• סיכום 2021: הסרטים הטובים ביותר של השנה
  • לקראת או בעקבות ״דרומית לגן עדן״ של אהרון קשלס
  • ״הבית״, סקירת נטפליקס
  • כישלונות נהדרים - ״לילה מלא גשם״ של לינה ורטמולר
  • דין מרטין: מלך הקול
  • אוסקר 2021/22: המועמדים לפרסי איגוד השחקנים
  • סרטים חדשים: שובו של מותג האימה ״צעקה״
  • ״קלון״, סקירת נטפליקס
  • ״אנקאנטו״, סקירה לסרט האנימציה של דיסני
  • פסטיבל אקינו 2021: הסרטים של ריוסוקה המגוצ׳י
  • אוסקר 2021/22: מסקנות והשערות לקראת העונה
  • מעבדים את הטראומה: התעללות בכנסייה״, סקירה
  • על כל סרטי
  • ״קינגס מן: ההתחלה״, סקירה
  • סיכום הסיכומים של סריטה לשנת 2021
  • ״ליקריץ פיצה״, סקירה

אוסקר 2012/13: עשרת המתמודדים בקטגוריית האפקטים הויזואלים

30 בנובמבר 2012 מאת אור סיגולי

כשזה מגיע לקטגוריות האיפור והשיער, האפקטים הויזואלים, עריכת אקפטים קוליים, הסרט התיעודי, והסרט הטוב ביותר בשפה זרה באוסקר האמריקני, מתפרסמת רשימת ניפוי כמה שבועות (או במקרה הספציפי הזה, חודשים) שמצמצמת את הקטגוריה לפני הכרזת המועמדים הסופיים. או בלעז, שורטליסט.

הקטגוריה הראשונה השנה שמפרסמת שורטליסט היא האפקטים הויזואלים, שלפני שנתיים עברה משלושה מועמדים כל שנה לחמישה. מה שעדיין גרם להם להכניס את ״מכאן והלאה״ המעאפן לפני ״סקוט פילגרים״.

בהמשך הפוסט, עשרת המתמודדים וגם אלו שלא הצליחו להכנס.

בולטים בהיעדרם: ״זעם הטיטאנים״, ״שטח פראי״ ו״לופר״.
אני באופן אישי מאוד מתבאס על זה שלא ״באטלשיפ״ ולא ״השופט דראד״ מצאו את דרכם פנימה, אבל כנראה שלא היה להם סיכוי. מצד שני, ״ג׳ון קארטר״ כן בפנים.
הבלוגים האמריקניים מופתעים בעיקר מההיעדרותו של ״The Impossible״ שיש בו סצנות צונאמי מרשימות וזוכה לביקורות די חיוביות.

עשרת הסרטים שמתוכם יבחרו החמישה הסופיים בקטגוריית האפקטים הויזואלים הם:
״אטלס עננים״
״ג׳ון קרטר״
״ההוביט״
״הנוקמים״
״חיי פאי״
״ספיידרמן המופלא״
״סקייפול״
״עלייתו של האביר האפל״
״פרומתאוס״
״שלגיה והצייד״

הזוכה בקטגוריה הוא בדרך כלל גם מי שמועמד לסרט הטוב ביותר. ככה ידענו שנה שעברה ש״הוגו״ יזכה על אף ש״מרד הקופים״ היה פייבוריט מוקדם יותר. לכן אני מניח ש״חיי פאי״ הוא המוביל.
מעבר לזה קשה לומר בוודאות מי הארבעה הנוספים.

השאר תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.