• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״ואז היא הגיעה״, ״דנקרק״, ״ולריאן ועיר אלף הכוכבים״, ״מטווח אפס״, ״כבשים וזאבים״

19 ביולי 2017 מאת אורון שמיר

חמישה סרטים חדשים עולים לאקרנים בסופש, בזמן שאנחנו עדיין בפסטיבל הקולנוע של ירושלים ממנו עופר מדווח במרץ. במקומות אחרים אני רואה שגם ״האוצר״, סרטו של קורנליו פורומבויו מ-2015 עליו כתבתי בקאן, מופיע כסרט שישי שמופץ השבוע. כיוון שלא הצלחתי להזמין אליו כרטיסים בשום אתר או בית קולנוע, אני משאיר אותו מחוץ למדור ואשמח לתקן אם טעיתי. הנה הסרטים שבטוח תוכלו לראות.

״ואז היא הגיעה״, הסרט הישראלי לשבוע זה, הוא קומדיית קיץ מהסוג שהולך ונעשה נפוץ במחוזותינו. התמונה בראש הפוסט, אותה צילם עמית יסעור, לקוחה מתוך הסרט. מיכאל אלוני מגלם עורך-דין בהתהוות, מוזיקאי לשעבר ואוהד הפועל חיפה לנצח, שחייו מתקדמים במסלול הנורמטיביות: הוא הולך בדרכי אביו (שמואל וילוז׳ני), עומד להתחתן עם בת זוגו מזה שנים (אפרת דור) שגם אמא שלו (מיקי קם) אוהבת. כיוון שהסרט מתרחש ב-1998, אפילו הפועל חיפה לא מאכזבת. אלא שאז פוגש הגיבור במלצרית ירושלמית (חן אמסלם) שהופכת את עולמו. הייתי יכול לכתוב שהגיבור הוא אשכנזי טיפוסי שחייו מקבלים ״תבלין סודי״ בזכות מזרחית חמת מזג, וזה גם יהיה נאמן לרוחו, אבל אני מסרב לשתף פעולה עם חלוקה על פי עדות כפי שכתבתי בפסטיבל קולנוע דרום. רועי פלורנטין ביים, שנה בלבד אחרי ״ילד טוב ירושלים״, על פי תסריט של שי להב (לא המוזיקאי), שזה שהסרט מבוסס על קורותיו במציאות לא הופכת אותו לפחות גזעני, מכליל ושונא אדם בכלל ונשים בפרט.

״דנקרק״ (Dunkirk) הוא ללא ספק הסרט הגדול של השבוע, מכמה סיבות. ראשית, כתב וביים אותו כריסטופר נולאן. שנית, הוא 106 דקות, כלומר פחות משעתיים, וחתום עליו נולאן. שלישית, הוא מבוסס על אירוע היסטורי אמיתי, לראשונה אצל הבמאי – פינוי של מאות אלפי חיילים בריטיים או פרנקופוניים מחופי דנקרק במהלך מלחמת העולם השנייה. לא ממש משנה מה תקראו או תשמעו על הסרט, הוא כנראה ישחק עם הציפיות שלכם ושלכן, אז אעצור כאן ואעבור לעוסקים במלאכה: הקבועים הוותיקים האנס זימר על ההלחנה ולי סמית׳ על העריכה, והקבוע החדש הויט ואן הויטמה (״בין כוכבים״) הופקד על הצילום. בין המוני הפרצופים שממלאים את המסך אפשר לזהות את מארק ריילנס, טום הארדי, קנת׳ בראנה וקיליאן מרפי, ולצידם פיון ווייטהד הטירון, בארי קיוהן (״הרג של אייל קדוש״), וויל אטינבורו (הנכד של), וגם אנורין ברנרד. כיאה לסרט הגדול שהוא, כתבנו עליו כולנו – אור לכלכליסט, עופר לסריטה ואני לעכבר העיר.

״ולריאן ועיר אלף הכוכבים״ (Valerian and the City of a Thousand Planets) מתיימר גם הוא לשבור קופות, ועליו חתום לוק בסון שעיבד למסך קומיקס באותו השם. ולריאן מן הכותרת, מגולם בידי דיין דיהאן, מצוות עם לורליין (קארה דלווין) על ידי מפקדם (קלייב אואן) כדי לסכל את כוונותו של כוח אפל ומסתורי לפגוע באלפא, הלא היא עיר אלף הכוכבים. אם ייפגע המקום אליו מגיעים יצורים מהמוני מערכות שמש כדי לחלוק ידע, עתידו של היקום כולו יהיה נתון בסכנה. עוד בקאסט, בין אם בקולם או גם בגופם: ג׳ון גודמן, איתן הוק, אליזבת׳ דביקי וריהאנה. אור יהיה חתום על הסקירה אצלנו, ואף ראיין לכלכליסט את מלחין הסרט, אלכסנדר דספלה.

״מטווח אפס״ (Close Range) הופץ לרגע בשלהי 2015 בארצות הברית, ובמדינות אחרות יצא הישר לפורמט ביתי. אצלנו הוא מופץ בקולנוע, וחתום גם עליו במאי ישראלי בשם פלורנטין – איציק פלורנטין, שבנה לו קריירה בז׳אנר הפעולה עם סדרות סרטים כמו ״בלתי מנוצח״ או ״נינג׳ה״. על התסריט אמונים צ׳אד לאו ושיין דקס טיילור, המתמחים גם הם במותחני אקשן. סקוט אדקינס מככב בתפקיד הראשי כגבר הצריך להגן על אחותו ואחייניתו משריף מושחת, קרטל סמים עצבני במיוחד ובקיצור – הרעים.

״כבשים וזאבים״ (Sheep & Wolves) מאכלס את משבצת האנימציה לשבוע זה, ומגיע במקור מרוסיה אך יוצג בדיבוב לעברית. כפי שמרמזת הכותרת, גיבורי הסרט הם עדר כבשים החיות בשלווה, שמופרת עקב מעבר של חבורת זאבים לאיזורם. יש גם ענייני ירושה, אהבה ומסעות מרובי סכנות, אבל יותר חשוב לי לציין שלאחד הבמאים קוראים מקסים וולקוב (וולק זה זאב עד כמה שאני יודע). השני שמו אנדריי גאלאט, ועל התסריט חתומים חמישה כותבים, אחד מהם נקרא קילו סוכר (כך לפי ימד״ב, אני לא ממציא את הדברים האלה למרות שלפעמים נראה שכן).

וגם:

פסטיבל סרטי הילדים – נפתח אתמול בפעם ה-13 בתולדותיו ויימשך עד שבת בסינמטק תל אביב. לצד סדנאות ופעילויות המיועדות לילדים בכל הגילים, לצד הקרנות של המוני סרטים. ההיצע הישראלי כולל טרום-בכורה ל״מבצע ביצה״ של אלון גור-אריה, וסרטים ותיקים כמו ״מבול״, ״הכוכבים של שלומי״, ״אבוללה״, ״בלוז לחופש הגדול״, ״גיבורים קטנים״, ״איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו סאן?״, וגם ״גאליס – קונקט״. מההיצע הבינלאומי בולטים ״חיי כקישוא״ שכבר עשה סיבוב פסטיבלים נאה, וגם ״קיץ 1993״ מיבול פסטיבל ירושלים הטרי. התוכניה באתר הסינמטק.

Muvix Concept – יוזמה של חברת הטכנולוגיה מוביקס, תקיים בין ה-20 ל-22 פסטיבל VOD של קולנוע איטלקי (או המתרחש באיטליה). הסרטים המוצעים לבחירה הם ״חיים משוגעים״, ״לרומא באהבה״, ״זרים מושלמים״ ו״סינמה פרדיסו״ ואם תגיעו אל בית הקולנוע של החברה במתחם התחנה אשר בנווה צדק תוכלו לצפות בהם בחוויה המשלבת בין נוחות ביתית להקרנה בקולנוע, ובליווי אוכל איטלקי. עוד פרטים על המיזם בכלל והפסטיבלון האיטלקי בפרט אפשר למצוא באתר החברה.

קצר באוצר – כך נקרא ערב הקרנת סרטים קצרים המתמודדים על פרס אופיר, שייערך במוצאי שבת ה-22 ביולי בשעה 21:00 באוצר (רחוב הר סיני 1, תל אביב, מאחורי בית הכנסת הגדול). שלושת הסרטים שיוקרנו ודאי כבר מוכרים לקוראי ולקוראות הבלוג: ״אחותך״ של מיכל גסנר, ״212״ של בעז פרנקל, ו״חייל לארג׳״ של נעה גוסקוב. כולם הוקרנו וזכו בפרסים, מחיפה וטרייבקה ועד פסטיבל סרטי הסטודנטים בחודש שעבר. הכניסה חופשית והסרטים מומלצים ומגוונים עד מאוד. יש גם אירוע בפייסבוק אם תרצו תזכורת, וגלויה שגנבתי ממנו (על רקע פריים מסרטה של גוסקוב).

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.