• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״המיניונים״, ״נשיא על הכוונת״, ״גויאבות״

1 ביולי 2015 מאת אורון שמיר

שלושה סרטים חדשים עולים מחר בבתי הקולנוע. שניים מתוכם הם סרטי ילדים, והאחד שלא, נראה די ילדותי בעצמו. לא בדיוק הפתיחה הכי מסעירה לחודש שאמור להיות הכי עמוס בסרטי קיץ בשנה, אבל לפחות השבועות הבאים שלו נראים…בעצם עזבו. לפחות יש לנו את פסטיבל ירושלים שיפציע בסוף השבוע הבא, והחל מהיום אני מוכרח להזכיר שבכל יום רביעי מהיום ועד להודעה חדשה כולכם מוזמנים וכולכן מוזמנות לבית אבי חי לסדרת מפגשי הקולנוע החינמיים סביב שוברי קופות ישראליים. היום בתפריט – ״זוהי סדום״ ושיחה עם מולי שגב. וביום שישי בסינמטק תל-אביב – "הטרמפיסט" חוזר!

״המיניונים״ (Minions) הוא משהו בין סרט מספר 3 בסדרת ״גנוב על X״ לבין סרט ספין-אוף ליצורים הצהובים שגנבו את ההצגה בשני סרטי ״גנוב״ הקודמים. או שהוא בכלל פריקוול לכל סדרת הסרטים, אל תתפסו אותי במילה. בכל מקרה, הסרט מציג את המרשעים דוברי הג׳יבריש וחובבי הסלפסטיק כמשרתים של כל רוע קדמון משחר ההיסטוריה, המחפשים לעצמם אדון חדש. את מבוקשם הם מוצאים בדמות בשם סקרלט אוברקיל (בקולה של סנדרה בולוק), שיחד עם בעלה הממציא (ג׳ון האם) מבקשת, ניחשתם נכון, להשתלט על העולם. כל זה קורה לפני עידן גרו, גיבור שני הסרטים הקודמים, אם הבנתי נכון. פייר קופאן חוזר אל כס הבמאי ואל עמדת הדיבוב (הוא המיניונים), ולצידו קייל באלדה (ֿ״הלורקס״) על פי תסריט של בריאן לינץ׳ (״החתול במגפיים״). בין שאר המפורסמים שתרמו את קולם, כלומר קיבלו צ׳ק שמן במידה והמונח הזה פילנתרופי מדי – מייקל קיטון, אליסון ג׳ני, סטיב קוגן, ג׳פרי ראש, וגם סטיב קארל ששב לדבב את גרו בצעירותו. כל זה בגרסאות שונות, גם בעברית ובתלת-מימד. אור כתב עליו לעכבר העיר.

״נשיא על הכוונת״ (Big Game) מצטרף לטרנד שמוגדר מעצם שמו, ובו דמות קולנועית בדיונית של נשיא ארה״ב מוכיח שהוא יכול לעשות יותר מסתם להעביר חוקים חסרי תקדים – להיות גיבור אקשן. סמואל אל. ג׳קסון הוא האזרח מספר 1 בסרט שלפנינו, שעלילתו מציבה אותו כניצול מהתרסקות מטוס האייר פורס 1 (עוד שם של סרט בתת-הז׳אנר, אגב). הנשיא התרסק מעל יער בפינלנד, ובו צייד צעיר (אוני טומילה) מנסה להוכיח את בגרותו וגבריותו במשימת התבגרות. המשימה החדשה שלו היא להגן על הנשיא מפני האנשים שהפילו את המטוס וממשיכים לרדוף אחר המטרה שלהם. כל זאת בזמן שבכירים בממשל (ג׳ים ברודבנט ופליסיטי הופמן) צופים בחרדה במתרחש מחדר הבקרה באמריקה. יאלמרי הלנדר (״Rare Exports: A Christmas Tale״) כתב וביים, למקרה שתהיתם למה דווקא פינלנד.

״גויאבות״, סרט ילדים ישראלי חדש, מגיע אלינו קצת בהפתעה מבחינתי. או לפחות ללא הכנה מוקדמת, אם כי אני מניח שמראש לא הייתי אמור להיות קהל היעד. מצד שני, אפשר להתייחס אליו גם כאל פיצ׳ר על פי תסריט של אלון גור אריה (״המוסד הסגור״) שמגיע לבתי הקולנוע, בבימויו של קובי מחט. מהצד הראשון שוב, מדובר בסרט המקבץ יחדיו כמה מגדולי כוכבי וכוכבות הילדים לסרט המתרחש ביישוב בו בובות ענק חיות לצד בני אדם. השקט מופר כאשר העוזרת (חנה לסלאו) של ראש העיר (מאיר סוויסה) מבקשת לגדוע את עץ הגויאבות המשמש מקור לשמחה ומשחק עבור ילדי המקום, שממרידים את שכניהם כנגד רוע הגזירה. נאיה פרידמן מגלמת את הילדה המרכזית, עודד מנשה ועדן הראל את הוריה. עוד בקאסט: יהורם גאון, דוד חיים, הילה ערן וכמובן יובל ״המבולבל״ שם טוב. בטריילר זיהיתי מחוות לצ׳פלין (״הדיקטטור הגדול״) ופליני (״שמונה וחצי״), אבל אולי זה רק הדמיון שלי. עזרו לי לשפוט:

 

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.