• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: "פרינסס", "סינדרלה", "סיפורים פרועים", "מלח הארץ", "סמבה", "מורדים", "צ'אפי", "מתנקש על הכוונת"

18 במרץ 2015 מאת אורון שמיר

שמונה סרטים חדשים מחכים לכם ולכן בסוף השבוע הקרוב בבתי הקולנוע, בין אם לצרכי אסקיפיזם או לחגיגות ניצחון בבחירות. מבחינת שמות והבטחות מדובר בסופש לא רע בכלל, אבל אנחנו כאן גם כדי לבדוק בסקירות הבאות האם הסרטים יעמדו בתחזיות, או שהם מנותקים כמו הסקרים והמדגמים של התקשורת בישראל.

"פרינסס", סרטה הראשון באורך מלא של טלי שלום עזר ("ליבינג רום", "סרוגייט"), עולה לבתי הקולנוע די רחוק מיום זכייתו בפסטיבל ירושלים. במרכזו ניצבת משפחה המורכבת מנערה מתבגרת (שירה האס), אימה הביולוגית (קרן מור) ואביה החורג (אורי פפר). הגיבורה לא ממש מסתדרת בבית הספר או בבית, נראית טרודה תמידית, ומוצאת חבר בדמות נער המזכיר אותה חיצונית (אדר זהר הנץ), אותו היא מבקשת להביא אל ביתה. כתבנו על הסרט לא מעט בבלוג, בין אם בעונת האופיר או הפסטיבלים, מעניין איך יגיב אליו הקהל.

"סינדרלה" (Cinderella) גם היא סוג של פרינסס, בעוד עיבוד מחודש לאגדה עתיקה. הפעם דיסני גייסו את קנת' בראנה לביים ואת כריס ווייץ ("מצפן הזהב") לכתוב מחדש את קורותיה של אלה היתומה (לילי ג'יימס) החולמת על נשף עם נסיך הממלכה (ריצ'רד מאדן) בזמן שהיא מדוכאת בידי אמה החורגת (קייט בלאנשט). בדיסני גם כנראה ידעו שזה לא נשמע מושך במיוחד, וצוותו לסרט הארוך גם סרט קצר בכיכובן של הדמויות האהובות מ"לשבור את הקרח". הרחבתי על שניהם בעכבר העיר, אור יעשה זאת כאן בסריטה.

"סיפורים פרועים" (Relatos salvajes) מגיע אלינו מארגנטינה, לאחר שניסה את מזלו בפסטיבל קאן מחד ובאוסקרים מאידך. סרטו של דמיאן זיפרון (״קרקעית הים״, ״על תנאי״) מאגד בתוכו שישה סרטים קצרים הסובבים סביב סיפורי נקמה אלימים, ללא קשר עלילתי המחבר ביניהם. בין הכוכבים ניתן למנות את ריקרדו דארין בתפקיד מהנדס שלוקח עד הקצה סכסוך עם החברה שגררה את מכוניתו, ואת אריקה ריבאס בתפקיד כלה שיום חתונתה נחרב עד היסוד כשהיא מגלה את האמת על בעלה הטרי. עוד בחבילה – טיסה לא נעימה, דיינר אפל ורוחש מזימות, ריב נהגים שיוצא משליטה והעתקה מהמערכה הראשונה של "שלושה קופים" הטורקי. גם עליו כתבתי לעכבר.

"מלח הארץ" (The Salt of the Earth), שהוקרן כבר במהלך השבוע במסגרת פסטיבל אפוס, הוא הפרויקט התיעודי אודות הצלם האגדי סבסטיאו סלגאדו, בבימויים של וים ונדרס וג'וליאנו ריביירו סלגאדו (יש קשר משפחתי). השניים עקבו אחר הקריירה בת ארבעים השנים של הצלם שלכד בעדשתו התפרקויות והתגבשויות של עמים, שינויים דמוגרפיים ותמורות חברתיות, אבל בחר להקדיש את השלב הנוכחי בחייו המקצועיים ליופיו המתמשך של כוכב הלכת שלנו. עופר יסקור את היצירה הזו במהלך הסופש.

"סמבה" (Samba) הוא קודם כל סרטם החדש של אריק טולדנו ואוליבייה נקש, או בשמם היותר מפורסם – היוצרים של "מחוברים לחיים". השניים שבים לשתף פעולה עם אחד מכוכבי סרטם הקודם והמצליח, עומאר סיי, המגלם הפעם את הדמות שהעניקה את שמה לסרט, מהגר סנגלי שיעשה הכל בשביל לזכות במסמכים שיהפכו אותו לצרפתי מן המניין. כאן נכנסים לתמונה אליס (שרלוט גינסבורג) וגם וואליד (טאהר ראחים), בדרמה קומית שכנראה הולכת לכיוון אחר מזה של הסרט הקודם. הסרט גם פתח את פסטיבל הקולנוע הצרפתי בראשית השבוע.

"מורדים" (Insurgent) הוא החלק השני בטרילוגיה המתוכננת של סדרת "כמו משחקי הרעב אבל לא", שהחלה עם "מפוצלים". בתפקיד ג'ניפר לורנס – שיילין וודלי. בתפקיד העלילה – בעולם בו גורלו של אדם נקבע לפי פלג האוכלוסיה אליו הוא שייך, בהתאם לתכונות האופי שלו, קבוצת מורדים בשלטון האפל שהתגלה בסרט הקודם מנסה להגן על עצמה ועל היקרים לה בעת מלחמה שפרצה בין הפלגים. כל הכוכבים חוזרים, ההתלהבות קצת פחות.

"צ'אפי" (Chappie) ינסה לבדוק לאלו שיאי גזענות חדשים יכול להגיע הבמאי ניל בלומקאמפ ("מחוז 9", "אליסיום") בעוד משל מד"ב דיסטופי. הפעם העלילה מתרחשת בעולם בו המשטרה מורכבת מרובוטים מתוחכמים, שאחד מהם, צ'אפי (שרלטו קופלי) מתוכנת מחדש כדי להצטרף לקבוצת רדיקליים. עוד בקאסט: דב פאטל, סיגורני וויבר, יו ג'קמן והופעת אורח של ההרכב הדרום-אפריקאי די אנטוורד, ממעריצי הבמאי בן ארצם.

"מתנקש על הכוונת" (The Gunman), אחרון חביב להפעם, מכניס את שון פן לנעליו של מתנקש מבוקש. לאחר חיסול מוצלח בקונגו, הוא הופך למטרה מבוקשת גם שנים לאחר מכן, ונאלץ להתמודד עם ההשלכות של מעשיו כשהוא חוזר בשנית ליבשת אפריקה. סביב פן התקבץ קאסט גברי הכולל בין היתר את אידריס אלבה, חבייר בארדם וריי ווינסטון, בסרטו של במאי האקשן הצרפתי פייר מורל ("מחוז B-13", "חטופה" הראשון).

תסלחו לי אם אין לי מצברוח לפינת הפלוס היום, נכון? קחו סרטון חדש של לי להב בתמורה:

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.