• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "פלונטר" ועוד שלושה

25 בנובמבר 2010 מאת אורון שמיר

עוד יום חמישי ועוד יבול שבועי של ארבעה סרטים טריים, המנסים להשתבץ בלוח ההקרנות של בתי הקולנוע. הראשון הוא הסרט החדש של אולפני וולט דיסני, מעין עיבוד משוחרר לאגדת רפונזל ושיערה הבלתי נגמר בשם "פלונטר" ("Tangled"). מה עוד צריך לדעת עליו חוץ מזה שהוא החדש של דיסני? שהאנימציה היא ממוחשבת, ולא מצויירת ביד כמו "הנסיכה והצפרדע" מאשתקד. שהוא סרט האנימציה ה-50 של דיסני, באורך מלא. ושכדאי לבדוק היטב לאיזו גרסה שלו אתם נכנסים. יש בעברית או באנגלית, בתלת-מימד או בדו-מימד הרגיל. ארבע גרסאות וים של אופציות לעוגמת נפש או כיס.

עם כל הכבוד לנסיכות דיסני, הסרט שאני באופן אישי הכי ציפיתי לבואו הוא "באה בקלות" ("Easy A"). זממתי עוד בתחילת החודש לתפוס אותו בטרום בכורה בסינמטק הירושלמי, אבל סרט אחר חיבל לי בתוכניות ברגע האמת. מקווה להשלים עוד בסופש. הסיבה לציפייה הרבה היא אמה סטון בתפקיד הראשי, כתיכוניסטית המתמודדת עם שמועות בקשר לפתיחותה המינית ומחליטה דווקא למנף את היותה שיחת היום כדי לקדם את מעמדה החברתי. לקומדיה הזו אחראים ברט רויאל בתסריט בכורה והבמאי וויל גלאק, שביים אשתקד את קומדיית המעודדות "Fired Up".

עוד מכיוונה של אמריקה – "שלושת הימים הבאים" ("The Next Three Days"). במשפט אחד: ראסל קרואו מגלם אדם שחייו המושלמים מתערערים כאשר אשתו מואשמת ברצח, בסרטו החדש של פול האגיס. מהיכרותי את גוף עבודותיו של האגיס, מ"התרסקות" ועד "בעמק האלה", המתח והאקשן יפנו את מקומם לטובת מלודרמה יענו-איכותית. אבל אני סתם מנחש. עוד מככבים: אליזבת' בנקס, ליאם ניסן, אוליביה וויילד ומורן אטיאס.

ולחובבי הקולנוע הלא-אמריקאי, כלומר מנויי קולנוע "לב", מצפה החל מהשבוע הסרט הגרמני "וינסנט רוצה לים" ("Vincent will meer") בבימויו של ראלף הויטנר. הוא עוסק בנער הסובל מתסמונת טורט, אשר מוכנס למוסד על-ידי אביו. אך וינסנט רוצה להגשים את משאלתה של אימו, שנפטרה זה עתה, ולבקר בים. הוא אורז שני חולים נוספים, אנורקסית וחולה ניקיון, ויוצא למסע אל חופי איטליה. נשמע כמו סרט מסע אמריקאי טיפוסי לטעמי, אבל לך תתווכח אם שוחרי קולנוע "זר".

כרגיל, צוות הבלוג לא ממהר לסרטים חדשים, כך שכל מי שראה מוזמן לטקבק ולעדכן.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.