• כחום הגוף
  • אוסקר 2023/24: הטקס בסיקור חי
  • אוסקר 2023/24: מהמרים על הזוכים
  • מאהבת, מטרידנית, רוצחת
  • אוסקר 2023/24: דירוג כל הסרטים המועמדים
  • אוסקר 2023/24: איך הלך עם ההימורים המוקדמים
  • אוסקר 2023/24: רשימת המועמדים המלאה

סרטים חדשים: "סיפור אהבה ארץ ישראלי", "שעתם היפה", "הילד", "לזרום עם זה", "שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר"

24 במאי 2017 מאת אור סיגולי

הרחק הרחק בריביירה הצרפתית פסטיבל קאן 2017 בעיצומו, ושם נמצא שליחנו אורון שמיר בניסיון שלא להישבר מול תורי האבטחה הארוכים, כדי שיוכל לדווח לנו על כל הסרטים הכי מדוברים בעולם. או לפחות על רובם. הסיקור הראשון כלל לא פחות משלושה סרטים מומלצים ועוד אחד שלא, וממש אתמול הוא הספיק לכתוב את השני, שכולל את סרטיהם החדשים של יורגוס לנתימוס, רובן אוסטלונד ומישל הזנוויציוס.
הלו"ז הצפוף לא מאפשר לאורון לכתוב את פוסט הסרטים החדשים השבועי, וכמו בכל שנה בה בתקופה הזו, אני שמח למלא את מקומו.

בסוף השבוע האחרון של מאי מצטרפים ללוח ההפצה חמישה סרטים חדשים שינסו קצת להקל על אחת התקופות הכי שחונות שראינו לאחרונה, ולגרום לנו לצאת אל לבתי הקולנוע. מעניין האם מישהו מהם יצליח.

"סיפור אהבה ארץ ישראלי", סרטו החדש של אחד הבמאים העבריים הפוריים ביותר דן וולמן (זוכה פרס מפעל החיים האחרון בפרסי האופיר), כבר הוזכר אצלנו בקצרה עת הוקרן בטרום בכורה כחלק מיום הקולנוע הישראלי שנערך בספטמבר האחרון. וולמן אסף קאסט מרשים שכולל את אביב אלוש הלוהט והמוכשר (שהיה מועמד לאופיר על הופעת המשנה שלו בלהיט הגדול של השנה החולפת, "ישמח חתני"), עדי בלסקי, מאיה ורטהיימר, יצחק חזקיה, אלכס אנסקי, חביב הבלוג עידן ברקאי (אבוללה מ"אבוללה"), ליאור סורוקה ושרון פרידמן בין היתר.
הסרט מביא סיפור תקופתי – דבר מה נדיר למדי בקולנוע המקומי – בימי ראשיתה של מדינת ישראל, על רומן בין עלמה צעירה ופלמ"חניק יפה תואר. את התסריט כתבה דיתה גרי ("איגור ומסע העגורים"), צילם רן אביעד וערכה שושי וולמן. הסרטים הישראלים האחרונים שיצאו להקרנות מסחריות לא בדיוק הביאו רבבות צופים, ועל כן נותר רק לקוות שאולי וולמן יצליח יותר.
התמונה הראשית של הפוסט לקוחה מהסרט, היא צולמה על ידי רמי צלקה והובאה לנו באדיבות סרטי יונייטד קינג.

"שעתם היפה" (Their Finest) הוא הסרט הראשון הקיץ העוסק באופן ישיר או עקיף בתקרית דנקרק המפורסמת בימי מלחמת העולם השנייה. בחודשים הקרובים יציג כריסטופר נולאן את "דנקרק", גרסתו הקולנועית לאירועים ההירואיים/היסטוריים בהפקת הענק החדשה שלו, וכדי לגרות את סקרנותנו מקדים אותו הסרט הבריטי החביב הזה, שעוסק בהפקת סרט על אותו מקרה.
למקרה שאיכשהו בלבלתי אתכם לגמרי: "שעתם היפה" מתרחש בלונדון בשיא ימי מלחמת העולם השנייה ובו אישה צעירה בשם קתרין (ג'מה ארטרטון), נשכרת על ידי משרד המלחמה לעזור בכתיבת תסריט לסרט גבורה בריטי שיעלה את המוראל בקרב הממלכה המאוחדת, ואולי גם ישכנע את האמריקאים לתת יד במלחמה נגד הנאצים. קתרין מתחילה לעבוד בסביבה הגברית העוינת, מפתחת קשרים חמים עם שותפה לכתיבה, ומנסה לאזור כוחות נפשיים משלה במהלך ההפצצות כדי לצלוח את הפרויקט.
את הסרט ביימה לון שפריג הדנית ("לחנך את ג'ני", "יום אחד"), ומשתתפים בו פרצופים מוכרים כמו זה סם קלאפין ("ללכת בדרכך"), ביל ניי, ריצ'רד אי. גרנט, ג'רמי איירונס ועוד. עופר יחלוק אתנו את דעתו בסקירה בימים הקרובים. אני תרמתי את חלקי בכלכליסט.

"הילד" (The Boy) הוא סרט אימה מתחילת 2016, שאפילו הופיע בפינת אימת החודש לפני כ-13 חודשים. אתם מוזמנים לקרוא את חוות דעתי המפורטת עליו שם. וויליאם ברנט בל ביים סרט אימה סביר לחלוטין, המספר על אמריקאית אשר בורחת מאימת בעלה המתעלל ומוצאת לעצמה משרה כאומנת לילד קטן באחוזה בריטית ענקית. כאשר היא מגיעה ליומה הראשונה, היא מגלה לתדהמתה שהילד המדובר הוא בכלל בובת שעווה אשר הוריו המבוגרים בטוחים שהוא חי ונושם, ואם זה לא מספיק קריפי, גם גיבורתנו מתחילה לחשוב ככה כאשר הוא מדי פעם זז ממקומו.
לורן כוהאן ("המתים המהלכים") בתפקיד הראשי, ולצידה רופרט אוונס.

"לזרום עם זה" (Lasciati Andare) הוא על תקן הקומדיה של השבוע, ולא סתם קומדיה – אלא איטלקית! כי הרי "זרים מושלמים" אחד לא מספיק לנו. מעניין לראות האם הקהל הישראלי ימשיך למלא את האולמות גם עם הסרט הנוכחי, בו מככב בכיר שחקני איטליה, טוני סרווילו ("יפה לנצח", "יחי ההבדל הקטן", "גומורה", "האלוהי").
סרווילו מגלם פסיכולוג שבו"ז ומשועמם שלחייו מתפרצת manic-pixie-dream-girl בדוגמת מדריכת כושר מטופשת וחיננית (ורוניקה אשגווי, אם כך מתעתקים את שמה) אשר עוזרת לו להוריד כמה קילוגרמים. אך מה שמתחיל כמו עוד קומדיית נימוסין הופך בחלקו האחרון לקומדיית מתח, או משהו כזה, כאשר בן זוגה של מדריכת הכושר מקבל חופשה מהכלא ורוצה למצוא את האוצר שהחביא על ידי שימוש ביכולות של ההיפנוזה של אותו דוקטור. איכשהו אני מרגיש שאיגוד הפסיכולוגים לא אישר את התסריט הזה.
הבמאי הוא פרנצסקו אמאטו.

"שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר" (Pirates of the Caribbeans: Salazar's Revenge) הוא סרט הקיץ הגדול של השבוע, אותו תוכלו למצוא גם תחת השם "Dead Men Tell No Tales".
התאוריה שלי היא שלאחר יום הצילומים האחרון של "שודדי הקאריביים" הקודם, חזרה השחקנית הראשית שלו פנלופה קרוז לביתה, ואמרה לבעלה בעייפות "מחר תורך לקום בבוקר ולהביא את הצ'ק. אני רוצה לקנות עוד אי". וכך מצא את עצמו בן זוגה של קרוז, חאוויר בארדם, בתפקיד סלאזר הרשע בחלק החמישי של סדרת סרטי הפיראטים שהתחילה נפלא לפני 14 שנה, ועדיין ממשיכה לערבב מים.
ג'וני דפ, המייחל לאיזשהו להיט שיוציא אותו ממצב הביש שלו, חוזר לתפקיד קפטן ג'ק ספארו, בעלילות חדשות הכוללות ספינות, פיראטים, וספינות פיראטים. אתו בקאסט נמצאים ג'פרי ראש, ברנטון ת'וויטס, דיויד וונהאם וגם אורלנדו בלום וקירה נייטלי.
האמת היא שאופטימיות זהירה מגיעה מכיוון החתומים על הבימוי, הלא הם הצמד הנורבגי ג'ואקים רונינג ואספן סנדברג, שאחראים על אחד מסרטי האוקיינוס הרחב הטובים ביותר של השנים האחרונות, המועמד לאוסקר "קון-טיקי". הם כבר חתומים על הסרט הבא במותג.

זה הכל לבינתיים. שבוע הבא גל גדות מגיעה כדי לעשות בית ספר לכל שאר סרטי הקיץ עם "וונדר וומן". עד אז נמשיך כרגיל עם סקירות, אימת החודש של מאי, דיווחים מפסטיבל קאן ואולי איזה פרק נוסף בפרויקט כל זוכי האוסקר בפרס הסרט הטוב ביותר.

לזרום עם זה

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.