• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: "הקול בראש", "הקפות", "סיפור מהחיים", "דייט בהפתעה"

18 ביוני 2015 מאת אורון שמיר

בזמן שבתקשורת עסוקים בלהשמיע דעות על סרט שאף אחד עדיין לא ראה, יש גם ארבעה סרטים חדשים שעולים לבתי הקולנוע בסוף השבוע הקרוב. את כולם אפשר ממש לראות! במקרה של חלקם גם כדאי לעשות זאת, ויש לנו אפילו את יצירת המופת הראשונה לקיץ 2015, נחשו באדיבות איזה אולפן אנימציה מצליח. בנוסף, אחרי שבשבוע שעבר הסתפקה במועט, פינת הפלוס עמוסה במיוחד הפעם, ובעניינים שקשורים לפוליטיקה רק ממש בעקיפין ואך ורק אם לגמרי מתאמצים.

"הקול בראש" (Inside Out) של אולפני פיקסאר הגיע כדי לשפר משמעותית את הקיץ בפרט והשנה בכלל, ומסתמן כקונצנזוס לא רק בקרב חברי הבלוג, אבל אנחנו מבטיחים להיות בראש מחנה האוהדים – כתבתי עליו לעכבר (גם בקאן), וכאן עופר יהיה אמון על הסקירה, שתצטרף למצעד הדמויות האהובות עלינו תוצרת פיקסאר. הסיפור הוא על ילדה בת 12 בשם ריילי שעוברת עם הוריה לבית חדש, והקונספט הוא תיאור ההתרחשויות בנפשה של הגיבורה באמצעות האנשת הרגשות שלה והפיכת חמישה מתוכם לדמויות מרכזיות בסרט. בין המדבבים בגרסה המקורית ניתן למצוא את איימי פוהלר, פיליס סמית', מינדי קלינג, ביל הדר, לואיס בלאק, דיאן ליין, קייל מקלכלן וקייטלין דיאס בתפקיד הגיבורה. על הבימוי הופקד פיט דוקטר ("מפלצות בע"מ", "למעלה") שנעזר ברוני דל כרמן, שצמח באולפנים. אם לקצר את מה שנכתוב וכבר כתבנו – לכו ומהר.

"הקפות", סרטה הראשון של לי גילת אחרי שנים בטלוויזיה ("עניין של זמן", "בנות הזהב"), מגיע אל המסכים לאחר שנעל את פסטיבל קולנוע דרום לפני שבוע והתמודד בעונת פרסי האופיר הקודמת, אך לא זקף לזכותו מועמדויות. במרכז הסרט ניצב אהרון ניניו (אגם אוזלבו) בן ה-13, ולו בעיות וחלומות לא מעטים: קראש על מלכת הכיתה (נועה אסטנג׳לוב), בריונים שמציקים לו, אב שמתנכר אליו (ליאור אשכנזי) ולוחץ על אמו (אסי לוי) להביא עוד ילדים לעולם. אבל יש לו גם תקווה בצורת משאלה אחת שתפתור את הכל, אם יזכה בהקפת הזכות השמורה לאחד מחתני בר המצווה בטקס ההקפות המסורתי של שמחת תורה. הרב הקהילתי (אורי גבריאל) מזמין אותו להתמודד בחידון ולהשיג לעצמו את ההקפה שהוא מאמין כי תשנה את חייו. אור כתב על הסרט כשהוצג בטרום-בכורה ביום הקולנוע הישראלי, וירחיב עליו בסקירה שלו שתגיע בהמשך הסופש. אני עשיתי זאת בביקורת שלי עבור עכבר העיר.

"דייט בהפתעה" (Man Up), הזוכה השבועי בפרס ע"ש תרגומון לסרט עם הכי פחות קשר בין שמו העברי והלועזי, הוא קומדיה רומנטית תוצרת בריטניה שעלילתה נשענת על קצה צוק – בחורה שמחזיקה מעצמה לוזרית רצינית (לייק בל), נקלעת בשגגה לסיטואציה שבה בחור חביב (סיימון פג) טועה לחשוב שהיא הבליינד דייט שלו. היא מחליטה לשחק את המשחק, או לפחות לא לגלות לו את האמת, ומתחזה לבחורה המושלמת כביכול ששידכו לו, מבלה לראשונה מזה זמן רב בחברת גבר שמתחיל למצוא חן בעיניה. בינתיים היא גם מאחרת לאירוע משפחתי חשוב, ופוגשת מכרים שעלולים לחשוף את סודה, אבל אעצור כאן עם התיאורים. טס מוריס ("אהבה בועטת") כתבה, בן פאלמר ("The Inbetweeners") ביים.

"סיפור מהחיים" (Les Héritiers) מגיע אלינו מצרפת, ומצטרף לז׳אנר שפופולרי בארצו – מורה ותלמידים (״הכיתה״, עלילת משנה מוצלחת ב״משפחת בלייה״ ועוד). הפעם המורה הפריזאית מטילה על תלמידיה משימה שאמורה לחבר אותם לזכר השואה – למצוא סיפור של נער או נערה שגדלו בתקופה האפלה. יש גם תחרות שמעורבת בעניין, וגם מתחים בתוך הכיתה בשאלות של מוצא וזהות. הבמאית היא, קחו נשימה עמוקה, מארי-קסטי מנסיון-סקאר (מקווה שהצלחתי), מי שביימה לפני כמה שנים את ״באולינג״.

פלוס – אירועים להערב ורובוטים לרוב

דברים לעשות הערב 1 – בסינמטק הרצליה מקדימים את אירועי הלילה הלבן של תל אביב בשבוע, וכך יוצא שהחל מפחות או יותר עכשיו ועד מחר בבוקר יתחולל שם קרנבל מגניב ביותר של סרטים, סטנד-אפ, דיבוב מצחיק ועוד הפתעות. ההיצע הקולנועי משובח במיוחד – ב-19:00 יחל האירוע עם ״רחוב ג׳אמפ 21״ המהולל, וההמשכון החביב שלו, ״רחוב ג׳אמפ 22״, יסגור את האירועים בשעות הקטנות של הלילה. בתוך הסנדביץ׳ הגברי והקומי הזה מסתתרת הקרנת טרום בכורה ל״אסון מהלך״ (Trainwreck), החדש של ג׳אד אפטאו בכיכובה של הקומיקאית איימי שומר. הנה כל הפרטים באתר הסינמטק, ויש גם אירוע בפייסבוק למי שמעדיף או מעדיפה.

דברים לעשות הערב 2 – בסינמטק תל אביב, סדרת ההרצאות של חן שיינברג על הקשר בין הוליווד ואוונגרד, המכונה בקצרה ״OFF״, סוגרת עונה עם סרטי פאונד פוטג׳ אמיתיים. כלומר לא הטרנד העכשווי של בימוי וצילום סרטים כאילו מחומרים שהושארו מאחור, אלא יצירות שבאמת נוצרו מחומרי גלם קיימים, מאבני היסוד של הקולנוע האוונגרדי כשחושבים על זה. מתחילים ב-21:00, הנה הפירוט של מה שיוקרן.

חוב מהשבוע שעבר 1 – הבטחתי לעדכן בענייני פסטיבל אוטופיה מעוכב התקציבים, אבל החדשות התעכבו והתעכבו ורק בתחילת השבוע הנוכחי הפכו לבשורות. אז משרד התרבות החליט שלא להעביר את התקציבים שהובטחו לפסטיבל 2014, וגם של 2015. אבל מוכנים לשמוע את מנהל הסינמטק ומנהל הפסטיבל בפניהם בשבוע הבא, כך שיש עוד תקווה. בינתיים, אזכיר את מה שהיה אמור להיות אירוע ההכרזה על התוכניה השנתית של פסטיבל אוטופיה והפך לאירוע התרמה להצלת הפסטיבל. בואו לראות את ״אקס מאכינה״, לשמוע הרצאות, לשתות בירה וגם לתמוך אם חשוב לכם ולכן. אנחנו כמובן נהיה שם.

חוב מהשבוע שעבר 2 – קומדיית הפעולה המד״בית והישראלית ״אני לא מאמין, אני רובוט?!״ זכתה לטיזר-טריילר מדליק ומעורר סקרנות, שרציתי לצרף כאן בשבוע שעבר, אך היוטיוב מנע זאת ממני. הנה היא כאן למי שלא ראה או ראתה, דגימה מתוך סרטם של טל גולדברג וגל זלזניאק, בהפקת עמיר מנור ובכיכובם של יותם ישי והילי ילון. אחרי צפייה רגילה אני מאוד ממליץ על צפיית פאוז-פליי עצבנית, יש שם כמה פריימים שאני מת לדעת איך יהפכו לסצנות בסרט (למשל צחי גראד רץ במסדרון עם חרב ואז קאט לנינג׳ות ביער).

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.