• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״האופה מברלין״, ״רוח חדשה״, ״על גוף ונפש״, ״האמן הגדול מכולם״, ״פיץ' פרפקט 3״

28 בדצמבר 2017 מאת אורון שמיר

מהדורה אחרונה לשנת 2017 של המדור (מרגישים שנכנסתי חזק מדי למצב רוח של סיכומי שנה?), שבתחילת החודש הייתה מלאה במספר עצום של סרטים וכעת תסתפק בחמישה. אליהם אפשר בהחלט להוסיף את ״סיפור רפאים״, שמגיע לסיבוב סינמטקים בינואר, אחרי שפתח את פסטיבל אוטופיה ואף הפך לאחד מסרטי השנה של סריטה. עוד אפשר יהיה למצוא, בסינמה סיטי בלבד אם הבנתי נכון, את הסרט דובר הרוסית ״נובי יולקי״ (Yolki novye), מלודרמה קומית ע״פ האתר של סינמה סיטי, שאפשר לתרגם את שמו כ״אשוח חדש״. בחזרה לסינמטקים, אירועי קולנוע נוספים ייעדרו מהמדור הפעם כי יש לנו סוג של הפתעה בעניין הזה כשתתחיל השנה האזרחית החדשה. מה גם שלא חסר מה לראות.

״האופה מברלין״, סרט הביכורים של אופיר ראול גרייצר, מגיע לאקרנים בדיוק בזמן כדי להצטרף לרשימת סרטי השנה שלי. למרות שאולי הוא היה מככב שם בכל מקרה אחרי פסטיבל ירושלים, שם כתב עליו עופר ובו זכה בפרס העריכה ובתחרות החוויה היהודית (בסמוך לפרס בקארלובי וארי, שם החל את דרכו). הסרט מתקיים על ציר ברלין-ירושלים, ומפגיש בין קונדיטור גרמני עם ידי זהב (טים קלקהוף) לבעלת בית קפה ירושלמית (שרה אדלר), בנסיבות טרגיות סביב רומן של האופה עם בעלה (רוי מילר). לא צריך לדעת יותר מזה על העלילה, אז רק אספר שיש בסרט יותר צילומים של דברי מתיקה משניתן להכיל, ושלמרות החומרים מהם מורכב הסרט בעיניי הוא רק מפלרטט עם המלודרמה, ולרגע לא נופל למלכודות דבש.

״רוח חדשה״, סרט ישראלי נוסף לשבוע זה, אולי זכור לקוראי וקוראות הבלוג משלב המוקדמות של עונת האופירים האחרונה. סרטו של דורון ערן (״נמס בגשם״) מבוסס על האוטוביוגרפיה של יעקב דמקני "למה דווקא אני", על שני אחים שגדלו במשפחה מסורתית ופנו לדרכים שונות בבגרותם – האחד נהיה לחרדי והאחר למשיחי (המאמין בישו, מלך היהודים). כיוון שמדובר בסרט של הבמאי הוותיק, העלילה מגיעה אל מחוזות הפשע וההתנקשויות. בכיכובם של: אמרי ביטון, אוהד שחר, מייקל הרפז, מוריה בן הרוש, חיים זנאתי, דורון בן דוד, שלום שמואלוב.

״על גוף ונפש״ (On Body and Soul) מנצל גם הוא את השבוע האחרון של השנה הלועזית כדי להתברג ברשימת סרטי השנה שלנו, במקום הראשון אצל עופר, שגם ירחיב עליו בסוף השבוע. בפסטיבל חיפה שם הוצג לראשונה בישראל כתב עליו אור. מדובר בסרטה זוכה פסטיבל ברלין של הבמאית ההונגרייה אניידי אילדיקו (במקומות אחרים ראיתי שכתוב הפוך, אבל זה כיוון שבהונגרית אומרים את שם המשפחה לפני הפרטי), על סיפור התקרבות בין שתי נפשות עדינות מכדי להתקיים – מנהלת בקרת איכות ומנהל חשבונות במפעל בשר בבודפשט.

״האמן הגדול מכולם״ (The Greatest Showman) מעביר אותנו אל מחוזות הקולנוע האמריקאי, והוא אחד משני מיוזיקלס שעולים לאקרנים השבוע. בהשראת סיפור חייו של איש עסקי השעשועים החלוצי פי.טי. בארנם (יו ג׳קמן), מספר הסרט על הקמת בית לדחויי החברה הניו-יורקרית שהופכים למופיעים בסוג של קרקס, על שאיפות אמנותיות של מי שנחשב לבדרן נחות, ועל ההקרבות האישיות שנאלץ לעשות בדרך. איש האפקטים מייקל גרייסי ביים לראשונה בקריירה, על פי תסריט של ג׳ני ביקס וביל קונדון חובב מחזות הזמר, שחתום על הגרסה הנוכחית של ״היפה והחיה״ בין היתר. לצידו של ג׳קמן אפשר למצוא את מישל וויליאמס, זאק אפרון, רבקה פרגוסון, קילה סטל וזנדאיה (בלי שם משפחה). סקירה תגיע בהמשך.

״פיץ' פרפקט 3״ (Pitch Perfect 3) סוגר את הטרילוגיה של בנות קבוצת הא-קפלה חמש שנים אחרי שהחלה. ה״בלות״, חברות קבוצת השירה המקורית מהקולג׳, מגלות שוב שהחיים אחרי הלימודים אינם מה שהבטיחו להן ומוצאות תירוץ להיפגש ולשיר שוב יחדיו – מסע הופעות למטרת בידור הצבא האמריקאי ברחבי אירופה, כולל תחרות בינן לבין להקות שמנגנות בדבר המוזר הזה שנקרא כלי נגינה. הלהקה המנצחת תזכה לחמם את די.ג׳יי. קאלד (בתפקיד עצמו) במופע המרכזי, והבנות לא יתנו לחיכוכים פנימיים ושאר הסחות דעת למנוע מהן לנסות לנצח בעזרת קולותיהן בלבד. אנה קנדריק, רבל ווילסון, בריטני סנואו, אנה קאמפ, היילי סטיינפלד (שהצטרפה בסרט השני) וכל שאר הקבועות חוזרות לתפקידים המקוריים שלהן, בסרט שביימה טריש סיי (״Step Up All In״ ובעיקר הווידאו-קליפים המוטרפים של OK GO). אור יצדיע ל״בלות״ ומורשתן עם סקירה בקרוב.

רוני מארה וקייסי אפלק (מתחת לסדין) בסרט ״סיפור רפאים״, שמגיע לסינמטקים

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.