• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "התפשטות", "עולם הזמן", "חוף מבטחים", "לוחם", "פריחה מאוחרת", "הרוע שבפנים", "פעילות על טבעית 3"

27 באוקטובר 2011 מאת אורון שמיר

יכול להיות שהטפטוף המוגבר של אתמול בלילה הביא עימו גשם של סרטים? שבעה סרטים חדשים עולים בסוף שבוע זה לאקרנים. הם גם נראים די מגוונים.

"התפשטות" ("Contagion") של סטיבן סודרברג מוגדר כמותחן אימה בו וירוס קטלני מאיים על גורל האנושות. האנושות מגולמת בסרט על-ידי מאט דיימון, ג'וד לאו, גווינית' פאלטרו, קייט ווינסלייט, לורנס פישבורן ומריון קוטיאר, בין היתר. אבל אצל הבמאי המחונן הזה שום דבר אינו כפי שהוא נראה, ועל כך בדיוק עומד אור בסקירה המעמיקה שלו (ועתירת הספויילרים) על הסרט, אותו ראה בפסטיבל החיפאי. עוד סרט שהוקרן שם הוא "חוף מבטחים" ("Le Havre") של הבמאי הפיני אקי קאוריסמקי ("איש ללא עבר"), בו מצחצח נעליים בא בימים מעניק מקלט למהגר אפריקאי צעיר. על טיבו של סרט זה תוכלו לקרוא בסקירה של עופר.

"עולם הזמן" ("In Time") נשמע כמו סרט עם רעיון מגניב למדי – הביטוי זמן שווה כסף הופך לממשי, כאשר לאנשים אין יותר הון פיקטיבי אלא תאריך תפוגה. הזמן הוא המטבע היחיד. בעולם שכזה, צעיר המואשם ברצח וגניבת זמן (ג'סטין טימברלייק) בורח מן הרשויות. אמנדה סיפריד וקיליאן מרפי משלימים את הקאסט, כאשר שמו של הבמאי/תסריטאי גם הופך את הרעיון הבסיסי למגניב עוד יותר אבל גם פותח מקום לדאגה. מחד, אנדרו ניקול הוא היוצר המבריק של "המופע של טרומן" ו-"גטקה". מצד שני, מאז הוא אחראי ל"סימון", "שר המלחמה" ולתסריט של "טרמינל". לא סרטים רעים (בעיניי) אבל גם לא יצירות פאר. בקיצור, אני מסוקרן וקצת חושש.

"לוחם" ("Warrior") מספר על שני אחים מתאגרפים (טום הארדי וג'ואל אדגרטון) שאומנו בידי אביהם המתאגרף-לשעבר (ניק נולטי) בדרך להתחרות זה מול בטורניר של אומנויות לחימה משולבות. גאווין אוקונר ("נס הנחישות", "גאווה ותהילה") כתב וביים. מן הצד השני של הסקאלה אפשר למצוא את "פריחה מאוחרת" ("Late Bloomers") בו זוג מבוגר (וויליאם הארט ואיזבלה רוסליני) נפרדים אחרי 30 שנות נישואין. בימוי: ג'ולי גבראס ("Blame it on Fidel").

לקינוח, שני סרטי אימה: "הרוע שבפנים" ("Insidious") של יוצרי "המסור" לי וויינל וג'יימס וואן הוא כמו "פעילות על טבעית" רק טוב, בעוד "פעילות על טבעית 3" ("Paranormal Activity 3") נראה ונשמע כמו גרסה פחות מוצלחת אפילו מהראשון. אבל אני לא יודע, לא ראיתי – אני מוותר מראש. במיוחד אם לוקחים בחשבון שעל הפרק השלישי בסדרת "משהו מוזר קורה בבית שלנו אז אנחנו מצלמים בלילה ומשחקים גרוע תוך כדי", ביימו אריאל שולמן והנרי ג'וסט, הלא הם היוצרים של "קאטפיש" ושני החבר'ה הפחות חביבים עליי ביקום השנה. לעומת זאת, את "הרוע שבפנים" דווקא ראיתי ועליו כתבתי עוד כשהגיע לדי.וי.די (אז התלוננתי שלא הגיע לארץ…אולי מישהו ממפיצינו היקרים קורא את הבלוג?). אז מה התוכניות שלכם ושלכן לסופש עמוס זה?

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.