• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

עלו השבוע: "השכונה VS חייזרים", "ספיי קידס 4", "כלבים בחלל", "מסלול לאהבה", "מה המספר שלך?" ו-"פנדה קטן גדול"

7 באוקטובר 2011 מאת אורון שמיר

שישה סרטים חדשים עולים בסוף השבוע לאקרנים. מספר משונה בהתחשב בעובדה שסוף השבוע שבו בתי הקולנוע סגורים לרגל יום הכיפורים. חציים סרטי ילדים תלת-מימדיים ואחד מהם הוא סרט השנה שלי נכון לכרגע, באופן מפתיע ומדהים לחלוטין.

אם תתעלמו מהשם העברי (?) המביך "שכונה VS חייזרים" ("Attack the Block") ייתכן שתרגישו כמוני כרגע, עדיין באדרנלין קל עד בינוני. בערך פעם בשנה מגיע סרט כזה שהצפייה בו מהנה באופן כמעט לא חוקי והדבר שהכי מתחשק לעשות בסיומה הוא לתכנן את הצפייה הבאה. בשנה שעברה היה זה "סקוט פילגרים נגד העולם" של הבמאי הבריטי אדגר רייט. שלא במפתיע רייט הוא המפיק הפעם, בסרט הביכורים של ג'ו קורניש, אשר עונה על השאלה – מה היה קורה אילו חייזרים היו מחליטים לפלוש לא אל איזור יוקרתי בארה"ב, אלא אל שכונת עוני לונדונית-פרברית. התשובה היא הסרט המבריק שראיתי השנה, סקירה מלאה בהמשך.

מלבדו, מגיעות גם שתי קומדיות רומנטיות. "מה המספר שלך?" ("What's Your Number") עוקב אחר בחורה הבוחנת את עשרים הקשרים האחרונים שלה בתקווה למצוא את אהבת חייה. אנה פאריס וכריס אוונס מככבים בסרטו של מארק מיילוד. "מסלול לאהבה" ("Chalet Girl"), לעומתו, מספר על נערה המתחילה לעבוד באתר סקי באוסטריה, ביים אותו  פיל טרייל והקאסט כולל את אד ווסטוויק, ביל ניי, פליסיטי ג'ונס וברוק שילדס. ברוק שילדס? האמת, הייתי שמח לראות סרט המשלב בין שתי העלילות של השניים.

בנוסף, שלושה סרטי ילדים, לכולם גרסה תלת-מימדית וכולם יוצגו אך ורק בגרסאות מדובבות, למרבה הטמטום. רוברט רודריגז חוזר לסורו עם פרק רביעי בסדרה שנקרא "ספיי קידס 4: כל הזמן שבעולם" ("Spy Kids 4: All the Time in the World") ועזבו אתכם מעלילה, הכותרת מספיק ארוכה. נתמקד בצוות שכולל את ג'סיקה אלבה, ג'רמי פיבן, אלכסה וגה, אנטוניו בנדראס, דריל סברה, ריקי גרב'ייס ועוד. גם הוא יוקרן בדיבוב בלבד, למרות שהוא מצולם. השניים הנוספים הם "כלבים בחלל" ("Belka i Strelka. Zvezdnye sobaki") אנימציה רוסית על שתי כלבות אסטרונאוטיות, וגם "פנדה קטן גדול" ("Little Big Panda") הנפשה גרמנית על מעלליו של פנדה חביב המציל את חבריו מבני האדם המסוכנים.

לסיום, כדי שלא תגידו איזה מן בלוג קולנוע אנחנו על שאנחנו משאירים אתכם בלי המלצות ליום כיפור, מעבר לטיפים לצום קל כמו מזון לא חריף או מתובל מדי בארוחה המפסקת – אפנה אל יותר מדי המלצות שכתבתי עבור עכבר העיר המודפס והאונליין. הנה המקבץ שאני חתום עליו לבדי, בו תמצאו סרטים שאינם חדשים בקטע של "מה שנשאר על המדפים הוא גם בסדר" ובו התבלבלתי בין וויליאם וויילר לבילי ווילדר. זה מה שקורה אחרי חמש שנים של לוודא כל פיסת מידע שאני כותב פעמיים ואז ברגע של לחץ זמן להחליט להשתחצן. נורא. על המקבץ השני חתומים אנשים יקרים ובעלי טעם משובח משלי, אחד מהם הוא אור. ובכלל, דפדפו אחורה. יש כאן בבלוג שנה של פוסטים, חלקם הגדול המלצות על סרטים מכל השנים והסגנונות.

אם במקרה נשאר לכם זמן, סורו אל הראיון שהעניקו יוצרי "כלבת", אהרון קשלס ונבות פפושדו, לדורון פישלר, אשר התפרסם במלואו בעין-הדג. או התענגו על הטקסט הזה של צ'רלי קאופמן, בו הוא חוזר אל "להיות ג'ון מלקוביץ'" וחושף טכניקות כתיבה. צום קל לצמים, צפייה מהנה לצופים וגמר חתימה טובה לכולם.


תגובות

  1. ליאור הגיב:

    פסטיבל הקולנוע של יום כיפור – ליל צפייה בהקלטות ישנות מהיס מקס. בתוכנית:
    מה קרה בבאליבו
    אמריקאי בפריז
    קן הקוקיה (כן, עדיין לא ראיתי)
    כנראה שאני לא אחזיק מעמד יותר מזה, אבל מי יודע. צפייה מהנה לכולם.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.