• כחום הגוף
  • אוסקר 2023/24: הטקס בסיקור חי
  • אוסקר 2023/24: מהמרים על הזוכים
  • מאהבת, מטרידנית, רוצחת
  • אוסקר 2023/24: דירוג כל הסרטים המועמדים
  • אוסקר 2023/24: איך הלך עם ההימורים המוקדמים
  • אוסקר 2023/24: רשימת המועמדים המלאה

סרטים חדשים: ״אחד בלב״, ״זמן״, ״עיני נחש: ג'י איי ג'ו ההתחלה״, ״סוכנת במלכוד״, ״אחרי שהתנגשנו״, ״דימון סלייר״, ״ביגפוט ג'וניור 2״

21 ביולי 2021 מאת אורון שמיר

את המדור של השבוע אני חייב להתחיל בדרישת מחיאות כפיים סוערות לחבריי לבלוג, שהחזיקו מעמד בזמן שאני נכתש לאבק בריביירה הצרפתית. במיוחד אור, שגם החליף אותי בתורנות הסרטים החדשים בשבוע שעבר, וכולנו עוד נתגעגע לזה. אז פסטיבל קאן מאחורינו, כולל זכייה היסטורית לבמאית ג׳וליה דוקרנו על סרטה ״טיטניום״, מקום שלישי ומכובד לנדב לפיד וסרטו ״הברך״, והרבה היילייטס פרטיים שלי שעוד ודאי ידובר בהם בהמשך השנה. כיוון שבתי הקולנוע לא חסים עלינו וממשיכים להפגיז עם כמות הסרטים, את ענייני הסינמטקים, כמו המחווה לאלן דלון, אני משאיר לפוסטים נפרדים אם וכאשר.
עוד סרט שבהחלט תמצאו בקולנועים השבוע אבל כבר קיבל את המקום שלו תחת השמש, אז הוא נפקד מהמשך הטקסט, הוא ״התקופה היפה בחיי״ (La Belle Epoque) של ניקולא בדוס, שהחדש שלו נעל את פסטיבל קאן. אני גם כמעט משוכנע שהיה אמור לעלות משהו בשם ״ספיי דוג״ אך לא מצאתי שום הוכחות ומועדי הקרנה. באם טעיתי, אתקן ואתנצל רשמית בפני אומת הכלבים והמרגלים. מי שכן חוזרים, בקטן אמנם, הם סרטי הצפייה הביתית שנעדרו מן המדור מאז תחילת החודש. אבל נתחיל עם בכורה ישראלית משמחת, אחת מיני רבות החודש.

אחד בלב – המון זמן חיכינו לסרטה השני באורך מלא של טליה לביא, אחרי הצלחת ״אפס ביחסי אנוש״. באשמת אירועי השנה וחצי האחרונות חיכינו אף יותר זמן מהדרוש, אבל לבסוף הרגע מגיע. כל הציפייה הזו משולה, באופן כמעט אירוני, לפרמיס של הסרט שנפתח עם הרגע בו אמורים להתחיל החיים המשותפים של זוג נשוי טרי-טרי מהחופה (אביגיל הררי ורן דנקר). אלא שכבר בכניסה אל סוויטת הכלולות ברור שלא יהיה כאן אושר ועושר, לא מיד לפחות, וכל הספקות שלא צפו לפני האיחוד צפים ועולים ומבלבלים את הלילה הראשון שלהם יחדיו. בלי להרוס יותר מדי, בסוויטה הם לא יישארו המון זמן אלא יפצחו במסע הזוי ובעיניי מאוד מצחיק ברחבי ירושלים, בניסיון להשלים עם העבר ולהביט אל העתיד. בתפקידי משנה ניתן למצוא את אורלי זילברשץ, מאיר סוויסה, יעל פולמן, אלישע בנאי, אנה דוברוביצקי, ביאן ענתיר וירמי שיק בלום. לא משנה מה חשבתם או חשבתן על סרטה הקודם של הבמאית, בעיניי מדובר הפעם בחיה שונה למדי ובסרט שמגיע לו דיון בפני עצמו, מה שנשתדל לעשות כאן בהקדם.

זמן (Old) – מי בישל לנו הפעם מ. נייט שיאמאלן? מותחן על משפחה שמגיע לנפוש על חוף מבודד, מגלה שהיא מזדקנת תקופה של חיים שלמים ביום אחד, ולא יודעת איך לצאת מעסק הביש. רעיונות אף פעם לא היו חסרים לו, אבל הפעם הוא מעבד למסך את הנובלה הגרפית ״Sandcastle״ מאת פייר אוסקר לוי ופרדריק פיטרס. בכל מקרה, השאלה איך יהיה הביצוע. לטובת העניין לוהקו גאל גרסיה ברנאל, ויקי קריפס, אלכס וולף, תומאסין מקנזי, רופוס סיוול, אבי לי, אלייזה סקנלן ועוד. תיתכן סקירה, עד אז עיטרתי את הפוסט בתמונות מתוך הסרט, בו כולם עושים פרצופי ״אני בסרט של שיאמאלן״ לרוב.

עיני נחש: ג'י איי ג'ו ההתחלה (Snake Eyes: G.I. Joe Origins) – זוכרות וזוכרים שיש מותג קולנועי לסדרת הצעצועים הוותיקה ״כוח המחץ״? גם אני שכחתי, הסרטים הקודמים יצאו ב-2009 וב-2013. אבל מותגים מתים לאט בהוליווד, אם בכלל, והנה מגיע אתחול או לפחות סיפור מקור לדמות של סנייק אייז, הלא הוא הנינג׳ה במסכה השחורה. כיוון שבכל זאת צריך כוכב ממגנט והמסכה תגיע רק בסוף, הנרי גולדינג (״עשיר בהפתעה״) לוהק לתפקיד הראשי ויהפוך מפושע זוטר ללוחם מיומן, שיבחר בצד של כוח המחץ במלחמתם בסינדיקט הפשע והטרור של קוברה. על המסך ניתן למצוא גם את אנדרו קוג׳י, סמארה וויבינג, איקו אווייאס, אורסולה קורברו (טוקיו מ״בית הנייר״) ועוד כאלה שטובים במכות. הבמאי הוא רוברט שוונטקה ("רד", סאגת "מפוצלים") ואחרי שנכתוב סקירה אולי נדע מדוע יש שלושה תסריטאים.

סוכנת במלכוד (Ava) – מותחן מסוג אחר לגמרי, שנפל בין הכסאות בשנת המגפה ומוצא עצמו כעת על המסכים בישראל (במקומות אחרים בעולם הופץ למסך הביתי). ג׳סיקה צ׳סטיין מגלמת מתנקשת מיומנת, חביבת המפעיל שלה (ג׳ון מלקוביץ׳) אבל שנואת נפשו של חבר בארגון (קולין פארל). הסיבה? היא משוחחת עם הקורבנות לפני ביצוע המשימה. לא לגמרי הבנתי למה זה מפריע, אולי בסרט זה יותר ברור מאשר בטריילר. בכל מקרה, מכאן מתפתח סיפור ריגול ופעולה בו הרודפת הופכת לנרדפת בידי אנשיה וכיוצא בזה. גם ג׳ינה דייויס, קומון והרבה פרצופים מוכרים עם שמות פחות נוצצים ימלאו את המסך. הבמאי הוא טייט טיילור, מי שהעניק לצ׳סטיין מועמדות לאוסקר על ״העזרה״ ופנה למחוזות הז׳אנר (״הבחורה על הרכבת״, ״מסיבה סוף״), ואת התסריט כתב מתיו ניוטון.

אחרי ש… התנגשנו (After We Collided) – לפני כשנתיים עובד למסך ספרה הראשון של אנה טוד, על רומן נעורים שלא ממש הבנתי מה המכשולים בו אבל כנראה לא היה מיועד עבורי בכל מקרה. כעת, הספר השני בסדרה הופך לסרט, שוב בכיכובם של ג׳וזפין לנגפורד והירו פיינס טיפין מהסרט הבכור. נדמה שהפעם הם כבר לא ביחד אבל מתקשים להמשיך בחייהם ולהתגבר על הקשר, על אף ששניהם עם בן ובת זוג חדשים. הבמאי התחלף וכעת זהו רוג׳ר קאמבל (״משחקי פיתוי״, ״רק ידידים״), ואת הספר עיבד לתסריט מריו סלאיה.

דימון סלייר (Demon Slayer: Mugen Train) – כל אנימה שמגיע למסך הגדול בישראל זו סיבה למסיבה, בטח ובטח אחד משוברי הקופות הגדולים של תקופת הקורונה, הלא הוא הסרט שממשיך את סדרת ״דימון סלייר״. אני תוהה אם אפשר לצפות בו ללא הכנה או ידע מוקדם, כנראה שלא, ולהבנתי מדובר במסעו של קוטל שדים בעל חרב קסומה במלחמתו בעולם האופל ובתקווה להשיב את אחותה מעולמם. בגרסת הסרט, יש גם רכבת שדים, לא במובן המקובל של המונח. הראו סוטוזאקי ביים, על פי המנגה של קויוהארו קוטוגה.

ביגפוט ג'וניור 2 (Bigfoot Family) – סרט מונפש נוסף לשבוע זה, הפעם לילדים או שמא לכל המשפחה. בהמשכון לסרט מ-2017 על בנו של ביגפוט, המפלצת השעירה גדולת הרגליים, המשפחה יוצאת להילחם בתאגיד-על. כי מסרים סביבתיים וכל זה. אדם, זה שמו של הילדון שגילה בסרט הקודם שאביו הוא מפלצת אגדית, יוצא יחד עם אמו ומספר חיות מדברות להציל את אביו שיצא למסע חשיפת שחיתויות סביב חברת אנרגיה ירוקה באלסקה. למרות התכנים האמריקאיים, מדובר בהפקה בלגית-צרפתית, שתוצג בישראל בדיבוב לעברית כמובן, ועליה חתומים הבמאים ג'רמי דגרוסון ובן סטאסן.

תומאסין מקנזי ו-ויקי קריפס, מתוך ״זמן״

סרטים חדשים ב-VOD

איש המים (The Water Man) – מכיוון שלא התייחסתי לסרטי הצפייה הביתית שבועיים, נתחיל עם כמה היילייטס משבועות קודמים עד שנגיע ונסיים עם סרטי יום שישי המתקרב. לא יודע למה אבל בחרתי גם לפתוח ולסגור עם סרטי נטפליקס, שזה הראשון בהם. למרות השם, זה אינו המשכון ל״נער המים״, אלא בסרטו הראשון כבמאי של השחקן דייויד אויולואו. במרכז העלילה ילדון (לוני צ׳ייביס) היוצא למסע בעקבות אגדה על דמות מיתית השוכנת ביער, שאולי יכולה להביא מזור לאמו החולה (רוזריו דוסון). אויולואו גם לקח לעצמו את תפקיד האב שמספר על המיתוס לבנו.

המרחק ביניהם (The Space Between) – בשבוע שעבר התווסף אל הספריות של yes ו-HOT הסרט הזה, דרמה קומית עם קלסי גרמר בתור מוזיקאי אקסצנטרי. אחרי אלבום להיט אחד הוא נבהל מהתהילה וברח, מותיר את חברת התקליטים בלימבו משפטי כלשהו, אותו מתבקש להתיר עובד צעיר (ג׳קסון ווייט). הוא כמובן מגלה שבלתי אפשרי לשוחח עם האמן שיצא מדעתו, מה שאמור להוביל למסע מצחיק אך מרגש. רייצ׳ל ווינטר, המפיקה המועמדת לאוסקר של ״מועדון הלקוחות של דאלאס״, ביימה לראשונה בקריירה.

לילה בספריה (The Public) – סרטו של אמיליו אסטבז כבר הוקרן בסינמטקים בטרום בכורה, לפני הגעה מתוכננת אל בתי הקולנוע, אך מצא את עצמו לפני שבוע בספריות המקוונות של יס ופרטנר tv. השחקן-במאי הוותיק לא התקשה לגייס שמות גדולים לסרטו הצנוע, על חסרי בית המתבצרים בספרייה ציבורית בסינסינטי בלילה של קור מקפיא. בין היתר מככבים בו: אלק בולדווין, טיילור שילינג, ג׳ינה מלון, כריסטיאן סלייטר, גבריאל יוניון, ג׳פרי רייט ומייקל קנת׳ וויליאמס.

הכנות להיות יחד לזמן בלתי ידוע (Preparations to Be Together for an Unknown Period of Time) – נתמקד הפעם בהיצע בלעדי של יס, עם נציג הונגריה לאוסקרים שהיה גם חלק מפסטיבל הקולנוע של חיפה. סרטה של לילי הורוואת' מספר על אישה (נטשה שטרוק) שעוזבת קריירה מבטיחה של מנחת בארה״ב וחוזרת אל עיר הולדתה, בודפשט, כדי להתאחד עם הגבר בו התאהבה בסערה. אלא שבהגיעה, הוא טוען שכלל אינו מכיר אותה וחייה נותרים בסימן שאלה.

נדיה, פרפר (Nadia, Butterfly) – נישאר בספריית yes אבל נקפוץ לתאריך של מחר ואל הסרטים הבאמת חדשים לשבוע זה. אלא אם צפיתם או צפיתן בסרט זה במסגרת פסטיבל הקולנוע המקוון של ירושלים, כפי שעשה עופר בסוף השנה שעברה. העיתוי של פתיחת אוליפיאדת טוקיו הולם למדי את הגעתו של הסרט הזה למסכים, סיפורה של שחיינית קנדית המתחרה בסגנון פרפר באותה אולימפיאדה שטרם התקיימה. אלא שבעולם של הסרט השנה היא 2020 ואין שום מגפה עולמית, מה שגרם לרבים להגדירו כהיסטוריה אלטרנטיבית שלא במכוון. פסקל פלנטה ביים.

שמיים אדומים כדם (Blood Red Sky) – נסיים עם דאבל נטפליקס ליום שישי (23.7) הבא עלינו לטובה. הראשון הוא אחד הרעיונות הכי טובים ששמעתי לסרט לאחרונה, שילוב בין מותחן חטיפת מטוס לז׳אנר המתפתח תמיד של סרטי ערפדים. ליתר דיוק, מה קורה כאשר על טיסה רגילה עולה אם ערפדית המסתירה את זהותה, אבל נאלצת להשתמש במלוא כוחה כאשר בתה הקטנה בסכנה באירוע טרור המתרחש באוויר. נצטרך לצפות שהפקה הגרמנית-אמריקאית, בבימויו של פטר ת׳ורוורת׳, כדי לגלות.

מכתב אחרון ופרידה (The Last Letter from Your Lover) – שוב נטפליקס ושוב שישי, אבל מעבר חד לז׳אנר וסגנון שונים למדי. בהתבסס על ספרה של ג'וג'ו מויס הפופולרית, הבמאית אוגוסטין פריזל מביאה למסך סיפור חקירה של עיתונאית לונדונית (פליסיטי ג׳ונס), הנתקלת בחלופת מכתבי אהבה אסורה מאמצע המאה שעברה. שיילין וודלי, קאלום טרנר וג׳ו אלווין מסובכים במשולש האהבים שמתואר במכתבים, אותה נחושה העיתונאית לסיים בהווה, בעודה חווה עלילה רומנטית משלה. יש גם מוזיקה מקורית של חיים, או היים, או איך שלהקת האחיות הזו נקראת בעברית.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.