• כחום הגוף
  • אוסקר 2023/24: הטקס בסיקור חי
  • אוסקר 2023/24: מהמרים על הזוכים
  • מאהבת, מטרידנית, רוצחת
  • אוסקר 2023/24: דירוג כל הסרטים המועמדים
  • אוסקר 2023/24: איך הלך עם ההימורים המוקדמים
  • אוסקר 2023/24: רשימת המועמדים המלאה

עלו השבוע: "ביותיפול", "בלו ולנטיין" ועוד שלושה

24 בפברואר 2011 מאת אורון שמיר

היבול השבועי של סרטים חדשים עומד על חמישה בסוף השבוע הנוכחי. ארבעה אמריקאים מז'אנרים שונים ומקסיקני אחד המתרחש בברצלונה. זהו "ביותיפול" ("Biutiful"), סרטו החדש של אלחנדרו גונזאלס איניאריטו בכיכובו של חבייר בארדם כאדם שחייו מתדרדרים מתהום אחת לשניה. כתבתי על הסרט לעכבר העיר אונליין ואעלה את הסקירה גם לכאן הערב או מחר. בקצרה, חיבבתי אבל הותשתי. קצת כמו שקרה לי עם יתר הסרטים של הבמאי הזה ("אהבה נושכת", "21 גרם", "בבל"), למרות שהפעם בהחלט מדובר בעלילה ראשית אחת ולא בכמה סיפורים משתלבים.

"בלו ולנטיין" ("Blue Valentine") עולה לאקרנים למרות תחזיות מוקדמות שחששו מגניזה. זהו הסרט עליו מועמדת מישל וויליאמס לאוסקר, כאשר מולה משחק ריאן גוסלינג. סרטו של דרק סיאנפרנס מתאר את תהליך התפוררות מערכת היחסים והנישואין של הזוג, בעזרת קפיצות בזמנים. הסרט עלה לכותרות בזכות דירוג מחמיר לו זכה (דירוג NC-17 שלא מאפשר כניסה לבית הקולנוע לבני 17 ומטה) הכל בעקבות סצינה אחת שכללה סקס. לאחר הערעור הוא דורג מחדש כ-R (המאפשר כניסה לבני 17 ומטה בליווי מבוגר), אך לא נערך מחדש. יש לי הרגשה שלפחות אחד משני הבלוגרים באתר הזה כבר צפה בסרט.

שלושת הסרטים הנוספים נראים מרתקים פחות, על הנייר. בסרטו החדש של ג'יימס אל. ברוקס "איך אתם יודעים"  ("How Do You Know") תוכלו לפגוש את ריס וויתרספון, פול ראד, אואן ווילסון וג'ק ניקולסון בקומדיה על אתלטית בדימוס המזגזגת בין שני גברים. בגזרת התלת-מימד נמצא "מרדף עצבני" ("Drive Angry") בו חוזר ניקולס קייג' מהגיהנום כדי לנקום בכת השטנית שאחראית למותה של ביתו, בזמן שסוכן מן הגיהנום נשלח להחזירו למקומו הטבעי. פטריק לוסייר ביים את התקציר הטראשי הזה ואמבר הרד היא הבלונדה מהפוסטר. לבסוף, בפינה האהובה על כולנו "סרטים מלפני שלוש שנים שמשום מה עולים לאקרנים דווקא עכשיו" תוכלו ליהנות מ"קאמיל" ("Camille"). זהו סיפורה, תאמינו או לא, של קאמיל (סיינה מילר בשיער אדום) אשר יוצאת יחד עם בעלה הטרי והאסיר לשעבר (ג'יימס פרנקו) לירח דבש במפלי הניאגרה, שם אהבתם תעמוד למבחן. איך יודעים כשסרט פג תוקף? אם דייויד קאראדין ז"ל (ביל מ"להרוג את ביל") מופיע כשחקן משנה, למשל.

אז מה רציתם להגיד?

תגובות

  1. eilonvi הגיב:

    "אהבה נושכת" לא ראיתי אבל המליצו לי… "21 גרם" שיעמם אותי אז הפסקתי באמצע, ו"בבל" היה קצת (טוב מודה, הרבה) פלצני יומרני בעיניי… אמרו לי שביותיפול סרט טוב אבל מדכא…

    ומה הקטע שמביאים לקולנוע סרטים שיצאו לפני שנה או שנתיים? "הדרך" למשל? שזה סרט יפה ומומלץ אבל רק עכשיו הגיע לארץ, והוא מ – 2009.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.