23 בינואר 2018 מאת אור סיגולי
בכל 89 שנות האוסקר עד כה לא היה זוכה כל כך יוצא דופן כמו זה של הטקס ה-64, "שתיקת הכבשים" (The Silence of the Lambs). כמובן שהשיוך שלו לעולם הז'אנר – והאם הסרט הזה הוא אימה או מתח היא שאלה בוערת שאאלץ לגעת בה בהמשך – הוא אחד הדברים שמבליטים את הסרט מכל מנצחי התחרות מיומה הראשון ועד התקופה הנוכחית,… להמשך קריאה
17 בדצמבר 2017 מאת אור סיגולי
2017 הייתה שנה יוצאת דופן בקולנוע האימה. אמנם על איכות תמיד אפשר להתווכח, אבל אני לא מצליח להיזכר בשנה אחרת מהזמן האחרון בה האימה הקולנועית הייתה כל כך חזקה בשיח המיינסטרימי, והביאה לכל כך הרבה הצלחות אצל הקהל. ואני לא מדבר רק על חו"ל, אלא גם בארץ. "ספליט", "תברח", "זה" ו"מז"ל טוב" רצו שבועות ארוכים בבתי הקולנוע המקומיים, ובארה"ב אל… להמשך קריאה
27 בנובמבר 2017 מאת אור סיגולי
כמו בכל שנה, חודש נובמבר הוא האחרון בו מתקיימת אימת החודש במתכונת הרגילה, מכיוון שבדצמבר מגיעה מהדורת סיכום השנה החגיגית. כן, הזמן טס וזה. 2017 הייתה שנה מאוד יוצאת דופן לז'אנר, בעיקר בזכות ההצלחות של סרטי האימה האולפניים, אפילו יותר מאלו העצמאיים והאומנותיים, כך שאני ממש מחכה לשבת ולארגן את כל מה שעבר עלינו השנה לקראת הפוסט המסורתי. במהדורה הנוכחית… להמשך קריאה
17 בנובמבר 2017 מאת אור סיגולי
סביר להניח שלחלקכם עלילת סרט האימה החדש "47 מטר" תשמע מוכרת באופן מחשיד. לא ראינו כבר סרט על בלונדינית נגד כריש בחופי מקסיקו לאחרונה? התשובה היא בהחלט כן. זה היה "מים לא שקטים" המפתיע לטובה שנצפה במחזותינו בקיץ 2016, ובו בלייק לייבלי גילמה גולשת גלים שנוסעת לחוף בתולי ומרהיב במרכז אמריקה רק כדי להיכנס למלחמת חורמה בכריש עצום ומתוחכם. כמובן… להמשך קריאה
23 באוקטובר 2017 מאת אור סיגולי
לגמרי במקרה עם היותנו בחודש של חג ההאלווין האמריקאי, אוקטובר היה עמוס אימה בסריטה. הוא נפתח עם סקירה מלאה לסרט המתח הנטפליקסי על פי סטיבן קינג, "המשחקים של ג'ראלד" שהתגלה כהפתעה נהדרת וסרט משובח בפני עצמו, והמשיך עם שני סרטי אימה עליהם כתבתי במהלך פסטיבל חיפה: "מז"ל טוב" שגם יצא לקולנוע, ומדיווחים אמינים שקיבלתי מסתבר שהוא מצליח נפלא בקופות ישראל… להמשך קריאה
11 באוקטובר 2017 מאת אורון שמיר
מזמן לא היה בקולנוע מפצל קהל כל-כך קלאסי ורעשני כמו סרטו של דארן ארונופסקי, ״אמא!״ (!mother - ואין כאן טעות כתיב, הכל צריך להיות באותיות קטנות אם תשאלו את היוצר). עופר הבין את טבעו של הסרט כבר בבכורתו בפסטיבל ונציה, וכתב עליו בהסתייגות מהולה בהתפעלות, תוך שהוא מנבא לסרט שונאים קולניים ולא פחות מכך אוהדים מריעים. בהמשך חודש ספטמבר הגיע… להמשך קריאה
10 באוקטובר 2017 מאת אור סיגולי
לאחר שפסטיבל חיפה 2017 נפתח רשמית בסריטה עם הסיקור היומי שלי ביום שבת, עופר תפס את המושכות עם סיקור יומי שני, טקסט שמנתח את "סאמה" המוקרן גם הוא בחיפה, ואז סיקור יומי נוסף. עכשיו אני חוזר עם חמישה סרטים שונים שתפסתי בפסטיבל מאז סוף השבוע. אני מזכיר לכם שאם כל אלו לא מספיקים, יש לנו גם את פוסט ההמלצות המקורי,… להמשך קריאה
23 בספטמבר 2017 מאת אור סיגולי
שנה טובה לכולם וחגים שמחים למי שחוגג. אימת החודש מהדורת ספטמבר 2017 מגיעה בדיוק בשלב שבין ראש השנה לבין חג סוכות שהוא כידוע וכזכור גם פסטיבל חיפה, אז ההתרגשות כמובן בעיצומה. רגע לפני סרטי החודש, אספר לכם גם שהקלטנו עוד פרק ב"מועדון האימה - הפודקאסט", והפעם שיחה לעומקו של "זה", שפשוט שובר את כל השיאים. אני הנחתי פאנל של ארבעה,… להמשך קריאה
14 בספטמבר 2017 מאת אור סיגולי
"האימה, שלא תגמר עוד 28 שנים – אם אי פעם תגמר בכלל – החלה, ככל שאני יודע וככל שאני יכול לומר, בסירה של נייר עיתון ששטה בתעלה מלאה מי גשם", זהו משפט הפתיחה האהוב עלי בספרות. הוא לקוח, כפי שאני מניח שכבר הבנתם, מספרו של סטיבן קינג, "זה", שראה אור בשנת 1986. קראתי אותו בפעם הראשונה בחטיבה, בתקופה בה צרכתי… להמשך קריאה
29 באוגוסט 2017 מאת אור סיגולי
את אימת החודש של יולי פתחנו בפרידה מאחד המאסטרים הגדולים של הקולנוע, ג'ורג' רומרו, אבי הזומבים המודרניים בקולנוע, שהלך לעולמו בגיל 77. לאחר מכן סיפרתי על כך שסוף סוף הגיעו הקץ לשמועות על מאחורי הקלעים של סרט האימה "פולטרגייסט", הנוגעים לזהות הבמאי אמיתי של הסרט. טובי הופר הוא החתום עליו, אבל היה זה למעשה סטיבן ספילברג שניהל את הסט. חודש… להמשך קריאה
תגובות אחרונות