• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״היהודים״, ״הבחורה על הרכבת״, ״חטיבת הביניים: השנים הגרועות בחיי״, ״חסידודס״

6 באוקטובר 2016 מאת אורון שמיר

ארבעה סרטים חדשים מגיעים אל בתי הקולנוע לכבוד הימים הנוראים, אלה שבהם קשה להיזכר איזה יום היום והאם מחר שישי או שבת שוב. הפוסט השבועי מבשר שחמישי הגיע, למקרה שזה עוזר לכם או לכן להתאפס, מה אומר שעוד סופש מתקרב ועימו עוד סרטים להתייחס אליהם. צפו גם לעוד דיווחים שלי מפסטיבל ניו יורק שנפתח בשישי, ונצלו את הסופש להזמנת כרטיסים לפסטיבל חיפה, שזכה לפוסט המלצות נפרד.

״היהודים״ (Ils Sont Partout / The Jews) הוא אחד מאותם סרטים שגורמים לי לגרד בראש במבוכה ותמיהה אפילו עוד לפני שראיתי אותם. הבמאי-שחקן הצרפתי איוואן אטאל (״אשתי השחקנית״) קיבץ כמה וכמה שחקנים ושחקניות (בנואה פולוורד, שרלוט גינסבורג, דני בון, ולרי בונטון, ז׳יל ללוש ועוד) לסדרה של מערכונים על העם היהודי לאורך ההיסטוריה. המטרה הייתה לצחוק על ייצוגים אנטישמיים ועל הסברה הרווחת שהיהודים ״הם בכל מקום״ כפי שרומזת הכותרת הצרפתית, אבל התוצאה נתפסה כאנטישמית בעצמה, ואולי גם אפילו כלא-מצחיקה. תצטרכו לשאול את אור לגבי זה, שכן הוא כתב על הסרט לכלכליסט.

״הבחורה על הרכבת״ (The Girl on the Train), הסרט השבועי המבוסס על רב-מכר, הוא עיבוד קולנועי לספרה של פאולה הוקינס. ארין קרסידה ווילסון (״מזכירה״) כתבה, טייט טיילור (״העזרה״) ביים, ואמילי בלאנט מככבת כגרושה שנאלצת לצפות בכל יום בביתה הישן מן הרכבת שהיא לוקחת לעבודה. בבית גרים בעלה לשעבר ואשתו החדשה, וכמה רחובות משם מתגורר זוג אותה מדמיינת הגיבורה כמושלם. הצלע הנשית מהמושלמים מוכרזת כנעדרת באותו הבוקר בו הדמות הראשית מתעוררת ללא שום זיכרון מליל אמש, אבל גופה החבול וראשה הדואב מאותתים לה לחקור בנושא ובהיעלמות של האישה בה צפתה מן הרכבת החולפת מדי יום. זה פחות או יותר מה שאני הבנתי מתקציר העלילה, אולי אשוב לתקן אחרי שאצפה בסרט כדי לכתוב עליו לעכבר העיר. את הקאסט משלימים היילי בנט, רבקה פרגוסון, ג׳סטין ת׳רו ולוק אוונס.

״חטיבת הביניים: השנים הגרועות בחיי״ (Middle School: The Worst Years of My Life) מגיע מאותם התסריטאים שאחראיים ל״מאסטר מיינדס״ מהשבוע שעבר, ובויים בידי סטיב קאר (״פול בלארט״). גריפין גלאק מגלם את התפקיד הראשי, נער מופנם ויצירתי שחוטף את הג׳ננה על בית הספר עמוס החוקים והכללים שלו. הוא מחליט לגייס כמה שותפים לפשע ולעבור על כל אחד מן החוקים בספר (כלומר, באמת יש ספר כזה בחדר המנהל, והם באמת יעברו חוק אחר חוק). לורן גראהם ואנדרו דיילי הם המבוגרים האחראיים, ואלכסה ניסנסון הצעירה מככבת לצידו של גלאק.

״חסידודס״ (Stroks), שזה כנראה שילוב של חסידות וילדודס (או של חסידים ואדידס, או חסילונים וחבובים, איזה שם מטומטם בחיי), מגיע אלינו מאולפני האנימציה של וורנר (״סרט לגו״ והמשכוניו המתקרבים). העלילה מתרחשת בעולם בו חסידות הפסיקו להביא ילדים לעולם, כלומר תינוקות אנושיים לעולם שלנו, וביצעו שינוי עסקי של משלוחי חבילות עבור תאגיד ענק. השליחסידה (הא, שניים יכולים לשחק במשחק הזה!) המצטיין, שעומד בפני קידום, מפעיל בטעות את מכונת ייצור התינוקות. את התוצאה הוא מבקש למסור במהירות, לפני שהבוסידה (אוקיי, הפסקתי עם זה) שלו יגלה את הפאשלה, וביחד עם חברתו האנושית חוזר לייעודן המקורי של החסידות ויוצא למסור את חבילת האושר למשפחה אחת מתחת לעננים. אנדי סמברג וקייטי קראון מדבבים את התפקידים הראשיים, ואליהם מצטרפים קלסי גריימר, ג׳ניפר אניסטון, דני טרחו ועוד. לא כתבתי את רשימת השמות הזו כדי לנקר עיניים, אלא כי הסרט יוצג בישראל גם בדיבוב המקורי שלו, וגם בדיבוב לעברית (ואפילו לרוסית במקומות מסויימים). על התסריט חתום ניקולס סטולר (״שכנים״, ״קח את זה כמו גבר״) שגם ביים במשותף עם האנימטור דאג סוויטלנד (הזכור לטוב מהסרט הפיקסארי הקצר ״פרסטו״).

storks

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.