• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: "מפלצת הכסף", "אקס-מן: אפוקליפסה", "בלשים בע"מ"

18 במאי 2016 מאת אור סיגולי

בריביירה הצרפתית משתולל פסטיבל קאן ה-69, ומעסיק את אורון שלנו שנמצא שם בשליחות אמיצה. לסריטה הוא כבר הספיק לכתוב דיווח על שלושה סרטים, ואתם מוזמנים לחפש את כתבותיו גם בנמל הבית השני שלו, עכבר העיר.
זה מותיר אותי, שנשארתי בארץ בשליחות אמיצה לא פחות (אם אתם שואלים אותי) להביא בפניכם השבוע את האינפורמציה החיונית על הסרטים החדשים שעולים לקולנוע, במקום אורון שישוב אלינו בימים הקרובים.

לפני שנתחיל אני רוצה להזכיר לכם שמחר (חמישי, ה-19 לחודש), יפתח פסטיבל דוקאביב 2016 לעשרה ימי קולנוע תיעודי מהארץ והעולם. אנחנו כבר ריכזנו את רשמינו מהסרטים שהספקנו לראות באדיבות יח"צ הפסטיבל, ואתם יכולים לקרוא גם ראיון שערכתי בכלכליסט עם קתרינה בייאלבסקה, הבמאית המרתקת של הסרט "קרא לי מריאנה". עופר ישתדל לכתוב על סרטי הפסטיבל במהלכו, אז שימו לב לפירסומים שלנו במהלך ימי החגיגה הזו.

ולבתי הקולנוע המסחריים – שלושה סרטים גדולים מאוד תוצרת ארה"ב יוצאים השבוע לעשות רושם על תושבי ישראל. שניים מהם כבר קיבלו זמן של מלכים בפסטיבל קאן.

"מפלצת הכסף" (Money Monster) איננו סרט המשך לזוכה האוסקר "מכונת הכסף", אלא סרטה החדש של השחקנית זוכת שני האוסקרים ג'ודי פוסטר. היא כבר ביימה שלושה סרטים בעברה ("איש קטן ושמו טייט", "חופשה משפחתית" ו"החיים הכפולים של וולטר" האהוב עלי עד מאוד), ועכשיו מגיעה עם הפרוייקט הגדול ביותר שלה, כזה שסביר שיחזור לשיח בעונת האוסקר הקרובה, אם הכל יילך כמו שצריך.
בסרט מככבים ג'ורג' קלוני האחד והיחיד, ג'וליה רוברטס שאין צורך להציגה, דומיניק ווסט, ואחד השמות החדשים הלוהטים של הקולנוע – ג'ק או'קונל. מדובר בבריטי הצעיר והמוכשר שאותו יכולנו כבר לפגוש ב"לא נשבר", דרמת הכלא "מועד לפורענות", וגם הסרט המעולה "71'". זה האחרון ישודר בסוף החודש במסגרת פסטיבל הקולנוע של yes, וככזה אני אקדיש לו סקירה רשמית, סוף סוף לקראת שידורו.
הסרט החדש מספר על מנחה תכנית כלכלה (קלוני) שעומד בפני סיטואציה לא פשוטה שכוללת השתלטות עוינת על המישדר, ומעמידה אותו ואת המפיקה שלו (רוברטס) בכמה דילמות רציניות. אנחנו נקדיש לו סקירה בסוף השבוע הקרוב פה בבלוג.

"אקס-מן: אפוקליפסה" (X-Men: Apocalypse) הוא התוספת החדשה למותג של מארוול ואולפני פוקס, בפעם המי יודע כמה?
ובכן, אנחנו יודעים. לא כולל סרטי שני סרטי וולברין ו/או דדפול, זהו הסרט השישי במספר. אם אתם רוצים להכנס ליותר פרטים, זה הטרי ממשיך את הגלגול השני והפריקוולי של חבורת המוטנטים בקולנוע, לאחר שחזרנו לאחור "אקס-מן: ההתחלה" בשנת 2011.
הבמאי בריאן סינגר חוזר למותג בפעם הרביעית (אחרי "אקס-מן", "X2" ו"העתיד שהיה") עם הצוות החלומי שכולל את – קחו נשימה – מייקל פאסבנדר, ג'ניפר לורנס, ג'יימס מקאבוי, ניקולס הולט, רוז ביירן (ממנה תוכלו להינות עכשיו גם ב"שכנים 2"), איוון פיטרס הלא הוא קוויקסילבר, סופי טרנר (סנסה מ"משחקי הכס"), קודי סמית'-מקפי, והתוספת החדשה והמשמחת, אוסקר אייזק ("בתוך לואין דייויס" והסרט הזה עם המלחמה והכוכבים שאולי לא שמעתם עליו) בתור אפוקליפסה, הרשע והכוחני.
לסרט הזה עופר מצא מקום בסקירות סוף השבוע. אני אתן את דעתי עליו בכלכליסט ביום חמישי.

"בלשים בע"מ" (The Nice Guys) הוא התוספת השלישית לבתי הקולנוע. הוא גם ללא ספק הסרט שהכי מרגש אותי מכל סרטי הסופ"ש, ולמעשה הכי מרגש בקיץ 2016 באופן כללי, אם אתם זוכרים את פוסט "מתכוננים לקיץ" המסורתי שלנו שפורסם בחודש שעבר.
אחד הקולנוענים האהובים עלי, שיין בלאק, שכתב את "נשק קטלני" וביים את "קיס קיס בנג בנג" ו"איירון מן 3", מביא לשורותיו את זוכה האוסקר ראסל קרואו ושובר הלבבות ריאן גוסלינג לקומדיית באדי'ס ובילוש, כמו שהוא יודע לעשות כל כך טוב כבר שלושים שנה. ואם כל זה לא מספיק, תוכלו למצוא שם גם את מאט בומר, שהוא באופן חד וחלק הדבר היפה ביותר שמתהלך כיום על פני האדמה, ואת זוכת האוסקר הנוספת של הקאסט, קים בייסינג'ר.
למרבה הצער לסרט הזה שאני כה רוצה לראות לא הייתה הקרנה מוקדמת, אז נאלץ לגרום לכם לחכות קצת יותר עם הסקירה שלנו, אם בכלל.
בכל מקרה, אורון ראה את הסרט בפסטיבל קאן ולכן יודע המון דברים שאנחנו לא. השמועה שהוא מפיץ בסתר אומרת שהסרט הזה מעולה.

אתם מוזמנים לספר לנו מה ראיתם ואיך היה, אבל רק אם אתם רוצים.

x-men-apocalypse poster

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.