• פרסי אופיר 2017 - ״פוקסטרוט״ עם שמונה פרסים
  • אימת החודש - ספטמבר 2017
  • ״קולומבוס״, סקירה לקראת הקרנה בפסטיבל חיפה
  • הרטרוספקטיבה של סרטי קארל תיאודור דרייר
  • סרטים חדשים: ״פוקסטרוט״ מגיע אל בתי הקולנוע
  • פרויקט כל זוכי האוסקר לסרט הטוב ביותר - פרק 42
  • התנגשות
  • המלצות (ואזהרה) לסרטי באטמן המצוירים
  • זה
  • פרויקט כל זוכי האוסקר לסרט הטוב ביותר - פרק 41
  • פסטיבל ונציה 2017: דיווח שביעי ואחרון
  • ?DC מה צופן לנו העתיד הקולנועי של
  • פסטיבל ונציה 2017 - דיווח שני של עופר

אוסקר 2011: תא המבקרים של ניו יורק ופרסי הגותהאם

29 בנובמבר 2011 מאת אור סיגולי

אנחנו עוצרים לאתנחתה קלה את שידורי פרוייקט ה50 כדי לפתוח באופן רשמי וחגיגי את עונת האוסקרים הקרובה.

כמובטח, אנחנו נדווח על כל אירועי העונה כמה שיותר קרוב לזמן אמת. היום הייתה יריית הפתיחה והיה די עמוס, בואו נודה על האמת.
אז הנה אנחנו מתחילים.

בתא המבקרים של ניו יורק החליטו השנה שהם ראשונים. דבר תמוהה בהתחשב בכך שכבר הרבה שנים הnational board of review (להלן: NBR) היו הראשונים שמכריזים על הזוכים השנתיים בעונת פרסי הקולנוע. זה אולי השיג להם קצת רייטינג אבל לא הרבה הערכה. פרסים שניתנים מוקדם מדי בדרך כלל מפספסים כמה מהסרטים שעוד לא הספיקו לצאת ובנוסף לכך מנסים ככל יכולתם לקלוע לטעמה של האקדמיה מאשר לטעמם האישי.
הדבר לא היה שונה השנה עם ניו יורק. תא המבקרים דחה ביום את ההכרזה כדי שיספיקו צופיו לצפות ב"נערה עם קעקוע דרקון". עם זאת, לאחר שהבינו שיוצרי "רועש להחריד וקרוב להפליא" לא יצאו מגדרם כדי להספיק לדד-ליין שניו יורק הכתיבו (ולא שהם איזה שחקני מפתח במירוץ או משהו), יו"ר תא המבקרים של ניו יורק הצליח להוציא איזו עקיצה ביצ'ית ברומזו שכנראה ליוצרי הסרט יש משהו להסתיר. בכל מקרה, לא התחלה טובה.

ואלה הזוכים בתא המבקרים של ניו-יורק:
סרט: "הארטיסט"
במאי: מישל האזאנביציוס – "הארטיסט"
שחקן: בראד פיט – "מאניבול" ו"עץ החיים"
שחקנית
: מריל סטריפ – "אשת הברזל"
שחקן משנה: אלברט ברוקס – "דרייב"
שחקנית משנה
: ג'סיקה צ'סטיין – "העזרה", "עץ החיים" ו"Take Shelter"
צילום
: "עץ החיים"
תסריט: "מאניבול"
סרט בשפה זרה: "פרידה" – איראן
סרט ביכורים
: "Margin Call" – ג'יי.סי צ'נדור
סרט תיעודי: "מערת החלומות הנשכחים" – ורנר הרצוג

אז Margin Call התחיל בטוב. האיזכור פה עלול להביא אותו למועמדות על תסריט מקורי.
מצבה של צ'סטיין עדיין קצת בעייתי מכיוון שיש לה יותר מדי סרטים השנה (בנוסף לאלו שהוזכרו למעלה היא השתתפה גם ב"קוריולאנוס" ו"החוב") וזה ייצר פיצול קולות שעלול להפיל אותה. באופן כללי זה עדיין לא אומר כלום על כלום. הזוכים הם פחות או יותר מתמודדים שידענו שנמצאים במשחק. "מאניבול" לגמרי במירוץ לפרס הסרט, ו"דרייב" עלול להיות גם. זכייתה של מריל סטריפ רק הוכיח שהיא תיתן את הפייט הראוי למתמודדת המרכזית השנייה של השנה: ויולה דייויס ("העזרה"). אני כרגע עדיין לא מאמין שסטריפ תזכה באוסקר, אבל כמובן שאף אחד לא יודע כלום כרגע.

בולטים בהעדרם: "היורשים" שהיה אמור להיות המוביל ו"חצות בפריז".

מוקדם יותר היום פורסמו הזוכים בפרסי הגותהאם (Gotham), פרס ניו יורקי לקולנוע עצמאי. לזוכים עצמם לא הייתה מעולם חשיבות כלשהי לאוסקר עצמו. אבל לפחות יש להם דיעה משלהם:
סרט: "עץ החיים" ו"בגינרס" (תיקו)
תיעודי: "Better this World"
צוות שחקנים: "בגינרס"
פריצת השנה – משחק: פליסיטי ג'ונס – "Like Crazy"
פריצת השנה – בימוי: די ריס – "Pariah"
פרס הקהל: "Girlfriend"
הסרט הטוב ביותר שלא מוצג באיזורכם: "Scenes of a Crime"

תגובות

  1. מד-דוג הגיב:

    גם באיומי אקדח לא אסכים לראות את עץ החיים שוב ובטח שאין מה לדבר על פרסים (ואציין במיוחד את פסטיבל קאן שמאז שהזכייה של הסרט בפסטיבל גרמה לי לראות אותו, אני נוטר טינה גדולה לפסטיבל).
    אני מאד מקווה שהוא לא ישתחל גם אל תוך האוסקר.
    סבלתי מכל רגע (והיו הרבה רגעים בסרט).

השאר תגובה