• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״קצין ומרגל״, ״האפיפיורים״, ״ג'ומנג'י: השלב הבא״, ״על החגים ועל המוות״

11 בדצמבר 2019 מאת אורון שמיר

לפני הכל, התנצלות לקוראים ולקוראות שלנו שלא קיבלו את המנה היומית של סריטה בכל יום השבוע, וכשכן קיבלו זה היה בשעות לא רגילות. אנחנו עומלים מאחורי הקלעים על סיכומי השנה שלנו, ויצא שזה קצת פגע בשוטף. המדור השבועי ישיב אותנו למסלול, עם ארבעה סרטים חדשים בבתי הקולנוע, כמות זהה של אופציות נוספות לצפייה מהבית, ויש גם כמה אירועים בסופש. ספציפית במוצ״ש. בסינמטק תל אביב תוכלו לראות את ״האפיפיור פרנסיס: במילים שלו״ ואז לשאול שאלות את הבמאי האגדי שלו, וים ונדרס, ששב להתארח בישראל. מדובר ביוזמה משותפת של הסינמטק, הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטיות וסטודנטים וערוץ יס דוקו. ההקרנה תתקיים ב-14.2 בשעה 21:00 והתזמון לא יכול היה להיות טוב יותר, שכן סרט עלילתי על אותו אפיפיור מגיע לקולנוע אף הוא, כפי שתוכלו לקרוא בהמשך.
במקביל, במועדון הקולנוע של גדה השמאלית (אחד העם 70 ת״א) יציגו במקביל, כלומר מהשעה 19:00 את סרטו של כריסטי פויו ״אורורה״, וינהל אחריו דיון הבמאי אלון סהר (״גלם״, ״אאוט״). עדכון: אופציה שלישית למוצ״ש העמוס של השנה בתל-אביב כך נראה, היא הקרנה חד-פעמית של ״האני בוי״, סרטה של עלמה הראל ע״פ תסריט של שאיה להבף ובכיכובו. זה יקרה ב-21:40 בקולנוע לב דיזנגוף. אור כתב על הסרט בפסטיבל חיפה כשקראו לו ״ילד דבש״. באותו ערב מוצ״ש בשעה 20:00 יתארחו בסינמטק ירושלים קוונטין טרנטינו ודניאלה פיק לכבוד הקרנת ״טרנטינו: שמונת הראשונים״, סרטה התיעודי של טארה ווד על הקריירה של הבמאי עד כה.

״קצין ומרגל״ (J'accuse / An Officer and a Spy) הוא הסרט המדובר של השבוע, בכל הקשר. מצד אחד מדובר בסרט החדש של רומן פולנסקי, שזיכה אותו בפרס השני בחשיבותו בפסטיבל ונציה, ומביא למסך את פרשת דרייפוס שחשוב להזכיר וללמוד ממנה. מצד שני, מדובר בסרט החדש של רומן פולנסקי, שבעידן הנוכחי קשה יותר ויותר להפריד את מעשיו במציאות מיצירתו הקולנועית. מי שבכל זאת יבחרו לעשות, אולי יגלו כמוני שגם הסרט עצמו לא מדהים במיוחד, כפי שניסיתי להזהיר לפני בכורתו הישראלית בפסטיבל סרטים בערבה. למי שזקוקים או זקוקות למידע נוסף, את הקצין הצרפתי-יהודי אלברט דרייפוס שהואשם בריגול וטען לאנטישמיות מגלם לואי גארל, אבל הסיפור מובא מנקודת מבטו של מפקדו, ז׳ורז׳ פיקאר (ז׳אן דוז׳רדן). אפשר לומר שזהו יותר מותחן מאשר דרמה היסטורית, המתבסס על ספרו של רוברט האריס (״סופר הצללים״). כיוון שזה סרט של פולנסקי, גם זוגתו עמנואל סנייה משתתפת. איך אמר המפיק כשסתר את עצמו במסיבת העיתונאים בוונציה? אולם קולנוע אינו בית משפט, אז בואו ניתן לקהל לשפוט.

״האפיפיורים״ (The Two Popes) הוא הסרט השבועי של נטפליקס שמגיע קודם כל לקולנוע, בפעם האחרונה לשנה זו. ג׳ונתן פרייס ואנטוני הופקינס מגלמים, בהתאמה, את האפיפיורים פרנציסקוס ובנדיקטוס (ודי דומים להם במציאות). הראשון הוא זה הנכנס תחת העול של הנהגת העולם הנוצרי, לאחר שזה היוצא מתפטר מתפקידו, משהו שלא קרה כמה מאות שנים והרעיש את הוותיקן. הסרט מספר על מערכת היחסים ביניהם, יריבות שהפכה לשיחה על הכיוון אליו צועדת הכנסייה הרומית-קתולית בעולם שבו קידמה מועדפת על פני מסורת. את התסריט כתב אנטוני מקארטן חובב הסרטים על פי אירועים אמיתיים (״התיאוריה של הכל״, ״שעה אפלה״, ״רפסודיה בוהמית״) והבמאי הוא פרננדו מיירלס (או מיירלש אם להיות יותר ברזילאים), שעדיין מתקשה לשחזר את תהילת ״עיר האלוהים״ ו״הגנן המסור״ שלו. סקירה בקרוב.

״ג'ומנג'י: השלב הבא״ (Jumanji: The Next Level) מגיע בדיוק שנתיים אחרי ש״שורדים בג׳ונגל״ השיב אל חיינו אל המשחק המכושף ג׳ומנג׳י, וכעת תורו של ההמשכון לרימייק המצליח. למי שצריך רענון: ג׳ומנג׳י גרסת הסרט הזה (והקודם) הוא לא משחק קופסה אלא משחק קונסולה ששואב פנימה את שחקניו לעולם של משחקי מחשב. חלק ניכר מן הקומדיה בסרט הקודם נבעה מן הדמויות שגילמו דוויין ג׳ונסון, קווין הארט, קארן גילן וג׳ק בלאק – כולם טינאייג׳רים שנקלעו לגופים הדיגיטליים המשונים. הפעם זה נראה עוד יותר מטורף כי ג׳ונסון והארט בעצם מגלמים את דני דה ויטו ודני גלובר – הסבים של שניים מגיבורי הסרט הקודם, שנשאבו בטעות למשחק ולא מבינים מה הולך סביבם. הרביעייה החדשה תצטרך למצוא שניים מהחברים שנשאבו גם הם למשחק, אבל מצאו עצמם בגוף של הדמות של ניק ג׳ונאס, ואולי סוס שחור אם הבנתי נכון. ובמקום ג׳ונגל יש מדבר ואז שלג? זה כנראה יהיה יותר כיף מאשר ההסבר המסובך הזה, אבל נחכה ונגלה. ג׳ייק קאסדן שב אל כס הבמאי, וגם חתום על התסריט יחד עם ג׳ף פינקנר וסקוט רוזנברג (שמאז כתבו גם את ״ונום״ ו״סלנדרמן״, אז נקווה ששמרו את כוחם לסרט הזה). קישטתי בתמונות מהסרט.

״על החגים ועל המוות״ (Black Christmas) גם הוא רימייק, הפעם לסרט אימה מ-1974, אז תסלחו לי אם לא אתרשם מן השנינה שבכותרת של סרט שכבר היה לו שם עברי ושכרגיל מחביא מהקהל את הקריפטונייט של המפיצים – חג המולד. אני כן שמח שלא קראו לו ״חיים שלי בלב״ או משהו, בהתחשב במה שקרה לסרט ההוא ע״פ שיר של ג׳ורג׳ מייקל (הזמר, לא הבן של משפחת בלות׳). בכל מקרה, גם בגרסה הנוכחית של חג המולד השחור, הגיבורות הן תלמידות קולג׳ שזר מסתורי משבש להן את חופשת הכריסמס ועליהן להבין מה נסגר פן לא יזכו לסמסטר אביב. מככבות: אימוג׳ן פוטס, אלייסה שאנון, לילי דונהיו, בריטני או׳גריידי והמורה שלהן הוא קרי אלווס. על ההפקה של חברת בלומהאוס מנצחת הבמאית סופיה טקאל ("Always Shine"), שגם כתבה יחד עם אפריל וולף.

צפייה ביתית

קשוחות (The Kitchen) – דילג על בתי הקולנוע בישראל, אחרי הפצת קיץ לא מרשימה בארה״ב, אבל בכל זאת זכה לשם עברי ״מפיצי״. המטבח מן הכותרת הוא שכונת הלז קיטצ׳ן במנהטן, והקשוחות הן נשות הגנגסטרים של ניו יורק המפעילות את ארגוני הפשע של הבעלים הכלואים שלהן. מזל שהם בחיים, אחרת היו קוראים לזה ״אלמנות״. זו בכורת הבימוי של התסריטאית אנדראה ברלוף (״קומפטון״, ״נמלטת״) בכיכובן של מליסה מקארתי, אליזבת׳ בנקס, טיפאני הדיש ומרגו מרטינדייל. ב-HOT VOD הסרט זמין מאתמול, אל yes VOD הוא יגיע בעוד שבועיים.

לאלף מוסטנג (The Mustang) – דרמה על אסיר אלים המחפש מזור דרך תוכנית של טיפול באמצעות אילוף סוסי פרא, בסינמבוליקה שמסבירה את עצמה. מתיאס שונראטס מככב ולצידו ג׳ייסון מיטשל, ברוס דרן וקוני בריטון, בסרט הביכורים כבמאית של השחקנית לורי די קלרמון-טונרה. ההפקה הצרפתית-בלגית דוברת האנגלית הזו תגיע אל yes בשבת ה-14.12 וכבר זמינה בסלקום TV תחת השם ״המוסטנג״. כי למה לתאם דברים כאלה.

הלה (Hala) – למי יש מינוי לשירות החדש של אפל TV+? כי הסרט הזה, שערך את בכורתו בפסטיבל סאנדנס והמשיך משם לסבב סתווי, מגיע בלעדית לשרתים שלהם. אני אפילו לא בטוח איך קוראים לו בישראל או אם זמין, אז אשמח לעדכן במידה ולא. במידה וכן, מדובר בסרט הארוך הראשון של הבמאית מינהאל באיג, שכתבה פרק (מעולה) בעונה האחרונה של ״בוג׳ק הורסמן״. הסרט הוא הרחבה לסרטה הקצר, העוקב אחר התבגרותה של צעירה מוסלמית-אמריקאית, בגילומה של ג׳רלדין ויסוואנת׳ן (״מאבדים את זה״).

מחתרת השישה (6Underground) – הסרט החדש של נטפליקס שלא מגיע לקולנוע, הוא מותחן פעולה בבימויו של מייקל ביי, עם ריאן ריינולדס, מלאני לורן, דייב פרנקו, בן הארדי וליאור רז (״פאודה״). תודו שלא מעניין אתכם ואתכן לשמוע על העלילה העוסקת בשישה סוכנים חשאיים עד מאוד, שלא לומר מחתרתיים, כי הטאב המקביל כבר נפתח וביקשתם או ביקשתן מנטפליקס תזכורת מתי זה קורה. התשובה היא בשישי (13.12) וגם אצלנו מצפים לבואו אז נשאיר הכל לסקירה.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.