• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״ארבע על ארבע״, ״מכסחות השדים״, ״קפה סוסייטי״, ״צבי הנינג׳ה: יוצאים מהצללים״

20 ביולי 2016 מאת אורון שמיר

ארבעה סרטים חדשים מצטרפים אל לוח ההקרנות, בסופש השגרתי הראשון לחודש זה. כלומר, שגרתי מכיוון שאין בו פסטיבל קולנוע בנוסף להיצע באולמות המסחריים, אבל רק לכאורה – גם יעל דנון, הזוכה שלנו בתחרות הביקורת בשיתוף עם המכון הפולני, וגם אני נפקוד את פסטיבל ״אופקים חדשים״ בוורוצלאב הפולנית, ונדווח משם (כנראה לא בזמן אמת). מצב הסקירות שוב נמצא בערפל קל עקב ההיצע מחד והעומס של חברי הבלוג מאידך, אבל יש לנו הרבה על מה לכתוב בסופש, אז כדאי להישאר. בינתיים, התייחסות ראשונית לסרטים החדשים בתקווה להאריך בעתיד.

״ארבע על ארבע״ הוא קומדיית הקיץ השנתית של סנדקי הקולנוע הישראלי משה ולאון אדרי, בבימויו של שי כנות (״שושנה חלוץ מרכזי״,״איביזה״) ועל פי תסריט של רועי עידן (״חיות פשע״, ״נויורק״). ארבעה הייטקיסטים יוצאים לנופש פרוע בחצי האי סיני, מבלי לדעת שהחוף אליו הם נוסעים כלל לא קיים, ותוך הסתבכות עם כל גורם אפשרי בדרך. הקאסט כולל את אושרי כהן, עוז זהבי, שלומי קוריאט ואבי דנגור (במבטא רוסי נוראי) בתור הרביעייה הראשית, וסביבם את רוני דלומי (בתפקיד בדואית), ישראל קטורזה (בתפקיד GPS), שלומי סרנגה (בתפקיד עצמו) ואליענה תדהר (לא משנה כרגע בתפקיד מה, עכשיו אני רוצה לראות את הסרט). למרות אליענה, יכול להיות שעדיף שנימנע מהסרט – אבל נשמח לשמוע שכדאי. בכל מקרה תודה לסרטי יונייטד קינג על התמונה שצילם רועי בר ומתנוססת בראש פוסט זה.

״מכסחות השדים״ (Ghostbusters), הסרט שאני אישית הכי מצפה-אך-חושש ממנו הקיץ, מגיע אל בתי הקולנוע בישראל אחרי שכבר הספיק לתדלק מספיק דיונים באינטרנט בטרם מישהו או מישהי צפו בו בכלל. הכל מכיוון שמדובר בחידוש נשי-קומי לקלאסיקת האייטיז, בהובלתן מליסה מקארתי וקריסטן וויג, ובניצוחו של הבמאי פול פיג (״מסיבת רווקות״, ״עצבניות אש״, ״מרגלת״) ושותפתו הקובעה לכתיבה קייטי דיפולד. אל מקארתי ו-וויג מצטרפות המצחיקניות קייט מקינון ולזלי ג׳ונס ויחד הם משלימות את רביעיית המחץ הניו-יורקית שיוצאת להילחם בתופעות פראנורמליות, או שדים ורוחות כפי שאנחנו מכנים אותם בדרך כלל. כריס המסוורת׳ הוא העוזר החתיך שלהן, והוא רק קצה הקרחון מבחינת תפקידי משנה. צפו לביקורת שלי בעכבר העיר ברגע שאצפה בו, ואני מניח שגם להתייחסות בבלוג בהמשך.

״קפה סוסייטי״ (Café Society), או פשוט ״אנשי בתי הקפה״ בעברית, הוא הסרט החדש של וודי אלן. רגע, אני צריך לבדוק שלא נולד לו עוד אחד בינתיים. אוקיי, אפשר להמשיך – הסרט פתח את פסטיבל קאן לפני כמה שבועות, ובעיניי בהחללט מדובר בשיפור אחרי רצף הצ׳יקמוקים הנוכחי של הבמאי הוותיק, כפי שכתבתי בדיווח לעכבר העיר, אותו הרחבתי לביקורת. העלילה מתרחשת בשנות ה-30 של הוליווד ועוקבת אחר צעיר ניו-יורקי ונוירוטי (ג׳סי אייזנברג) המגיע ללוס אנג׳לס במטרה להצליח בעזרת דודו רב ההשפעה (סטיב קארל) ומתאהב על כלות במזכירתו של הדוד (קריסטן סטיוארט, אבל לא גרועה!). עוד בקאסט: פארקר פוסי, בלייק לייבלי, קורי סטול, ג׳ני ברלין וקן סקוט. ויטוריו סטוררו הגדול צילם בגווני זהב.

״צבי הנינג'ה: יוצאים מהצללים״ (Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows) הוא המשכון לחידוש המי-סופר בסדרת הרפתקאותיהם של צב צבים צבי הנינג׳ה, עדיין תחת בית ההפקות של מייקל ביי (אך לא בבימויו). כזכור, לפני שנתיים הפך הרימייק של ״צבי הנינג׳ה״ להצלחה, ואף התחבב מאוד על אור (לי עדיין יש רפלקס הקאה כשאני נזכר בסרט). סיקוול אפילו לא היה שאלה של זמן במקרה הזה, וכך הושב דייב גרין (״להציל את אקו״) על כס הבימוי, בעוד ג׳וש אפלבאום ואנדרה נמץ שבו לכתוב. גם קולותיהם של ליאונרדו, דונטלו, רפאל ומיקאלנג׳לו  חוזרים יחד עם טוני שלהוב כקולו של מאסטר ספלינטר, ואיתם מייגן פוקס בתפקיד אפריל אוניל, ולצידה וויל ארנט ולורה ליני מחברת החדשות. החידוש: ייצוגים קולנועיים לדמויות האהובות קרנג, קייסי ג׳ונס, בקסטר סטוקמן וכמובן ביבופ ורוקסטדי (להלן). ערבבו הכל ויש לכם עלילה.

bebop-and-rocksteady-tmnt

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.