• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״קפטן מארוול״, ״המין החזק״, ״נעלמים״, ״יוון סיפור אהבה״

6 במרץ 2019 מאת אורון שמיר

חודש מרץ רשמית איתנו וכדי לקבל אותו הכינו לנו המפיצים שלושה סרטים חדשים ועוד אחד, איך לומר, כמו חדש. אף אחד מהסרטים אינו ישראלי אז כדי להעביר את תחושת הבאסה אפשר להזכיר את הקרנותיו בסינמטקים של ״עכו חלומות״, סרטו של דניאל וקסמן עליו כבר כתב אור כשהוצג בפסטיבל חיפה. זאת בנוסף לשאר הנעשה בסינמטקים עמוסי הפסטיבלים, כפי שאפשר לקרוא במדור החודשי של עופר, בזמן שבסוף הפוסט הנוכחי אמשיך במסורת החדשה שהתחלתי השנה ואנסה למצוא לפחות סרט-שניים שזוכים לגאולת הפצה בזכות שירותי ה-VOD.

״קפטן מארוול״ (Captain Marvel), התוספת החדשה ליקום הקולנועי של מארוול כפי שאפשר לנחש מן הכותרת, הוא כנראה השם הגדול ביותר לשבוע זה. לפחות בתיאוריה גם מי שלא ראו אפילו פריים אחד מבין הסרטים הקודמים של מותג ״הנוקמים״, יוכלו לצפות בסרט זה ללא חשש. זאת משום שעלילתו מתרחשת בסוף המאה הקודמת, לפני כל יוזמת האוונג׳רס. מי שאחראי עליה, ניק פיורי, עדיין מגולם בידי סמואל אל ג׳קסון שבעזרת איפור דיגיטלי מיוחד נראה צעיר בשני עשורים, ומי שעומדת במרכז העניינים היא קרול דנברס (ברי לארסון), לוחמת חייזרית רבת עוצמה עם שורשים בכדור הארץ. כוכב הלכת שלנו הופך לזירת התגוששות בין שני גזעים חוצניים, ונחשו מי אמורה להכריע את הכף ואולי גם לקפוץ להציל את המצב ב״הנוקמים: סוף המשחק״, הסרט הגדול אף יותר של דיסני/מארוול לשנה זו שיגיע בעוד כחודשיים למסכים. בקאסט אפשר למצוא גם את ג׳וד לאו, לי פייס, בן מנדלסון, ג׳מה צ׳אן ואנט בנינג, בעוד על הבימוי חתום הצמד מאחורי דרמות אינדי כמו ״חצי נלסון״ או ״מה שקורה במיסיסיפי״ – אנה בודן וריאן פלק, שגם כתבו יחד עם ג׳נבה רוברטסון-דוורסט (״טומב ריידר״). כיוון שהסרט מופץ רשמית כבר הערב, נשתדל להזדרז עם הסקירה.

״המין החזק״ (On the Basis of Sex) עוסק גם הוא בגיבורת-על חובבת צדק ועטויית גלימה, אבל כזו שעדיין קיימת במציאות – כבוד השופטת רות ביידר גינסבורג. בשנה שעברה אפשר היה לצפות בסרט דוקומנטרי יוצא מן הכלל אודותיה, ״RBG״ המועמד לאוסקר, ואני עדיין ממליץ לעשות זאת כעת (זמין ב-yes VOD). כעת מגיעה הגרסה העלילתית עם פליסיטי ג׳ונס בתפקיד ביידר-גינסבורג בתחילת דרכה, מלימודיה בבית הספר למשפטים שרובו המוחץ הורכב מגברים ועד לקייס הראשון ופורץ הדרך שהפך אותה לאייקון של רודפת שיוויון. ארמי האמר מגלם את בעלה התומך שהיה משפטן בעצמו, ולצידם אפשר למצוא את ג׳סטין תרו, סם ווטרסטון וקתי בייטס אם למנות כמה. הבמאית היא מימי לדר, שהייתה שם די גדול בניינטיז (״תעביר את זה הלאה״, ״פגיעה קטלנית״) ומאז עברה לגלות טלוויזיונית, ואת התסריט כתב דניאל סטיפלמן, אחיינה של הוד עליונותה. נדמה לי שאפשר לחלץ סקירה על הסרט הזה, אבל באמת שאפשר גם לצפות בדוקומנטרי העדיף.

״נעלמים״ (The Vanishing) מבוסס גם הוא על אגדה שהייתה באמת, אבל הפעם ממחוזות המתח והמסתורין – תעלומת איי פלאנן. שלושה שומרי מגדלור (ג׳רארד באטלר, פיטר מאלן וקונור סווינדלס) מגיעים אל אי זעיר בו הם אמורים לשהות וחשדם מתעורר מיד. דברים לא רגילים יקרו, תיבת אוצר תימצא, וטיפוסים עלומים יגיעו כדי לחפש אותה. או משהו בסגנון, התקציר והטריילר מספרים שני סיפורים שונים, וחיפוש באינטרנט אודות המקרה האמיתי סוחב לכיוון שלישי. כנראה שנצטרך לחכות ולראות מה רקחו הבמאי קריסטוף ניהולם, שאחראי על סדרות כמו ״Taboo״ ו-״The Killing״, והתסריטאים ג׳ו בון וקלין ג׳ונס, שכל אחד מהם יותר אלמוני מרעהו. או שלא נחכה ולא נראה, גם אופציה מבחינתי ובכל מקרה אפשר להתרשם מן התמונות מתוך הסרט שמעטרות את המדור השבוע.

״יוון סיפור אהבה״ (…What If) הוא תעלומה אניגמטית אף יותר בעיניי, כזו שככל שיודעים עליה יותר כך דווקא גובר המסתורין. מסע הפרסום מדגיש שמדובר בסרט של כריסטופר פפקליאטיס, הבמאי-כותב-כוכב של ״אהבה יוונית״, הסרט ההוא עם ג׳יי קיי סימונס שהופץ בישראל בקיץ שעבר-שעבר ובאיחור של שנתיים אחרי העולם. כשניגשתי אל ימד״ב לחפש מה עשה היוצר לאחר הסרט ההוא, גיליתי שכלום. ואז הבחנתי בניסוח הדי מעניין הבא בתיק העיתונות: ״אחרי שריגש את כולנו בסרטו ״אהבה יוונית״ כבמאי וככוכב הסרט, מגיע סרט נוסף של כריסטופר פפקליאטיס״. סרט נוסף? גם הטריילר (אחרוג ממנהגי ואתן קישור) מתחיל עם סימונס (שלא נמצא בסרט המדובר) והולך על ניסוח משונה, שטוען כי אחרי שריגש אותנו בלה בלה בלה מגיע סרטו של פאפא קליטריס וכו׳. שוב נעדרת המילה הזאת, ״חדש״, ויש לכך סיבה טובה – מדובר בסרטו הקודם. סרט מ-2012 שעולה לאקרנים בישראל ככה בכיף, וללא הטעיית הציבור שכן לא נטען שהוא חדש. זה כל כך הדהים אותי שהחלטתי לצאת בקריאה נרגשת למפיצי ישראל – הפיצו עוד סרטים ישנים במצב טוב! יש כל-כך הרבה סרטים, מ-2012 או אפילו קודם, שלא זכו להיות מוקרנים באולמות הקולנוע בארץ, והנה יש תקדים ואפשר לתקן. לכבד את הסרט בתקצירון נראה לי קצת מוגזם בהתחשב בסיטואציה, אם תסלחו לי.

צפייה ביתית:

השודד ונהגת המרוצים (Racer And Jailbird) – לפני שבועיים הזכרתי את הסרט החדש של במאי ״כחול הוא הצבע החם ביותר״ (חדש זה אומר שבא אחרי הקודם, למקרה שהיו אי הבנות מהפסקה לעיל), והפעם מגיע סרט נוסף עם הכוכבת שלו, אדל אקזרקופולוס. היא מגלמת את הנהגת מן הכותרת, והקרימינל הינו מתיאס שונארטס, בדרמת פשע שבמרכזה סיפור אהבה גדול. אפשר יהיה לצפות בסרט החל מה-7.3 בספריית yesVOD או בשידור ביום שלישי ה-12.3 בשעה 22:00 ובערוץ yes3, במסגרת פסטיבל הקולנוע של יס.

המוביל במירוץ (The Front Runner) – הוא אחד משני סרטים שביים אשתקד ג׳ייסון רייטמן, אבל בישראל רק ״ואז הגיעה טלי״ הוקרן בקולנועים. בכל מקרה מדובר באופרה אחרת, דרמה פוליטית על המירוץ לנשיאות של גארי הארט (בגילומו של יו ג׳קמן) שנקטע ב-1987 לאחר חשיפת רומן מחוץ לנישואין שניהל המועמד המוביל. הדיבור היה שזהו הפחות טוב מבין שני הסרטים של רייטמן לשנת 2018, אבל רק כעת אפשר יהיה לבדוק זאת בעצמנו, החל מה-11.3 בפלטפורמה המועדפת עליכם (yes, HOT או סלקום TV). מומלץ למי שהנושא מעניין אותה או אותו, או אם תרצו לצפות בסרט שבו ג׳יי קיי סימונס אשכרה משחק ולא רק מופיע בטריילר, לצד שמות מפתים נוספים כמו ורה פרמיגה ואלפרד מולינה.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.