• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

אוסקר 2015/16: הטקס והזוכים

29 בפברואר 2016 מאת אור סיגולי

ממש לפני כמה דקות הסתיים טקס האוסקר ה-88. וזה היה חתיכת טקס משוגע.

בקצרה: ליידי גאגא הרימה את הערב והפסידה את האוסקר, יש גבול לכמה בדיחות על גיוון אתני אפשר לסחוב, לבמאי של "אנקורמן" יש אוסקר בבית, "אקס מאכינה" וואט דה פאק, היה איזה קטע עם עוגיות של צופים, אליסיה ויקנדר הלכה הביתה גם עם האוסקר וגם עם מייקל פאסבנדר (לא לפי סדר חשיבות), האוסטרלים האלה משוגעים, הקטע עם העוגיות של הצופים המשיך והמשיך, ליאו נהדר, ולסיכום: "אקס מאכינה" וואט דה פאק.

הזוכים (לפי סדר ההכרזה):

התסריט המקורי הטוב ביותר: "ספוטלייט" – ג'וש סינגר וטום מקארתי
התסריט המעובד הטוב ביותר: "מכונת הכסף" – צ'ארלס רנדולף ואדם מקיי
שחקנית המשנה הטובה ביותר: "הנערה הדנית" – אליסיה ויקנדר
עיצוב התלבושות הטוב ביותר: "מקס הזועם: כביש הזעם" – ג'ני ביוון
העיצוב האומנותי הטוב ביותר: "מקס הזועם: כביש הזעם" – קולין גיבסון וליסה תומפסון
האיפור ועיצוב השיער הטובים ביותר: "מקס הזועם: כביש הזעם" – לזלי וונדרוולט, אלקה וורדגה, דמיין מרטין
הצילום הטוב ביותר: "האיש שנולד מחדש" – עמנואל לובצקי
העריכה הטובה ביותר: "מקס הזועם: כביש הזעם" – מרגרט סיקסל
עריכת הסאונד הטובה ביותר: "מקס הזועם: כביש הזעם" – מארק מניאני ודיויד ווייט
מיקס הסאונד הטוב ביותר: "מקס הזועם: כביש הזעם" – כריס ג'ניקנס, גרג רודולף, בן אוסמו
האפקטים הטובים ביותר: "אקס מאכינה" – לא, אני עדיין בהלם
סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר: "סיפור דובים" – גבריאל אוסקריו ופאטו אסקלה
סרט האנימציה הטוב ביותר באורך מלא: "הקול בראש" – פיט דוקטר וג'נס ריביירה
שחקן המשנה הטוב ביותר: "גשר המרגלים" – מארק ריילנס
הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר: "הנערה בנהר" – שרמין אובייד-צ'ינוי
הסרט התיעודי הטוב ביותר באורך מלא: "איימי" – אסיף קפדיה וג'יימס גיי-ריס
הסרט הקצר הטוב ביותר: "סטאטרר" – בנג'מין קלירי וסרינה ארמיטאג'
הסרט הטוב ביותר בשפה זרה: "הבן של שאול" – לזלו נמש (הונגריה)
המוזיקה המקורית הטובה ביותר: "שמונת השנואים" – אניו מוריקונה
השיר המקורי הטוב ביותר: "ספקטר" – ג'ימי סנייפס וסם סמית'
הבימוי הטוב ביותר: "האיש שנולד מחדש" – אלחנדרו גונזלס איניאריטו
השחקנית הראשית הטובה ביותר: "חדר" – ברי לארסון
השחקן הראשי הטוב ביותר: "האיש שנולד מחדש" – ליאונרדו דיקפריו
הסרט הטוב ביותר: "ספוטלייט"

הסרטים הזוכים:
"ספוטלייט" – תסריט מקורי ופאקינג סרט (2)
"מכונת הכסף" – תסריט מעובד
"הנערה הדנית" – שחקנית משנה
"מקס הזועם: כביש הזעם" – תלבושות, עיצוב אומנותי, איפור ועיצוב שיער, עריכה, עריכת סאונד, מיקס (6)
"האיש שנולד מחדש" – צילום, בימוי, שחקן ראשי (3)
"אקס מאכינה" – אפקטים
"הקול בראש" – סרט אנימציה באורך מלא
"גשר המרגלים" – שחקן משנה
"איימי" – סרט תיעודי באורך מלא
"הבן של שאול" – סרט בשפה זרה
"שמונת השנואים" – מוזיקה
"ספקטר" – שיר
"חדר" – שחקנית ראשית

איך הלך לנו בהימורים, אתם שואלים?
ובכן, בהתחשב בתהדמה של פרסי הסרט, שחקן המשנה והאפקטים, היה די לא יציב.
אני הצלחתי עם 14 (מתוך 21 קטגוריות בהם הימרנו), עופר אחרי עם 11, ואורון עם 10.

הולך לעכל מה קרה פה כרגע, אחזור אליכם עוד איזה שנה ככה.

 

תגובות

  1. יניב הגיב:

    ספוטלייט, רילי? נראה לי שבאקדמיה התבלבלו בין תיוג "סרט שעוסק בנושא חשוב" לבין "סרט ממש מעולה". אמנם עשוי היטב, אבל בסופו של דבר סרט מאוד צפוי עם אוסף שחקנים שחלקו מצטיין וחלקו ממש על הפנים. שרייבר וטוצ'י נהדרים אבל רופאלו פשוט נורא ואיום.

  2. Jonathan הגיב:

    למה בהלם על אפקטים? מה היה יותר טוב השנה מבחינת אפקטים מלבד Ex machina? כל הרעיון באפקטים הוא שהם יהיו כל כך טובים שהם לא יפריעו לסרט וזה ממש מוצלח שם. הייתה שם עבודת תלת וקומפוזיטינג מעולה ובטוח היו עוד מלא אפקטים שלא שמת לב אליהם בכלל וזה הרעיון. אתה יודע איפה עוד היו מלא אפקטים שלא שמת לב? סיקאריו. ואני לא מדבר על יריות ופיצוצים.

    1. אור סיגולי הגיב:

      מה קפצת? התהדמה היא שסרט עצמאי וקטנטן מאירופה, נתן נוק-אאוט להפקות הכי רהבתניות של השנה בקטגוריה שהיא כולה מבוססת על ״יותר זה יותר״. זה הסיפור פה. הרינדור בכלל לא חלק מההפתעה, זה לא העניין.

      1. Jonathan הגיב:

        לא קפצתי בכלל אז נא להרגיע. הקטגוריה היא אפקטים ולפי זה הגבתי. מה זה משנה סרט קטן או לא, האפקטים מותאמים בדיוק לאווירה ולתאורה ומתעלים על כל tent-poll ששוחרר השנה.

        1. אור סיגולי הגיב:

          אתה קצת מבלבל בין דעות ועובדות, אבל זה בסדר. בקטגוריה הספציפית הזו הגודל (והתקציב) בהחלט קובע (בדרך כלל) וזה מה שמשנה. לראייה, אף אחד לא הימר על הזכייה הזו, מכאן זו הפתעה.
          דעתי על האפקטים המרשימים של אקס-מאכינה לא קשורה לזה.

  3. hamlet הגיב:

    אקס מאכינה אחל'ה סרט…על אף דעתכם

    1. רון הגיב:

      אקס מכינה הוא סרט טוב אבל האפקטים שלו לא ממש. העלילה והמשחק בו טובים אבל זכייה באוסקר על האפקטים? הוא נראה טוב אבל במקס הזועם ובמלחמת הכוכבים האפקטים המיוחדים היו הרבה יותר טובים.

      1. joeshamir הגיב:

        לצלם על גרין סקרין במדבר ולהוסיף פיצוצים זו לא אמנות. מה שג'ורג' מילר עשה מדהים מבחינת קומפוזיציה, צילום, עריכה ומיקס סאונד, אבל האפקטים עצמם הם לא משהו שאתה רואה פעם בעשור. לקחת שוט אחרי שוט של בחורה ולהוריד ממנה אברים ולהחליף במודלי תלת ולדייק בתאורה, בצבעים בצורה כזו שתוסיף אלמנט של רגש לכל סצינה זה משהו שהרבה הרבה יותר קשה לעשות. תראה את זה https://www.fxguide.com/quicktakes/ex-machina-new-vfx-breakdowns/
        ודרך אגב, מבחינת תסריט לא עפתי על אקס מכינה בכלל, הוא היה מאוד צפוי.

        1. רון הגיב:

          הוא די צפוי אבל הוא עסק בנושא בצורה שלדעתי הייתה מאוד מספקת. לדעתי זה היה גרסה יותר חכמה וטובה (עם פחות אקשן) לאני, רובוט.

  4. איתי חסיד הגיב:

    יותר פסיכי מזה שלבמאי של "אנקורמן" יש אוסקר זו העובדה שלמילי אביטל יש אוסקר גם בבית עכשיו..

  5. לב הגיב:

    עדיין מתרגש מהזכייה של מארק ריילנס. מבחינתי הזכייה המוצדקת של הערב.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.