9 בנובמבר 2014 מאת אור סיגולי
ב-9 לנובמבר 1984, בדיוק לפני 30 שנה, יצא לקולנועים בארה"ב סרט אימה עצמאי שענה לשם "סיוט ברחוב אלם" (A Nightmare on Elm Street). מאחורי הסרט הזה עמד ווס קרייבן, אחד מבמאי האימה החשובים ביותר בקולנוע, שבשנות השבעים עיצב את הז'אנר עם "הבית האחרון משמאל" ו"גבעות הפחד", שניהם זכו גם לרימייקים. "סיוט ברחוב אלם" הציג לראשונה את דמותו של פרדי קרוגר.… להמשך קריאה
8 בנובמבר 2014 מאת אור סיגולי
זה משהו שאולי עדיף לשמור לטקסטים של סוף השנה, אבל בכל זאת קשה לי להתאפק - משהו משמח עובר על המפיצים המקומיים השנה. בחודשים האחרונים זכינו לקבל הזדמנות לצפייה בבתי הקולנוע, בכמה סרטי ז'אנר שהם מאוד לא מובנים מאליהם במפת ההפצה, ועל אף שאני ממש לא בטוח אם הם מביאים קהל, בכל זאת מקבלים את המקום שלהם. "לילה מסוכן", "עמוק… להמשך קריאה
29 באוקטובר 2014 מאת אור סיגולי
חודש אוקטובר ידוע בכינויו fright month, בייחוד לאחינו הנוצרים, מכיוון שהוא החודש בו מתקיים חג ליל כל הקדושים (האלווין, אם אתם עצלנים כמוני), ובו אפשר לתת דרור לאהבת סרטי האימה שכמה מאתנו חולקים. חשבתי הרבה איזו מהדורה מיוחדת אפשר לעשות לקראת אוקטובר. חשבתי אולי לכתוב על סרטים שמתרחשים במהלך החג, סרטים שמושפעים מקלאסיקת האימה המושלמת של ג'ון קרפנטר "האלווין", רעיונות… להמשך קריאה
15 באוקטובר 2014 מאת אור סיגולי
החורף חזר לכרמל אתמול, וזו הייתה עוד סיבה טובה לשמוח. אני מניח שהוא הסתובב בשאר ישראל, אבל ידיעותיי על הקיום שמחוץ לחיפה מאוד הצטמצמו בשבוע האחרון, כפי שוודאי שמתם לב. היום השישי של הפסטיבל היה עמוס סרטים מעניינים, ונראה היה שלא משנה על מה תניחו את אצבעותיכם, כנראו שתיפלו על סרט ראוי (גם אם לא קונצנזוס מוחלט או חוויה מושלמת).… להמשך קריאה
29 בספטמבר 2014 מאת אור סיגולי
שלושה חודשים לפני סיכום השנה של דצמבר והעבודה מרובה. בחודש שעבר התרכזנו בסרטי פסטיבל אוטופיה, וכמות סרטי האימה שראיתי לפני ומאז שברה שיאים שנתיים, ולכן לא פחות מארבעה סרטי אימה - אחד מעניין, אחד מעולה, ושניים בעייתיים - יככבו בפינת האימה החודשית של הבלוג. כולם עלו לשיפוט בהקשר של אוטופיה, אך מסיבות כאלו ואחרות נותרו בחוץ. הייתי צריך לבחור רק… להמשך קריאה
17 בספטמבר 2014 מאת אור סיגולי
"דאבל פיצ'ר" היא פינה קבועה בימי רביעי בבלוג. הרעיון הוא פשוט: בכל שבוע (בלי נדר) נביט על הסרטים החדשים שיצאו לבתי הקולנוע אותם הספקתי לראות, ולכל אחד מהם – בנפרד – אחשוב על צפייה משלימה שעלולה לעניין בהקשרו. מה זה אומר "צפייה משלימה"? ובכן, זה אומר בערך הכל. כל אסוציאציה אישית, חברתית, היסטורית או טריוויאלית שיכולה להוסיף קצת לחווית הצפייה… להמשך קריאה
15 בספטמבר 2014 מאת אור סיגולי
בין יציאת "לילה מסוכן" בתחילת החודש, לבין הגעת "השער" בסוף החודש, וכמובן פסטיבל אוטופיה שמשתולל בסינמטק תל אביב בימים אלו ממש, נדמה שחודש ספטמבר מתייחס היטב לחובבי סרטי האימה בישראל. אל הקבוצה הזו הצטרף בשבוע שעבר הסרט "עמוק למעלה" (As Above So Below) - שאני חייב לברך את המפיצים על התרגום הקליט והדי קולע לשם המסורבל של המקור - סרט… להמשך קריאה
25 באוגוסט 2014 מאת אור סיגולי
שוב מהדורה מיוחדת של פוסט האימה החודשי שלנו. חודשיים אחרי שהתרכז בסרטים הקיצוניים של פסטיבל ירושלים, אני מאוד שמח להקדיש את הפינה לאירוע קולנוע הז'אנר המשמעותי ביותר בארץ. בשנתיים האחרונות פסטיבל אוטופיה היה בשבילי מקור בלתי נגמר של תסכול. התכנייה הייתה מרתקת, הפאנלים והאורחים נראו מעניינים מאוד, אבל הפסטיבל תמיד היה בחג הסוכות, זמן בו לבי וגופי עמוק בפסטיבל הסרטים… להמשך קריאה
13 באוגוסט 2014 מאת אור סיגולי
"דאבל פיצ'ר" היא פינה קבועה בימי רביעי בבלוג. הרעיון הוא פשוט: בכל שבוע (בלי נדר) נביט על הסרטים החדשים שיצאו לבתי הקולנוע אותם הספקתי לראות, ולכל אחד מהם – בנפרד – אחשוב על צפייה משלימה שעלולה לעניין בהקשרו. מה זה אומר "צפייה משלימה"? ובכן, זה אומר בערך הכל. כל אסוציאציה אישית, חברתית, היסטורית או טריוויאלית שיכולה להוסיף קצת לחווית הצפייה… להמשך קריאה
9 באוגוסט 2014 מאת אור סיגולי
סקוט דריקסון הוא שם שאתם צריכים לזכור, והוא הסיבה המרכזית שראיתי את הסרט לשמו התכנסנו, שהסקירה הזו נכתבת. סביר שלא הרבה משייכים את שמו לפרוייקטים הרבים אליהם הוא קשור, אבל כמו ג'יימס גאן (שעבר מ"סלית'ר" ל"שומרי הגלקסיה") גם דריקסון עומד לעשות את הקפיצה הזו בקרוב, והעובדה שסרט האימה/על-טבעי/רוצח-סדרתי שהגיע לבתי הקולנוע שלנו באופן די מפתיע, היא דבר מה שכדאי להתעכב… להמשך קריאה
תגובות אחרונות