• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״מאמי״, ״יקירי״, ״מלון מריגולד האקזוטי השני״

11 במרץ 2015 מאת אורון שמיר

שלושה סרטים חדשים בלבד עולים מחר בבתי הקולנוע, אבל שימו לב לשמות שלהם. לו ״פרינסס״ הישראלי היה נשאר בתאריך המקורי שלו, במקום להידחות בשבוע, היה לנו רצף של שמות חיבה בכל מיני שפות. וגם המשכון ללהיט גיל הזהב מלפני שלוש שנים, אבל מספיק עם החידות לעת עתה, הנה הפתרונות.

״מאמי״ (Mommy) הוא סרטו החמישי באורך מלא של קזבייה דולן בן ה-26 (עוד שבוע), והראשון שלו שזכה בפרס בפסטיבל קאן. מדובר במלודרמה משפחתית בכיכובם של אם (אן דורבל) ובן (אנטואן-אוליבייה פילון) עם גישה מאוד טוטאלית לחיים, כאשר לבן יש גם בעיות התנהגות המתבטאות בהתקפי זעם אלימים. מערכת יחסים עדינה, בצורה לא אופיינית למשפחה המפורקת והמפרקת, מתחילה להירקם עם השכנה ממול (סוזן קלמנט), שמצידה נחשפת ונפתחת לאורח חיים מאפשר יותר משלה. כתבתי על הסרט עבור עכבר העיר, עופר יעשה זאת כאן אצלנו.

״יקירי״ (Dearest) מגיע אלינו מסין, וגם במקרה שלו השם העברי מעורר אסוציאציות זוגיות אבל העלילה קשורה דווקא להורות. הסרט, המבוסס על סיפור אמיתי, מתחקה אחר זוג הורים כפריים הנאלץ להתמודד עם היעלמותו של בנם בן ה-3, תוך מסע חיפושים ברחבי המדינה ונסיון לא להתפורר מבפנים. אני מקווה שנספיק להתייחס גם אל סרטו של פטר צ׳אן בבלוג.

״מלון מריגולד האקזוטי השני״ (The Second Best Exotic Marigold Hotel), באופן טבעי, הופך את ״מלון מריגולד האקזוטי״ לרשת מלונות/סרטים. רוב כוכבי הסרט הקודם (מגי סמית׳, ג׳ודי דנץ׳, ביל ניי, סיליה אמרי, דייב פאטל ועוד) שבים לגלם את תפקידיהם כמגוון קשישים בריטיים המתגוררים בהודו במעין בית אבות חביב במיוחד. הפעם מצטרף אליהם ריצ׳רד גיר, שבעל המלון חושד כי הגיע לערוך ביקורת. ג׳ון מאדן שב אף הוא אל כס הבמאי. גם על הסרט הזה כתבתי לעכבר, בעוד אור, שסקר אצלנו גם את הפרק הקודם, ימשיך במלאכה.

פלוס – אירועים שווים ופרידה מאחים

היום – פסטיבל אפוס, המתמקד בסרטי תרבות ואמנות, יפתח הערב את מהדורתו השישית. סרט הפתיחה יהיה ״גיבור העל העברי״ של שאול בצר ואסף גלאי, המתחקים אחר ההיסטוריה של הקומיקס בישראל. בחלוקה לקטגוריות התרבותיות שונות, בלטו עבורי ״מלח הארץ״ של וים ונדרס על הצלם סבסטאו סלגאדו, סרטי התיאטרון בו ״קווין ספייסי הוא ריצ׳רד השלישי״ וג׳סיקה צס׳טיין בתפקיד ״מיס ג׳ולי״, והסרטים על הכותבים ״בורוז: הסרט״ ו״דילן על דילן״ (תומאס, כן?). בתחום הקולנוע על קולנוע, המצב משובב לב במיוחד, בזכות הסרטים שמציגים את עצמם: ״אלטמן״ (שהוקרן גם בחיפה), ״סם פולר, אוטר״, ״מייק לי – האחד והיחיד״, וגם ״מניה יקרה, מארק יקר״, גרסה עכשווית של חלופת מכתבים בין מארק קזינס למניה אכברי (אורחת פסטיבל קולנוע דרום). ישנם עוד סרטים בתחומים כמו מוזיקה, אדריכלות ועוד – לקטלוג המלא בקרו באתר הפסטיבל.

מחר – מיזם ״רגע אחד״ של עיריית תל אביב חוזר להציג אמנות בחללים לא שגרתיים לערב אחד חינמי וגדוש. זה יקרה מחר החל מ-19:30 בבניין העירייה, ומבין כל האמנים השונים שיופיעו או יציגו, הייתי רוצה להפנות את תשומת הלב לחלק של פסטיבל סרטי הסטודנטים באירוע. גם מכיוון שאני מנחה אותו, אבל בעיקר משום שזוהי הזדמנות נוספת ונהדרת לצפות בכמה מהסרטים הקצרים הכי שווים של הפסטיבל שעבר. היוצרים והסרטים זוכי הפרסים והצל״שים שיהיה לי הכבוד להציג בערב: ״מישהו ראה את איל נוריך״ של שירה פורת, ״אחד באפריל״ של יונתן דקל (שזכה גם בירושלים), ״רעל״ של רוני ריינהרץ, ״גרינלנד״ של אורן גרנר, ״עלים מתים״ של נועם אליס, ו״התצפיתנית״ של נועה גוסקוב.

ובשבוע הבא – פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה-12 ייצא לדרך ביום ראשון הבא, ואנחנו נתייחס אליו בהרחבה אז. בינתיים שווה לציין שסרט הפתיחה יהיה ״סמבה״ (תמונה בהמשך), מאת יוצרי ״מחוברים לחיים״, אריק טולדנו ואוליבייה נקש, שגם יכבדו את האירוע בנוכחותם. בצד המשמח יותר עבורנו באופן אישי, יהיו סרטים חדשים של פרנסואה אוזון, מלאני לורן (כבמאית), סלין סיאמה, ברונו דומון, אנדרה טשינה ועוד ועוד, לצד כל הכוכבים הפרנקופוניים שתוכלו להעלות על הדעת. אורח נוסף של הפסטיבל יהיה ריתי פאן ו״התמונה החסרה״ שלו, שעילף את הצופים עוד בפסטיבל ירושלים. כאמור, זהו רק טיזר, צפו להפצצת המלצות ביום א׳ הבא.

ומילה לסיום – ״רוזבאד״, בלוג הקולנוע שהוא קצת האח הגדול והמגניב שלנו כאן בסריטה, אמר את המילה האחרונה שלו. אני מניח שהיא הייתה ״רוזבאד״, אבל בניגוד ל״האזרח קיין״, הפעם אין צורך לפענח את כוונת המשורר – החברים מעבר לכביש צריכים קצת חופש. הבלוג של נועם סטולרמן ואיתן גפני (וליאור אלפנט, רודי קיסלר ואבישי קרשין) קיים מאז 2009, אז נולד באוזן השלישית של תל אביב. השבוע הודיעו שם רשמית על הדממת מנועים, אז נותר רק לקוות שעמוד הפייסבוק ימשיך להיות פעיל, ושיהיה לכולנו עוד כוח להתחרות עם הלהט הבלתי נגמר של הרוזבאדים (בעיקר סטולרמן הבלתי נלאה). ואני מקווה שזה אומר שכולם שם הולכים לעשות המון סרטים עכשיו, במקום רק לכתוב עליהם. בהצלחה חברים.

זה לא ״נימפומנית: חלק 3״, אלה עומאר סיי ושרלוט גינסבורג ב״סמבה״ /// תודה ליח״צ על התמונה

תגובות

  1. נועם סטולרמן הגיב:

    אתם מקסימים וריגשתם עד דמעות. לא חלמתי ששמי יוזכר באותן שורות עם קזבייה דולן.

    1. אורון שמיר הגיב:

      גם הוא לא 🙂

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.