• כחום הגוף
  • אוסקר 2023/24: הטקס בסיקור חי
  • אוסקר 2023/24: מהמרים על הזוכים
  • מאהבת, מטרידנית, רוצחת
  • אוסקר 2023/24: דירוג כל הסרטים המועמדים
  • אוסקר 2023/24: איך הלך עם ההימורים המוקדמים
  • אוסקר 2023/24: רשימת המועמדים המלאה

סרטים חדשים: ״נסיעה ממולכדת״, ״מיה ובוני החלומות״

19 בינואר 2022 מאת אורון שמיר

משחק הדחיות ממשיך ועוד סוף שבוע דל בסרטים חדשים בבתי הקולנוע לפנינו. לפי החישוב שלי, בסופש הבא והאחרון לחודש יעלו בדיוק מלאנתלפים סרטים, שהיו אמורים להיות פזורים יותר לאורך ינואר אבל נדחקו יחדיו. יש להניח שחלקם ימשיך לזוז אבל אני בהחלט מקווה שהפקק ישתחרר, כשם שלא ממש ברור לי מה יודעים בעולם ההפצה על התאריך המסתורי של ה-27 בינואר ולמה אחריו הכל יהיה נפלא. בהתרכז בשבוע הנוכחי, בכל זאת יש כמה אמיצים שמגיעים לאולמות, מגובים באירועים מיוחדים. לסיום ולטובת כל מי שנתקעו בעוד בידוד במהלך הסגר הלא רשמי המתנהל במדינת ישראל כרגע, כמה וכמה סרטים לראות בבית בשלל הפלטפורמות האפשריות.

נסיעה ממולכדת (Retribution) – לרוב אני נעזר בימד״ב ולא רק בתקצירים הרשמיים בבתי הקולנוע כדי לכתוב את המדור, ולפעמים מתקשה לרגע לאתר את הסרט במידה ויש לו שם לועזי גנרי. הפעם נוספה לכך העובדה שמדובר בסרט שערך את בכורתו ב-2015 (!) אבל מצא לו פינה בבתי הקולנוע של ישראל רק כעת. זה כמובן לא מעיד בהכרח שום דבר על איכות סרטו של דני דה לה טורה (שהספיק מאז עוד שני סרטים וסדרה), על פי תסריט של אלברטו מריני. עובדה: רימייק הוליוודי למותחן הספרדי הזה, עם ליאם ניסן ובבימויו של נמרוד אנטל, מצוי כעת בשלבי עריכה. עכשיו הכל ברור ועוד נחזור הנה כשיגיע הסרט דובר האנגלית. בגרסה הספרדית מככב לואיס טוסאר (״תא 211״) בתור מנהל בנק שלוקח את הילדים לבית הספר לפני עוד יום עבודה. אך שיחת טלפון מבהירה לו שהרכב ממולכד והמשפחה יושבת על פצצה. האיש בצד השני של הקו רוצה מזומנים ואולי גם נקמה, בעוד גיבורנו מנסה להבין איך נקלע לתפקיד האוטובוס ב״ספיד״.

מיה ובוני החלומות (Dreambuilders) – נתקדם אל סרט מודל 2020 תוצרת דנמרק, אם כי לעולם לא תדעו זאת שכן הרפתקת האנימציה הזו תוצג בארץ בדיבוב לעברית בלבד. מיה היא ילדה שחיה עם אביה באושר יחסי, עד שעוברות לגור איתן זוגתו החדשה ובתה הקרובה בגיל אל מיה, אבל רק בגיל. בשנתה, מיה חושפת את מאחורי הקלעים של עולם החלומות, המוצג בסרט כהפקת תיאטרון עם במות ענק מתחלפות. דרך עולם החלומות היא מבקשת להתערב בנעשה בחיים, ואני אעצור כאן לפני שפיקסאר יתבעו אותי על פלגיאט ל״הקול בראש״ למרות שאין לי קשר לסרט. לבמאים קוראים קים האגן ינסן וטוני זינק, ולשניהם קריירות ארוכות לפני שהפכו לבמאים, האחד כאנימטור והשני כאמן אפקטים.

סורד ארט אונלין: פרוגרסיב (Sword Art Online: Progressive – Aria of a Starless Night) – סרט אנימציה שונה למדי ותוספת מאוחרת למדור כי פספסתי את הפצתו ביס פלאנט בלבד, סליחה בפני שוחרי האנימה בישראל. מדובר בחלק ממותג ״אמנות החרב אונליין״ (רואים, לא כזה קשה לתרגם) שהיה סדרת אנימה המתרחשת בעולם בו משחק מחשב פופולרי שואב את זמנה של האנושות. בסרט, מי שנפסלים במשחק מתים בחיים האמיתיים ובגלל באג קטלני אי אפשר להתנתק. השחקנים מוצאים עצמם נלחמים על חייהם בשלל מפלצות ומאמינים שלסיים את המשחק יביא את הגאולה. המפתח היא כנראה בטא-טסטרית צעירה בשם אסונה. רקי קאווהרה כתב, אייקו קוואנו ביים.

דרומית לגן עדן (South of Heaven) – סרט שאפשר יהיה למצוא רק בסינמטקים של ירושלים ותל-אביב הוא סרטו האמריקאי של אהרון קשלס, אחרי ״כלבת״ ו״מי מפחד מהזאב הרע״ הציוניים. כתבתי טקסט שלם לקראת בואו ממש אתמול, אז רק אזכיר שהתאריכים הם היום ובעוד שבוע בסינמטק ת״א (19 ו-26 בינואר) וגם מחר ובמוצ״ש בסינמטק י-ם (20 ו-22 בינואר). למי שירצו לראות את ג׳ייסון סודייקיס מתרחק מ״טד לאסו״, או את אוונג׳לין לילי משחקת ולא רק מופיעה כמו בסרטי מארוול. השניים מגלמים זוג המתאחד אחרי שחרורו המוקדם של הגבר מהכלא, בנסיבות הטרגיות של מחלתה חשוכת המרפא של האישה. הוא נוחש להעניק לה את כל מה שניתן בזמן שנותר להם, אבל עולם הפשע מושך אותו חזרה פנימה והופך את העלילה על פיה מספר פעמים.

או לה לה! – פסטיבל הקומדיה הצרפתי חוזר, שלא לומר נפתח אתמול בסינמטקים של תל אביב, ירושלים, חיפה, הרצליה ושדרות, ויימשך עד היום האחרון של החודש. זוהי המהדורה השישית של האירוע, ביוזמת עדן סינמה ובתמיכת המכון הצרפתי בישראל, יוניפרנס פילמס ו- tv5 monde. המבחר השנה כולל תריסר סרטים, רבע מתוכם קלאסיקות הכוללת כרגיל סרט עם לואי דה פינס, הפעם זה "החבצלות" בבימוי ג'ורג לאוטנר, וצמד סרטים של רנה קלייר, "המיליון" (1931) ו"כל הזהב שבעולם" (1961). סרט הפתיחה הוא ״לעבור לגור עם הבת שלי״, סרט ההמשך של אריק לבאן ללהיט שלו ״לחזור לגור עם אמא״, וכפי שניתן לראות הזכרתי את הסרט בתקופת טרום הבכורה שלו. סרט הנעילה יהיה "לרקוד ולהתאהב", מאת השחקנית-במאית מישל לרוק ולצידה תיירי לרמיט (ששיתפו פעולה ב"תנו לפרוש בשקט"). את מירב הסטאר-פאואר בפסטיבל תמצאו, להערכתי, בסרט "עם חברים כאלה", ובו ונסן קאסל, ברניס בז'ו , פלורנס פורסטי, ופרנסואה דמיאן, מגלמים רביעיית חברים שהדינמיקה ביניהם משתנה כאשר הצלע שנחשבת לחלשה מתגלה כמצליחה.

זה היה רק חצי מהפסטיבל, אז נעבור לחצי השני. כפי שמרמז שמו, "משפחה ברוטציה" בוחן מה קורה כאשר כל אחד מבני משפחה מתגלגל לגופו של בן משפחה אחר. כוכבת הסרט, אלכסנדרה לאמי, תנסה לגלות בסרט אחר עם שם אינדיקטיבי, "של מי הבדיקה", למי שייכת בדיקת היריון שמצאה בשירותים בביתה. עוד ענייני משפחה אפשר למצוא בסרטים "מבצע סבא", עם ז'ראר לאנוון ואוליבייה מרשל בתור שני סבים שמרטפים לנכדה מתבגרת, ו"רומבה" של פרנק דובוסק, שגם מככב כאב מבוגר המנסה להתקרב לבת שמעולם לא פגש דרך הצטרפות לשיעורי הריקוד שלה. במעבר מוזיקלי, "כולם שרים עכשיו" מוצא פתרון לעובדי מפעל שנסגר – הקמת חברה למברקים מזמרים, תירוץ עבור הסרט להפליג במיטב השירים הצרפתיים. אבל ההיילייט של התוכניה מבחינתי הוא ללא ספק "סוכן חשאי 117 מאפריקה באהבה", סרט הנעילה של קאן הסוגר טרילוגיה למרגל הצרפתי הקורע בגילומו של ז׳אן דוז׳רדן, הפעם ללא מישל הזנוויציוס על כס הבמאי אלא עם ניקולא בדוס (״התקופה היפה בחיי״). התמונה בראש הפוסט היא מתוך הסרט, כי אין גבול לאהבתי כלפי ז׳אן דוז׳רדן.

סרטים חדשים ב-VOD

הקן

משטרה (Night Shift / Police) – סרטה של אן פונטיין מגיע מחר (20.1) אל ה-VOD של yes אחרי כמעט שנתיים מאז בכורתו בפסטיבל ברלין. וירז׳יני אפירה מגלמת שוטרת פריזאית המופקדת על כוח עליו מוטלת המשימה הלא נעימה לגרש מהגר בלתי חוקי (עומאר סי). בדרך לשדה התעופה היא מבינה כי חייו יהיו בסכנה אם ישוב אל ארצו וצריכה לשכנע את שותפיה לאפשר לאסיר להימלט.

ֿהקן (The Nest) – נשארים בתאריך של מחר אבל בואו נרחיב את ההיצע של יס גם אל סלקום tv (ובשבת גם ב-HOT), בשניהם תוכלו למצוא את סרטו של שון דורקין, עליו כבר כתבנו בטרם הוקרן בפסטיבל ירושלים. הבמאי של "מרתה מרסי מיי מרלין" מגיש הפעם דרמה משפחתית שמתנהגת כמעט כמו סרט אימה, על מעבר לבית חדש וישן שדוחף את ארבעת בני המשפחה לקצה. מגלמים אותם ג׳וד לאו, קארי קון, אונה רוש וצ׳ארלי שוטוול.

מינכן על סף מלחמה (Munich: The Edge of War) – עוברים אל נטפליקס ואל יום שישי (21.1) מה שמרמז לרוב על הסרט המרכזי שלהם לסופש. הפעם זוהי דרמת ריגול היסטורית על מאמציו של דיפלומט בריטי אל מול גרמניה, במטרה למנוע את מלחמת העולם השנייה. נחשו אם הוא הצליח ודעו כי בסרט מככבים בין היתר ג׳ורג׳ מקיי (שכבר אכל חצץ במלחמת העולם הראשונה), יאניס ניווהנר (אני מקווה שכך כותבים את שמו) וג׳רמי איירונס עם שפם טום סלק. כריסטיאן שווכאו הגרמני ביים.

מיינסטרים (Mainstream) – לסיום נפליג עד יום שבת (22.1) אז מגיע אל יס וגם הוט סרטה של ג׳יה קופולה, הנכדה של פרנסיס פורד ואחייניתה הצעירה של סופיה (סליחה בפני כל בני המשפחה שלא הוזכרו). זהו סרטה השני אחרי ״פאלו אלטו״ (יש לה עוד אחד בדרך), והוא עוסק בתהילת רשת והסכנות הטמונות בה, דרך משולש אהבים בו מעורבים מיה הוק (גם היא ״בת של״ מפורסמת), אנדרו גארפילד ונאט וולף.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.