• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: "היא", "עומאר", "להאיר את השמיים", "פעילות על טבעית: המסומנים"

9 בינואר 2014 מאת אורון שמיר

ארבעה סרטים חדשים עולים היום לאקרנים בבתי הקולנוע. שני אמריקאים (מאוד שונים זה מזה), פלסטיני וגם אוסטרלי. בחלק מהם עוד ידובר רבות בשבועות הקרובים והאחרים כנראה יישכחו מהר יותר, אבל בכלל לא בטוח שנצליח לזהות מי הוא מי.

"היא" (Her) הוא סרטו הטרי של ספייק ג'ונז, ולראשונה בקריירה הוא גם חתום לגמרי לבדו גם על התסריט. כיאה, הפעם יצא לו משהו באמת מיוחד, שתקציר העלילה חוטא למורכבות שלו – חואקין פיניקס מגלם גבר פרוד טרי (מרוני מארה), שמתחיל מערכת יחסים רומנטית עם מערכת ההפעלה שלו (בקולה של סקרלט ג'והנסון). את הצלעות הנשיות משלימות איימי אדמס כחברתו הקרובה, ואוליביה וויילד בתפקיד קטן וממזרי. אני כבר השתפכתי על יופיו ונעימותו של הסרט הזה בעכבר העיר, ועופר יעשה זאת כאן אצלנו במהלך הסופש. ואני בכלל לא מבטיח שלא תקראו בהמשך טקסטים נוספים שלנו על הסרט הנפלא הזה.

"עומאר" ("Omar"), נציג פלסטין לאוסקר הקרוב שאף העפיל לתשיעייה (ובעוד שבוע בדיוק נדע האם הוא גם בחמישייה), יוקרן אך ורק בסינמטק תל אביב נכון לעכשיו. מדובר בסרטו החדש של האני אבו אסעד, שממשיך את הקו של "גן עדן עכשיו" (וירצה לחקות אותו גם בהגעה לאוסקרים). זהו סיפורו של צעיר פלסטיני (אדם בכרי) שלא נותן לגדר ההפרדה להפריע לחייו, מאוהב באחותו של חברו הטוב (לים לובאני), אמור להשתתף בפיגוע טרור נגד ישראל וזוכה לביקורים והצעות מהשב"כ הישראלי. כתבתי גם עליו לעכבר, בהתלהבות פחותה יש לציין, ויכול להיות שיימצא עבורו טקסט גם לבלוג, אך הפעם אני לא מתחייב.

"להאיר את השמיים" (The Rocket), נציג אוסטרליה לאוסקרים (שלא עבר שלב), היה אמור לעלות על מסכינו בשבוע שעבר אבל זז לסופש זה. סרטו של קים מורדאונט מתרחש בכלל בלאוס, ליד תאילנד, ונסוב סביב ילדון שנחשב בטעות למביא מזל רע ומאלץ משפחתו לנדוד מביתה, בונה טיל ענקי ו…טוב, לא ממש הבנתי את העלילה או הטריילר, אבל זה נראה כמו ממשיכם של "נער החידות ממומבאי", "חיות הדרום הפראי" ושאר סרטי גיבורים-ילדים במקומות אקזוטיים-פיוטיים (ע"ע התמונה שלעיל). נקווה להגיע גם אליו.

"פעילות על טבעית: המסומנים" (Paranormal Activity: The Marked Ones) הוא החמישי בסדרת סרטי "פעילות על טבעית", שהתחילה עם הלהיט המפתיע של אורן פלאי והפכה למכונת אימה שמייצרת מוצר חדש פעם בשנה. כריסטופר לנדון, מי שכתב והפיק את פרקים 2 עד 4, תופס הפעם את המושכות גם כבמאי, בסיפור חדש שרק מתכתב נושאית עם הקודמים (אם הבנתי נכון). הפעם אנו מתמקדים בצעיר בשם ג'סי (אנדרו ג'ייקובס), שמאז מות שכנתו התחיל לחוות, אה, פעילות על טבעית בגזרתו. סמכו על אור שכבר התנסה בצפייה בסרט האימה החדש, ואף ישוב עם מסקנות בסופש.

והערב – "עין הדג" וסינמטק חולון מעניקים הזדמנות (אחרונה?) לצפות בחדש של דיסני, "לשבור את הקרח" (Frozen), בגרסה המקורית והלא מדובבת לעברית, שנעדרת מן המסכים. אנחנו לגמרי שם.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.