• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״הכל עבר בשלום״, ״המיניונים: עלייתו של גרו״, ״תוכנית פריצה״

29 ביוני 2022 מאת אורון שמיר

חודש יוני תיכף נגמר וכולנו יודעים מה זה אומר לגבי מחר – הזמן לסיכום אמצע השנה של אור. אחרי שאימת החודש כבר נחתה, והיו לנו המון סקירות השבוע (ממליץ לדפדף לאחור אם התפספס). יחד עם סוף החודש מגיעים גם שלושה סרטים חדשים אל בתי הקולנוע, אליהם צירפתי מספר זהה של כותרים לצפייה ביתית. בין לבין יש לפחות אירוע אחד להתייחס עליו וגם שווה להזכיר טרום-בכורות כמו זו של ״אני לא״, סרטו החדש של תומר הימן, זוכה שני פרסים בדוקאביב האחרון, שיוקרן ביום שני הקרוב בקולנוע לב תל-אביב. הלינק מוביל לאתר של לב לטובת פרטים נוספים, ונדמה לי שיש מספיק הקדמה בשביל לעבור לסרטים הבאים.

המיניונים: עלייתו של גרו (Minions: The Rise of Gru) – היצורים הקטנים והצהובים הכי אהובים (אחרי שקדי מרק) חוזרים למסך, בסרט אנימציה נוסף שמסובך לי להבין את מקומו בשרשרת. הוא המשך לפריקוול בכיכובם של ״המיניונים״, אבל כן מכיל גם את גיבור סרטי ״גנוב על משהו״, נבל-העל גרו (סטיב קארל). חוליה מקשרת, אני מניח, משום שגרו הוא רק ילד עם חלום להיות סופר-מרושע ממש כמו שישיית הנוכלים שהוא מעריץ. התקופה היא שנות ה-70 והילדון שהתיידד בסרט הקודם עם הצהובים המקשקשים מנסה להרשים את הנבלים האהובים עליו, אבל הופך לאויבם ואף דורש חילוץ מיניוני. אני מניח שזה הרבה יותר מובן בסרט עצמו, עליו חתומים מטעם חטיבת האנימציה של אילומיניישן הבמאים קייל באלדה, בראד אייבלסון, וג׳ונתן דל ואל. אל המדבבים המפורסמים מצטרפים ג׳ולי אנדרוז בתור אמא של גרו, מישל יאו בתור מאסטרית אמנויות לחימה, והרבה גיבורי אקשן ותיקים בתור הנבלים דווקא (לוסי לולס, ז׳אן-קלוד ואן דאם ודולף לונדגרן, למשל). אם כי זה רק בגרסה באנגלית והסרט יוקרן גם בדיבוב לעברית, רוסית וערבית. מעניין אם ואיך מדבבים את הג׳יבריש של המיניונים בכל שפה. התמונה בראש הפוסט היא מתוך הסרט.

הכל עבר בשלום (Tout s'est bien passé / Everything Went Fine) – סרטו החדש של פרנסואה אוזון, לא, רגע. שכחתי שהיה לו אחד חדש גם בפסטיבל ברלין השנה. סרטו של פרנסואה אוזון מפסטיבל קאן 2021 מגיע לאקרנים אחרי טרום-בכורה בפסטיבל הקולנוע הצרפתי. סופי מרסו מגלמת את גיבורת הסיפור, הניצבת במצב בלתי אפשרי: אביה בן ה-85 עבר אירוע מוחי שהותיר אותי משותק למחצה, ובמיטת בית החולים מבקש ממנה לסיים את חייו. הדמות של מרסו קרויה עמנואל ברנהיים, כשם הסופרת שכתבה את הספר עליו מבוסס התסריט של אוזון ושל פיליפ פיאצו (״פרנץ״). בצוות השחקנים שווה להזכיר גם את שרלוט רמפלינג ואת ג׳רלדין פלהס.

תוכנית פריצה (Fortress) – הגענו אל שלב השאלה המוסרית לשבוע זה. האם אחרי כל מה שנודע על מצבו של ברוס וויליס, שפרש ממשחק בשל מחלה אבל הספיק לצלם (ספק ביודעין) עוד מספר סרטים המתוכננים להפצה, נכון מבחינה אתית לצפות באותם סרטים? כי הנה אחד מהם מגיע, סרטו של ג׳יימס קאלן ברסק. מצד אחד, סרט הוא מאמץ קבוצתי ובזה הנוכחי מככבים גם ג׳סי מאטקלף, צ'אד מייקל מארי ושאנון דוהרטי, אם למנות כמה שמות שהכרתי. מצד אחר, וויליס לא היה מאה אחוז הוא עצמו מבחינה נוירולוגית בזמן הצילומים משום שכבר התמודד עם מחלת האפאזיה. תבחרו כפי שתבחרו, אני פה כדי לספר שוויליס מגלם סוכן מיוחד לשעבר הנאלץ לעזור לבנו המתנכר לאחר שזה הסתבך בסחר מטבעות קריפטו והביא על עצמו רודפים.

לילה לבן – יתקיים בתל-אביב מחר, בלילה שבין חמישי האחרון של יוני לשישי הראשון של יולי. בין שלל האירועים ברחבי העיר, תוכלו להעביר את שעות החשכה גם בסינמטק ת״א שם מתוכנן הפנינג מסיבי. ברחבת הסינמטק יוקרן ״גריז״ בהקרנה פעילה הכוללת רקדנים ושחקנים, ובפנים באולמות יוצעו מגוון הקרנות ברוח המאורע. אופציה אחת היא דאבל פיצ׳ר של שניים מן הסרטים המדוברים של השנה, ״הכול בכל מקום בבת אחת״ ו״משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק״. אופציות נוספות הן סרטים המתרחשים בלילה אחד, החל מ״סופעולם״ ו״אלנבי רומאנס״ הישראליים, המשך ב״שגעון של לילה״ של סקורסזה ו״ליל המתים החיים״ של רומרו, וכלה בעוד דאבל פיצ׳ר אפשרי – ״לפני השקיעה/הזריחה״ של לינקלייטר. כל הפרטים והסרטים באתר הסינמטק.

סרטים חדשים ב-VOD

סבסטיאן ומיקל נגד החייזרים (Blasted) – בנטפליקס, שיהיו בריאים, בחרו להעלות אתמול משם מה דווקא את הסרט הנורווגי הזה, ובהמשך תבינו למה בחרתי להבליטו. הכותרת העברית חושפת מעט מעלילת סרטו של מרטין סופידל, המתחיל בשני חברי ילדות הנפגשים בבגרותם במסיבת הרווקים של אחד מהם. חילוקי דעות מן העבר יצטרכו לפנות את מקומם לאיחוד כוחות של צמד הלייזר-טאג האגדי שהיו פעם, משום שהם הסיכוי היחיד שלנו נגד מתקפת חייזרים. כי אם כבר קומדיית אקשן מוזרה אז לפחות שיהיו גם חוצנים.

לימבו (Limbo) – מחר (חמישי ה-30.6) מצטרף אל ה-VOD יסלקום (אמשיך לחבר ביניהן עד שיודיעו לי שזה מעליב או מבזה חלילה) מותחן הפשע ההונג-קונגי הזה, מאת סוי צ׳יאנג. במה שנשמע לי כמו גרסה מודרנית של סיפורי ג׳ק המרטש, אבל בצילום שחור-לבן ובסמטאות המטונפות של הונג-קונג, שוטר טירון חובר אל שוטר ותיק במצוד אחר רוצח אכזר וכפייתי במיוחד שקורבנותיו נשים. אולי תזכרו את הסרט מהקרנת חצות בפסטיבל הקולנוע של חיפה דאשתקד. גם אם לא, זה בסדר – כי יש כאן טעות בסרט. אז סליחה, קודם כל.
אני מוכן לשלוח קומוניקט כדי להוכיח את חפותי, אבל התקציר שקיבלתי היה לסרט ההונג-קונגי. לעומת זאת, הסרט שנקרא אף ״לימבו״ וזמין ללקוחות יס וגם סלקום הוא דווקא דרמה קומית בריטית, שהייתה חלק מפסטיבלי האונליין של 2020. סרטו של בן שרוק עוקב אחר מוזיקאי מבטיח (אמיר אל-מסרי), פליט סורי שמוצא עצמו על אי סקוטי. בזמן שבקשתו לקבל מקלט עוברת עיבוד בירוקרטי, הוא מנסה להשתלב במקום.

פראי אדם (Wild Men) – באותו תאריך אבל הפעם בלעדית אצל yes ככל שמצאתי, יפציע אחד הסרטים החביבים עליי מפסטיבל טרייבקה הקודם, עליו המלצתי לפסטיבל חיפה שבחרו להקרינו לשמחתי. למי שפספסו אז, סרטו של תומאס דאנסקוב מתחיל כמעין סאטירה על גבריות דרך דמות של בחורצ׳יק גדול ומזוקן המנסה לחיות לבדו ביערות במנותק מן החברה האנושית. הוא מוצא עצמו מהר מאוד בסופרמרקט והסרט מפליג לטריטוריות של קומדיית פשע המערבת דמויות נוספות, לפני שהיא חושפת את סיפורו של הגיבור. זה אמנם סרט דני אבל הוא מתרחש בגבול הררי ומיוער עם נורווגיה אז חשבתי לסגור מעגל סקנדינבי עם סרט החייזרים לעיל.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.