• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

עלו השבוע: "קפטן אמריקה", "גרין לנטרן", "הדרדסים" ו-"גו' + בל"

4 באוגוסט 2011 מאת אורון שמיר

שלושה סרטים אמריקאיים חדשים ותלת-מימדיים ועוד סרט ישראלי עצמאי ומגניב. זהו היבול השבועי ובניגוד לזמן האחרון, אני מבטיח סקירות על לפחות שלושת רבעי מן ההיצע הטרי במהלך סוף השבוע הזה, או תחילת השבוע הבא.

"קפטן אמריקה" ("Captain America – The First Avenger") מבית מארוול קומיקס יתמודד באופן ישיר ביותר מול האויבים מדי.סי. קומיקס וה"גרין לנטרן" ("Green Lantern") שלהם. העובדה ששני גיבורי העל הללו יוצאים אצלנו יחד גררה השוואה מתבקשת, שכבר פורסמה בעכבר. ומכיוון שעל כל אחד מהם תוכלו לקרוא כאן מחר-מחרתיים בסקירה נפרדת משלו, אתייחס אליהם בקצרה ובצוותא. אז קפטן אמריקה הוא בחור צנום מברוקלין שהופך לחייל-על בעזרת ניסוי מדעי ומסייע למולדתו להילחם באימת הנאצים, אי אז בשנות הארבעים. כריס אוונס מככב, הוגו וויבינג בתפקיד הנמסיס (הגולגולת האדומה) ובין שחקני המשנה אפשר למצוא את היילי אטוול, טומי לי ג'ונס וסטנלי טוצ'י. ג'ו ג'ונסטון ("רוקטיר") ביים. גרין לנטרן, לעומת זאת, מספר על טייס ניסוי קרבי המקבל טבעת כוח חוצנית מחייזר סגול וגוסס, ההופכת אותו לגיבור-על בין גלקטי. ריאן ריינולדס בתפקיד הראשי ולצידו פיטר סארסגארד בתור הנבל וגם בלייק לייבלי וטים רובינס משתתפים. הבמאי הפעם הוא מרטין קמפבל ("קזינו רויאל"). שימו לב שבעוד "גרין" מוקרן אך ורק בתלת-מימד, אצל הקפטן תוכלו לבחור גם בגרסה השטוחה. שזה מוזר, כי התלת אצל לנטרן די לא מורגש, בעוד אצל הקפטן הוא אחד מגורמי ההנאה המרכזיים.

במקרה של "הדרדסים" ("Smurfs") תצטרכו לבחור בין לא פחות מארבע אפשרויות הקרנה בהתחשב בפרמטרים הבאים – מדובב לעברית או לאנגלית, וגם שטוח או תלת-מימדי. אבל רגע, מה אני מקשקש על ההקרנה – סרט של הדרדסים? הסדרה המצויירת משנות השמונים עם היצורים הכחולים שחיים בתוך פטריות ונרדפים על-ידי גרגמל וחתחתול? איזה דירדוס מדורדס רקחו עבורנו בהוליווד הפעם… מסתבר שידידנו הכחלחלים מגיעים הפעם לניו-יורק וזה מספיק בתור תיאור העלילה. האנק עזריה מגלם את גרגמל ועל הדיבוב חתומים סלבריטאים דוגמת קייטי פרי (דרדסית, אני מניח). גם ניל פטריק האריס שם. בימוי: ראג'ה גושנל.

סרט נוסף שעולה בסוף השבוע לאקרנים, גם אם בהפצה מצומצמת, הוא "ג'ו + בל", סרטה העצמאי של רוני קידר. הוא נחשף לראשונה בפסטיבל קולנוע דרום, יוקרן אך ורק בסינמטק התל-אביבי במהלך החודש ועומד לקבל מהבלוג המון אהבה בימים הקרובים, כי פשוט מגיע לו. זה יתחיל עם סקירה של עופר שתעלה הנה בהמשך היום ויסתיים עם דעתי שלי שתגיע מאוחר יותר. הסרט מגולל את סיפורן של שתי נשים מתוסבכות, הנסות מן הג'יפה של דרום ת"א אל שדרות מוכת הקסאמים, אחרי אירוע המשנה את גורלן. בתפקידים הראשיים תמצאו את קידר, יוצרת הסרט, ואת סיון לוי בעוד רומי אבולעפיה תומכת מאחור בתפקיד סוחרת סמים שרוטה.

רשות הדיבור עוברת אל איזור התגובות.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.