הקשור לבעלה הנעלם, ויוצאת לחפש אותו ברחבי העיר חיפה בה היא מתגוררת. את התסריט כתב חגואל במשותף עם יפעת מקבי, ואת הסרט צילם עידן ששון וערכו דפי פרבמן ואיל סיבי. עוד בקאסט: מוחמד בכרי, גליה ישי, פלורנס בלוך, וג׳יטה מונטה.

"לוגאן – וולברין" (Logan), השלישי בסדרת סרטי הסולו של דמות הקומיקס האהובה מה"אקס-מן" בגילומו של יו ג'קמן, מגיע רכוב על גלי הייפ שלא היו מביישים דרמת אוסקר. ג'יימס מנגולד, שלקח פיקוד על הסרט הקודם (והלא-מאוד-מוצלח יש להזכיר), יביים גם הפעם ואף חתום על התסריט במשותף עם סקוט פרנק (שכתב גם את הקודם) ומייקל גרין ("גרין לנטרן"). העלילה מתרחשת בעתיד הקרוב, בו מנהיג האקס-מן, פרופסור צ'רלס אקסבייר (פטריק סטיוארט), מתחבא בגבול המקסיקני. גם וולברין היה מעוניין להישאר במחבוא, אבל מוצא עצמו מגן על מוטנטית צעירה (דפני קין) מפני כוחות אפלים. לא נשאיר אתכם ואתכן בלי סקירה כמובן.

"לפני שאפול" (Before I Fall), דרמת מסתורין צנועת תקציב שזכתה לתשומת לב רבה בפסטיבל סאנדנס לפני כחודש, מגיעה ארצה במהירות ששווה מחיאות כפיים. זואי דויטש ("האקדמיה לערפדים") מגלמת את סם, שיום רגיל באמצע פברואר הופך עבורה ליומה האחרון עלי אדמות. אלא שבמקום העולם הבא, סם חווה שוב ושוב את היום המכריע, מפענחת את מותה שלה ולומדת על הדברים שאיבדה, או שאולי רק הייתה יכולה לאבד. על התסריט חתומה מריה מאגנטי ("Puccini for Beginners"), ואת התשובה הנשית הזו ל"לקום אתמול בבוקר" ביימה רי רוסו-יאנג ("Nobody Walks").

"הבקתה" (The Shack), אינו סרט אימה, כפי שעשוי בטעות להשתמע משמו. מדובר בדרמה נוספת בעלת אלמנט פנטסטי, שכן גיבור הסרט מקבל מכתב החתום בידי אלוהים (כך בתקציר) המזמין אותו להיפגש בבקתה בה ייתכן ואליה נחטפה בעבר בתו הצעירה. העלילה הזו לא מתחילה לתאר עד כמה נוצרי הספר עליו מבוסס הסרט, אותו כתב וויליאם פי יאנג, עיבדו לא פחות משלושה תסריטאים, וביים סטיוארט הייזלדיין ("Exam"). בקאסט: סם וורתינגטון, אוקטביה ספנסר, ראדה מיטשל ואביב אלוש בתפקיד ישו. רגע, מה?

"התגלמות הרוע" (Incarnate), הוא בהחלט סרט אימה, כמשתמע משמו. עם זאת, לא מדובר בפרק נוסף באחת מסדרות הסרטים שניכסו לעצמן בעברית את המילה "רוע" (נגיד "הרוע שבפנים" או "לזמן את הרוע"), אלא ביצירה מקורית. אהרון אקהארט מגלם מדען (כך בתקציר) שביכולתו להיכנס אל תת-המודע של הנגועים בדיבוק (עניין מדעי לגמרי כידוע). הוא מתמודד עם שד בעל כוחות שטרם חווה כמותם, המתנחל בגופו של נער. בראד פייטון ("סאן אנדראס") ביים, רוני כריסטנסן ("נוסעים") תיסרט, ויש לכם ולכן רק ניחוש אחד לגבי מי כותב את הסקירה.

inertia1

מתוך ״אינרציה״

פלוס – צרפתים, מתאבנים והנדסה גנטית

פסטיבל הקולנוע הצרפתי – אחד מבין שלל אירועי קולנוע שיפקדו את הסינמטקים בחודש מרץ ואדווח עליהם מדי שבוע, חוזר בפעם ה-14 לסינמטקים. המכון הצרפתי בישראל וחברת עדן סינמה שבו לקבץ כ-20 סרטים פרנקופוניים חדשים או קלסיים, שיוקרנו החל מה-16 במרץ ועד ה-5 באפריל בסינמטק הקרוב למקום מגוריכם ומגוריכן. אני מקווה שנספיק להרים מדריך מפורט, אבל בינתיים שווה לציין חלק קטן מהתוכניה. למשל את העובדה שהפסטיבל ייפתח עם דרמת השואה של כריסטיאן דוגואי "שקית של גולות", ויסתיים עם הלהיט החדש בכיכובו של עומאר סי, "מחר הכל מתחיל" של הבמאי הוגו ג'לין. עוד אטרקציות: "זה רק סוף העולם" זוכה קאן של קסבייה דולן (שאני לא סבלתי, אבל אשמח לשמוע דעות סותרות), "פלנטריום" בכיכובן של נטלי פורטמן ולילי רוז דפ (הבת של), ומחווה לז׳אן פול בלמונדו במסגרתה יוקרנו "פיירו המשוגע" של ז'אן לוק גודאר, "חתונת השנה 2" של ז'אן פול ראפנו ו"האיש מריו" של פיליפ דה ברוקה. פרטים מלאים בסינמטקים, הנה זה של תל אביב לשם דוגמה.

מנה ראשונה – פרוייקט האוצרוּת לסרטים קצרים מכל הסוגים, מחפש אוצרוֹת. אם יצרתם או יצרתן סרט שאורכו אינו עולה על עשר דקות, אפשר להגיש אותו עד אמצע ללקטורה של הפרוייקט מבית גרינפרודקשנס, ואולי לזכות לראות אותו מוקרן לפני סרטים באורך מלא בסינמטקים, במקבצים במסגרות פסטיבליות ועוד. אפשר להגיש סרטים עלילתיים, תיעודיים, מונפשים ומה שתרצו, רק לא קליפים ומומלץ לעשות זאת באתר המנה.

אוקג׳ה – זה שמו של סרטו החדש של בונג ג׳ון-הו, ששחרר טיזר-טריילר ראשון השבוע. כמו ״רכבת הקרח״ גם הפעם מדובר בהפקה דוברת אנגלית ובהשתתפותה של טילדה סווינטון, הפעם כראש תאגיד בינלאומי המשתעשע בהנדסה גנטית. אלא שאוקג׳ה (Okja), כך נקרא היצור שהם אחראים על בריאתו, הוא במקרה גם חברה הטוב של גיבורת הסרט (לילי קולינס), המבקשת לשחרר אותו לחופשי. עוד בקאסט: ג׳ייק ג׳ילנהול עם שפם מוזר, ג׳אנקרלו אספוזיטו, פול דאנו וגם צ׳וי וו-שיק (״רכבת לבוסאן״) ועוד כמה שמות קוריאניים. תודה לאל על נטפליקס שהרימו את הפרוייקט, ואם יורשה לי להתרגש, נדמה לי ש-2017 עומדת להיות לא רעה בכלל. הנה הקדימון:

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.