• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

האקדמיה האמריקאית משנה את חוקי האוסקר. שוב

15 ביוני 2011 מאת אור סיגולי

אוקי, זה סיפור די גדול. טוב, בסדר. גדול יחסית.
שנתיים אחרי שהאקדמיה האמריקאית לקולנוע נזכרה שהיא כל כך לא מבינה מה קורה סביבה והעלתה את כמות המועמדים לפרס הסרט מחמישה לעשרה (כריאקציה לאוסקר 2008 בו "האביר האפל" ו"וול-אי" הושמט מהרשימה לטובת "נער קריאה" ודומיו) הדברים משתנים שוב. נשמע הגיוני אחרי שבשנתיים האחרונות היינו צריכים להתרגל לכך שסרטים כמו "הזדמנות שנייה" מועמדים לסרט הטוב ביותר. אבל המהלך הבא של האקדמיה נשמע מופרך למדי.

באקדמיה קלטו שלמצוא עשרה סרטים אמריקאיים טובים בשנה זה סוג של בלתי אפשרי. מצד שני, הם לא יכולים לחזור חזרה לחמישה כי אז שוב יפלו עליהם שהם חבורה מנופחת של זקנים שנותנת יותר מדי כבוד לדרמות גריאטריות על בית המלוכה הבריטי, במקום לסרטים שמישהו חלילה עלול לזכור בעוד כמה שנים.

לכן, בהודעה רשמית שפורסמה היום, דווח שכל שנה יבחרו בין חמישה לעשרה סרטים שיקבלו מקום בקטגוריית הסרט הטוב ביותר. אז רגע, מתי נדע כמה סרטים? תשובת האקדמיה לכך – ביום ההכרזה בלבד.
כלומר, עד הרגע שבו לא יכריזו רשמית על המועמדים, איש לא יידע האם ישנם חמישה, שישה, שבעה או יותר מועמדים.

זה מרגיש קצת כמו סוג של עליית שלב במשחק המחשב האובססיבי שהוא הימורי האוסקר. אוקי, אומרים לנו באקדמיה, אחרי 83 שנות אוסקר אתם מהמרים בדיוק מי יהיה מועמד, הנה – דרגת קושי רצינית יותר. עכשיו אפילו לא תדעו כמה סרטים מועמדים. הא לכם, בלוגרים משועממים (בלוגרים משועממים נוטים לחשוב שהכל סובב סביבם)

עוד שינוי קטן גם חל על קטגוריית סרט האנימציה באורך מלא – בשנה בה ישתחררו 8 עד 12 סרטי אנימיצה באורך מלא יהיו 2 עד שלושה מועמדים; בשנה עם 13 עד 15 סרטים, יהיו עד ארבעה מועמדים; בשנה של 16 סרטים או יותר, יהיו חמישה מועמדים.

הנה ההודעה הרשמית:
http://www.oscars.org/press/pressreleases/2011/20110614a.html

המועמדים יוכרזו ב24 לינואר 2012. שוב, בהצלחה לדיויד פינצ'ר.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.